Gezondheid alle pijlers

Homeopathie

19-02-2011 07:03 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?
Kan je nagaan, dat men dat nu zelfs nog niet begrijpt.(1850)

Werkverbod, Je bent zo vaag... Wie is 'men' en wat begrijpen die niet? Ik begrijp heel goed dat homeopathie niet werkt en de reden waarom het niet werkt is hier in dit topic meerdere malen uitgelegd. De enige die iets niet begrijpt ben jij! En uitleggen waarom het wel werkt doe je ook al niet.
Ik had een kater met adhd-symptomen. Knetter werd ik van hem. Van alles geprobeerd, niks hielp. Hij sliep amper, was continue hyper.

Toen ik voor mezelf bij de homeopaat was (het interesseert me niet of het wetenschappelijk aangetoond is dat het wel/niet werkt, de resultaten bij mij zijn ENORM positief, en als dat tussen mijn oren zit, vind ik dat ook best, geen enkele reguliere arts heeft me kunnen helpen, de homeopaat wel), toen ik dus bij de homepaat was begon ik maar eens over mijn kater.

Ik kreeg een korrel mee, die moest ik oplossen in water en dan aan de kat geven. Gedaan.

Kater liep daarna een kwartier rond zoals gebruikelijk en ging toen in zijn mandje liggen (Hè? Wat doet ie nu?).

Hij heeft TIEN uur continue geslapen (Was het een slaappil?), terwijl hij het hele jaar daarvoor amper 2 uur achter elkaar kon slapen.

Toen hij weer wakker werd, was hij een stuk rustiger, niet meer agressief. Na verloop van tijd verdween het effect, dus hij heeft nog een paar opgeloste korrels gehad.

Nu al een paar jaar niet meer. Hij is een lieve kater, rustig, niet meer agressief, en af en toe een dolle bui. Normaal dus.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
quote:maria1966 schreef op 21 februari 2011 @ 00:27:

Ik had een kater met adhd-symptomen. Knetter werd ik van hem. Van alles geprobeerd, niks hielp. Hij sliep amper, was continue hyper.

Toen ik voor mezelf bij de homeopaat was (het interesseert me niet of het wetenschappelijk aangetoond is dat het wel/niet werkt, de resultaten bij mij zijn ENORM positief, en als dat tussen mijn oren zit, vind ik dat ook best, geen enkele reguliere arts heeft me kunnen helpen, de homeopaat wel), toen ik dus bij de homepaat was begon ik maar eens over mijn kater.

Ik kreeg een korrel mee, die moest ik oplossen in water en dan aan de kat geven. Gedaan.

Kater liep daarna een kwartier rond zoals gebruikelijk en ging toen in zijn mandje liggen (Hè? Wat doet ie nu?).

Hij heeft TIEN uur continue geslapen (Was het een slaappil?), terwijl hij het hele jaar daarvoor amper 2 uur achter elkaar kon slapen.

Toen hij weer wakker werd, was hij een stuk rustiger, niet meer agressief. Na verloop van tijd verdween het effect, dus hij heeft nog een paar opgeloste korrels gehad.

Nu al een paar jaar niet meer. Hij is een lieve kater, rustig, niet meer agressief, en af en toe een dolle bui. Normaal dus.

Mooi subjectief verhaal maar wat moeten we hiermee? Weinig wetenschappelijke onderbouwing en ik kan ook een leuk verhaaltje verzinnen over mijn huisspin die erg gebaat is bij homeopathie. Jouw verhaal zegt niks over de werking van homeopathie. Ben benieuwd hoe je kat het er vanaf brengt in een dubbelblind onderzoek.

Omdat ik zeg dat daar kom ik weer boomknuffelen helpt tegen hoofdpijn, wil nog niet zeggen dat het zo is.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:20:

Als ik alle commentaren hier lees, heeft de reguliere geneeskunde niets meer te leren. Dat is mooi. Kunnen ze heel wat studies afschaffen. Weer een subsidie pot dicht. Is de VVD heel blij mee.Gelukkig staat de reguliere geneeskunde niet stil en worden er gelukkig steeds weer nieuwe ontdekkingen gedaan. Homeopathie baseert zich nog steeds op een theorietje uit 1830/50 en staat al anderhalve eeuw stil.
quote:PearlGirl schreef op 21 februari 2011 @ 00:34:

[...]

Gelukkig staat de reguliere geneeskunde niet stil en worden er gelukkig steeds weer nieuwe ontdekkingen gedaan. Homeopathie baseert zich nog steeds op een theorietje uit 1830/50 en staat al anderhalve eeuw stil.

Je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor. Doe je voordeel er mee. Niets moet, alles mag. Ik vind het wel een aardig onderwerp. Maar ook de pertinentie die men aan de dag legt, dat alleen op basis van napraten.

Ik zou wel eens een reactie willen horen van mensen die het zelf uitgeprobeerd hebben. Dan spreek je immers uit ervaring. Nu is het niet meer dan papegaaienpraatjes.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:39:

[...]

Je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor. Doe je voordeel er mee. Niets moet, alles mag. Ik vind het wel een aardig onderwerp. Maar ook de pertinentie die men aan de dag legt, dat alleen op basis van napraten.

Ik zou wel eens een reactie willen horen van mensen die het zelf uitgeprobeerd hebben. Dan spreek je immers uit ervaring. Nu is het niet meer dan papegaaienpraatjes.

Een subjectieve ervaring zegt niks over de werking van een middel. Maar je bent nog steeds niet weg. Poe poe, veel bombarie en gebakken lucht.

Ik kan ook zoveel zeggen maar dat wil niet zeggen dat een middel daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen werkt.

Kunnen we jou geen onzinverbod geven?
Jij moet daar dan maar een dringend verzoek voor gaan indienen.

Wat ik nu niet snap, waarom mensen onzin blijven lezen.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:39:

[...]

Ik zou wel eens een reactie willen horen van mensen die het zelf uitgeprobeerd hebben. Dan spreek je immers uit ervaring. Nu is het niet meer dan papegaaienpraatjes.die zogenaamde ervaringen zijn uiterst subjectief en papegaaien vooral het etiket of de kwakzalver
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 00:47:

Jij moet daar dan maar een dringend verzoek voor gaan indienen.

Wat ik nu niet snap, waarom mensen onzin blijven lezen.Ja dat vraag ik me ook af. Ik hoop dus echt dat mensen jouw posts over slaan.
Ik zie vooral werkverbod zelf papegaaien, hij/zij kan de inzichtvragen niet kan beantwoorden, niet dieper ingaan op de materie die hij/zij zelf aandraag. WV kan alleen maar een nieuw rookgordijn optrekken of de tweede en nog wanhopiger strategie volgen door dooddoeners als: men is er nog niet klaar voor, men begrijpt me niet, en later zal blijken dat
De Hans Kazan methode is dat. "niks in de handen niks in de mouwen"
WV kan je nog even uitleggen met wat je bedoelde toen je zei dat Sylvia Millecam geen carcinoom transplantatie had ondergaan?
Werkverbod, Je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor. Doe je voordeel er mee. Niets moet, alles mag. Ik vind het ook wel een aardig onderwerp. Maar ook de pertinentie die homeopaten aan de dag leggen, en dat alleen op basis van napraten.

Ik heb heel veel reacties gehoord van mensen die gewoon naar de huisarts gaan en de reguliere middelen uitgeprobeerd hebben. Ik zelf ook, dus Ik spreek immers uit ervaring. En dat niet alleen; onderzoeken hebben al aangetoond dat reguliere geneeskunde best wel werkt. En dat het ook duidelijk is WAAROM het werkt. Dus geen papegaaien praat.

Zo kan ik ook discussieren...
ja er zijn legio goede ervaringen met reguliere geneeskunde. Mensen die beter worden van antibiotica bijvoorbeeld of genezen van hun kanker door radiotherapie. Maar het zijn niet de ervaringen, de patientverhalen die de successen bewijzen, het is het wetenschappelijke en onafhankelijke onderzoek dat laat zien dat de medicijnen echt werken. Hoe? door laboratoriumstudies, dubbelblind onderzoeken, case studies etc.
en het is juist daar dat de homeopathie FAALT
Verhalen van ervaringen met homeopathie en alternatieve geneeswijzen te over.

Ik ben er mee groot gegroeid letterlijk. In een hippiegezin, in de jaren 70 van de vorige eeuw.

Je kan het zo gek niet verzinnen of ik heb het voorbij zien, horen of voelen komen. Mij viel op dat wat er genezen moest worden vaak tussen de oren zat. Kwesties van veelal psychische aard. Moeheid, slapeloosheid, rusteloosheid, overspannenheid, dat soort dingen. Nooit echte ziektes. Toen ik zwaar depressief werd (een echte ziekte) had ik niks aan druppels van homeopatische aard, ik kwam er pas bovenop na het gebruik van prozac, waarvan de werking weken op zich liet wachten maar ik voelde aan de bijwerkingen wel dat er iets gebeurde.

Ik had wel eens geen hoofdpijn meer na een homeopatisch middel, ik ontspande behoorlijk van een homeopatisch slaapmiddel. Alleen het idee van het innemen van een medicijn helpt bij huis, tuin en keukenklachten, ook als je mensen een

suikerklontje geeft en zegt dat er een slaapmiddel in zit kan dat werken.

Na vele jaren van homeopatische middelen en therapieën ben ik tot de conclusie gekomen dat ze voor mij niets doen en wel om één simpele reden; er werd mij bij twijfel altijd voorgehouden dat ik er voor 'open moest staan', anders zou het niet werken.

Voor een geneesmiddel hoef je niet open te staan, dat doet gewoon z'n werk, of je nou gelooft of niet, de werkzame stof doet wat 'ie moet doen.

Ik vind het schandalig dat er bij reguliere apotheken middelen verkocht worden, homeopatisch, waar gewoon óp staat dat ze géén geneesmiddel zijn en dat de werkzaamheid er van niet bewezen is. Er staat dus op de doos eigenlijk dat je maar moet hopen dat het iets voor je zal doen. Je moet er in geloven en er voor open staan. En dat geef je dan aan je kind, tegen

buikkramp of zo.

Ik gaf mijn kind op een bepaalde leeftijd bij klachten paracetamol. Werkte als een tiet. Ik heb nooit gerommeld met homeopathische middelen in geval van bijvoorbeeld buikkramp, wat je gewoon nog aangeraden wordt ook bij consultatiebureau en apotheek. Buikkramp hoort bij het in gebruik nemen van de darmen. Dat is de natuur. Het gaat over. Ook zonder water met geen werkzame stof er in, voor 5 euro en kassa voor Dr. Vogel.

Uit eigen, lange ervaring, zeg ik dus nee tegen homeopathie.
Eleonora: dank ook voor jouw reactie. Ik heb namelijk ook al jaren last van depressie en slik AD. Ik lees toch steeds meer op internet (en in de reacties van andere forummers hier) dat homeopathie hier niet geschikt voor is, maar een ervaringsdeskundige is altijd fijn. Ik zoek verder naar een andere manier om er bovenop te komen.
Gelukkig hebben we je goede en volledige informatie kunnen geven over de onzin van homeopathie. En al helemaal bij iets zeer serieus als een depressie.

Ik wil je iig veel sterkte wensen.
Eeen klassieke homoeopaat verstrekt nooit druppels.
Ho ho ho ho ho ho.

Ho.

Iedereen die hier George Michael te kakken zet, krijgt met mij te maken.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 10:18:

Eeen klassieke homoeopaat verstrekt nooit druppels.

Ik kreeg inderdaad suikerkorreltjes. Werking: 0,0. Wel gunstig: ook geen bijwerkingen

(idem voor het tweede en derde middeltje dat de klassiek homeopaat, tevens arts, voorschreef bij uitblijven van verbetering op de eerste lading suikerkorrels)
quote:SeptemberGirl schreef op 21 februari 2011 @ 10:19:

Ho ho ho ho ho ho.

Ho.

Iedereen die hier George Michael te kakken zet, krijgt met mij te maken.Ja geweldig zoals die man zingt.
De oorzaak van een depressie is dat er een verkeerde dosis stof in je systeem zit. Dat kan je gerust bestrijden met een regulier geneesmiddel. Het is alleen de vraag , waarom je het symptoom weghaalt en niet de oorzaak.

Iedereen mag tegen de klassieke homoeopathie zijn. Maar doe dat dan op basis van ervaring.
quote:werkverbod schreef op 21 februari 2011 @ 10:40:

De oorzaak van een depressie is dat er een verkeerde dosis stof in je systeem zit. Dat kan je gerust bestrijden met een regulier geneesmiddel. Het is alleen de vraag , waarom je het symptoom weghaalt en niet de oorzaak.

Iedereen mag tegen de klassieke homoeopathie zijn. Maar doe dat dan op basis van ervaring.Water of suiker halen en de oorzaak en de symptomen niet weg hoor. Ervaringen zeggen niks, wetenschappelijk dubbelblind onderzoek, dat zegt alles. En ik dacht dat je weg ging?
quote:PixieisBack schreef op 21 februari 2011 @ 10:46:

[...]

Water of suiker halen en de oorzaak en de symptomen niet weg hoor. Ervaringen zeggen niks, wetenschappelijk dubbelblind onderzoek, dat zegt alles. En ik dacht dat je weg ging?Nee, ik wist dat jij ook nog even terug kwam, anders kom je voor een lege deur. Je kunt iets niet bewijzen als je er geen verstand van hebt. Water daar kun je lekker IN zwemmen en suiker smaakt vast lekker in de koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven