Spoed computervraagje; trojan? (csrss.exe)
dinsdag 8 februari 2011 om 20:10
Hallo,
Van de week kreeg ik ineens een stuk of tien meldingen achter elkaar dat Avast een trojan horse geblokkeerd had.
Zondag deed mijn computer gewoon weer normaal, dus ik was het al ongeveer vergeten.
Nu krijg ik bij het opstarten een vreemd blauw balkje op mijn bureaublad, een klein balkje, waar ik verder niets mee kan.
Als ik Windowd Taakbeheer start staat er bij processen; csrss.exe in de lijst. Dit programmaatje is het enige in de lijst waarbij niet Marels als gebruiker geregistreerd staat, maar waarbij er geen gebruiker staat.
Heb ik toch een rare Trojan weggehaald of wat is dit?
En als het iets engs is, hoe verwijder ik het?
(edit; csrss.exe en winlogon.exe bleken in mijn system32 te staan, of althans; er staan programma's met die naam in system32, dus dat zou niet eng moeten zijn. Nu nog weten wat die enge blauwe balk is, en voor de liefhebbers, hier een printscreen;)
Van de week kreeg ik ineens een stuk of tien meldingen achter elkaar dat Avast een trojan horse geblokkeerd had.
Zondag deed mijn computer gewoon weer normaal, dus ik was het al ongeveer vergeten.
Nu krijg ik bij het opstarten een vreemd blauw balkje op mijn bureaublad, een klein balkje, waar ik verder niets mee kan.
Als ik Windowd Taakbeheer start staat er bij processen; csrss.exe in de lijst. Dit programmaatje is het enige in de lijst waarbij niet Marels als gebruiker geregistreerd staat, maar waarbij er geen gebruiker staat.
Heb ik toch een rare Trojan weggehaald of wat is dit?
En als het iets engs is, hoe verwijder ik het?
(edit; csrss.exe en winlogon.exe bleken in mijn system32 te staan, of althans; er staan programma's met die naam in system32, dus dat zou niet eng moeten zijn. Nu nog weten wat die enge blauwe balk is, en voor de liefhebbers, hier een printscreen;)
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 8 februari 2011 om 20:25
dinsdag 8 februari 2011 om 20:27
Ik heb de bestanden al gegoogled, maar ik heb gewoon geen verstand van dat soort dingen dus ik durf niet zo goed te proberen het te verwijderen enzo.
En waar vind ik system32 om te kijken waar ie staat? Sprak de volledige computernitwit. Want dat had ik ook al gevonden...
Ik vind het ENG!
En waar vind ik system32 om te kijken waar ie staat? Sprak de volledige computernitwit. Want dat had ik ook al gevonden...
Ik vind het ENG!
dinsdag 8 februari 2011 om 20:33
Als het goed is staat er naast F12 een knopje met prt scr. klikken, CTRL+V in paint, opslaan en dan ergens uploaden en dan de link vh plaatje hier plakken;). Lukt het niet? Mail me het plaatje maar (tinks_@live.nl) en dan doe ik het voor je
dinsdag 8 februari 2011 om 20:47
De balk kwam met het opstarten van de computer. Ik zag het ineens terwijl de computer nog aan het opstarten was. Dus het kwam niet met het opstarten van een bepaald programma.
En ik had het ook nog nooit eerder gezien, ik weet ook eigenlijk zeker dat het er nooit eerder geweest is. Vandaar dat ik ook gelijk naar taakbeheer ging om te kijken of er iets niet klopt.
En ik had het ook nog nooit eerder gezien, ik weet ook eigenlijk zeker dat het er nooit eerder geweest is. Vandaar dat ik ook gelijk naar taakbeheer ging om te kijken of er iets niet klopt.
dinsdag 8 februari 2011 om 20:54