Spoed computervraagje; trojan? (csrss.exe)

08-02-2011 20:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Van de week kreeg ik ineens een stuk of tien meldingen achter elkaar dat Avast een trojan horse geblokkeerd had.

Zondag deed mijn computer gewoon weer normaal, dus ik was het al ongeveer vergeten.

Nu krijg ik bij het opstarten een vreemd blauw balkje op mijn bureaublad, een klein balkje, waar ik verder niets mee kan.

Als ik Windowd Taakbeheer start staat er bij processen; csrss.exe in de lijst. Dit programmaatje is het enige in de lijst waarbij niet Marels als gebruiker geregistreerd staat, maar waarbij er geen gebruiker staat.

Heb ik toch een rare Trojan weggehaald of wat is dit?

En als het iets engs is, hoe verwijder ik het?

(edit; csrss.exe en winlogon.exe bleken in mijn system32 te staan, of althans; er staan programma's met die naam in system32, dus dat zou niet eng moeten zijn. Nu nog weten wat die enge blauwe balk is, en voor de liefhebbers, hier een printscreen;)

668, the neighbour of the Beast
Ah, nog twee waar geen gebruiker bij staat; winlogon.exe en wuauclt.exe

Mijn dank is groot voor de hulp, ik word hier zenuwachtig van....
Ohja, en ik heb vorige week gelijk na die meldingen Avast aangezet, die vond geen bedreigingen.
Waar is Xander als je hem nodig hebt?
Update voor als er zo wél iemand is; bij wuauclt.exe staat nu wel "gebruiker; Marels" achter. Net toch echt niet.
Als hy niet in system32 of system32/dllcache staat KAN het een virus zijn (aldus vriend). Scannen op spyware, en als 'ie 'm dan niet vind kan je de naam van het bestand googlen, dan zou je de oplossing moeten vinden . Succes!
Ik heb even voor je gegoogled. Heb zelf geen windows pc, dus kan niet voor je kijken of het er hoort te staan.

Misschien heb je hier iets aan.

Het is een belangrijk bestand en zou in deze map moeten staan: C:\Windows\System32

Als het ergens anders staat is het een virus.
Ik heb de bestanden al gegoogled, maar ik heb gewoon geen verstand van dat soort dingen dus ik durf niet zo goed te proberen het te verwijderen enzo.

En waar vind ik system32 om te kijken waar ie staat? Sprak de volledige computernitwit. Want dat had ik ook al gevonden...

Ik vind het ENG!
Ah. csrss staat in System32 (ik ben een computerheld!)

Maar nu dat enge blauwe balkje dus.

Voor het geval er zo iemand is die alles van computers weet; moet ik printscreenen?
Oh shit marels ... mijn hele PC is gecrashed na crss.exe

dagen geprobeert om dat kutbestand er uit te krijgen ...

uiteindelijk was ie er uit en deed mn hele pjoetert niks meer

ehm succes ... dat wou ik zeggen ...
Maarr.... in mijn system32 staan dus een crss.exe én een winlogon.exe. Moet ik me dan nog zorgen maken omdat Yam dr pc gecrashed is of zou het dan goed moeten zijn?
Graag een printscreen
Als het goed is staat er naast F12 een knopje met prt scr. klikken, CTRL+V in paint, opslaan en dan ergens uploaden en dan de link vh plaatje hier plakken;). Lukt het niet? Mail me het plaatje maar (tinks_@live.nl) en dan doe ik het voor je ;)
klik
Die bestanden horen daar allebei te staan, dus niet verwijderen!
Printscreenen kan ik

Ik zet 'm even in MijnAlbum.
Haha sorry marels, dacht dat je niet wist hoe je het moest doen :P.
Dit dus, het balkje rechts onder. Ik kan het verplaatsen, maar ik kan er niet op klikken of het afsluiten via rechtermuisknop ofzo;

(en ja, mijn bureaubladachtergrond is cool )

Ik ben een beetje een doos als het om dit soort dingen gaat Tinks, zodra er iets niet klopt, zeg maar. Alle standaard handelingen kan ik onderhand wel.
Stomme vraag wellicht, maar heb je al een keer opnieuw opgestart?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Geen stomme vraag, en nee, heb ik nog niet gedaan. Omdat ik het pas na het opstarten gezien heb en ik niet iets wil activeren met weer opstarten ofzo. Eerst weten wat het is en dan zulke dingen proberen.
Sorry, met de balk kan ik je niet helpen. Dat heb ik nog nooit bij een andere pc gezien en google geeft ook geen duidelijke hits.

Wanneer krijg je de balk in beeld? Als je wat opstart? En als je alle programma's afsluit is het dan weg?
Da's nou jammer. Hopen dat iemand anders me wel kan vertellen of ik in paniek moet raken of niet.

Zoals ik al zei; waar is Xander als je hem nodig hebt?!
De balk kwam met het opstarten van de computer. Ik zag het ineens terwijl de computer nog aan het opstarten was. Dus het kwam niet met het opstarten van een bepaald programma.

En ik had het ook nog nooit eerder gezien, ik weet ook eigenlijk zeker dat het er nooit eerder geweest is. Vandaar dat ik ook gelijk naar taakbeheer ging om te kijken of er iets niet klopt.
Ik kan je ook niet helpen met die blauwe balk, maar ik zou in ieder geval je computer eens helemaal laten scannen op virussen. Met het programma wat je hebt en daarna evt. nog met bv. malwarebytes.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven