minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
*kan het allemaal ff niet bijhouden*

@Mystic: fijn dat ie voor jullie gekozen heeft! Dat zal niet direct van een leien dakje gaan, nu begint de uitdaging pas echt. Elkaar weer te vertrouwen, eea te laten bezinken en te vergeten, elkaar weer in een leuk en spannend daglicht te (kunnen) zien. Maar waar een wil is is een weg! Ik duim voor je dat jullie die weg samen vinden.

@Itsyou: wat een luxe: minivakantie met minnaar! Hoe gaat het verder met alles?

@Honingbeer: Dat kusje nog gehaald?

@Abi: spreek je (ex-)sv nu helemaal niet meer? Spring niet te snel over op een ander, het moet toch ff landen voor je echt weer open staat voor nieuw, lijkt me? Tis wel fijn als bevestiging dat je gezoend hebt met een Lekkere Man! Open staan voor nieuw + niet teveel verwachten lijkt me idd de juiste houding voor nu.

@Badda: was die ellende tussen jou en minnaar of rondom andere dingen? Misschien heb je gaandeweg idd al langzaam afscheid genomen van eea, toch denk ik dat je niet te snel "op zoek" moet willen gaan naar nieuw bloed en 2 jaar is niet niks! Kwamen er allerlei gevoelens of complicaties bij?

Een nieuw iemand om de vorige te vergeten/ om je beter in je vel te voelen werkt meestal niet, beter is eerst weer jezelf lekker voelen, dan straal je dat bovendien uit. Heb je zelf ook een vriend of man of ben je single?

@Bkster: ik vind het wel logisch eigenlijk dat je nu ff rust in de kop wil en hebt, er waren zoveel gevoelens, veranderingen en onzekerheden. Denk dat je zelf heel goed benoemt en aanvoelt wat nu goed voor je. Kennelijk ben je in balans, komt op mij over als een goed signaal, als sterk. Leuk dat Lexaman toch aan je denkt vanaf zijn vakantie, weer een bevestiging dat je er mag zijn. Kan me voorstellen dat je nog niet open staat of niet genoeg klik voelt, je hoeft idd niet meteen weer in die achtbaan, periodes van rust zijn broodnodig na al die emoties. Belangrijkste is dat jij je plekje vindt en dicht bij jezelf blijft. Dat lijkt je aardig af te gaan momenteel. Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Abi: ik heb dat altijd in het extreme, kennelijk. Omdat ik nogal sociaal ben, moet ik altijd alert zijn op dat dat niet "gebruikt" wordt. Andere mensen veranderen nog niet mee en blijven vasthouden aan het beeld wat ze decennialang van je hadden, rekenen daar gewoon op, als vanzelfsprekend. Met name in mijn familie een paar "moeilijke mensen", die geisoleerd raken/zichzelf isoleren en bijna nergens meer hoeven aan te kloppen.

Ik geef mensen altijd nog een kans om op de rit te komen als ze vastlopen, waar anderen het al opgegeven hebben. Ik laat ze niet vallen, maar het moet niet ten koste van mijzelf gaan of eenzijdig geclaim worden. Ik ben veel harder (geworden) dan men denkt.

Als je 40 jaar lang lief en meegaand bent geweest, denken mensen dat je zo bent, vooral mensen met een overtuiging dat iemand is zoals ie is en dat niet kan veranderen.. (dat zou nl betekenen dat zij ook kunnen/zouden moeten veranderen, en in eea een eigen aandeel hebben. Die beroepen zich nl op: "zo ben ik nu eenmaal" en dat is tevens hun excuus.

Ik heb me onttrokken aan oude rollen (in de familie/ gezin van herkomst, ik was de "moeder" die alles bij elkaar hield), maar dat willen sommigen gewoon niet inzien en moet je dus "bewijzen" met daden/consequenties. Nu zijn daar een paar zeer eigenwijze en dominante types tussen en dat is soms een hele (niet leuke) uitdaging. Maar ik ben ook eigenwijs, dat scheelt

Ik weet wat ik wil in het leven en ben aan mezelf verplicht daar zsm iets mee te doen. Ik ga dat niet verder uitstellen omdat anderen eea nalaten aan afspraken of geen haast maken. Ik wil mijn eigen positieve en optimistische sfeer in eigen huis (moeilijk afstand houden binnen 1 huis, je ziet en merkt alles..)

(het maakt ook nog uit of je met een redelijk mens te maken hebt)..
Suus, goed dat je voet bij stuk houdt, voor jezelf opkomt en je ruimte terug eist. Inderdaad, leuk is anders maar je krijgt er ook weer veel voor terug. sommige mensen hebben net even een iets hardere schop onder hun billetjes nodig.

Gras groeit er niet op en spinnewebben ook niet, daar krijgt het de kans niet voor, goddank. Heb weer een lekkere date achter de rug met heerlijke seks, geknuffel en gesprekken. Dat zijn niet altijd makkelijke gesprekken maar dat houd je bijna niet tegen als je diep gevoel voor elkaar hebt.

Bkstr, ik begrijp heel goed dat je hoofd even niet staat naar ex minnaars en potentiële minnaars. Stiekem wel lekker dat de mannen interesse hebben toch? Goed voor het zelfvertrouwen.. en daar mag je óók van genieten. Neem lekker je tijd meisje, het komt wel weer!
yep that's the way it is right now Suzy en Rooss, het zij zo.

Vandaag leuke dag gehad met het sporten. Gisteren heeeeel vroeg gaan slapen, dus ben heerlijk uitgeslapen nu

suzy: voet bij stuk houden, ook voor jou je eigen advies: blijf bij jezelf!

Roossje: heerlijk, die minnaar verhalen. Makkelijke gesprekken zijn er genoeg, oppervlakte genoeg, maar juist die diepgang maakt het zo bijzonder!
.... up .... ?

Ik leef nog! Druk met van alles, ook met minnaar. Heerlijke dates, lekkerste sex ever, goede gesprekken, veel aandacht. Ik zeg: ik hou er van. Neemt niet weg dat het nog steeds een ingewikkelde situatie is, bij vlagen pijnlijk.

Over een paar weken ga ik lekker naar de zon, tot die tijd nog even doorbikkelen op werk

Ik lees hier goede verhalen, Roos die geniet, Bkstr hele bomen bossen inmiddels heeft gekapt.. Chapeau dames, jullie komen er wel
@Iedereen: helaas al sinds vorige week geen kusje meer gehad...maar als het goed is krijg ik er vanavond weer een! Helemaal zin in! even weg van alle stress op het werk en nergens aan denken!

Hoe is het verder met iedereen? nog nieuwe ontwikkelingen?
Hey, weet dat ik hier eigenlijk niet meer thuis hoor nu ik geen minnaar meer heb, maar ik heb veel steun van jullie gehad, vandaar dat ik toch maar weer schrijf, hoor vanzelf wel wanneer jullie genoeg van me hebben.

Nu mijn nr 1 idd echt voor ons heeft gekozen, kom ik in een achtbaan van gevoelens terecht, was ik eerste periode heel verdrietig en gekwetst, ben ik nu vooral heel woedend en heb veel haat in me zitten. Weet dat, als ik wil dat het weer goed komt tussen ons, ik het een plekje moet gaan geven, maar weet niet hoe. Help!!!!
Mysticgirl, wij kunnen jou met deze issue niet helpen. Jullie moeten in therapie. Als hij niet wil praten is dat nou eens super jammer voor hem, hij zal moeten, wil het ooit goed komen tussen jullie. Er is zo veel gebeurd, dit komt echt niet goed door alles te bedekken met een mantel der liefde en net te doen of jullie neusjes bloeden.
Hallo Mystic, Misschien kun je eens lezen op dit topic: Hoe kan ik mijn huwelijk redden Daar worden hele rake en wijze dingen geschreven. Sterkte!
anoniem_636379b213c1d wijzigde dit bericht op 08-02-2011 14:42
Reden: link
% gewijzigd
Mystic, het enige wat ik je uit ervaring kan zeggen is dat je het tijd moet geven. Al die gevoelens horen erbij en het zal echt even duren voordat je hem weer kan vertrouwen.
@allemaal: thx, geloof ook wel dat t tijd nodig heeft, maar wil het ondertussen toch ook wel weer gezelligheid in huis voornl. vanwege de kids. Het stomme is dat als ik t nuchter bekijk dat ik het e.e.a. wel kan begrijpen, maar lang niet alles. En ik denk dat je het pas een plaats kan geven als ik t hem vergeef, maar dat is heel moeilijk.

Verder lees ik nog regelmatig mee en voor iedereen die t nodig heeft veel sterkte en voor iedereen met spannende dates, geniet ervan
sterkte Mystic! Hoop dat hij gaat praten en het voor jullie allemaal weer écht wordt ipv gezelligheid ophouden voor de kids...

Ik ben best wel zenuwachtig voor vanavond....
sterkte Mystic! Hoop dat hij gaat praten en het voor jullie allemaal weer écht wordt ipv gezelligheid ophouden voor de kids...

Ik ben best wel zenuwachtig voor vanavond....
@Mystic: lees Rick Engelkes hierover @telegraaf.nl. Je kan dit niet zomaar achter je laten, dat kost tijd. Echt vergeven komt uit jezelf, dat kan je niet bewust. Ga of zelf in therapie of coach of liefst samen. Alleen dan kan je het versnellen. Je zal door allerlei fasen gaan, dat hoort erbij. En dat zal hij ook moeten accepteren, dat kan je niet zomaar overslaan en gezellig opnieuw beginnen, alsof er niks gebeurd is. Dan blijft het juist aanwezig en tussen jullie in staan.

Vertrouwen moet groeien, zich bewijzen, dat is niet zomaar terug door dat te besluiten of te eisen van iemand. zo werkt dat niet met dat soort principes en gevoelens. Als hij dat verwacht, dan komt ie bedrogen uit. En dat neemt ie misschien van jou niet aan, dan word je alsnog in zijn ogen een "zeur", terwijl hij dat wel aanneemt van een relatietherapeut waarschijnlijk.

Nu geen torenhoge verwachtingen dus van elkaar hebben, die helemaal niet passen bij de omstandigheden en gebeurtenissen. Maar mokken en boosheid helpt zeker niet mee voor de sfeer. Dat is het wrange eraan: je moet opgewekt zijn, omdat positief het een goede wending kan geven. Maar "nep-positief" werkt niet, omdat jij het gevoel dan hebt dat je je moet inhouden. Nogal dubbel dus. Ik kan het echt aanraden om dat soort gevoelens (boosheid enzo) met/ op derden af te reageren, die afstand hebben tot jullie relatie en zo juist beter kan helpen eea in goede banen te leiden. Zo kan jij op gezette tijden je boosheid kwijt en hoef je toch niet bang te zijn voor een negatief sfeertje thuis (wat geheid jullie nieuwe poging onderuit gaat halen anders).

Tuurlijk mag je hier schrijven, het is toch over alles wat met minnaars en relatie nr 1 te maken heeft, ook als dat over is of tot andere problemen heeft geleid? Je mag ook op "slapende lust" schrijven, hoor. Het is goed om af en toe te kunnen ventileren, gewoon doen, hoor!

Sterkte!
heerlijke date gehad gister!!!! nog steeds niet helemaal terug met beide voetjes op de grond...nog even nagenieten!
Honingbeer,zweef jij lekker en land rustig .

Abi, idd heerlijk zo'n nacht met minnaar, maar ik moet er echt zwaar van afkicken.

Ik mis hem gewoon.

Suzy,fijn dat het bij jou weer wat lekkerder gaat en er duidelijkheid is/komt.

Bewaak je grenzen meis.

Mystic sterkte!

Crea,heerlijk daten met je minnaar,binnenkort naar de zon,geniet ervan!

Bkstr,je komt een stuk rustiger en zelfverzekerder over.

Geniet van de mannen aandacht om je heen zover dat lukt.

Rooss:klinkt goed jou date van laatst

Iedereen verder een fijne dag.
Fijn dat er eindelijk weer iemand is Angel!!

vanmiddag weer sms gekregen dat hij het heerlijk had gevonden als ik was blijven slapen...
he honing: ik ben jaloers hoor, lekker zeg!

Mystic: ben het met Roossje eensch, jouw relatie gaat niet zomaar ineens goed lopen, en zonder praten kom je er simpelweg niet, denk ik. Tuurlijk heeft je man gelijk dat het gebeurd is, en er niets aan veranderd kan worden, maar aan het gevoel wat het jou heeft gegeven en nóg geeft MOET je samen wat doen! Praten, voelen, huilen, troosten maar ook boos zijn en je schuldig voelen hoort er allemaal bij. Zorg ervoor dat jij niet als enige werkt aan iets wat een verantwoordelijkheid van beiden is lieverd!

angel: thnx, ik ga proberen deze balans vol te houden. Het niet bezig zijn met mannen (of minder iig) maakt dat ik wat rust ervaar, en dat is ook wel weer eens prettig na zo'n aantal jaren stress enzo.

huizenjacht is overigens weer geopend, en begin het zowaar leuk te vinden
Ik bof, ik bof echt! Ik zou ook niet meer weten hoe ik al dat geweld in een paar uurtjes moest proppen. Nachten doorhalen zijn heerlijk maar om het dan weer eens zonder te moeten doen...

Fijn dat je zon gave date had, Honing.

Hoi Engel, sweet al usual

Crea en Bkstr, hang in there...denk aan jullie!

Stew, kom es gezellig meedoen jôh! Jij hebt toch altijd iets te melden? Of goede raad...

Ben heel benieuwd waar tang en toy zijn!
@Rooss, ik heb gisteren nog mijn goede raad in een verkorte versie gegeven aan Mystic

Verder heb ik niet veel te melden; alles gaat goed, ik heb het nog steeds druk. Een nacht met een minnaar klinkt heerlijk maar ik denk dat ik daar echt wel 10 keer over na zou moeten denken. Vooral ook om dat afkicken daarna... In zijn of mijn echtelijke sponde vind ik echt not done, dat bed is echt van nr1 en mij. Maarja, ieder zijn meug.

Geniet allemaal na van jullie heerlijke dates! Tot snel...

En Bkstr, succes met de huizenjacht..

Ik denk dat Toy en Tang ook druk zijn, ik vraag me dan weer af hoe het met JJ is.
Och was gisteren? De tijd vliegt als je lol hebt!

Tja, waar is ons JanJurrekje! Jammer, ik vond hem altijd wel een fris windje...
i looooove frisse windjes
@Suzy, excuses voor een late reactie.

Heel druk met werk (10-11 uur per dag) en dagelijkse "pendeldiensten" naar mijn "oude" huis.

Misschien een beetje teveel van het goede op het moment, maar dat is even niet anders. Nr.1 weet dat ik op dit moment even niet in staat ben tot verdere definitieve stappen. Hij hoopt dat ik in de tussentijd nog van gedachten verander.

Van de zomer zullen er wel weer knopen doorgehakt moeten worden. We moeten allebei ook weer verder kunnen natuurlijk, dus moeten ook alle praktische zaken worden geregeld.

Met minnaar fijn en veel contact. Het is duidelijk voor ons beiden dat wij graag samen verder zouden willen. De situatie zoals die nu is, is voorlopig ok. (ik "single" hij getrouwd) Wel is uitgesproken dat als hij alsnog thuis ervoor zou willen gaan of ik op een gegeven moment klaar ben voor een "echte" relatie we elkaar zullen laten gaan.

We zien wel hoe het loopt en voorlopig genieten we ervan als we samen zijn.

Minivakantie in het vooruitzicht, maar ook obstakels in het vooruitzicht. Ik probeer me daardoor niet uit het veld te laten slaan, dat zijn nou eenmaal de consequenties van de hele situatie.

Dan maar zien of ik nog een vriendin op de valreep kan verblijden met een weekendje in een luxe suite.

Gewone dates die door externe omstandigheden niet doorgaan, dat trek ik wel goed hoor, maar als dit mislukt..... (maar niet waar hij bij is hoor)

Minnaar is hardstikke optimistisch wat dat betreft, dat vind ik ook zo leuk aan hem, lekker positief altijd.
@allemaal:thx voor alle lieve reacties. Ben nu bezig om in oplossingen te denken om weer een positieve ingang te vinden. Ook dit is moeilijk, want we waren behoorlijk uit elkaar gegroeid. Heb het e.e.a. voorgesteld aan nr1 en gevraagd wat hij leuk vindt om samen te gaan doen en helaas kwam er in 1e instantie alleen maar de parenclub uit. Heb hem duidelijk gemaakt dat dat niet alleen maar kan en dat we ook andere dingen moeten gaan vinden en dat ik er een beetje van baal dat ik de indruk heb dat alleen ik moeite aan het doen was. Hier is hij over na gaan denken en gaf me naderhand idd gelijk. Heb hem ook gezegd dat ik het een plek wil geven maar dat dit niet 123 gaat en dat het ook heel moeilijk is, zeker omdat ze nog in het zelfde bedrijf werken en elkaar dus vaak spreken en zien en dat hij er begrip voor moet hebben dat ik het er nog erg moeilijk mee heb, maar graag wil dat we ook weer ons best voor elkaar gaan doen.

@bkrstr: leuk weer op huizenjacht veel succes

@honingbeer: fijn dat t weer goed gaat

@stew, roos,bkrst, suzy en iedereen die ik nu vergeet: thx voor alle wijze woorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven