JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Wokkel en Tommie, oh wat herkenbaar die verhalen. Mijn schoonvader is ook zo erg. Ze passen wat dat betreft precies bij elkaar. Ze zijn nooit blij, en zeker niet voor iemand anders. (schoonvader heeft ons niet eens gefeliciteerd) Ze zijn gewoon echt raar! Ik trek me er steeds minder van aan maar soms is dat moeilijk. Zal mij benieuwen hoe dat straks is als het kindje er is.

Ik ben trouwens niet bang dat ik net zo wordt als mijn schoonmoeder, het zit tenslotte niet in mijn genen maar ben soms wel een klein beetje bang dat mijn vriend wordt als mijn schoonvader, maar als ik hoor dat m'n schoonvader altijd al zo is geweest stelt me dat gerust. Mijn vriend lacht juist veel en is gezellig. (echt het tegenovergestelde van z'n ouders dus)

Ik ga lekker lui op de bank.

Fijne avond.
Ha Caro,

Sommige schoonouders/ouders schijnen helemaal om te slaan als de klein er is. Maar of wij dat dan leuk vinden......als ze nu al geeneens oprecht blij kunnen zijn?

Zei je schoonvader gewoon helemaal niets? Toch ook raar, een felicitatie is toch wel het minste wat je kunt doen? Wel raar, ben je zelf zo blij en dan reageren andere mensen zo. Mijn eigen ouders zijn gelukkig wel erg enthousiast en heel geinteresseerd. Had ik van hun juist minder verwacht omdat dit al het 4de kleinkind is.

fijne avond op de bank!
Hoi Sanne

Mijn schoonvader zei zoiets als: hmglnfp, ofzo. Kon het niet echt verstaan maar we konden er geen van beiden gefeliciteerd uithalen.

We hadden wel de hoop dat het anders zou gaan na de geboorte van een kindje maar we hebben nu bij mijn schoonzus gezien dat dat niet het geval is. Maar inderdaad, als ze nu al niet blij kunnen zijn dan hoeft het dan ook niet meer.

Oh, schiet me net nog wat te binnen. Lee, die vriendjes op hyves, ik ken ze inderdaad allemaal. Zijn allemaal oude klasgenootjes, buurtgenootjes en vrienden, oud collega's en noem maar op. Familie ook nog.

Ga weer terug naar de bank, had ff een dvd'tje gebrand.

Fijne avond nog.
x
Ik mag de 31e om 10.15 uur en we kijken er echt naar uit! Maar hopen dat alles goed is he?

Ik werk trouwens 3 dagen en mocht vrij kiezen. Intussen is ons team heel groot en is er door mijn werkgever een verplichte werkdag ingesteld. We meoten allemaal op dinsdag werken en verder kunnen we flexibel kiezen. Ik werk nu ma, di, wo maar ga vanaf februari ma, di, do werken. Mijn moeder past nu 2 dagen op, maar we gaan vanaf januari 2 halve dagen kdv doen en de andere twee halve dagen gaat Quinten dan naar oma. Ik ben 2 dagen thuis en manlief 1.

Herkenbaar trouwens, die verhalen over schoonouders! De mijne zijn ook niet om over naar huis te schrijven... soms gaat een tijdje beter, maar dan ineens is het weer heel veel ellende. Ze leven echt in een andere wereld en kunnen zich gewoonweg niet inleven in ons. We hebben een soort beleefdheidsrelatie, meer zit er niet in.... toch wel jammer, maar ja.

Zwangerschapskleding kun je kopen bij Miss Etam, H&M, C&A, Prenatal... in Rotterdam zit een Vida Vita winkel, ook erg leuk, en dan zijn er inderdaad nog winkels met Noppies en Mammalicious en zo. Het is een beetje zoeken, maar dan ins er best wat leuks te krijgen hoor.

groetjes!
even snel ik moet zo weg reageer vanavond wel weer.

Straks om half 11 mn 12 nahja eigenlijk 13 weken echo.

ondanks mn eerdere goede echos onwijs slecht geslapen en bloednerveus nu..
Lee, Veel plezier bij je echo zo! Je hebt je vast voor niets zorgen gemaakt!
Oh, wat heerlijk om te lezen, die schoonouderverhalen. Caro en ik waren er een tijdje geleden ook al over bezig . Die van mij reageerden wel leuk. Mijn ouders en schoonouders willen ons ook graag wat geven. Mijn eigen moeder zei al: ik maak wel geld over naar je rekening en dan zie je maar wat je daarvan koopt. (praktisch, handig, hou ik van). Mijn schoonma daarentegen vraagt elke keer of we al wat weten. Ja zeg, we weten zelf nog niet eens hoe of wat precies. Ze is bang dat we in 1x alles gaan kopen en dat er dan niks meer voor haar overblijft om te geven. Ik snap haar niet zo goed. Ik begrijp eruit dat ze meewil om iets te kopen. Nu shoppen Manf en ik graag, dus als we iets zien, kopen we het. Dan ga ik het echt niet laten liggen omdat schoonma misschien mee wil. Ze kan toch ook gewoon geld overmaken als ze per se iets wil geven? Dan doen we wel of we de kinderstoel/box/wippertje/badset/watdanook van haar hebben gekregen...

Elke keer begint ze er weer over... Ach, het is allemaal goed bedoeld, dat weet ik wel, maar ze kan zo stressen om iets waarvan wij denken: mens waar maak je je druk om.

Schoonpa bromt hier en daar wat... Oh ja, en die heeft al 26x gezegd dat ie zelf 13 pond woog bij de geboorte. Prima man, maar dat soort info is 'leuk' om 1x te horen, daarna heb ik zoiets van: ja, hmmm....

@Tom: lastig he, 2,5 dag of 3 dagen. Aan de ene kant denk ik 3, omdat je die 1/2 dag toch niet veel meer doet (in mijn geval) aan de andere kant vraag ik me af of ik die ene dag KDV wel kan dekken met het salaris dat ik die ene extra dag krijg. Ik moet onderhand wel gaan beslissen, want de KDVs zijn zelfs in Sliedrecht heel druk. Mijn zus (30-09) bevallen wacht nog steeds op 1 dag.

@Wokkel: jij kan je ook al zo opwinden over je schoonouders. Fijn. Iedereen heeft wel iemand in zijn omgeving die na 1 minuut in jouw verhaal het hele verhaal naar zichzelf toe wil laten trekken. Ik heb ook 1 vriendin die altijd wel een neef of nicht of buurvrouw of tante of dorpsgenoot heeft die dat ook heeft meegemaakt en dan VEEEEL erger... Bij haar trek ik het altijd terug naar mezelf, want ze weet zelf dat ze zo is, dat ze slecht luistert en je nooit je verhaal laat afmaken. Als je goede vriendinnen bent, kan dat ook wel, maar je schoonma terecht wijzen is weer eens wat anders.

@Lee: leuk, echo! Duim dat alles goed is. Horen je straks wel...

Zo, ik ga eens aan de was & strijk... Ga vanavond (weer eens) gourmetten met vrienden. Ik groei nog eens dicht. Oh ja, gisteren ging ik bij een vriendin wat drinken, en die zei ook: zo, je begint al aardig te groeien he... (au! bij mij ook alleen kerstvet). Mijn maag zet steeds zo uit. Lijk soms al 6 maanden ipv 3 maanden zwanger.

xx
Oh, sorry, ik maak er wel een lang verhaal van, maar ik moet toch nog even wat kwijt. Ik word ZO moe van al die ongevraagde adviezen. Jullie niet?

Al die mensen die zich er tegenaan bemoeien, die je vertellen wat je waar moet kopen... Ik heb al gehoord dat ik geen 4 maar 6 weken verlof moet nemen voor de bevalling, dat ik sokjes van Rainbowbabies of Footies moet kopen, welke kleertjesmerken groot en klein vallen, wat voor merk kinderstoel ik moet kopen, dat ik echt BV moet geven, wat voor zoogcompressen bij de BV, wat voor kolf, wat voor flesjes, dat ik eigenlijk te hard aankom, dat ik zeker geen luiers van merk X moet kopen, dat een BV-kussen toch wel erg handig is, en ga zo maar door. pffff....

Ik vind het wat anders als die adviezen HIER worden gegeven. Dit is tenslotte een baby/zwangerschapsforum en dat vind ik ook het fijne eraan. Als ik wat wil weten, kan ik het hier vragen. En als het nog van een goede vriendin komt, vind ik het ook niet erg, maar er zijn ook oude buurvrouwen en vrouwen van collega's die er tijdens een personeelsfeestje gewoon tegen je beginnen te ratelen.

En vooral de opmerkingen: "je leven gaat echt veranderen maar het is zo leuk/nu nog genieten/wacht maar tot je straks zelf kinderen hebt en vooral "je krijgt er zoveel voor terug" kan ik nu al echt niet meer horen...

Nog medestanders???

xx
Ik kom misschien een beetje hard over. Alsof ik niet blij ben met de zwangerschap ofzo. Dat ben ik natuurlijk wel, heel erg zelfs. Alleen ik vind het iets tussen Manf en mij. Laat ons lekker genieten en lekker alles zelf ontdekken... Prima als mensen willen weten hoe het gaat en small-talk kan altijd, alleen daar blijft het meestal niet bij end at vind ik zo jammer, hoewel het ongetwijfeld allemaal goed bedoeld is.

Zo, en nu hou ik erover op. Sorry!

xx
Nee b80 geen medestander hier, gelukkig maar!

Lee hoe was je echo?

Ik wil de 31e ook wel zo vroeg. Zoon moet al voor half 9 op het kdv zijn en dan zou ik wel in een keer door willen, maar helaas.

In Arnhem heb je hele leuke winkeltjes voor positiekleding. Heeft C&A ook z. kleding? Dat wist ik niet maar ik kom er dan ook nooit.

Wokkel je loopt niet achter hoor! Iedereen is hier gewoon heel vroeg . Je hebt nog tijd zat!

Meggie bedankt voor de uitleg, ik snap het nu!
B80 je moet het gewoon je ene oor in laten gaan en je andere oor weer uit. Of gelijk zeggen dat je daar nog niet mee bezig bent, afkappen die hap! Zijn het ook je hormonen dat je het nu minder kunt hebben?

Ik merk wel dat ik echt enorm chagerijnig ben, bij zoon zat ik op een roze wolk 9 maanden lang maar nu zit ik op een donderwolk lijkt het wel .
x
x
Herkenbaar die verhalen over schoonouders. Mijn schoonmoeder was in het begin niet super enthousiast maar begint steeds enthousiaster te worden. Dat is wel leuk natuurlijk, maar moet er niet aan denken dat ze alles wat ze zegt ook wil doen uiteindelijk. Ze wil niet vast oppassen maar heeft het er nu wel over om straks de kleine een paar weken mee op vakantie te nemen als wij er niet bij zijn...no way! Misschien een paar dagen als hij/zij al op school zit maar eerder niet! Tenminste denk ik niet, misschien zou ik straks het af en toe wel een verademing vinden om een paar dagen kindloos te zijn. Veel mensen reageren nu ook echt overbezorgd. Ik heb geen ziekte of zo. Zo was laatst een vriendin op bezoek en zij is ook zwanger. Werd echt niet goed van haar gepraat wat we nu wel allemaal niet mogen eten en doen, en niet één keer zeggen dat het niet gezond is, nee de hele avond doorzeuren...kreeg er gewoon de kriebels van. Probeer wel gezond te leven maar als ik zo dwangmatig er mee bezig zou zijn dan kreeg ik een hartaanval van de stress. Lijkt me ook niet goed voor de kleine.
Vervelend zeg dat sommige schoonouders niet of zo flauwtjes reageren. Het is toch iets heel bijzonders. Dan heb ik nog geluk met de mijne.

Hier gelukkig ook geen goedbedoelde adviezen, maar dat komt natuurlijk omdat ze weten dat ik zelf al zo'n wandelende encyclopedie ben en ook heel koppig.

De nekplooimeting ging goed. De nekplooi was 1,6 mm dus goed. Over 2 weken de uitslag via de post. blijft bijzonder om je kleintje zo te zien. Hij is erg beweeglijk, je zou bijna denken dat het weer een jongetje wordt. Kian was ook al zo druk in de buik.

Morgen of maandag richting prenatal. Na al jullie verhalen wil ik ook wel wat gaan kopen.
jeetje meiden, jullie zijn niet bij te houden. ik hou het kort want ik ga ff uurtje op de bank lezen, voel me niet top-fit hoor. gisteravond en vanavond wedstrijd tennissen, dat gaat prima en conditie is ook nog goed. maar thuis, bah. weten jullie of je paracetamol mag slikken tijdens zwangerschap? bijsluiter is zo vaag. mijn hele nek zit vast dus heb er toch maar eentje genomen.

ik heb erg geluk denk ik want ik heb super schoonouders en 2 superzwagers! en mijn ouders en broertje zijn ook geweldig! volgende week donderdag met (schoon)moeders naar de prenatal, babydump, baby-nogwat en kidzfactory. gezellig! en dan vraag ik zeker advies. maar ongewenst advies op elk moment hoeft van mij zeker ook niet hoor!

ohhh en ik ben zo sjaggie en kortaf deze week, oh blij dat vriendje er overheenstapt maar ben echt niet aardig. en ik weet het wel maar kan er niet veel aan veranderen lijkt wel...
Monx, je mag paracetamol slikken hoor!

Ik voel me ook niet helemaal lekker.... Ik heb hoofdpijn en misselijk. Even rustig aan doen vanavond en vroeg naar bed.

Kobe, fijn dat de nekplooi goed was. Leuk is dat he als ze zo aan het bewegen zijn!

Ik hoop dat as maandag op de echo ook wat beweging te zien is. Afgelopen 2 keer sliep hij/zij ...

Groetjes
@Juud: ja, dat probeer ik ook, maar is weer zo moeilijk. Ook van mensen die dichtbij me staan kan ik het slecht hebben. Net was ik even bij mij moeder. Ging mijn zus weer zitten aanbevelen welk kraamcentrum ik absoluut wel of niet moest kiezen. Laat me dat lekker zelf uitzoeken... Ik ben heel erg geneigd die te kiezen die zij sterk afried. Erg he...

@Lo: oh, jij dus een collega. Het is ook bij iedereen anders. Ik vind het leuk om dingen te delen, maar niet met de hele wereld. Laat me in godsnaam zelf wat ontdekken. Wat we moeten voelen bepalen we toch zelf wel?!

Als ik wil weten hoe een ander zich voelde, dan vraag ik het wel. (Het gekke is dat ik het hier op het forum juist heel interessant vind om te lezen wat iedereen voelt. Maar ja, daar zoek je het ook zelf op.) En die bevallingsverhalen, laat maar effe zitten... En ik hoef al helemaal geen verhalen over totaalrupturen van ee achtenicht van de neef van de buurvrouw van de tante van de zus van een vriendin. Maar ja, moeilijk om te zeggen he...

@Monx: ja, paracetamol wel, aspirine niet, ibuprofen ook niet. Als je eens twijfelt (als je bijv. de bijsluiter niet meer hebt), ik kijk altijd op www.apotheek.nl Daar hebben ze een databas met bijsluiters van medicijnen op naam en op kwaal.

@Juud/Monx: chagrijnig? Ja, hier nog een... Ik kan zo weinig hebben. En ik ben normaal zo 'lief' en dan bedoel ik: ik kan veel hebben, val nooit uit, zoek nooit ruzie, ga confrontaties juist uit de weg, laat af en toe bewust over me heen lopen. Nee, met mij krijg je niet snel ruzie.Ik wil veel te graag aardig worden gevonden door iedereen. Maar nu, heb al 2x woorden gehad met Manf (voor het eerst sinds we wat hebben en dat is al bijna 4 jaar), ben erg agressief in het verkeer, heb laatst een vriendin 'streng toegesproken'/ergens op gewezen. Ik word er niet aardiger op vind ik zelf, maar ja.

@Kobe: fijn dat de NP goed was. Hoera.

Ga gourmet klaarmaken.

xxx
.
Hallooo!

B80, moet je je voorstellen wat ik nu bij de derde allemaal voor achterlijke adviezen krijg en vooral ook reacties van mensen die me bijna uitlachen dat we aan een derde beginnen. Ook leuk

Zeker gezien mijn (Juud/Monx/B80, hier ook al weken ONWEER!!! De verdraagzaamheid in mijn omgeving - die het eerst allemaal wel schattig en grappig vonden - brokkelt in hoog tempo af) huidige gemoedstoestand en het feit dat ik iedereen echt heel erg stom vind (behalve jullie en natuurlijk mijn meisjes, alhoewel ik die soms ook achter het behang wil plakken

Vanmiddag lekker geslapen en heel erg fit opgestaan en zowaar een paar uurtjes met niemand ruzie gemaakt. Applausje voor mezelf

Dit weekend logeren we bij vrienden in Delft dus tot daarna!

x Yentje
Kobe, super van de nekplooi, da's weer een stap dichterbij.

Lee hoe is het gegaan vandaag?

Juud jouw vriendje ook al zo lekker bezig? Mijn vent vertelde me dat ik sinds ik zwanger ben anders ben !?! Lekker is dat. Ik dacht dat, behalve afgelopen week dan, ik eigenlijk niet anders dan anders ben. Maar ik schijn anders te reageren, zal wel dan toch? Ik las in een blaadje dat ook mannen last van zwangerschapshormonen hebben (tussen de oren?) dus dat zal er ook wel mee te maken hebben dan denk ik... Haha, is me wat he. Maar blij met enige herkenning van jullie!

Hier in huis met de verbouwing wordt humeur er ook niet beter op. Overal stof, loop elke keer met de stofzuiger en dwijl er achteraan, maar als ik geluk heb helpt dat... 1 dag! Ach dat wist ik van tevoren hoor en ik overleef het zeker en het wordt ook heel mooi maar het is ff helemaal niet leuk. Wilden in de zomer beginnen, dan is het langer licht, langer warm en beter te verdragen, maar de vergunning en aannemer lieten lang op zich wachten. Dussss ff doorzetten en dan over een maandje of 3 dan ben ik het alweer vergeten!

Yentje, wat belachelijk dat mensen je gaan uitlachen dat je een derde wil, jaloers zeker? Ik zou ook wel 3 kindjes willen, lijkt me supergezellig. Vriendje (nog) niet helaas. Ach eerst de eerste maar. Fijn weekend in Delft!

Wokkel je loopt zeker nog niet achter hoor. Alhoewel het zeker de moeite waard is om op tijd een beetje ideeen op te doen. Maar ik denk dat ik ook nog ff paar maandjes wacht (na de 20wk echo is wel een goeie denk ik) voordat wij echt alle spullen aanschaffen hoor. (past ook niet in het kamertje op dit moment, want wij 'wonen' er in)

Ik ga lekker slapen! Althans hoop dat ik lekker slaap want dat wil niet zo lukken de laatste tijd. Veel (heeel veeel) plassen en niet lekker liggen en niet lekker in slaap komen en last van mijn nek...

dag lieve meiden
x
x
@Juud: ja, dit keer wel met heerlijke satésaus. Het was gezellig. Bezoek had een fruitsalade meegenomen als toetje. Heerlijk na al dat vlees. Jammer dat jij weer misselijk bent. Helpt steeds kleine beetjes eten niet meer?

@Yentje: nog een onweertype. Wat een onzin, waar bemoeit iedereen zich mee he... Als jij 3 kids wilt, dan is dat toch aan jou? Al wil je er 7! 3 lijkt me heel gezellig. Fijn weekend in Delft, wel een beetje aardig doen tegen je vrienden hè?

@Monx: anders, wat is anders. Ik denk dat het je best verandert, maar hoe zal ook wel weer bij iedereen anders zijn... Kan me voorstellen dat een verbouwing je geduld erg op de proef stelt en dat je momenteel wat minder geduld hebt dan eerst. Rot dat je zo slecht slaapt. Ik moet er ook wel minstens 1x (vannacht 2x) uit om te plassen. Dan ga ik voor ik ga slapen nog en dan meestal rond een uur of 2 moet ik vreselijk (veel) plassen. En dan drink ik weer, want dan heb ik gelijk weer dorst. Vannacht om 6 uur vond poes het leuk om mij in mijn gezicht te gaan likken, dus die heb ik er toen nog even uitgezet (en ook weer plassen), maar sliep wel weer tot 10.00 uur.

Ik heb me erbij neergelegd dat ik steeds 's nachts wakker word. Gelukkig is het meestal maar 1x. Straks zullen de echte slapeloze nachten wel komen...

@Tom: moest erg lachen om je "andere kapper" opmerking. Zou wel cool zijn, maar ik durf dat ook niet... Assertiviteitstraininkje zou voor mij ook geen kwaad kunnen. Heb er wel eens naar gesurft, maar zijn meestal voor groepen.

Ik heb een hele slimme, erg mondige zus en daar ga ik de discussie al nooit mee aan. Ik win het toch niet. Pas geleden ben wel een keer tegen haar in gegaan, maar ik voelde me erg onbegrepen dus heel de middag weer vreselijk boos zitten huilen thuis en zitten bedenken wat ik allemaal nog meer naar haar hoofd had kunnen slingeren. (de gevatte opmerkingen bedenk ik altijd pas daarna). Als iemand mij ergens op aanspreekt (bijv. op vakantie een keer iemand die zei dat ik met mijn sigaret de zonsopgang bedierf), dan sta ik alleen maar met mijn mond vol tanden.

Wat een fijne verkoopsters, van die BH. Jemig. Als je dan wilt roddelen, hou je dan toch iig even in tot de klant weg is. Tsss. Nou ja, fijn dat je wat gevonden hebt, dat wel. Je had eigenlijk moeten zeggen dat je (vriend) dat gehoord had en dat je dus voortaan je BH's wel ergens anders koopt. Maar ja, hoor wie het zegt

Zo, ik ga me eens aankleden. Wordt wel tijd. Vanavond (weer eens) eters. Dit keer maar niet gourmetten maar een pastaatje maken. Volgend jaar spreek ik niks meer af, ga ik echt rustig aan doen...

Fijn weekend allemaal!

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven