Gezondheid alle pijlers

Homeopathie

19-02-2011 07:03 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 23:56:

Er zijn heel veel mensen, die de klassieke homoeopathie als een waardevolle en effectieve therapie ervaren.En de meeste daarvan liggen onder de groene zoden, zoals b.v. Silvia Millecam!
De mens heeft de neiging om de dingen die hij niet kan bevatten, dan maar te ontkennen. Als het nodig is dan de boodschapper ervan, om te brengen. Ik zal de galg vast klaar hangen,

Niet alleen op medisch gebied heeft men achterstand , maar ook sociaal maatschappelijk timmert men hier nog niet echt aan de weg. Men loopt hier zeker 40 jaren achter.

Spijkers zijn zeker zoek, die liggen vast op laag water,
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 23:56:

We kunnen hier honderd teksten neerzetten, maar meer dan een papagaai plaatje is het niet.

Beoordeel dit soort dingen met je eigen vermogen.

Er zijn heel veel mensen, die de klassieke homoeopathie als een waardevolle en effectieve therapie ervaren.

Ervaringen zijn niet meetbaar en dus niet wetenschappelijk, de pagegaai ben je zelf want je hebt niet 1 reden gegeven waarom je hele biochemische/ nanotechnologische/ elementenleer/ kwantummechanische gewauwel zou kunnen verklaren dat homeopathie werkt. Hoe kan een middel waarin nul komma nul werkzame stof zit, effect hebben op de stamcellen en het DNA. Hoe kan water, het element dat we allemaal in grote hoeveelheden nuttigen elke dag weer, zorgen voor genezing van kanker en de belofte voor onsterfelijkheid inlossen. Waarom werkverbod, beweer jij dat de homeopathie dat kan? Waarom zou de homeopathie allang kunnen waar de gentherapie zijn voorzichtige schreden op het gebied zet, en waarom zouden ze dit geheim houden voor iedereen?

Weet je trouwens dat het strafbaar is om niet bewezen genezingsclaims te stellen?
quote:toetyfroety schreef op 21 februari 2011 @ 00:01:

[...]

En de meeste daarvan liggen onder de groene zoden, zoals b.v. Silvia Millecam!Die is gestorven aan borstkanker, niet aan de de homopaat.
quote:Gemini6 schreef op 20 februari 2011 @ 23:42:

Ik ben ervan overtuigd dat het lang niet altijd om een placeb-effect gaat. Nu moet ik zeggen dat ik meer ervaring heb met fytotherapie dan homeopathie. Niet alleen bij mezelf maar ook bij m'n honden.

Duzzz.....als jij hoofdpijn hebt dan ga je een wilg zoeken...breekt een tak af....kookt de bast daarvan....en drinkt het aftreksel.

I.p.v. gewoon een asperientje te pakken?
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:04:

[...]

Die is gestorven aan borstkanker, niet aan de de homopaat.Zegt de homeopaat zeker.....
Het placebo effect bij fytotherapeutische behandelingen doelde ik op. Ik kijk niet naar wetenschappelijk bewijs, maar naar persoonlijke ervaringen. Ik kan je een voorbeeld geven.

Een van mijn honden had al een paar jaar chronisch ontstoken pootjes waarvoor ze steeds antibiotica nodig had. Veelvuldig antibiotica is natuurlijk niet goed, maar ze kon gewoon haast niet meer lopen. Op een gegeven moment was ze al resistent voor twee soorten antibiotica. Op mijn verzoek werd ik doorgestuurd naar een dermatoloog in een dierenkliniek. Ook daar konden ze er niets mee. Ik was de wanhoop onderhand nabij. Op een dierenforum las ik een soortgelijk verhaal en de "therapie" van een van de forummers heb ik overgenomen. Nu ontsmet ik twee maal daags de pootjes met verdunde Molkosan en masseer teatree oil met name tussen de teentjes. En geloof het of niet, maar dit gaat nu inmiddels al 7 maanden goed.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:03:

De mens heeft de neiging om de dingen die hij niet kan bevatten, dan maar te ontkennen. Als het nodig is dan de boodschapper ervan, om te brengen. Ik zal de galg vast klaar hangen,

Niet alleen op medisch gebied heeft men achterstand , maar ook sociaal maatschappelijk timmert men hier nog niet echt aan de weg. Men loopt hier zeker 40 jaren achter.

Spijkers zijn zeker zoek, die liggen vast op laag water,Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen, je overtreft jezelf weer en je bent nog steeds niet weg?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:03:

Ach gut. Jij bent zeker de martelaar van de kwakzalvers. Hoelang denken de kruidenvrouwtjes en mannetjes nog nodig te hebben? Ze zijn immers al honderden jaren actief en al die honderden jaren is er niet bijgedragen aan de bewijsvoering omtrent de zogenaamde werkzaamheid. In de middeleeuwen had je geen andere keuze, gelukkig is de medische wetenschap inmiddels zover dat we niet meer bij bosjes doodgaan aan tyfus, pest en polio. Maar daar heeft de homeopathie geen enkele rol ingespeeld.

ten opzichte van de freggelgrot?

Spijkers zijn zeker zoek, die liggen vast op laag water,
quote:toetyfroety schreef op 21 februari 2011 @ 00:04:

[...]

Duzzz.....als jij hoofdpijn hebt dan ga je een wilg zoeken...breekt een tak af....kookt de bast daarvan....en drinkt het aftreksel.

I.p.v. gewoon een asperientje te pakken?Aspirine (bloedverdunnend) is ook de oplossing niet, neem dan maar een paracetamol.
quote:PixieisBack schreef op 21 februari 2011 @ 00:07:

[...]

Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen, je overtreft jezelf weer en je bent nog steeds niet weg?Nee, nog niet maar jij ook niet.
quote:Gemini6 schreef op 21 februari 2011 @ 00:06:

Het placebo effect bij fytotherapeutische behandelingen doelde ik op. Ik kijk niet naar wetenschappelijk bewijs, maar naar persoonlijke ervaringen. Ik kan je een voorbeeld geven.

Een van mijn honden had al een paar jaar chronisch ontstoken pootjes waarvoor ze steeds antibiotica nodig had. Veelvuldig antibiotica is natuurlijk niet goed, maar ze kon gewoon haast niet meer lopen. Op een gegeven moment was ze al resistent voor twee soorten antibiotica. Op mijn verzoek werd ik doorgestuurd naar een dermatoloog in een dierenkliniek. Ook daar konden ze er niets mee. Ik was de wanhoop onderhand nabij. Op een dierenforum las ik een soortgelijk verhaal en de "therapie" van een van de forummers heb ik overgenomen. Nu ontsmet ik twee maal daags de pootjes met verdunde Molkosan en masseer teatree oil met name tussen de teentjes. En geloof het of niet, maar dit gaat nu inmiddels al 7 maanden goed.Maar de discussie gaat toch helemaal niet over fytotherapie? Want daar zitten wel degelijk werkzame stoffen in. Dat heb ik nooit gezegd dat het niet zo is. Het gaat hier om klassieke absurde homeopathische verdunningen. Je schept nu zelf verwarring door een hele andere tak van de natuurgeneeskunde aan te wenden die er niks mee te maken nheeft.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:04:

[...]

Die is gestorven aan borstkanker, niet aan de de homopaat.die homeopaat beweerde dat ze een ontsteking had en dat een operatie haar niet zou helpen. Ze moest veel hoge potenties slikken bij de homeopaat thuis. Dat heeft haar haar leven gekost
Werkverbod, interessant hoor je medische claims. Waar heb je gestudeerd en welke graad bezit je?
Klopt dat ik de fytotherapie erbij heb gehaald en dit tot verwarring leidt, maar vaak worden ze door elkaar gehaald. In eerdere berichtjes werd ook over de onzin van kruidengeneeskunde gesproken.
quote:meds schreef op 21 februari 2011 @ 00:11:

Werkverbod, interessant hoor je medische claims. Waar heb je gestudeerd en welke graad bezit je?Of jou dat wat aangaat, lachen.
quote:Gemini6 schreef op 21 februari 2011 @ 00:13:

Klopt dat ik de fytotherapie erbij heb gehaald en dit tot verwarring leidt, maar vaak worden ze door elkaar gehaald. In eerdere berichtjes werd ook over de onzin van kruidengeneeskunde gesproken.iig niet door mij want ik ken wel degelijk het verschil. En de fytotherapie is ook zo onschuldig niet, wist je dat trouwens?
Halverwege de 19de eeuw heerste er een cholera epidemie in London. In die tijd wist men niet waar de ziekte vandaan kwam en hoe je het kon genezen. Sterfte percentage was enorm hoog, maar het percentage was lager in de homepathische kliniek van meneer Hahnemann dan in de reguliere ziekenhuizen. Inderdaad Werkverbod, je leest het goed!

Maar ik moet je teleurstellen, het lage percentage kwam niet door Hahneman's behandelwijze, want ook bij Hahneman stierven de patienten bij bosjes. Er stierven er alleen wat minder omdat Hahneman niet aan aderlaten deed, want dat was funest voor een uitgedroogde cholera patient. Hahneman en ook reguliere artsen wisten in die tijd gewoon niet hoe het allemaal in elkaar zat. Gelukkig heeft de reguliere geneeskunde zich verder ontwikkeld, maar zit homeopathie nog steeds op nivo 1850.
quote:meds schreef op 21 februari 2011 @ 00:09:

[...]

die homeopaat beweerde dat ze een ontsteking had en dat een operatie haar niet zou helpen. Ze moest veel hoge potenties slikken bij de homeopaat thuis. Dat heeft haar haar leven gekost

Ook jij hebt de klok horen luiden........................

Sivia heeft geen carcinoom transplantatie gehad.
quote:PearlGirl schreef op 21 februari 2011 @ 00:16:

Halverwege de 19de eeuw heerste er een cholera epidemie in London. In die tijd wist men niet waar de ziekte vandaan kwam en hoe je het kon genezen. Sterfte percentage was enorm hoog, maar het percentage was lager in de homepathische kliniek van meneer Hahnemann dan in de reguliere ziekenhuizen. Inderdaad Werkverbod, je leest het goed!

Maar ik moet je teleurstellen, het lage percentage kwam niet door Hahneman's behandelwijze, want ook bij Hahneman stierven de patienten bij bosjes. Er stierven er alleen wat minder omdat Hahneman niet aan aderlaten deed, want dat was funest voor een uitgedroogde cholera patient. Hahneman en ook reguliere artsen wisten in die tijd gewoon niet hoe het allemaal in elkaar zat. Gelukkig heeft de reguliere geneeskunde zich verder ontwikkeld, maar zit homeopathie nog steeds op nivo 1850.Kan je nagaan, dat men dat nu zelfs nog niet begrijpt.(1850)
quote:Gemini6 schreef op 21 februari 2011 @ 00:13:

Klopt dat ik de fytotherapie erbij heb gehaald en dit tot verwarring leidt, maar vaak worden ze door elkaar gehaald. In eerdere berichtjes werd ook over de onzin van kruidengeneeskunde gesproken.fytotherapie betekent niets meer of minder dan geneeskunde door middel van planten. Planten die bewezen effectief zijn worden verwerkt in reguliere medicijnen en kan je via je reguliere arts verkrijgen. De rest is alternatief en valt onder de categorie voedingssupplementen. Dat is een uiterst schimmig en gevaarlijk gebied omdat er nauwelijks controle op is. Daar waar homeopathie uitblinkt in nul komma nul effect, kunnen kruidenpreparaten en voedingssupplementen tot de dood leiden. Recent is bijvoorbeeld gebleken dat chinese kruiden (bijv. in Herbalife) kunnen leiden tot toxische hepatitus, daar zijn mensen aan overleden. Iedere idioot in Nederland mag zich alternatief genezer noemen, en kan kruidenpreparaten bestellen via internet, ook verboden middelen. Omdat ze niet vallen onder de geneeskunde is er amper controle en handhaving. Heel gevaarlijk dus
Als ik alle commentaren hier lees, heeft de reguliere geneeskunde niets meer te leren. Dat is mooi. Kunnen ze heel wat studies afschaffen. Weer een subsidie pot dicht. Is de VVD heel blij mee.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:16:

[...]

Ook jij hebt de klok horen luiden........................

Sivia heeft geen carcinoom transplantatie gehad.Je moet me echt even uitleggen wat je hier mee bedoelt, en waar je dit geleerd hebt
http://www.kwakzalverij.nl/927/Encyclop ... totherapie

Nog meer informatie over fytotherapie en de gevaren ervan

http://www.kwakzalverij.n ... gheid_van_kruidenmiddelen

nog wat meer info over kruidengeneeskunde op de site www.kwakzalverij.nl
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:14:

[...]

Of jou dat wat aangaat, lachen.geen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven