Mannen zittend laten plasse..

17-02-2011 12:29 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je dat vragen aan een man, kun je dat van hem verwachten?
Ik heb helemaal geen idee of mijn vriend staand of zittend plast Hahahaha en we wonen toch al een jaar of twee samen

Maar goed, ik heb natuurlijk niets te zeggen over zijn gewenste plasstandje, en dat wil ik ook helemaal niet. Wel geldt de ongeschreven regel (3 lid 2 sub a) dat we de wc toonbaar achterlaten, maar dat is toch anders dan vragen of iemand wil zitten, staan of hupsen tijdens het plassen.

Hoe kom je er zo op? Is het je gevraagd? En ben je het daar niet mee eens?
Mijn vriend stond thuis toen we nog apart woonden. Kwam hij bij mij, dan zat hij. Nu we samen wonen, zit hij ook. Niet gevraagd, wel handig want het is gewoon schoner.
Als ik staand zou kunnen plassen zou ik staand plassen, zeker weten.

Er is dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om vriend te vragen staand te gaan plassen.

Er is maar 1 regel: laat het netjes achter.
Ik zie een gat in de markt: een spray die een nevel achterlaat die fel oranje oplicht zodra hij in contact komt met urine.

Dat moet toch te maken zijn ?

Dan zie je meteen waar de spetters terecht komen en dan is het denk ik gauw afgelopen met het staand plassen.

In een badkamer is een radiator die naast een toiletpot staat, ook altijd verroest. Dat is geen toeval.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Toen mijn vriendin haar (nu) man leerde kennen, heeft ze hem dat inderdaad gevraagd. En het scheelt een heleboel, nooit spetters op de bril of op de grond naast de wc...
quote:JohnnyCake schreef op 17 februari 2011 @ 12:29:

Kun je dat vragen aan een man, kun je dat van hem verwachten?

Nee.

Vrouwen die zoiets vragen van hun man zijn ook de vrouwen van wie de zoons niet op kickboksen mogen maar wél op pianoles.
Nou Johnny, je leest de meningen he.
quote:Twinkle1001 schreef op 17 februari 2011 @ 13:26:

[...]

Vrouwen die zoiets vragen van hun man zijn ook de vrouwen van wie de zoons niet op kickboksen mogen maar wél op pianoles.Nooit geweten dat kickboksen zo vies spettert.
Staand plassen is ook niet altijd even gemakkelijk

Misschien is

dit een redelijk compromis ?
Die van mij doet dat dus echt niet, we hebben het er weleens over gehad omdat mijn zus vindt dat haar man het moet.

Als ik eerlijk ben weet ik niet eens waarom.

Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit.

Hij laat het netjes achter en maakt regelmatig de wc´s zelf schoon.
quote:Frankie33 schreef op 17 februari 2011 @ 13:31:

[...]

Nooit geweten dat kickboksen zo vies spettert.

Oh best: zweet, spuug, bloed..

Maar kickboksen is dan weer 'te agressief". Dat kun je als vrouw maar beter in banen leiden. Net als die plasstraal..
Mijn vriend gaat thuis altijd zitten, dat heeft hij vroeger al zo geleerd volgens mij. Ik kijk dus ook nooit als ik de wc binnenga, gewoon hop broek naar beneden en zitten. Hoe vaak ik al niet achterover gekukeld ben (voor de helft in de pot), omdat een vriend de bril niet naar beneden heeft gedaan. Gatverderrie, zit je op die spetterbril $#@%!!
Zo te zien heb je het ook al aan Beatrijs gevraagd:

Beste Beatrijs,

Al decennialang heb ik (man) thuis de regel dat mannelijke familieleden en bezoekers zittend op het toilet dienen te plassen, omdat staand plassen onhygiënisch is. Zelfs als heel precies wordt gemikt, verstuift er urine die op de rand van de toiletpot en op de onderzijde van de toiletbril terechtkomt én op de broek van de plasser. Hoewel ik boven de toiletpot de tekst ‘Heren, zittend plassen a.u.b.!’ heb opgehangen, trekken lang niet alle mannelijke gasten zich dit duidelijk leesbare verzoek aan, met als gevolg zichtbare urinesporen op de vloer naast de toiletpot.

Ik overweeg nu om mannelijke bezoekers die vragen of ze gebruik mogen maken van mijn toilet nog steeds ruimhartig toestemming te verlenen, maar op de uitdrukkelijke voorwaarde dat zij dat uitsluitend zittend doen. Ik vind dat ik het volste recht heb in mijn eigen huis de toiletgebruikregels vast te stellen. Zondig ik tegen een etiquetteregel als ik die voorwaarde – vriendelijk, maar wel duidelijk en kort gemotiveerd – stel aan bezoekers?

Gij zult zitten!

Beste Gij zult zitten,

Natuurlijk hebt u in uw eigen huis het volste recht de regels vast te stellen. Zo ook regels voor toiletbezoek van heren. Dit vooropgesteld lijkt het mij vreselijk gênant om gasten elke keer dat zij uw wc bezoeken met zo veel woorden op het hart te drukken dat zij vooral moeten gaan zitten. Terwijl er op uw wc al een briefje hangt met deze strekking. De extra mondelinge aanmaning die u van plan bent mee te geven maakt op mij (en wellicht ook op uw bezoekers) de indruk van een obsessie met andermans urine. Terwijl een paar druppels gemorste urine nou ook weer niet zo’n verschrikkelijke ramp is. U kunt er later toch een dweiltje overheen halen?

Ik raad u aan om het uitspellen en toelichten van de toiletregels achterwege te laten wegens al te pietluttige bemoeienis met andermans gewoontes, en u te beperken tot de schriftelijke aansporing. Vertrouw erop dat bezoekers zich zullen houden aan uw regel om zittend te plassen. Als u na gedane zaken merkt dat iemand zich niet aan uw consignes heeft gehouden, kunt u de onverlaat altijd nog voor straf nooit meer uitnodigen. Op een gegeven ogenblik zult u alleen regelvolgers overhouden in uw kennissenkring.
Wat ook scheelt: nooit een bril die omhoog staat!
quote:SeptemberGirl schreef op 17 februari 2011 @ 15:13:

´Op een gegeven ogenblik zult u alleen regelvolgers overhouden in uw kennissenkring.´Lijkt me een prima zaak. Aan dissende pissers heeft niemand wat.
Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn het hem te vragen (maar het poetsen van de wc is dan ook godzijdank niet slechts aan mij uitbesteed), maar vriend heeft zich deze gewoonte eigen gemaakt toen hij met ex woonde. Ik mag die ex wel.
Haha, juist.

Voor de duidelijkheid, de reden voor dit topic is gelijk aan de vraag aan Beatrijs. Ik plas al jaren zittend, het scheelt enorm veel schoonmaakwerk. Maar als de schoonfamilie op bezoek is geweest kan ik gelijk weer gaan schrobben, dus hoe vraag je aan je schoonpa en zwager of ze asjeblieft willen zitten zonder over te komen als een mannelijke ballerina?
Mijn man zit ook, van huis uit geleerd.

Wat een verademing zeg!! Geen smerig in de rondte gespetter, geen stank, geen toiletbril die omhoog staat.

Behalve als er opeens een man is geweest hier uit familie of vriendengroep... bah

Vind staand plassen van mannen zo'n enorme afknapper...
Eigenlijk vind ik staand plassen voor een man niet meer dan normaal... en zittend plassen voor een man heel abnormaal! Maar als ik dat hier allemaal zo lees.... ik ken geen enkele vent die zittend plast!
quote:SeptemberGirl schreef op 17 februari 2011 @ 15:45:

ik ken geen enkele vent die zittend plast!Hoe weet je dat? Sta je erbij? Of mag jij de opgedroogde sporen uitwissen?
@ JohnnyCake

Waarom doe je niet als Gij zult zitten: briefje op de plee met de keus uit zitten zonder extra werk of staan en daarna schoonmaken (een pijl naar emmer met doekje en allesreiniger).
Vriend zit ook. Heb ik hem gevraagd toen we gingen samenwonen. Hij vond het helemaal geen probleem. Soms als hij haast heeft, staat hij. Ik ben ook blij dat daardoor de bril altijd naar beneden staat.

Zouden jullie het ook van visite vragen?

Het valt mij trouwens op dat er zoveel mannen zitten. Had ik niet verwacht.
quote:Frankie33 schreef op 17 februari 2011 @ 15:51:

[...]

Hoe weet je dat? Sta je erbij? Of mag jij de opgedroogde sporen uitwissen?

Ik doe bij iedereen een sneak peek, dat snap jij ook....

Maar goed, vader, broer, vriendjes.... allemaal Staanders.
Gelukkig plassen mijn man en zoon zittend. Bah, dat gespetter.....
Alles komt goed..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven