Vuilnis van een ander

21-02-2011 16:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Even wil ik weten hoe jullie erover denken/ wat jullie zouden doen.

Op maandag komen ze hier altijd vuilnis op halen, zo ook vandaag. maar tot mijn verbazing was hij wel leeg gemaakt maar zat er 1 zak in... kan gebeuren dat hij is blijven hangen. maar ik denk, dat klopt niet want die zak kan er makkelijk uit. dus ik heb (met handschoen) de vuilnis zak door gezocht en zag al meteen dat het niet van ons was dus ik verder kijken of er iets inzat met adres, en ja hoor, van 2 huizen verder.

Wij wonen hier nog maar een maand en hebben zelf nog genoeg afval (van de verbouwing die weg moet) en dat doen we dan in de container bij de rest van het afval. Maarja nu zitten we dus met een zak van hun te kijken dus minder ruimte in onze container.

Wat te doen?

De mensen die er wonen zijn volgens mij niet de makkelijkste (waaraan ik dat denk laaat ik in het midden anders kan iemd dat discriminerend oppakken)

Alvast bedankt voor meedenken.

groeten
quote:_jessie_ schreef op 21 februari 2011 @ 17:33:

Even een vraagje: soms heb ik een extra zak heb die niet in mijn container meer past. Die stop ik een uur voor ophalen weleens bij een andere container waar genoeg plek is erbij op de plek waar je alle containers klaarzet.

Dat vind ik niet netjes, vraag gewoon een buur of het in hun container mag.

Ik heb zelf weleens gehad, dat ik net voor ophalen nog even wat in eigen container wilde gooien, die ineens vol zat met andermans vuil. (heb ik naast de containers gezet en mijn vuil in container gedaan. Eigen vuil eerst).
quote:_jessie_ schreef op 21 februari 2011 @ 17:33:

Even een vraagje: soms heb ik een extra zak heb die niet in mijn container meer past. Die stop ik een uur voor ophalen weleens bij een andere container waar genoeg plek is erbij op de plek waar je alle containers klaarzet.

Is dit heel asociaal of "kan" dit gewoon?

We betalen niet per kilo trouwens. Anders was die container gewoon half leeg gebleven tot de vuilniswagen langskwam.hier in mn straatje kan dat gewoon zonder te vragen.daar maakt niemand een probleem van.
quote:Ligeia schreef op 21 februari 2011 @ 17:18:

Ah, Marokkaanse Tokkies dus.

Gewoon netjes afleveren voor de deur. Klaar!...

nee, niet marokkaans, maar dat doet er toch niet toe..... ik zeg express niks over hun behalve dat ik denk dat ze moeilijk doen....

overigens denk ik niet dat vriend het in hun tuin zet maar het in onze container laat liggen (voor de lieve vrede zeg maar.....) maarja ik heb geen zin om dat elke week te hebben. als je dan teveel afval hebt wat je niet kwijt kunt bren het dan naar de mileustraat. (doen wij ook als het niet in de container past.)
Ik zou hem bij hen voor de deur zetten en er een briefje aandoen:

Sorry buurvrouw, op miraculeuze wijze heeft iemand jullie zak in onze container gedaan. Gelukkig kon ik achterhalen dat hij van jullie is. Hier is hij dus terug. Vriendelijke groet.

Ik zou hem wel zonder mededeling voor de deur zetten. Hij zit toch ook zonder mededeling in jouw container? Moet zien of je buurman je daar op aan durft te spreken want dan zal hij toe moeten geven dat hij die zak in jouw container heeft gedumpt.
Wij betalen hier per containerleging. Dus gaat hij pas aan de weg, als hij propjevol is...
JIJ denkt dat ze moeilijk gaan doen,maar je weet het helemaal niet zeker.zou dus ook nog eens reuze kunnen meevallen!!!

zeker als je in staat zou zijn, gewoon vriendelijk te kunnen blijven.

(het is de toon die de muziek maakt)
Wie zegt dat het iedere keer zal gebeuren?? Toen wij hier net woonden ook weleens gehad, schouders opgehaald en genegeerd. Sindsdien nooit meer gebeurd. Misschien gaan ze wel op vakantie en wilden ze het vuilnis geen 2 weken in hun container laten?

Ik zal echt niet direct een zak openmaken om in andermans vuilnis te neuzen (ieuw!), daarvoor moet het toch echt structureel gebeuren...

We laten de container trouwens ook reinigen en die mannen laten de bak altijd openstaan. Omdat we aan een fietsersroute wonen vinden we dan dus regelmatig lege pakjes drinken enzo in de bak. Liever in de bak dan in de tuin, denk ik dan maar.
Gewoon die zak eruit zetten en op de stoep laten staan.

Is vast wel een brave burger in de straat die zich eraan stoort en de milieupolitie belt. Die graaft dan in die zak en vind de adres gegevens.

Of je doet de volgende keer een zak bij hun in.

(Wel je adres eruit halen dan)
mijn container zit ook altijd maar half vol. Hier wordt ook voordat ie geleegd wordt vaak nog een zak door 1 van de buren erin gedaan. Heb liever dat ze een zak bij mij erin doen dan dat ze de zak buiten in de tuin laten staan met alles wat erop kan komen.
quote:Kuzu schreef op 21 februari 2011 @ 17:50:

Is vast wel een brave burger in de straat die zich eraan stoort en de milieupolitie belt. Die graaft dan in die zak en vind de adres gegevens.

Of je doet de volgende keer een zak bij hun in.

(Wel je adres eruit halen dan)Eerste suggestie vind ik een goeie, zo zou ik het ook doen. Als ze er op aangesproken en misschien wel een boete krijgen leren ze het wel af. Tweede suggestie vind ik een slecht idee want dan verlaag je jezelf.
Ik heb daar ook zo'n hekel aan! Mijn container stond altijd langs de weg, voor mijn schuurtje. Mensen stoppen er van alles in en het meest vieze vind ik dat mensen hun auto-asbakken legen. Elke keer als ik wat in mijn container gooi komt alle as en stank weer boven.

In het geval van TO zou ik de zak gewoon in de container van die buren gooien. Desnoods straks pas, als het donker is.
quote:Kuzu schreef op 21 februari 2011 @ 17:50:

Is vast wel een brave burger in de straat die zich eraan stoort en de milieupolitie belt. Die graaft dan in die zak en vind de adres gegevens.Of je doet de volgende keer een zak bij hun in.

(Wel je adres eruit halen dan)Beetje kinderachtig, vind je niet?
Goh, woon je bij mij in de straat? Ik had onlangs precies hetzelfde. Bakken geleegd, ik haal hem van de straat, zit er een vuilniszak in.

Ook doorgespit, bleek van 2 huizen verderop. Ja, Somalische mensen ja. Gillerds ook. Beetje aso en agressief. Maakt niet uit verder, maar behoefte en de verwachting van een goed gesprek als buren onder elkaar had ik niet,

Heb de zak dus gewoon terug in hun container gegooid. Mocht er weer een zak in mijn container verschijnen, gooi ik hem weer terug. Geen probleem. Maar ik heb geen zin om voor de verwerking van andermans zooi te betalen. (Gem. belasting is hier zo'n EUR 800,-) En ik vind het me toch al krappe klotekliko's!
Toevallig belde vriend net op vanaf werk. en hij zou daar vanavond even langs gaan om de zak terug te geven.

( dus aanballen en verhaaltje doen.... niet meer en niet minder. ) probleem opgelost. ( ik ben zelf helemaal geen held met dat soort dingen.)
quote:Nastik schreef op 21 februari 2011 @ 17:57:

Goh, woon je bij mij in de straat? Ik had onlangs precies hetzelfde. Bakken geleegd, ik haal hem van de straat, zit er een vuilniszak in.

Ook doorgespit, bleek van 2 huizen verderop. Ja, Somalische mensen ja. Gillerds ook. Beetje aso en agressief. Maakt niet uit verder, maar behoefte en de verwachting van een goed gesprek als buren onder elkaar had ik niet,

Heb de zak dus gewoon terug in hun container gegooid. Mocht er weer een zak in mijn container verschijnen, gooi ik hem weer terug. Geen probleem. Maar ik heb geen zin om voor de verwerking van andermans zooi te betalen. (Gem. belasting is hier zo'n EUR 800,-) En ik vind het me toch al krappe klotekliko's!Ik denk idd dat we in dezelfde straat wonen.... zelfde mensen ook, zonder er te veel over uit te wijden, haha
Ik word echt helemaal kotsmisselijk bij de gedachte om door andermans diarree-luiers en spaghetti resten te moeten zoeken naar een adres.....

Overigens, zoiets zou ons nooit gebeuren (niet dat wij vuilniszakken bij anderen in de kliko gooien, wij hebben van die miraculeuze bakken met kleppen op straat waarin alles ondergronds verdwijnt), want elk stukje papier waar iets persoonlijks op staat (naam, adres, telefoonnummer, banknummer) halen wij door de papierversnipperaar. Dus wees blij dat je een adres hebt gevonden in die zak!!
Ik zou dit keer niks doen, maar bij een volgende keer wel...
Ik heb twee van die grote kliko's. Kun je gewoon bij de gemeente aanvragen. Misschien een suggestie voor je buren?
quote:Pien252 schreef op 21 februari 2011 @ 17:56:

[...]

Beetje kinderachtig, vind je niet?

Misschien.

Maar ik ga andermans zooi niet opruimen.

Hier in de buurt is het ook irritant.

De avond van te voren staan alle kliko's aan de weg en sochtends rond een uur of 8/9 worden ze geleegd.

Aangezien vrijwel niemand werkt staan ze er zowat naast om hem weer weg te zetten.

Daardoor staat vaak alleen onze kliko er nog als we uit ons werk komen.

Het is nu al een paar keer gebeurd dat een of andere lulhannes zijn aftandse kliko had laten staan (met allemaal smeer onderin) en die van ons had meegenomen.

Die van ons maak ik vaak van binnen schoon dus ik was pissig, onze kliko is ook groter namelijk.

Nu hebben we hem gelukkig weer terug.

Ik heb helemaal geen moeite met een zak in mijn kliko als hij half vol is én nog geleegd moet worden maar als hij al leeg is en iemand gooit er een zak in gaat die zak er net zo hard weer uit.

Ik ga niet zelf graven erin, maar wil dan nog best de milieupolitie bellen. Moeten ze hun eigen zooi maar opruimen.
Kuzu, o.a. Action hebben ze stickers voor op de container, is dat wat voor je?
We hebben wel een herkenbare container, dus hij word niet per ongeluk meegenomen ofzo.

Dat is ook het irritante en omdat wij overdag weg zijn kunnen we hem ook niet eerder weghalen.

(of achter de schutting liggen met een blaaspijp om onze kliko-jatter te belagen )

Vorige week kwamen ze pas 'smiddags om hem leeg te halen dus toen kon ik onze kliko terugpakken.
Gewoon volgende week na het legen in hun eigen bak deponeren
quote:Kuzu schreef op 21 februari 2011 @ 18:22:

Dat is ook het irritante en omdat wij overdag weg zijn kunnen we hem ook niet eerder weghalen.

(of achter de schutting liggen met een blaaspijp om onze kliko-jatter te belagen )

n.Schuif op, ik kom er naast liggen, ik heb een luchtbuks
Ik had helemaal niet in die zak gaan zitten graaien op zoek naar een adres. Gatver. Ik had hem aan de kant van de weg gezet en dan gelijk de milieupolitie gebeld. Dan mogen die gaan graaien en bekeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven