Mannen zittend laten plasse..

17-02-2011 12:29 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je dat vragen aan een man, kun je dat van hem verwachten?
Die van mij plast altijd zittend en dat heb ik 'm niet gevraagd. Komt van uit de opvoeding van schoonmoeder.

Moet zeggen dat ik het heerlijk schoon vind.
Wat hebben jullie allemaal wilde plassers in huis zeg, die van mij spettert helemaal niet zo!
quote:JohnnyCake schreef op 17 februari 2011 @ 15:23:

dus hoe vraag je aan je schoonpa en zwager of ze asjeblieft willen zitten zonder over te komen als een mannelijke ballerina?

Meestal zijn het vrouwen (moeders of echtgenotes) die man- danwel zoonlief dresseren tot zittende plassert.

Maar een man die dat van een andere man vraagt??

Ja, dan kom je inderdaad over als een ballerino.
quote:JohnnyCake schreef op 17 februari 2011 @ 15:23:

Haha, juist.

Voor de duidelijkheid, de reden voor dit topic is gelijk aan de vraag aan Beatrijs. Ik plas al jaren zittend, het scheelt enorm veel schoonmaakwerk. Maar als de schoonfamilie op bezoek is geweest kan ik gelijk weer gaan schrobben, dus hoe vraag je aan je schoonpa en zwager of ze asjeblieft willen zitten zonder over te komen als een mannelijke ballerina?

Ik vraag het mij vader, die last heeft met richten wel inderdaad. Ik kon iedere keer de pot en de omgeving van de pot gaan schoonmaken als hij was geweest. Ik heb het hem lief gevraagd en hij doet het gewoon nu ook.

Mijn eigen man doet het, net als jij, uit zichzelf al. Zitten dus. Die vindt dat staand plassen makkelijk voor al je buiten écht moet, tegen een boom of zo.
Mijn man en oudste zoontje plassen staand, de jongste (nog) niet.

Maar als er gesmeer van komt, laat ik het hem (in dit geval mijn spoeiende zoon) het zélf schoonmaken. Dan leert hij vanzelf de noodzaak van goed richten!
Ik heb een toiletbril die als je hem omhoog doet steeds weer terugvalt. Nooit de bedoeling geweest, maar hartstikke handig.
Wellicht mosterd, maar in Duitsland is zittend plassen voor mannen normaal. Dus misschien een Duitser aan de haak slaan...
Vriend plast hier ook zittend, in het begin vond ik dat heel vreemd maar nu inderdaad alleen maar handig
Trouwens antwoord op je vraag...

Kun je dat vragen aan een man, kun je dat van hem verwachten?

Ik vind van niet. Moet er niet aan denken als mijn vriend voor mij gaat bepalen hoe ik moet plassen, dat is echt iets prive's. Al sta je op je kop zeg maar, moet iemand echt zelf weten. Je kan als hij er echt een zootje van maakt daar wel een opmerking over maken...

P.S. Ben jij Femke van BzV?
Nou, het scheelt nogal in vies worden. Dus mijn vent zit. Maar dat deed hij uit zichzelf al (was zo opgevoed) en hij vindt het zelf de normaalste zaak vd wereld. Zo normaal zelfs, dat hij stikkers begon op te hangen in de plee (heb ik weer verwijderd).

Maar ik kan het altijd zien als er manvolk op bezoek is geweest die dat niet doet. A: de bril staat dan altijd omhoog grrrr (zit ik weer op die koude vieze rand) en de gele koek die je her en der terugvindt is ook niet smakelijk.

Nee hoor, elk kind met aanhangsel mag wat mij betreft zo opgevoed worden.
Ik durf het volwassen mannen niet te vragen. Mijn jongste kind wel, een weldaad voor het hele gezin (kan kennelijk niet richten).
Ik dacht dat ik een beetje een uitzondering was maar blijkbaar is het vrij gewoon om zittend te plassen. Ik ga op zoek naar een mooi wc-tegeltje waarop staand plassen veroden wordt!
Door dit topic snap ik waarom mijn moeder zo vaak de wc schoonmaakt en ik de mijne zo weinig. Bij mijn weten wordt er in mijn ouderlijk huis staand geplast door de mannen. Op drukke dagen zijn dat er vier.

Ik heb tot op heden weinig mannelijk bezoek en hoef niet zo vaak schoon te maken.

(Ja ik weet je ziet niet alle viezigheid, maar ik hoef geen spetters van de muur en vloer te poetsen)

Ik dacht overigens dat het overgrote deel van de mannen staand plast. Ben verbaasd door dit topic.
het meest vieze van staand plassen is naar mijn idee....de spetters die in het rond vliegen. Je kunt het nadien best schoonmaken, maar op de 1 of andere manier trekt de lucht altijd in de voegen. Dus op een gegeven moment kun je poetsen en schrobben wat je wil, die lucht krijg je nooit meer weg. tenzij je een grondige renovatie van het kleinste kamertje realiseert.....

Ik ben erg blij dat mijn vent lekker zittend plast. en ik denk dat je het je mannelijke kennissen/ familie best kan verzoeken dit voorbeeld te volgen. Jouw wc ->jouw regels toch?
<--- Plast al zo lang als ik weet zittend. Gewoon luiigheid

Alleen op toiletten die duidelijk "vies" zijn blijf ik staan.
quote:ringelding schreef op 18 februari 2011 @ 10:38:

het meest vieze van staand plassen is naar mijn idee....de spetters die in het rond vliegen. Je kunt het nadien best schoonmaken, maar op de 1 of andere manier trekt de lucht altijd in de voegen. Dus op een gegeven moment kun je poetsen en schrobben wat je wil, die lucht krijg je nooit meer weg. tenzij je een grondige renovatie van het kleinste kamertje realiseert.....

?Sja inderdaad. Ik heb vloerbedekking in de wc en ik krijg met geen mogelijkheid die vieze lucht eruit.
quote:JohnnyCake schreef op 18 februari 2011 @ 02:33:

Ik dacht dat ik een beetje een uitzondering was maar blijkbaar is het vrij gewoon om zittend te plassen. Ik ga op zoek naar een mooi wc-tegeltje waarop staand plassen verboden wordt!

Als je dan toch persé een vinger in de plas wilt hebben, hang dan geen tegel op met een 'verbod' maar doe 't iets vriendelijker, zoals ze dat bv. met rokers doen: dan is het niet 'verboden te roken', maar 'thank you for not smoking'.

(Ik (vrouw dus) plas trouwens nooit zittend op een vreemd toilet, maar altijd hangend boven de pot. Gaat ook niet altijd helemaal goed.)
vloerbedekking in de wc????

waarom?????
Ach, mijn man hoeft op kantoor ook niet perse naast zn collega's te staan plassen, dus gaat daar toch ook al liever het toilethokje in.

En idd... toen ik hem vriendelijk verzocht de gele spetters van de muur te poetsen, was de keus om te gaan zitten snel gemaakt.

En mannelijkheid ontnemen? Volgens mij ben je pas een echte vent als je je niet laat koeioneren door wat andere mannen wel of niet stoer vinden.
Ik vraag het niet hoor, maak met liefde een keertje extra schoon. Hoewel ik overigens nog nooit gele spetters op de tegels heb kunnen ontdekken.

Ik doe ook dingen die extra rommel opleveren, die vast ook op een andere, schonere manier kunnen. Nou, het zal allemaal wel, dan halen we gewoon een keertje extra ergens een doekje overheen. Of niet.
quote:DeWareJacoba schreef op 18 februari 2011 @ 12:32:

[...]

Sja inderdaad. Ik heb vloerbedekking in de wc en ik krijg met geen mogelijkheid die vieze lucht eruit. Waarom?!
quote:Splinter02 schreef op 17 februari 2011 @ 15:14:

Wat ook scheelt: nooit een bril die omhoog staat!

Dat scheelt idd enorm! Het is tenslotte urenlang zwaar werk om zo'n zware grote wc bril naar beneden te doen......
quote:ringelding schreef op 18 februari 2011 @ 14:24:

vloerbedekking in de wc????

waarom?????

grapje..

Natuurlijk heb ik geen vloerbedekking in de wc!

Ik vind de reacties wel leuk
quote:Guinevieve schreef op 17 februari 2011 @ 13:09:

Als ik staand zou kunnen plassen zou ik staand plassen, zeker weten.

Er is dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om vriend te vragen staand te gaan plassen.

Er is maar 1 regel: laat het netjes achter.

Staand plassen en een schoon toilet hebben sluiten elkaar idd niet uit. Ligt aan de persoon die plast, en hoe.
quote:isabon schreef op 17 februari 2011 @ 15:44:

Mijn man zit ook, van huis uit geleerd.

Wat een verademing zeg!! Geen smerig in de rondte gespetter, geen stank, geen toiletbril die omhoog staat.

Behalve als er opeens een man is geweest hier uit familie of vriendengroep... bah

Vind staand plassen van mannen zo'n enorme afknapper...

Als jouw man een keer in 't bos, op het strand, of in de polder moet plassen, gaat 'ie dan ook zitten?

Of mag hij het dan wel van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven