Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Ik lag uiteindelijk ook vroeg in bed. A-man had file, dus uiteindelijk moest ik mijn afspraak ook nog afzeggen. Maby blijft vandaag maar weer eens een dagje thuis. Eens kijken of we een tripje naar de huisarts kunnen maken.

Citronella, wat goed dat hypotheek nu rond lijkt. Dat moet toch een pak van je hart zijn. Nu verder met plannen maken en bestellen enzo!

Miffy, dat is jammer van die voedingen inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat je geen risico's met productie wilt genereren.

Pammie, sterkte met stem. Stemgeluid is een vrij essentieel iets voor werk en kinderen.

Zo, ik ga me weer eens mentaal voorbereiden op een dag samen met Maby. Maby is een leuk kind, maar ik moet haar geen weken ziek thuis hebben merk ik. Dan gaat ze aardig op mijn zenuwen werken. Maar goed, ik ben sowieso niet zo goed met zieke kinderen geloof ik.
In Duitsland krijg je trouwens 6 (ofzo) ziektedagen per jaar van je werk bij een ziek kind thuis hoorde ik. Juf van Ot en Sien was helemaal verbaasd te horen dat we dat in NL niet kennen. Het lijkt me ook best handig inderdaad.
Maby is weer in een lekker humeur. De "Het is niet eerlijk" en de "omdat ik zo moe ben" vliegen me hier alweer om de oren.

En dat er appelstroop in plaats van chocopasta op haar brood zat is een groot werelddrama. Madam zit nu hoopvol te wachten aan tafel op een boterham met chocopasta, maar daar kan ze lang wachten vrees ik voor haar....
Ahh, nu wil ze op schoot. Goh, dat hadden we nog helemaal niet gedaan de afgelopen dagen.
Alle reacties Link kopieren
lekker idng is het toch ook; hier ook standaard:'ik ben zo moeoeoe'en dan vrolijk heel hard rondrennen enzo.

hier was vanmorgen dikke ruzie om een muziekkaart die ik (!) voor mijn verjaardag hd gekregen (beetje laat, maar OK)

hoe is het nu Pammie? ik heb steeds het gevoel dat ik elk moment ziek kan worden, maar vermoedelijk heeft dat meer te maken met mijn hypochondrsiche aard en alle ziektegevallen in mijn omgeving dan met een echte ziekte.

en hoe voelt Miffy zich?

fijn dat de hypotheek zo goed als rond is, Citro! het blijft gezeik dat papierwerk.

ga zo, voordat eht gaat regenen, maar eens een cadeautje kopen. kijken of slof meewil (vast niet, maar hij gaat maar mooi mee )
10 dagen per ouder per ziek kind, Anky, en mijn werkgever doet er nog dagen bovenop :-)

Ouderwets druk met erfenis dingen enz., dus even niet zeer aanwezig. Anky, het klinkt niet zo lekker allemaal bij jou, tijd dat het lente wordt!
Aaaaaargh!
Aaaargh waarom, Pammie?

Net wakker!
wat lekker, Miffy! voel je je ook weer wat beter?

en ben ook wel benieuwd naar Pammies 'aaargh'.

Slofje is een beetje hangerig en ik kan ook wel wat slaap gebruiken; ik denk dat ik 's zo eens naar boven 'ontvoer'. Poek is vanmiddag spelen bij een vriendinnetje, dus we hebben de tijd
naar bed lukte niet, maar op de bak tukken met z'n tweetjes ging prima jammer genoeg moest ik Slof wel wakker maken om Poek te gaan halen.
Volgens mij heb je in Nederlands ook zorgverlof bij zieke kinderen. Hier ook veel gehoest trouwens, en Nipje had ineens 40 graden koorts maar dat was ook snel weer over.

We hebben weer ouderavonden achter de rug. En wat een verschil. Met Nippa was alles zoals verwacht prima. Met Nippi voor de verandering ook eens een keer. Hij speelde leuk met andere kinderen en hij werkte ook goed samen met andere kinderen. Hij is thuis ook zo veel gezelliger als voor de schoolwisseling.

Enige nadeel is de logistieke nachtmerrie. Nipman zit ver weg en gastouder werkt niet op vrijdag, maar ik moet wel twee kinderen op dezelfde tijd op twee scholen zien te krijgen. Tot overmaat van ramp was de auto ook nog kapot afgelopen week. Woensdag ben ik daardoor met Nippi gefietst, 12 km enkele reis door de kou en mist. Ging helemaal goed en zonder zeuren; ik was echt trots op hem.

Wat een opluchting van die hypotheek Citro.

Ik heb vorige week een collega van jou ontmoet Miffy, met wie je ook gestudeerd had.
Ik werd even gek. Als kers op de apparaten-nachtmerrie-taart deze week klapte mijn systeem eruit en kon ik 2 uur niet werken. Twee uur! Daar had ik helemaal geen tijd voor.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Nippi. Denk je nog steeds aan 'beginnersgeluk' of zit hij echt beter op zijn plek?

Mif, ook wat beter?

Ik voel me wel beter. Vandaag stug mijn hotcoldrexregime volgehouden en de keelpijn is weg. Zou een leuke meevaller zijn. Morgen lekker vrij, samen met de kindertjes. We hoeven niets, heerlijk.
Wat een gedoe Nippo, auto kapot, man ver weg en 2 kinderen op 2 scholen afleveren. Is er al zicht op wanneer Nippa op die school terecht kan?

Het leek iets mooier dan het is, geaccepteerd bij verzekeraar. Mijn premie is ook hier 3x keer zo hoog. Balen.

Ik moet zo naar 10 min gesprek. Ik heb deze keer voor de verandering man maar eens niet gevraagd of hij nog vragen/opmerkingen had, hij komt er zelf ook niet mee, dus of het interesseert hem niet of hij denkt dat ik het wel regel. Ik ben sowieso een beetje geirriteerd omdat hij er een handje van heeft zijn gitaar of zijn nieuwe gadgettelefoon te pakken tijdens spitsuur, net voor en net na het eten. En dan nog flauw doen als ik er wat van zeg.

Ik lees/typ straks even verder, nu eerst naar school
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 10-02-2011 21:36
Reden: dat was wel een hele rare vertyping, prima ipv premie ;)
% gewijzigd
Dat lijkt mij reuze irritant Citro. Dat van die premie trouwens ook.

De combinatie man weg en auto kapot levert trouwens geen extra hindernissen op. We hebben namelijk nog een auto. Aan twee auto's had ik in mijn eentje dus niet meer gehad.

Pammie, alle begin is makkelijk dus ik verwacht dat het niet zo soepeltjes verder gaat. Maar hij zit duidelijk ook beter op zijn plek. Hij heeft echt veel speelafspraakjes en vertelt allerlei leuke dingen. Wat hij aan werk meeneemt naar huis ziet er ook veel interessanter uit dan wat hij eerst deed. En hij zit in allerlei verrijkingsgroepjes, dus verveelt zich gewoon minder.
Het klinkt goed Nip en fijn dat Nippi zich minder verveelt. Ik hoop dat Nippa ook snel terecht kan want van jouw logistieke uitdaging krijg ik buikpijn.

Gaat man niet mee Citro? Oudergesprekken doen wij wel altijd samen. En balen van je premie, dat is wel veul.

Ik heb snaaizin maar niets te snaaien.
ik heb vandaag paaseitjes gekocht bij de Jamin; fououout, wat zijn die krengen lekker!

lekker dan, Citro, 3 x zo hoge premie. en man is af en toe een beetje raar, maar Sokman komt ook niet met dingen voor de ouderavond hoor. Ik heb hem laatst gestuurd, want anders komt hij er nooit. En to be honest: ik vind het een beetje onzin om voor 10 minuten een oppas te moeten regelen, dus wij gaan niet samen.

Wel fijn dat het nu iig goed gaat met Nippi, Nippo. Ook asl zou het maar tijdelijk zijn; dit is nmooi meegenomen en levert hem iig een positieve ervaring op.
Studiegenoot van mij, Nip? Even denken. Man met een dubbele voornaam die in dezelfde stad werkt als jij? Van hem zou ik me kunnen voorstellen dat je hem tegen zou kunnen komen.

Zorgverlof bestaat inderdaad in Nederland, per 12 maanden 2 keer het aantal dagen dat je per week werkt, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden. Daarnaast heb je ook nog calamiteitenverlof. Over zorgverlof heb ik eventueel nog wel een AK verhaal...

Ik ben nog steeds niet helemaal koortsvrij. Twijfel een beetje of ik naar de huisarts zal gaan, maar eigenlijk verwacht ik dat die ook weinig meer kan dan zeggen dat ik braaf moet uitzieken, want het lijkt er niet echt op dat er meer aan de hand is dan een virus.

Citro, heb je die verzekering echt per se nodig? (Zal wel, als je er zoveel moeite voor doet.)
Man net: waarom heb je dan niet gevraagd of ik nog input had? nou.. euh.. omdat je weet dat er 10 min gesprekken zijn, je er automatisch vanuit gaat dat ik ga, en ook uit jezelf input zou kunnen leveren? nou, dat was toch wel raar, dat ik dat zei, ik ben toch de moeder... ik weet niet eens of ie serieus was toen ie dat zei. Af en toe..

Ik mijn toastje blauwschimmelkaas brak door midden en alle kruimels blauwschimmelkaas zitten nu in mijn wollen vest. Zucht

Nippo, wat fijn dat het zoveel beter gaat met Nippi op de nieuwe school.

Omdat ik gisteren gecrasht was moest ik vanmiddag natuurlijk in de regen collecteren. Ik heb geen ervaring en heb heel dom mijn eigen straat genomen, nou kennen jullie de wijk alleen uit mijn verhalen een beetje, maar het is geen buurt waar het leeft, zeg maar, de organisatie waar ik voor collecteer, en daarnaast ook nog eens een wijk waar men gewoon niet veel heeft en vaak van een uitkering leeft Mandarijn en Limoen vonden het dan wel weer erg leuk, knoopten met iedereen een praatje aan.

Premie is superirritant, maar ja, het moet maar...

Limoen ging wel vooruit, maar juf voelt nog steeds meer voor nog een jaar kleuteren. Cognitief hebben ze geen twijfels over haar, maar sociaal emotioneel, taakgerichtheid, concentratie etc moet ze op haar tenen lopen zeggen ze.
oh.. mijn bericht is toch gepost, toen ik op verstuur klikte kreeg ik een foutmelding, en vervolgens lag het forum eruit.

Geen hoge koorts Miffy? neem ik aan? duurt toch al wel even ook? jouw ziek zijn?

We hebben de verzekering inderdaad persé nodig. Dus het moet maar, ook tegen een 3x zo hoge premie.
Vanmiddag toch maar eens naar huisarts, want dit is al dag 7 met koorts. Ik heb me opgesloten in de slaapkamer en een briefje neergelegd voor de werkster dat ze die maar moet overslaan voor een keer.

Kan die 3x zo hoge premie over een paar jaar ook nog een keer herbezien worden, of zit je daar voor altijd aan vast?
Verstandig om even de huisarts er naar te laten kijken Miffy, dit duurt wel erg lang en misschien is er wat meer aan de hand.

Gisteren ook weer "even" met Maby naar de huisarts geweest en die raadde aan om toch maandag maar bloed te laten onderzoeken, omdat ze zo extra moe is en ook wat wit ziet en weinig eet voor haar doen. Ik ben er niet zo heel blij mee, want kind is net weer een beetje over haar witte jassen angst heen en binnenkort moeten we ook nog een keer naar de plastisch chirurg voor haar voet. Ik vrees dat we dan dus weer terug bij af zijn. Maar ja...

Citronella, bah wat balen van die premie. Lijkt me hartstikke irritant dat je door een probleem uit het verleden wat ondertussen opgelost is jaren later hierdoor financieel nog getroffen wordt.

A-man is hier ook niet zo van de 10 minuten gesprekken, die komt ook niet met suggesties enzo. Ik vrees dat een hoop mannen daar gewoon niet zo mee bezig zijn. Maar geen idee waarom eigenlijk, want het is toch net zo goed een mannenzaak.

Ik ga zo maar eens met de voorbereidingen van Ot zijn feestje beginnen. Heb nog weinig inspiratie, maar Ot wil piratenfeest, dus we verzinnen wel wat.
Typisch mannen, dat je naar input moet vragen. Wij bespreken altijd aan tafel met de kinderen waar we het over moeten heben. En proberen samen te gaan.

Miffy, ik was in jouw stad, en het is een huidige collega van jou die dus ook met je gestudeerd heeft. Volgens mij had ik al wel eens contact met hem gehad via jou, nu weet je het denk ik wel? Sterkte met de koorts.
Anky, ik heb al eens een piratenfeest gegeven. Even denken wat ik allemaal had gedaan, want ik kan het document even niet vinden. Ik had ze een soort examen laten doen voor een piratendiploma. Ze moesten in ieder geval snoep happen uit een bak water, en dan had ik allerlei vissensnoep gekocht. Een hindernisbaan waarbij ze iets van het ene naar het andere schip moesten brengen. Ze moesten moed tonen door te klimmen in een mast en een ballon kapot te prikken. Ze moesten ook een schat zoeken met een schatkaart. O ja, en een soort ezeltje prik, maar dan moesten ze een piraat zo dicht mogelijk bij de schat zetten op een landkaart (maar dan met blinddoek uiteraard). Ik had ook van die schelpenliksnoepjes. Bij de Hema had ik wat Peter Pan en Kapitein Haak attributen. En ik had ze de Peter pan krokodil laten zoeken, die dus een wekker had ingeslikt (ze moesten dus een tikkende wekker zoeken). En ik had een taart gemaakt in de vorm van een piratenboot. Verder weet ik het even niet meer. Als uitnodigingen en opdrachtkaarten had ik van simpel wit papier de randjes afgebrand, en daaarna de blaadjes opgerold. Werd heel mooi, kan ook in een fles.
Nippo, kan ik jou over een paar jaar inhuren voor kinderfeestjes?

Ik weet nu wel wie je bedoelt.

Waarom maandag pas bloedprikken, Anky? Kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten.
Wat een leuke ideeën Nip!

Sterkte Mif. En Ank, Maby is ook nog steeds niet beter dus.

Wij zijn lekker aan het rommelen. Kindertjes kijken een film, ik heb wat huishoudelijk dingen gedaan. Mannie was weer extreem vroeg wakker, weer terug in bed gelegd. Na drie kwartier komt hij weer naar beneden: 'mama, ik ben eenzaam'. Even bij mij in bed, eerst ging hij praten en toen ik hem eindelijk stil had, ging hij me helemaal plat kussen

Mini is de lunch aan het smeren, ik ga even helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven