Levensmotto?

19-02-2011 23:30 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na al maandenlang liefdesverdriet en mijn leven dat een beetje overhoop ligt voor mijn gevoel zoek ik een relativerend levensmotto, als een soort mantra. Om ex los te kunnen laten, stress te verminderen en het leven een beetje per dag te kunnen zien. Iets wat rust brengt. Ik heb een beetje zitten googlen, maar kon alleen maar vrij zware dingen vinden over "dromen waarmaken" en dergelijke. Dat geeft me gelijk weer het idee dat ik iets "moet".

Maar "Don't worry, be happy" helpt wel!

Hebben jullie nog meer van dit soort "levensmotto's" voor mij?

Welke gedachte helpt jullie om te relativeren?
quote:mocy schreef op 20 februari 2011 @ 00:41:

Denk goed na over je probleem. Is er een oplossing? Dan heeft het geen zin je zorgen te maken. Is er geen oplossing? Dan heeft het geen zin je zorgen te maken. Dalai LamaMooi!!! Niet toepasbaar op alle situaties trouwens denk ik, maar op de mijne wel. Laat los zegt het eigenlijk.
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:45:

Superlief Iwannalive. Denk alleen dat als je mijn andere topic leest je denkt: "Mijn god!!". Haha. Ik heb genoeg gezwelgd en geprobeerd er nog wat van te maken met ex. Moeite met loslaten, vastbijten in die ex en die relatie. EN nog niet helemaal losgelaten (na 4 maanden). Maar nu ben ik eraan toe. Ex is vergeven, wil hem vergeven want kan niet tegen die wrok. En wil zonder hem als partner verder (moet ook wel). Dus: moet het zelf doen!!! Motto's en stomme trucjes klinken duf misschien, maar denk dat die me in het moment dat ik weer verzink in gepieker kunnen terugbrengen op het juiste pad .Als je er zo in staat komt het vast goed met je! Je wordt vanzelf een keer wakker, dat je beseft dat het gevoel niet meer zo verlammend is, en je er op een andere manier aan terug kan denken en weer veel zin hebt in nieuwe plannen.
Muisje, echt over? (ik las nog altijd braaf mee)

En Iwannalive, ik vind jou lief ZO.
Good night voor straks...
quote:yellowlove schreef op 20 februari 2011 @ 00:52:

Muisje, echt over? (ik las nog altijd braaf mee)

En Iwannalive, ik vind jou lief ZO. Dankje! Leuk dat je dat schrijft.
Harry Jekkers met het liedje ik hou van mij geeft mij een positief gevoel!
Yellow: ja, ik zie ex dus binnenkort nog wel. Vriendschappelijk. Tussendoor wil ik mezelf op de rit zetten. Het is teveel om hem in 1 keer los te laten ofzo. Maar ik wil deze tijd benutten om het echt af te sluiten en een punt te zetten achter de oude manier van omgaan met hem. Ik wil er volwassen mee om proberen te gaan en het loslaten. Ook al denk ik ergens: wie weet. Dat maakt niet dat mijn leven stil moet staan.

Ben ik vaag?
quote:Haasje82 schreef op 20 februari 2011 @ 00:56:

Harry Jekkers met het liedje ik hou van mij geeft mij een positief gevoel!Titel klinkt al goed! Zoek m snel op.
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:47:

Wat zou ik volgens jou dan met die negatieve gedachten moeten Vraagteken? Er moet actie komen, denk dat je dat bedoelt? Maar die gedachten leiden me vaak af..

Als je iets positiefs aan een situatie kunt toevoegen dan moet je dat doen, de rest zijn simpelweg herinneringen die je in staat stellen in de toekomst iets te doen als de gelegenheid zich voordoet. Het is soms heftig om sterk negatieve gevoelens onder ogen te zien, maar anders blijft het maar terug komen.

Ik weet dat dit misschien iets te serieus is voor het uur van de dag is, maar ik zie mensen graag gelukkig
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
Ja Harry komt altijd weer voorbij als iemand zelfvertrouwen issues heeft na relatiecrises. Hij spreekt ook de absolute waarheid

Heb hem ook vaak opstaan.

Weet je muis, iedereen kiest zijn eigen pad, en ik wens jou alleen maar het allerbeste toe. Ik hoop gewoon dat je jezelf geen pijn doet met de weg die je gekozen hebt.
Heerlijk Harry Jekkers!!!! Helpt!!!! Haasje82 THANKS!!
Ik kende m dus nog niet...:)
Goed zo!
@Vraagteken: ik heb dat al wel gedaan denk ik. Dit is stap 2.

@Yellow: Begrijp je, ik hoop ook echt dat het werkt voor mezelf, want wil/kan even niet anders.
Ik ga lekker positief slapen vanavond! Superbedankt alvast, lees morgen weer verder als er nog gepost wordt..:)
Slaap lekker muisje!

Fortune favors the bold
This too shall pass
You can spend minutes, hours, days, weeks,

even months over-analyzing a situation;

trying to put the pieces together, justifying what

could've, should've, would've, happened. Or you can just

leave the pieces on the floor and move the fuck on
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar door hoe je ermee omgaat.

If you want to be happy, be! Leo Tolstoy

If things go wrong, don't go with them Roger Babson
I choose happy!
Uiteindelijk kom ik er wel als ik doorga, of het nou op de makkelijke of de moeilijke manier gebeurt.

En: we gaan er gewoon voor! Sippen heeft nog nooit iemand iets opgeleverd, je moet er gewoon voor gaan.
Leuk topic

Ik voeg nog het onderschrift van een forummer toe... weet niet meer wie, maar deze zin raakte mij erg: Wanneer je je gezicht naar de zon keert, valt je schaduw achter je.

Welterusten!

edit: vast niet letterlijk, maar zoiets was het in ieder geval ;)
Mijn onderschrift.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
het is zoals het is.

Heeft me geholpen feiten uit mijn leven te accepteren en ermee te dealen, om niet te blijven hangen in was het maar, had het maar

Drijf mee op de stromen van de rivier (taoisme) zegt eigenlijk hetzelfde
Alles heeft een reden...

Of: what doesn't kill you, makes you stronger

Ik vind het ook mooi om bij een foute beslissing te bedenken dat het op dat moment met die informatie de juiste beslissing leek.
Don't take life so seriously, it is not permanent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven