Mode & Beauty alle pijlers

corselet

08-02-2011 09:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een corselet met jarretelles en haakjessluiting gekocht van Triumph. En ik moet zeggen, het zit heerlijk. Voor mijn figuur heb ik het helmaal niet nodig. Een vriendin van mij had er één en uit nieuwsgierigheid heb ik er ook één besteld. Het geeft toch een bepaalde ondersteuning en stevigheid en kleedt mooi af. Ik heb het afgelopen zondag voor het eerst de hele dag onder een blouse en een rok gedragen met een paar mooie nylonkousen er bij. Ik voelde mij op en top vrouwelijk. Zijn er onder jullie meer, die een corselet dragen?
Je bent speciaal lid geworden om een corseletje te promoten? Apart...

En ik voel me ook heel vrouwelijk als mijn vetrollen lekker blubberen hoor.
Nope
Ik ben niet speciaal lid geworden om mijn corselet te promoten, maar omdat ik benieuwd ben of er meer corseletdraagsterd zijn.
Nee. Ik draag wel regelmatig een korset. Met baleinen. Het eerste uur zit het wel lekker, maar daarna voelt het alsof je ingewanden door je slokdarm naar buiten geperst worden.

Wat je al niet over hebt voor je hobby. Maar daarbuiten laat ik alles lekker blubberen hoor.
Als je zit, zitten die baleinen niet lekker en drukken ze de cups-dan-zonder-vulling naar boven. En dat staat raar. Of is mijn bovenlijf gewoon te kort?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat is het verschil tussen een korset en een corselet? Korsetten zijn mij vaak te kort. Ik heb een vrij lang bovenlijf. Probleem wat ik dan krijg is dat mijn buikje er onderdoor floept; geen gezicht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Louise, dat heb ik ook!
Je weet maar nooit
Jammer he; Vind die dingen best sexy maar ze zijn niet gemaakt voor de wat langere vrouwen. Zo zijn ook de kousen veel te kort. Ze komen net tot boven mijn knieen en dat vind ik veel te kort.
Een torselet heeft geen stevige baleinen en snoer je niet in, zoals bij een corset wel het geval is.
Torselet, Korset, Corselet. Wat is er nog meer
Het is torselet en niet corselet
quote:louise1 schreef op 08 februari 2011 @ 11:03:

Torselet, Korset, Corselet. Wat is er nog meer Kotelet.

Dit is een corselet

En ik draag dit

Alleen dan eenvoudiger, zonder strikjes en kwikjes
Aha, beide versies zijn mij altijd te kort.
quote:louise1 schreef op 08 februari 2011 @ 10:26:

Jammer he; Vind die dingen best sexy maar ze zijn niet gemaakt voor de wat langere vrouwen. Zo zijn ook de kousen veel te kort. Ze komen net tot boven mijn knieen en dat vind ik veel te kort.

Goh dat heb ik ook bovenlijf én benen die lang zijn.

Badpak hoef ik niet te proberen, zit het goed om je lijf heen, trek het kreng in je reet of erger, doe je een maat groter, dan lubbert het.

Hold ups in de grootste maat hebben wel de lengte, maar de omvang van de plakrand zit dan te los.

Miss Etam heeft kleding voor lange vrouwen, maar ik heb geen taille, dus dan zit het getailleerde gedeelte ergens onder je borsten.

Ik koop broeken, en het meeste van de rest van mijn kleding, bij Esprit. Daar weet ik teminste wat ik moet hebben en waar ik aan toe ben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb die van mij zelf gemaakt, kwestie van patroon aanpassen. Maar ik ben klein, dus in mijn geval hoefde dat niet.
Luna1, dat heb je knap gemaakt. Ik zou dat niet kunnen. Mijn corselet heeft vanvoren een haakjessluiting en een ritssluiting, maar heeft geen baleinen, maar is van sterk elastisch materiaal. Een soort lycra. Daardoor sluit het heerlijk aan, zit lekker stevig en knelt niet. Afgelopen zondag heb ik het de hele dag aangehad onder een jurkje. Toen ik het 's avonds uittrok, waren er ook geen striemen of zo te zien. Waarschijnlijk bestel ik er nog wel een bij.
Ik heb een historisch correct korset voor mijn hobby En dat draag ik dus niet omdat ik het zo geweldig lekker vind zitten, het hoort bij mijn outfit. Maar ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind staan. Vooral omdat er een heel stel onderrokken en rokken onder zitten, dan lijk ik ook nog slank..
Ik draag ook vaak een torseletje waar dus de jarretelles aan vast zitten, met echte kousen en uiteraard bijpassende slip of string. Ik vind het echt heerlijk zitten en met hoge hakken erbij voel ik me dan gewoon supervrouwelijk. Leuk rokje en blouse erbij! Kousen koop ik altijd van Oroblu of Kunert (zijn behoorlijk lang), meestal in de kleur Hasel of Zwart. Ik heb veel torseletjes in verschillende kleuren en ook van verschillende merken. Ik ben 1,75m en heb geen problemen met het vinden van lange kousen!
quote:SeptemberGirl schreef op 08 februari 2011 @ 11:05:

[...]

Kotelet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wil er al tijden eentje hebben, vind het prachtig staan.

Zo eentje: (geen idee hoe je het noemt)

Maar dan iets stijlvoller.

Waar kun je zoiets het beste kopen?
Misschien snap ik het niet hoor, maar waarom zou je je supervrouwelijk voelen, terwijl niemand het ziet? Dan is een jurkje toch veel leuker?

Of moet ik het wellicht meer sexueel zien?
quote:luna1 schreef op 09 februari 2011 @ 07:02:

Ik heb een historisch correct korset voor mijn hobby En dat draag ik dus niet omdat ik het zo geweldig lekker vind zitten, het hoort bij mijn outfit. Maar ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind staan. Vooral omdat er een heel stel onderrokken en rokken onder zitten, dan lijk ik ook nog slank..Dan draag je het als bovenkleding toch? Dat vind ik heel mooi staan met van die wijde rokken eronder.
Dit vind ik heel mooi (en dan in een moderne versie):

Ik zou er zooo graag 1 willen... een torselet, maar wel een mooie en betaalbare aangezien mijn budget het anders niet aankan.

Heeft iemand tips waar ik dit misschien kan vinden? Want bij de hunkemoller zie ik ze nooit:(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven