Help! Chocolade smelten mislukt!
zondag 13 februari 2011 om 14:47
zondag 13 februari 2011 om 14:51
quote:Xander68 schreef op 13 februari 2011 @ 14:45:
[...]
Hetzelfde, maar de speciale smeltchocolades zijn veel minder lekker....Dus je kunt gewoon repen chocola smelten met wat zonnebloem olie en smeltchocolade is niets anders dan gewone chocola alleen dan in stukjes? Smeltchocolade slaat dus nergens op?
[...]
Hetzelfde, maar de speciale smeltchocolades zijn veel minder lekker....Dus je kunt gewoon repen chocola smelten met wat zonnebloem olie en smeltchocolade is niets anders dan gewone chocola alleen dan in stukjes? Smeltchocolade slaat dus nergens op?
zondag 13 februari 2011 om 19:56
Ik heb de BB zelf gebakken. Ik was al aan het opscheppen dat het zo goed ging en toen ging mijn chocolade dus in de schift. Die tip van jou was echt geniaal cateautje! You saved my day! And my bossche bollen . Volgende keer toch maar ABM verwarmen en scheutje voor scheutje de slagroom toevoegen, maar dat stond dus niet in het recept.
zondag 13 februari 2011 om 22:13
Volgens mij komt schiften door het temperatuurverschil, toch? Kun je dan niet beter de slagroom bij de chocolade doen en het geheel langzaam (inderdaad ABM) verwarmen? Kan me niet voorstellen dat dat mis kan.
Wel lekkerrr, ik moet morgen op werkbezoek op een plek waar ze de echte Bosschebollen van Jan de Groot verkopen. Nog maar even met mezelf in conclaaf of ik me ga beheersen of niet
Wel lekkerrr, ik moet morgen op werkbezoek op een plek waar ze de echte Bosschebollen van Jan de Groot verkopen. Nog maar even met mezelf in conclaaf of ik me ga beheersen of niet