Glazen douchwand
zondag 13 februari 2011 om 18:09
zondag 13 februari 2011 om 18:11
Azijn, werkt het beste als er echt al een flinke laag kalk op zit. Tast bij mij het aluminium niet aan. Wat trouwens ook goed werkt, beter als al die andere schoonmaakmiddelen, is dat citronella spul van de Action, is iets met Javaanse olie volgens mij. Ik pak een nat vaatdoekje, mik er wat van dat spul onverdund op en poets dan over de kalk. Vandaag nog gedaan en heb een stralend schone douchecabine! Plus, het ruikt stukken beter als azijn.
zondag 13 februari 2011 om 21:03
quote:dreamlogic schreef op 13 februari 2011 @ 19:10:
Iemand nog tips voor een kunststof douchewand waar flinke kalkaanslag op zit?
En wat is dat voor citronella spul? Kun je dat gewoon vinden bij de schoonmaak-middelen afdeling van Action?
schoonmaakazijn!
Als je niet alles er mee weg krijgt, HG Kalkweg
Azijn is goedkoper, zou dat eerst doen.
Als je wand glad is zou ik hem in vervolg wel droog trekken met een wisser na het douchen.
Ik doe dat ook altijd (glas) en hoef maar eens in de paar maanden het glas te reinigen.
Oh en ik heb een oude tandenborstel in de douche, daar schrob ik tijdens het douchen de randjes mee.
Iemand nog tips voor een kunststof douchewand waar flinke kalkaanslag op zit?
En wat is dat voor citronella spul? Kun je dat gewoon vinden bij de schoonmaak-middelen afdeling van Action?
schoonmaakazijn!
Als je niet alles er mee weg krijgt, HG Kalkweg
Azijn is goedkoper, zou dat eerst doen.
Als je wand glad is zou ik hem in vervolg wel droog trekken met een wisser na het douchen.
Ik doe dat ook altijd (glas) en hoef maar eens in de paar maanden het glas te reinigen.
Oh en ik heb een oude tandenborstel in de douche, daar schrob ik tijdens het douchen de randjes mee.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 14 februari 2011 om 23:01
quote:twompie schreef op 13 februari 2011 @ 23:43:
Uhh nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar... BANG en het vuil is weg. Ik gebruik die cillitbang rommel en dat werkt echt prima. Trek het na het douchen altijd droog met een wisser en eens per zoveel tijd met cillitbangspul inspuiten, inwerken, wegspoelen klaar.Toen die reclame er voor het eerst was dacht mooi niet dat ik dat ga kopen. maar nu heb ik de antikalk ervan en het werkt! Ook op de glazendouchedeur.
Uhh nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar... BANG en het vuil is weg. Ik gebruik die cillitbang rommel en dat werkt echt prima. Trek het na het douchen altijd droog met een wisser en eens per zoveel tijd met cillitbangspul inspuiten, inwerken, wegspoelen klaar.Toen die reclame er voor het eerst was dacht mooi niet dat ik dat ga kopen. maar nu heb ik de antikalk ervan en het werkt! Ook op de glazendouchedeur.