Gezondheid alle pijlers

Misselijk rond eisprong en menstruatie

14-02-2011 07:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn bevallingen heb ik maandelijks last van misselijkheid en soms zelfs overgeven. Hier had ik vroeger nooit last van! Heb het rond mijn eisprong en rond mijn menstruatie enkele dagen. Het resultaat is dat ik soms de helft van de maand mij slecht voel...Momenteel neem ik nog geen pil. Zou dit verbetering kunnen geven of juist niet?
Hier hetzelfde probleem. Sinds een miskraam in oktober heb ik ook deze klachten en daarbij ook heel erg veel pijn rondom de eisprong. Kan soms niet lopen van de pijn. Tussen eisprong en menstruatie heb ik altijd klachten als misselijk, pijnlijke borsten etc. Eigenlijk de zwangerschapsklachten die ik in oktober had alleen ben ik niet zwanger. Voor mijn miskraam had ik nooit ergens last van. De pil slikken is voor mij geen optie omdat we een kinderwens hebben maar ik heb gelezen dat dat de klachten kan verminderen.
Ik had gehoord dat de pil niet voor iedereen de oplossing is. Als je erg reageert op hormomen kan het het tegengestelde effect hebben. 8 maanden geleden ben ik bevallen en sinds dat ik met borstvoeding gestopt ben is het begonnen...Misschien hoort het wel bij ontzwangeren. Ze zeggen vaak 9 maanden op, 9 maanden af. Misschien heeft mijn lichaam nog enkele maanden nodig om mijn hormomenhuishouding te herstellen :p

Ik ga in elk geval eens contact opnemen met mijn gynae. Maar die is nogal snel in het voorschrijven van hormomen...
geen idee of het bij het ontzwangeren hoort ,

ik heb dat al jaren , misselijk soms overgeven met daarbij hoofdpijn,

ik slik al 13 jaar geen pil meer omdat mijn man zich toen heeft leten helpen,

ik hou er rekening mee en ga dan ook geen drukke toestanden bezoeken maar het is geen oplossing,

cahuita ...sterkte en ik hoop natuurlijk dat het de volgende keer wel goed gaat !
Hey klik, wat vervelend al 13 jaar! Heb je het ook rond je eisprong? Ik dacht eerst dat ik buikgriep had, maar het lampje begon te branden toen ik het elke maand had :D
He, daar heb ik ook last van! Ik dacht zelf eerst dat het te maken zou kunnen hebben met endometriose, omdat ik daar last van heb (gehad). Maar logisch is natuurlijk dat het hormonaal is.
Ik had dat probleem voordat ik kinderen kreeg. Ik was ruim een week voor mijn menstruatie al misselijk en had buikpijn. De pil bracht inderdaad wat verbetering.
Jeetje wat toevallig! Ik heb precies hetzelfde! Ik ben 4,5 maand geleden bevallen. Bij mij is het ook begonnen nadat ik met borstvoeding ben gestopt. Ik was als de dood dat ik weer zwanger was, heb wel 5 testen gedaan. Maar dat was het niet en ik ben ook gewoon ongesteld geworden. Ik ben sinds een week weer met de yasmin pil begonnen. Hopelijk gaat dat helpen, maar vooralsnog ben ik bijna elke dag een paar keer misselijk, met soms overgeven. Zou dit dan toch het ontzwangeren zijn?
Lisa24 , ik heb het zo'n 8 jaar , ik heb om de 3 en halve week mijn menstruatie en de ene keer is heftiger dan de andere keer ,

zodra ik echt bloed ( om het maar zo te zeggen ) is het over en vaak de laatste dag ook nog last , het hoort nu wel bij mij ;)
Ik hoop echt dat het ontzwangeren is, hiermee wil ik niet zitten tot mijn menopauze...

Waar heb je last van als je endometriose hebt? Ik heb eigenlijk bijna geen buikkrampen of rugpijn, daar ben ik dan toch van gespaard. Enkel die zware misselijkheid en overgeven is wel vervelend! O ja en hoofdpijn...
Ik heb het ook. Wat mij wel goed helpt is veel venkelthee drinken, en aIeve feminax gebruiken, wou dat ik die pillen eerder had ontdekt, die werken bij mij erg goed bij menstruatieklachten.
Is dat geen pijnstiller? Bij mij is het echt de misselijkheid, overgeven, hoofdpijn en bitsigheid die tegensteekt.
@Lisa24: bij mij ook, precies dezelfde klachten. Ik vind die misselijkheid erg vervelend. Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest. Die laat nu mijn bloed en urine onderzoeken, hij dacht misschien aan een vitaminetekort of iets met mijn schildklier, dat schijnt ook vaker voor te komen na een zwangerschap. Ik heb ook enorme last van haaruitval. Weet dat dat erbij hoort als je bevallen bent, maar dit....hele bossen vallen uit, al weken lang.

Ik laat het horen als er inderdaad iets blijkt uit dat urine/bloedonderzoek, misschien hebben anderen dan hetzelfde.
Mijn bloed is volledig onderzocht geweest, zowel mijn hormonen, ijzer, schildklier....Alles was ok!

Bij mij is de haaruitval pas gestopt een 5tal maanden na de bevalling. Nu is het weer normale haaruitval. Voordien stond ik echt met plukken haar in mijn handen. Das dus denk ik wel normaal hoor.
O ja, ik heb ook last van veel spierpijn in die periodes van mijn cyclus. Vind ik ook wat raar...
Lisa is jouw vitamine b12 ook gecontroleerd? Daar schijn ik nu een tekort aan te hebben, en daar hoort die spierpijn ook bij...

In ieder geval veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven