Spoed computervraagje; trojan? (csrss.exe)

08-02-2011 20:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Van de week kreeg ik ineens een stuk of tien meldingen achter elkaar dat Avast een trojan horse geblokkeerd had.

Zondag deed mijn computer gewoon weer normaal, dus ik was het al ongeveer vergeten.

Nu krijg ik bij het opstarten een vreemd blauw balkje op mijn bureaublad, een klein balkje, waar ik verder niets mee kan.

Als ik Windowd Taakbeheer start staat er bij processen; csrss.exe in de lijst. Dit programmaatje is het enige in de lijst waarbij niet Marels als gebruiker geregistreerd staat, maar waarbij er geen gebruiker staat.

Heb ik toch een rare Trojan weggehaald of wat is dit?

En als het iets engs is, hoe verwijder ik het?

(edit; csrss.exe en winlogon.exe bleken in mijn system32 te staan, of althans; er staan programma's met die naam in system32, dus dat zou niet eng moeten zijn. Nu nog weten wat die enge blauwe balk is, en voor de liefhebbers, hier een printscreen;)

668, the neighbour of the Beast
Ik heb zondag dus, ná al die rare trojan blokkeringen, de computer helemaal gescand. Maar goed, ik zal het zo nog maar eens doen.
Marels,

misschien eens je vraag stellen op het forum van Computer Idee. Daar kunnen ze je meestal goed helpen....stap voor stap...;)
Ja maar Paddington! Ik heb een rotsvastvertrouwen in de computerkenners bij Viva!!
(dat was overigens algemeen beschaafd Marels' voor; "dankjewel voor de tip, ik probeer het nog even hier en als het niet werkt ga ik daar kijken")
Kun je hem verschuiven? Of kun je erop rechts klikken?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Verschuin kan, klikken niet. Dat had ik al ergens geschreven.
Vreemd, nieuwe ontdekking;

Als ik er op klik verschijnt en verdwijnt het pictogrammetje rechtsonder met mijn toetsenbord en instellingen. Als jullie snappen wat ik bedoel. Zou het daar mee te maken hebben?
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=67495

Lijkt wel hetzelfde probleem,
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Haha, had zo iets wel verwacht.

Je kunt het programma Ccleaner draaien. Ook eens kijken op www dot malwarebyte dot org.

Maar adviezen over wat je wel of niet mag verwijderen kan ik niet geven. Maar je kunt dan wel zien of er iets 'vreemds' gevonden wordt.
Ik zal eerst eens even herstarten ondertussen, zien wat dat doet.
O, het is malwarebytes.

Programmaatje downloaden en laten scannen..

Succes
Ja hoor. Ik start de computer opnieuw op en het balkje is weg. Héél vreemd...
Ik heb het mijn man net gevraagd.

De .exe bestandjes die je noemt horen bij windows, dus die kunnen echt geen kwaad.

Verder weet hij zo ook niet direct wat dat balkje is.

Maar omdat je aangeeft dat als je er op klikt dat je toetsenbord en instellingen pictogram verdwijnt, vermoed hij dat het daarmee te maken heeft.

Het balkje zou dus daarbij kunnen horen, dan is het alleen vreemd dat hij leeg is, want het vermoeden is dat het een soort keuzemenu van je toetsenbordinstellingen is.

Je zou dus bij je toetsenbordinstellingen kunnen kijken of je daar iets kan vinden waarmee je die balk weg kunt krijgen.

Dus op je toetsenbordpictogram rechtsklikken en kijken of je daar iets kunt vinden.

Sorry als ik onduidelijk ben, maar ik weet zelf niet veel meer van computers af dan jij denk ik, en ik moet dus proberen om mans uitleg op te schrijven.

Bovendien weet hij ook niet precies wat het is en dat maakt het niet makkelijker.

In elk geval denkt hij niet aan een virus oid, maar meer aan een corrupt windows dingetje.
Dat blauwe balkje komt van een programma wat niet goed is afgesloten, of geminimaliseerd is, of niet lekker is weggeklikt. Komt door je videokaart. Soms blijven dingen hangen.
Paniek voor niks dus? In elk geval bedankt voor de hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven