Levensmotto?
zaterdag 19 februari 2011 om 23:30
Na al maandenlang liefdesverdriet en mijn leven dat een beetje overhoop ligt voor mijn gevoel zoek ik een relativerend levensmotto, als een soort mantra. Om ex los te kunnen laten, stress te verminderen en het leven een beetje per dag te kunnen zien. Iets wat rust brengt. Ik heb een beetje zitten googlen, maar kon alleen maar vrij zware dingen vinden over "dromen waarmaken" en dergelijke. Dat geeft me gelijk weer het idee dat ik iets "moet".
Maar "Don't worry, be happy" helpt wel!
Hebben jullie nog meer van dit soort "levensmotto's" voor mij?
Welke gedachte helpt jullie om te relativeren?
Maar "Don't worry, be happy" helpt wel!
Hebben jullie nog meer van dit soort "levensmotto's" voor mij?
Welke gedachte helpt jullie om te relativeren?
zondag 20 februari 2011 om 08:42
cheer up, it might never happen
Nu ben ik gezegend met een vrij positieve levensinstelling, dat is mooi meegenomen.
Wat mij de laatste jaren veel gebracht heeft, is het motto "je kunt een ander niet veranderen, wel jezelf". Als ik nu onenigheid met iemand heb, of me stoor aan gedrag, kijk ik hoe ik zelf de situatie kan veranderen.
Nu ben ik gezegend met een vrij positieve levensinstelling, dat is mooi meegenomen.
Wat mij de laatste jaren veel gebracht heeft, is het motto "je kunt een ander niet veranderen, wel jezelf". Als ik nu onenigheid met iemand heb, of me stoor aan gedrag, kijk ik hoe ik zelf de situatie kan veranderen.
zondag 20 februari 2011 om 08:43
een paar historische, sommige zijn meer quotes dan motto's:
'Life is a moderately good play with a badly written third act.' - Truman Capote
'Life is a great big canvas, and you should throw all the paint on it you can.' - Danny Kaye
'Life is not so bad if you have plenty of luck, a good physique and not too much imagination.' - Christopher Isherwood
'Life is like a game of poker: If you don't put any in the pot, there won't be any to take out.' - Moms Mabley
'Life's not always fair. Sometimes you can get a splinter even sliding down a rainbow.' - Cherralea Morgen
'Life is rather like a tin of sardines - we're all of us looking for the key.' - Alan Bennett
Nothing can bring you peace but yourself.
- Ralph Waldo Emerson
Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else.
- Judy Garland
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them.
- Tenzin Gyatso, the 14th Dalai Lama
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
- James Dean
Do or do not, there is no try.
- Yoda (Star Wars movie)
You must do the things you think you cannot do.
- Eleanor Roosevelt
Be gentle first with yourself.
- Lama Yeshe
The only true love is love at first sight; second sight dispels it.
- Israel Zangwill
Whenever I date a guy, I think, "Is this the man I want my children to spend their weekends with?"
- Rita Rudner
If love is the answer, could you please rephrase the question.
- Lily Tomlin
Men always want to be a woman's first love - women like to be a man's last romance.
- Oscar Wilde
One should always be in love. That is the reason one should never marry.
- Oscar Wilde
Forget love... I'd rather fall in chocolate.
- Anonymous
Love is a fire. But whether it is going to warm your hearth or burn down your house, you can never tell.
- Joan Crawford
Love thy neighbor - and if he happens to be tall, debonair and devastating, it will be that much easier.
- Mae West
I love to shop after a bad relationship. I don't know. I buy a new outfit and it makes me feel better. It just does. Sometimes I see a really great outfit, I'll break up with someone on purpose.
- Rita Rudner
'Life is a moderately good play with a badly written third act.' - Truman Capote
'Life is a great big canvas, and you should throw all the paint on it you can.' - Danny Kaye
'Life is not so bad if you have plenty of luck, a good physique and not too much imagination.' - Christopher Isherwood
'Life is like a game of poker: If you don't put any in the pot, there won't be any to take out.' - Moms Mabley
'Life's not always fair. Sometimes you can get a splinter even sliding down a rainbow.' - Cherralea Morgen
'Life is rather like a tin of sardines - we're all of us looking for the key.' - Alan Bennett
Nothing can bring you peace but yourself.
- Ralph Waldo Emerson
Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else.
- Judy Garland
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them.
- Tenzin Gyatso, the 14th Dalai Lama
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.
- James Dean
Do or do not, there is no try.
- Yoda (Star Wars movie)
You must do the things you think you cannot do.
- Eleanor Roosevelt
Be gentle first with yourself.
- Lama Yeshe
The only true love is love at first sight; second sight dispels it.
- Israel Zangwill
Whenever I date a guy, I think, "Is this the man I want my children to spend their weekends with?"
- Rita Rudner
If love is the answer, could you please rephrase the question.
- Lily Tomlin
Men always want to be a woman's first love - women like to be a man's last romance.
- Oscar Wilde
One should always be in love. That is the reason one should never marry.
- Oscar Wilde
Forget love... I'd rather fall in chocolate.
- Anonymous
Love is a fire. But whether it is going to warm your hearth or burn down your house, you can never tell.
- Joan Crawford
Love thy neighbor - and if he happens to be tall, debonair and devastating, it will be that much easier.
- Mae West
I love to shop after a bad relationship. I don't know. I buy a new outfit and it makes me feel better. It just does. Sometimes I see a really great outfit, I'll break up with someone on purpose.
- Rita Rudner
zondag 20 februari 2011 om 08:50
Waar een wil is, is een weg
Dat is mijn levensmotto eigenlijk al sinds jaar en dag. En dat motto heeft mij ook al veel moois gebracht in mijn leven. Ik ben er echter vrij recentelijk achter gekomen dat het motto niet altijd werkt, maar dat heeft meer te maken met waar je wel of geen controle op/over uit kunt oefenen. Maar bij de meeste dingen die mensen willen bereiken toch wel.
Ik gebruik dat motto in combinatie met het volgende motto: Geduld wordt beloond.
Er mag dan voor de meeste dingen in het leven een weg zijn, dat wil niet zeggen dat die weg kort is. Het kan zijn dat de weg lang is en dat je hoge drempels tegen komt of zelfs wegwerkzaamheden waardoor je een omweg moet maken, maar als je doorzet, dan kom je uiteindelijk aan op de plaats van bestemming. Daar is dus wel zelfdiscipline en geduld voor nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet.
Liefs Sara
Dat is mijn levensmotto eigenlijk al sinds jaar en dag. En dat motto heeft mij ook al veel moois gebracht in mijn leven. Ik ben er echter vrij recentelijk achter gekomen dat het motto niet altijd werkt, maar dat heeft meer te maken met waar je wel of geen controle op/over uit kunt oefenen. Maar bij de meeste dingen die mensen willen bereiken toch wel.
Ik gebruik dat motto in combinatie met het volgende motto: Geduld wordt beloond.
Er mag dan voor de meeste dingen in het leven een weg zijn, dat wil niet zeggen dat die weg kort is. Het kan zijn dat de weg lang is en dat je hoge drempels tegen komt of zelfs wegwerkzaamheden waardoor je een omweg moet maken, maar als je doorzet, dan kom je uiteindelijk aan op de plaats van bestemming. Daar is dus wel zelfdiscipline en geduld voor nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet.
Liefs Sara
zondag 20 februari 2011 om 08:57
Ik heb geen motto, maar een doel in mijn leven wat ik nastreef. Het helpt mij door diepe dalen heen te komen. Het doel is een algemeen doel waar ik met mezelf en mijn gezin naar toe wil. Het is niet materialistisch en heeft geen specifiek einde. Het is het pad wat ik WIL volgen. En dan sluit ik me wel aan bij de vorige poster. Waar een wil is, is een weg.
zondag 20 februari 2011 om 10:14
zondag 20 februari 2011 om 10:45
Afhankelijk van mijn stemming en de situatie:
How can you win if you don't fight (Racoon)
Voor luchtkastelen bestaan geen bouwtekeningen
Het gaat er nietom welke keuze je maakt, maar hoe je met de gevolgen van die keuze omgaat.
Heeft het leven geen zin, dan maakt het maar zin!
Alles kost moeite, anders is het de moeite niet waard.
How can you win if you don't fight (Racoon)
Voor luchtkastelen bestaan geen bouwtekeningen
Het gaat er nietom welke keuze je maakt, maar hoe je met de gevolgen van die keuze omgaat.
Heeft het leven geen zin, dan maakt het maar zin!
Alles kost moeite, anders is het de moeite niet waard.
Ik wil ook een motto
zondag 20 februari 2011 om 10:59
Als mijn gedachten te zwartgallig worden, zeg ik tegen mezelf: tel je zegeningen. Klinkt heel oubollig en ook wel zwaar, maar het helpt mij eraan te herinneren dat er ook nog zoveel dingen wél goed gaan
Verder: leef bij de dag. Ik wil vaak te ver in het voren kijken, ben te ongeduldig.
Wat fener eigenlijk ook al zegt, vind ik ook een goeie: go with the flow. Dus: verzet je niet teveel, dat kost nodeloos veel energie.
Verder: leef bij de dag. Ik wil vaak te ver in het voren kijken, ben te ongeduldig.
Wat fener eigenlijk ook al zegt, vind ik ook een goeie: go with the flow. Dus: verzet je niet teveel, dat kost nodeloos veel energie.
zondag 20 februari 2011 om 20:03
- Ik hoef het niet leuk te vinden -
Dit is een motto dat me jaren de moed heeft gegeven om door zware shit heen te gaan. Want bedenken wat de zin ervan was, of ik er iets van kon leren, daar werd ik zo ontzettend pissig van.
De situatie wás klote en oneerlijk, dus dat ik het niet leuk vond was niet zo vreemd. Mezelf daarvoor toestemming geven dat ook te voelen maakte dat ik wat aan mijn situatie ging doen.
Dit is een motto dat me jaren de moed heeft gegeven om door zware shit heen te gaan. Want bedenken wat de zin ervan was, of ik er iets van kon leren, daar werd ik zo ontzettend pissig van.
De situatie wás klote en oneerlijk, dus dat ik het niet leuk vond was niet zo vreemd. Mezelf daarvoor toestemming geven dat ook te voelen maakte dat ik wat aan mijn situatie ging doen.
zondag 20 februari 2011 om 20:15
en nog een stukje uit een liedje dat ik veel luisterde in een moeilijke periode.,.,
Don't you know I'm still standing better than I ever did
Looking like a true survivor, feeling like a little kid
I'm still standing after all this time
Picking up the pieces of my life without you on my mind
Elton John - I'm still standing
Don't you know I'm still standing better than I ever did
Looking like a true survivor, feeling like a little kid
I'm still standing after all this time
Picking up the pieces of my life without you on my mind
Elton John - I'm still standing
I choose happy!
maandag 21 februari 2011 om 23:16