buren

12-02-2011 12:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet ff mn verhaal kwijt.. helaas kan ik met mn mobiel geen alinea's invoeren excuses alvast! Sinds 4 jr heb ik buren naast me wonen die ernstig overlast bezorgen. het zijn alcoholisten en ex-junks. 4jr lang hebben we klachten ingediend bij de politie,woningb,klachtencommissie etc... de buurman naast die aso's klaagt ook maar er schijnt onvoldoende bewijs te zijn om ze eruit te gooien. ze zijn meerderekeren gewaarschuwd maarze hebben schijt aan alles en iedereen. weet t ff niet meer :(
de financiele middelen hebben we op t moment niet anders waren we wel verhuisd.. :(
Dat is vervelend. Huur je zelf ook via de woningbouw of heb je een koophuis? Misschien dat je zelf zou kunnen verhuizen? Dit is volgens mij vechten tegen de bierkaai.
oh... dat is erg jammer.
we huren via woningb. anders waren wij zelf wel verhuisd. de buren naast die aso's hebben ook last en zij hebben kid die wakker van hun wordt.
Ik begrijp niet zo goed waarom er onvoldoende bewijs is na alle klachten jou jou en de andere buurman.

Is alles vast gelegd op papier? Er moet toch een of ander dossier van zijn aangezien je ook naar de politie bent geweest?
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
dossier genoeg, al 4jr lang... en alles is vastgelegd op papier. maar volgens de jurist vd woningb is dit te weinig! de buren worden beschermd ofzo. :(
Het blijft lastig om mensen uit huis te zetten... waarschijnlijk moet de woningbouwstichting dan een vervangende woonruimte bieden, en tja, daar breng je die mensen dan onder?

Hebben jullie je direct toen jullie dit huis kregen opnieuw ''ingeschreven'' bij de woningsbouwstichting? Dan zouden jullie ondertussen alweer wat wachttijd op hebben gebouwd en kunnen jullie de keuze overwegen om op andere huurhuizen te reageren... of werkt dat bij jullie niet zo?
en ik probeer te solliciteren, maar hoe kan ik gaan werken als er overlast is en ik onvoldoende slaap heb? :( ben er kapot van:(
Mijn ouders hadden toen ik nog kleiner was ook een enorme aso familie boven zich wonen.

Continu trammelant.

Op een gegeven moment kwam de wijkagent eraan te pas, die doodleuk zei 'Ach mevrouwtje, als u er last van heeft gaat u toch zelf verhuizen?'.

Mijn moeder was woedend (en wanhopig).

Het is te belachelijk voor woorden dat 'fatsoenlijke' mensen moeten wijken omdat een stel aso's hun gang mag blijven gaan.

Uiteindelijk zijn de buren verhuisd.

Ik zou blijven klagen. Maar wel op een manier dat de woningbouwvereniging geen hekel krijgt aan jou.

( Als in 'Goh hebben we die zeikerds ook weer'. )
PVV stemmen? Die willen immers tuigwijken?

Mijn eigen ervaring met overlast veroorzakende buren is ook dat je als nette bewoner aan het kortste eind trekt. Wij hadden mazzel dat de a-socialen in kwestie uiteindelijk zijn verhuist.

Sterkte!
Ik voel met je mee, ik heb ook in zo'n situatie gezeten, ik ging zelf op een gegeven moment doordraaien, kreeg psychische klachten, slikte kalmeringsmiddelen, antidepressiva. We hebben overal geklaagd. Buren werden wel aangesproken door de woningbouw, maar ja, een junk/alcoholist aanspreken, tja, het had zo weinig zin. In ieder geval heeft bij mij de GGZ meegeholpen om urgentie te krijgen voor andere woonruimte, ik moest weg uit die situatie. Ik kon gewoon niet meer. Je hebt niet veel aan mijn verhaal, maar ik wil je wel veel sterkte wensen, want het is niet gemakkelijk. O ja, wij hadden weinig woonduur, dus we kwamen niet zo gemakkelijk aan andere woonruimte.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
thanks mensen. ik heb ook al psychische problemen.. paniekaanvallen! deze mensen doen alsof ze zielig zijn. zij hebben t zooooo moeilijk.. hun kids zijn op hun manier van ze afgepakt en bla bla bla.. iedereen trapt in hun verhaaltjes :(
gsleutel wij hebben op t moment niet de financiele middelen om te verhuizen. :(
Ik weet dat het heel moeilijk is voor een woningbouwvereniging om mensen uit een woning te zetten. Zelf hadden wij vroeger een schizofrene buurvrouw die voor veel overlast zorgde. Ze was geen directe buurvrouw, maar om haar heen hadden zo'n 5 a 6 huishoudens last van haar. Daar is ook telkens aangifte van gedaan bij de politie. Overlast bestond uit heel veel lawaai, schreeuwen, midden in de nacht aanbellen in de buurt. Ze liet junks toe in haar huis die voor overlast zorgde, en ze heeft een keer een tv naar beneden gegooid, bijna op de benedenbuurvrouw. Allemaal van dat soort dingen. Deze vrouw kon door haar ziekte gewoon niet alleen wonen. Af en toe werd ze opgenomen en dan ging er een zucht van verlichting door de hele buurt. De buurt heeft zich uiteindelijk verenigd en een advocaat ingeschakeld, maar het bleek zo moeilijk om iemand uit een woning te krijgen. Ook al heb je zoveel bewijs in en dossier.

Uiteindelijk is zij 'voorgoed' opgenomen (of woonbegeleding) en is zij verhuisd..

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan wat je nu doet. Je zou eventueel met de andere buren langs kunnen gaan bij een advocaat. En natuurlijk klachten blijven indienen bij de woningbouw, aangifte doen bij de politie etc. Sterkte!
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Waar bestaat de overlast uit?
Het is afschuwelijk, maar je zult iets moeten verzinnen dat jij kunt veranderen, want je buren gaan zich niet aanpassen.

Toch maar op zoek naar werk? Zodat je meer geld verdient zodat je kunt verhuizen?

Je schrijft dat je probeert te solliciteren, maar dat je niet kunt werken door slaapgebrek door de buurherrie. Op die manier krijgen de problemen met de buren wel heel grote gevolgen voor je. Ik denk dan: oordopjes, slaappil, indeling van je kamer veranderen zodat je minder overlast hebt? Er is vast iets te verzinnen.
Wat eten we vanavond?
pff, vervelend zeg! Kun je niet een tv programma inschakelen? Bijvoorbeeld 'Das je goed recht'? Die kunnen meestal veel meer voor elkaar krijgen dan jij zelf.
@ watcha overlast bestaat uit schreeuwen,bonken,deuren slaan,honden die blaffen,luide muziek, gepis tegen onze schuttingen, scheldpartijen ..
yucca, we hebben contact met de jurist van das je goed recht. wij bouwen dossier op ook via hun. alleen zijn er schrijnender gevallen ;) en ik vind het doodeng om op tv te komen. het vreemde van dit verhaal is, dat als wij of de andere buren hebben geklaagd bij wbouw dat ze dan weer een paar dagen rustig zijn... die klantenadviseur belt die aso's om te melden dat er weer overlast is. zij helpen hun...
Ik heb geen reacties gelezen, maar ik zou gewoon doorgaan met klagen. Bij mij is ook een jongen uit de flat gezet wegens overlast.

Misschien vragen of anderen uit de flat ook een klacht indienen als zij er ook last van hebben.
ik woon in een rijtjeshuis sam :P en de rest van de buurt klaagt niet. zij zijn bang of ze hebben medelijden met dat tuig.
Ik dacht dat je buurman ook klaagde? Het is toch niet zo moeilijk. Je doet aangifte met zijn tweeen en dan zie je hoe het balletje gaat rollen. Moet toch niet zo moeilijk zijn..

En als je dit allang zo aankaart en het is ook nog eens een huurhuis, dan is het toch veel makkelijker te vertrekken dan een koophuis?

Maar ik herken het probleem wel. Mensen trekken snel hun handen ergens vanaf en op een gegeven moment heb jij het dan gedaan.
quote:trolletje schreef op 12 februari 2011 @ 12:56:

@ watcha overlast bestaat uit schreeuwen,bonken,deuren slaan,honden die blaffen,luide muziek, gepis tegen onze schuttingen, scheldpartijen ..

Dat zijn inderdaad dingen die gewoon kunnen worden geconstateerd en dus uiteindelijk tot uitzetting kunnen leiden.

De verhuurder is verplicht je ongestoord woongenot te verschaffen. In het geval dat jullie en de andere buren inderdaad al voldoende meldingen hebben gedaan waarbij ook daadwerkelijk overlast is geconstateerd, zou ik het harder gaan spelen richting de woningbouw.

Dus aangetekende brief sturen waarin je het probleem uiteenzet, en ze bijvoorbeeld een maand de tijd geven om een oplossing te zoeken, vanwege de problemen die dit bij jullie veroorzaakt. Mocht dit niets uithalen, dan denk ik dat je rechtshulp moet inschakelen.

Neem eventueel contact op met de gemeente om het probleem uit te leggen, of win gratis juridisch advies in.
quote:whaha schreef op 12 februari 2011 @ 13:23:

Maar ik herken het probleem wel. Mensen trekken snel hun handen ergens vanaf en op een gegeven moment heb jij het dan gedaan.

Heel herkenbaar inderdaad. Hier soortgelijk probleem, geen junks gelukkig, en na verloop van tijd is het: we hebben je nu vaak genoeg gehoord, wij bemoeien ons er niet meer mee.

edit: bij mij zijn overigens niet voldoende daadwerkelijke constateringen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven