Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Potverdrie, wat heb ik de laatste tijd toch vaak mot met het forum... goed... bericht opnieuw typen:

@Vinyl: yeah, nog een starter erbij! Heel veel succes!

@Malaika: supertof voor je, want nu zit je er qua timing echt bovenop, ''jonge meid'!

@SW: voel je je al iets beter, of is het nog steeds k* op het moment?

@Emmetjebee: Ook voor jou een onder de riem!
heeeey ik sta ook in de lijst :-) op de een of andere manier voelt het als een start.... al ben ik natuurlijk nog niet echt begonnen.

@ Emmetjebee ik hoop dat je snel geopereerd kan worden en weer kunt starten. Wat wordt er geschat dat je nodig hebt aan hersteltijd? Ik kan me voorstellen dat het deprimeerd. Hopelijk gaat het snel beter!

@ malaika: fijn dat dit kan! Moet je dan na je menstruatie iedere dag langs voor een inwendige echo of hoe werkt dat dan?

Voor iedereen verder die een hart onder de riem kan gebruiken:
Zal ik het domino-effect van goed nieuws in 2011 dan maar starten? En gaan jullie dan duimen draaien, bidden en alles wat je maar aan kunt grijpen om voor elkaar te krijgen dat 3 keer bij mij inderdaad scheepsrecht is!?!

(<-- cheer vanwege een positieve test dus, yeah! :D)
Ik duim mee!!!!
Dat is weer een goeie stap één. Het raak schieten lukt bij jou wel 3x scheeprecht... dat lijkt me wel! Ik hoop dat je er een beetje ontspannen onder blijft, ik zou zeggen... Chill es!

Vinyl, hoe was jouw 'eerste keer' ? Goh, dat het nu toch echt begonnen is ook voor jou. Goed man!

En de rest ook succes natuurlijk!
Eerste keer ging niet zo goed. Voor IUI zijn 500.000 zaadcellen wel het minimum. Ergens is er iets niet goedgegaan, want het waren er maar 40.000.

Dus poging is bij voorbaat al mislukt.

Maar goed, ik weet nu hoe het werkt in elk geval.

Ze hebben de 'voorraad' natuurlijk eerst wel getest, en toen was het niet zo, dus of er iets mis is gegaan met ontdooien? Ik wil het binnenkort even uit laten zoeken, voor ik de volgende keer weer 3 uur reis voor niks eigenlijk.

Wordt vervolgd!!
@Vinyl; wat een raar verhaal. Je zou toch zeggen dat ze daar voldoende ervaring hebben? Jammer dat je zo'n 'valse start' moet hebben.

en @Chilles: ik ben druk aan het duimendraaien!!
Ja, ze wist het zelf ook niet wat het was.

Dus ik wil graag dat ze binnenkort even 2 rietjes ontdooien om te kijken of die wel goed zijn.

Ik vond het ook erg gek...
Nou ja, wat vreemd? Maar ze doen dus nog een telling na het ontdooien en voor het inbrengen? Ik probeer nu te bedenken hoe ze zo'n telling doen... maar geen idee. 1, 2, 3, 4 shit, had ik dat zwemmertje nou al meegeteld of niet... opnieuw. 1,2,4.. oeps miste ik nou de 3? Nu ja, zo gaat het natuurlijk niet, maar ik vind het knap dat ze die aantallen kunnen vaststellen.

En dus geheel onverrichter zaken terug of een weinig kans van slagen maar toch poging gedaan?
Ja, ze hebben ook een telling gedaan na de donatie en dus nu.

Het waren onwijs veel rietjes. Dus wat minder dicht bevolkt, vandaar dat ze hebben gekozen voor 2 rietjes per keer.

Dus of dit rietjes waren waar toevallig minder in zat? Of dat het dus fout is ontdooit? Geen idee!
Nou vervelend die onzekerheid... ben je eindelijk begonnen, heb je zoiets!
Ja, zonde he? Daarom wil ik dat ze wat rietjes gaan testen. Ik ga niet volgende keer weer uur in de auto voor niks.

Ze hebben trouwens wel een inseminatie gedaan hoor, maar kans is nihiel.

Als de hele 'voorraad' niet goed is, dan moet donor nog maar een keertje langs!
Hi ladies,

Vandaag vernomen dat pas 8 maart de uitslag van het trage zaad van mijn donor is, dat duurt me veel te lang en ik heb er geen goed gevoel over.

Ik heb dan ook ook besloten mijn traject met de Denen & Geertgen weer op te pakken. Ik ga Geertgen maandag bellen voor een counceling. En ik ben ondertussen driftig Deense donoren online aan het uitchecken.

Mijn gevoel zegt dat ik lang genoeg allemaal zijsporen heb bewandeld en dat ik nu voor de real deal moet gaan. Huppakee, sperma bestellen en GAAN!

XXX
Ow weer volop berichten!

@Chilles: ik ben een beetje in de war. Je hebt een positieve zwangerschapstest of je wilt dat we duimen dat er een aankomt? Ik hoop het eerste, en als het het tweede is, doen mijn duimen mee!

@Vinyl: superraar, wat een groot verschil! En heb je dan met twee rietjes ook twee keer zoveel?

@Jive: ik vermoed dat tellen gebeurt op basis van volume en beweeglijkheid :-) Als iemand dat handmatig moet gaan doen worden we nooit zwanger met zijn allen ...

@Superwoman: goed dat je doorgaat! Wie weet valt het met je donor mee, maar zoniet, dan vertraagt het in elk geval verder niet. Bij de profielen heb ik vooral gekeken naar de matrixen met aandoeningen en familieleden. Soms zie je een patroon (borstkankergen of psychiatrische dingen), dan nam ik die niet. Er is een site waar je erfelijkheid kunt nakijken, google maar op erfelijkheid, of zet er nl achter, dan ben je er al.

Volop activiteit hier. Ik ga morgen weer met de grote tank op pad, en dan ook maar duimen draaien!

Gaat 6 maart nog als gepland? Is er iets gepland?

Groeten!
Met tank op pad

Succes!!

En ja, omdat het wat minder dikbevolkt was zouden ze er 2 doen o het gewoon te krijgen. Maar waarom het nu zo weinig was?
We hebben nog niks gepland voor de 6e, alleen de datum. Genoeg te bespreken, da's duidelijk!

@Innova: m'n zwangerschapstest was positief, dus nu duimen draaien dat het niet wéér mis gaat. Succes met je tank!

@Vinyl: heb ik ook gehad. Mijn 'donor' bleek slecht tegen invriezen en ontdooien te kunnen, dus na 4 keer op "vers" overgestapt (daarvoor hebben we ons wel eerst moeten laten registreren als partners).
Jeetje, even een weekendje onder de pannen en van alles geschreven.

@ vinyl....bizar verhaal. Wel ontzettend balen voor je. Hoe vond je verder zelf de inseminatie gaan? En wie heeft dat dan bij jou gedaan? een van de artsen?

@Chilles.... lees ik dat goed???? een positieve zwangerschapstest. Dat is - so far- geweldig nieuws!!

@superwoman. Gewoon HELEMAAL jouw plan trekken en er nu voor gaan. Dat wachten is ook maar zowat.

@Innova... spannend meis, ik hoop het zooo voor je.

Dat geldt overigens voor jullie allen.

Ik heb net mijn donor gemaild. Einde van deze maand 1e inseminatieronde. Zo spannend.

Enig idee waar en hoe laat de 6e?
Chilles! Wow! Ik snap dat je voorzichtig bent, maar dit is toch al wel weer heel erg goed nieuws! Zijn felicitaties toegestaan? Ik ben blij voor je! Mooie aftrap van 2011!

Ik dus vanmiddag, 14 uur, dat jullie weten vanaf hoe laat je kunt duimen ... :-)

Voor 6 maart: zullen we het verder afstemmen? Wie kan en wil? Met hoeveel zijn we en wat is de regionale spreiding?

Groet!
Oh en P.S. Het centrum in Leiderdorp (mckinderwens) neemt weer alleenstaanden aan, is wel postcodegebonden en er is een leeftijdsgrens, namelijk 39 jaar (wat ik was toen ik ze voor het eerst belde, maar nu dus niet meer ... )
Oh en net bedacht ik me dat all things considered het best een romantische dag is om met diepgevroren sperma in een grote plastic bak naar een ziekenhuis te gaan ... :-)

Veel liefs iedereen vandaag!

@Vinyl: ik las ergens dat bij 2500 berichten het forum wordt gesloten, klopt dat? we zijn er bijna ...
@Innova...productive Valentine dan maar :-)!
Laatste nieuws: het was nog te vroeg, afspraak verzet naar morgen ... Geen Valentijnsbestuiving dus ...
Ooooooh? Positieve test?? Zo had ik hem niet gelezen! Wat onwijs gaaf!!

En tegen invriezen kunnen: het is eerder bekeken en toen was het goed. Ook heeft hij eerder iemand geholpen, dus het lijkt me sterk. Maar je weet nooit idd!
whaaaat? Positief? Zo had ik het ook niet gelezen. Ik dacht een positieve ovulatietest. SUPER! Gefeliciteerd. En natuurlijk gaan we uit van drie maal is scheepsrecht!

En Innova: succes morgen!!

de 6e ben ik er weer bij:-)
@Chilles: Wow, gefeliciteerd!!! Laat het domino-effect maar komen voor ons allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven