Levensmotto?

19-02-2011 23:30 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na al maandenlang liefdesverdriet en mijn leven dat een beetje overhoop ligt voor mijn gevoel zoek ik een relativerend levensmotto, als een soort mantra. Om ex los te kunnen laten, stress te verminderen en het leven een beetje per dag te kunnen zien. Iets wat rust brengt. Ik heb een beetje zitten googlen, maar kon alleen maar vrij zware dingen vinden over "dromen waarmaken" en dergelijke. Dat geeft me gelijk weer het idee dat ik iets "moet".

Maar "Don't worry, be happy" helpt wel!

Hebben jullie nog meer van dit soort "levensmotto's" voor mij?

Welke gedachte helpt jullie om te relativeren?
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:10:

[...]

Best zwaar....Hoop doet leven toch??? Inderdaad. Mijn levensvisie is ook positief, ik vrees alleen dat de wet van Wuiles in zicht komt als ik een samenvatting zou maken. Mocht daar toch behoefte aan zijn dan doe ik dit graag
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:Ligeia schreef op 20 februari 2011 @ 00:11:

Niemand komt aan Maaskantje! Jonguh! En dat was de eerste echte lach op mijn gezicht van 20 februari
quote:mocy schreef op 20 februari 2011 @ 00:14:

[...]

Is ook zo met een lach op je gezicht de telefoon opnemen.

Ja precies, als je een telefoontje met een moeilijk persoon moet doen waar je tegenop ziet, werkt het ook.

En als je moet bellen met iemand die je altijd loopt te kleineren, moet je gaan staan. Zitten bellen maakt je kwetsbaarder.
quote:Iwannalive schreef op 20 februari 2011 @ 00:17:

[...]

Ja precies, als je een telefoontje met een moeilijk persoon moet doen waar je tegenop ziet, werkt het ook.

En als je moet bellen met iemand die je altijd loopt te kleineren, moet je gaan staan. Zitten bellen maakt je kwetsbaarder. Echt interessant vind ik dat. Echt fake it till you make it eigenlijk. Heb er wel eens een college over gevolgd. Maar ook dit helpt natuurlijk gewoon! Niet eens aan gedacht.
It's called you're past, cause you're getting past...

Uit een liedje van Alicia Keys

http://www.youtube.com/watch?v=Wlwo7hGXdxo
quote:Iwannalive schreef op 20 februari 2011 @ 00:17:

[...]

En als je moet bellen met iemand die je altijd loopt te kleineren, moet je gaan staan. Zitten bellen maakt je kwetsbaarder. Je maakt jezelf letterlijk en figuurlijk groot.
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:20:

[...]

Echt interessant vind ik dat. Echt fake it till you make it eigenlijk. Heb er wel eens een college over gevolgd. Maar ook dit helpt natuurlijk gewoon! Niet eens aan gedacht.Is heel leuk, je kan jezelf eigenlijk voor de gek houden met best veel dingen...
quote:Ligeia schreef op 20 februari 2011 @ 00:11:

Life is what you make it.

When life gives you lemons, you make lemonade.

Kill the drama, it slows you down.Niemand komt aan Maaskantje! Jonguh!Ook een goeie, lekker strijdbaar.
Ik moet mezelf ook een beetje voor de gek houden. Met positieve dingen. Nu doe ik dat eigenlijk ook, maar dan met negatieve gedachten (het komt nooit meer goed met me, waarom is dit gebeurd?, ik wil het helemaal niet!! etc etc)

Vandaar de zoektocht naar positieve tegenhang om uit die gedachtencirkel te komen. En het helpt!!
quote:mocy schreef op 20 februari 2011 @ 00:23:

[...]

Je maakt jezelf letterlijk en figuurlijk groot.Daarom moet je als je een lastig gesprek hebt met iemand die bijvoorbeeld aan zijn bureau zit, altijd op gelijke hoogte gaan zitten en niet blijven staan, anders ben je direct bedreigend... en in je boodschap en fysiek (gezien je staand langer/groter bent). En als jullie niet klikken, moet je ook weer niet te dichtbij gaan zitten.
Houd moed kleine meid; De reddertjes

Houd moed, kleine meid

Droog je traantjes

Kijk goed om je heen

Je moet flink zijn

Al ben je alleen

Iemand wacht er op jou

Huil niet, kleine meid

Later lach je

Terwijl je nu treurt

Omdat later

Jouw wonder gebeurt

Iemand wacht er op jou

Je moet altijd blijven hopen en vertouwen

Want heus als je dat doet

Zul je gauw heel gelukkig zijn

En dan komt alles weer goed

Wees flink, kleine meid

Totdat alles

Gebeurt wat je wou

Huil dus niet en

Houd moed, kleine meid

Iemand wacht en houdt van jou

Ja, Disney heeft de waarheid in pacht.
@muisje23:

Je kunt natuurlijk ook dieper graven en de kern van het probleem aanpakken
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:27:

Ik moet mezelf ook een beetje voor de gek houden. Met positieve dingen. Nu doe ik dat eigenlijk ook, maar dan met negatieve gedachten (het komt nooit meer goed met me, waarom is dit gebeurd?, ik wil het helemaal niet!! etc etc)

Vandaar de zoektocht naar positieve tegenhang om uit die gedachtencirkel te komen. En het helpt!! Fijn zo!
De kern is denk ik gewoon mijn gepieker af en toe..? Dat kan verlammend werken weet ik uit ervaring. Dus dat moet ik van mezelf proberen te doorbreken . En hoop dat dat dan de kern ook is eigenlijk, of dat ik die zo kan aanpakken . Lekker ingewikkeld. Klein beginnen toch?
quote:yellowlove schreef op 20 februari 2011 @ 00:28:

Houd moed kleine meid; De reddertjes

Houd moed, kleine meid

Droog je traantjes

Kijk goed om je heen

Je moet flink zijn

Al ben je alleen

Iemand wacht er op jou

Huil niet, kleine meid

Later lach je

Terwijl je nu treurt

Omdat later

Jouw wonder gebeurt

Iemand wacht er op jou

Je moet altijd blijven hopen en vertouwen

Want heus als je dat doet

Zul je gauw heel gelukkig zijn

En dan komt alles weer goed

Wees flink, kleine meid

Totdat alles

Gebeurt wat je wou

Huil dus niet en

Houd moed, kleine meid

Iemand wacht en houdt van jou

Ja, Disney heeft de waarheid in pacht.Lieve tekst, krijg je een lach van.
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:29:

Lekker ingewikkeld. Klein beginnen toch? Precies. Wie het kleine niet eert..etc.

De kern is denk ik gewoon mijn gepieker af en toe..?

Dat is menselijk toch.

Elke keer als je jezelf betrapt dat je dat doet, moet je ook niet boos worden op jezelf, maar weer die glimlach op je gezicht zetten en tegen jezelf iets zeggen als "mallerd doe ik het bijna weer, even mezelf bijsturen" en dan weer aan iets positiefs denken. En dat blijven herhalen. Jezelf afbranden of harde kritiek geven is het ergste dat je kan doen... werkt alleen maar averechts... (voel je je dubbel waardeloos/mislukt).
En af en toe ff lekker hard uithuilen en daarna weer positief denken.
Klopt Iwannalive, gepieker zal iedereen ook wel hebben... Thanks . Ik kan alleen ook nogal zwelgen in verdriet en dat brengt me nergens. Sterker nog; ik word er idd doodongelukkig van om me de hele tijd af te vragen waarom die relatie niet werkte en dat het waardeloos is van mezelf dat ik er zo in zwelg. Pieker pieker, zwelg zwelg. Dus zoek iets dat me tot actie en afleiding aanzet. En de stomste motto's helpen .
quote:muisje23 schreef op 20 februari 2011 @ 00:38:

Klopt Iwannalive, gepieker zal iedereen ook wel hebben... Thanks . Ik kan alleen ook nogal zwelgen in verdriet en dat brengt me nergens. Sterker nog; ik word er idd doodongelukkig van om me de hele tijd af te vragen waarom die relatie niet werkte en dat het waardeloos is van mezelf dat ik er zo in zwelg. Pieker pieker, zwelg zwelg. Dus zoek iets dat me tot actie en afleiding aanzet. En de stomste motto's helpen .Yep maar je hebt het soms ook gewoon nodig om even te zwelgen... dat is ook als ware een vorm van jezelf troosten, je kan toch niet verwachten dat je doorgaat alsof er niets gebeurd is. Wat Mocy ook schrijft, af en toe hard uithuilen... lucht enorm op daarna ben je weer even leeg (je verdriet kwijt) en kan je weer rustig aan stap voor stap nieuwe plannen maken.
Denk goed na over je probleem. Is er een oplossing? Dan heeft het geen zin je zorgen te maken. Is er geen oplossing? Dan heeft het geen zin je zorgen te maken. Dalai Lama
Onderstaand liedje vind ik trouwens een lekker jankliedje dat de boel ook weer goed relativeert...

huilen

Word er altijd weer vrolijk van...

De kern is denk ik gewoon mijn gepieker af en toe..? Dat kan verlammend werken weet ik uit ervaring. Dus dat moet ik van mezelf proberen te doorbreken . En hoop dat dat dan de kern ook is eigenlijk, of dat ik die zo kan aanpakken . Lekker ingewikkeld. Klein beginnen toch? Dat is nog steeds symptoombestrijding in mijn ogen, negatieve gedachten hebben zoveel macht omdat jij ze die macht geeft. Gedachten vermijden is niet de ideale oplossing IMO.
Superlief Iwannalive. Denk alleen dat als je mijn andere topic leest je denkt: "Mijn god!!". Haha. Ik heb genoeg gezwelgd en geprobeerd er nog wat van te maken met ex. Moeite met loslaten, vastbijten in die ex en die relatie. EN nog niet helemaal losgelaten (na 4 maanden). Maar nu ben ik eraan toe. Ex is vergeven, wil hem vergeven want kan niet tegen die wrok. En wil zonder hem als partner verder (moet ook wel). Dus: moet het zelf doen!!! Motto's en stomme trucjes klinken duf misschien, maar denk dat die me in het moment dat ik weer verzink in gepieker kunnen terugbrengen op het juiste pad .
Wat zou ik volgens jou dan met die negatieve gedachten moeten Vraagteken? Er moet actie komen, denk dat je dat bedoelt? Maar die gedachten leiden me vaak af..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven