Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ha Ro wil graag boeren. Lijkt me wel leuk hoor zo'n beurs.

Alleen, ben je niet bang dat Ro meteen een hele beestenbende wil? Of jij gaat zelf overstag, dat kan natuurlijk ook hé. Zie je een ezel en ben je meteen verkocht. Ik zou natuurlijk wel meteen helemaal weg zijn van al die beesten.

Duub ik heb geen idee wat je dan zegt. Ik vind Happy Deathday ook niet zo geweldig. Klinkt zo hard. Maar dat vind ik ook van het woord gecondoleerd. Wie dat ooit verzonnen heeft.

Ik zal er eens over nadenken. Maar 't is moeilijk.
Hari Brahma hari hari.........
Frans Brahma filmpje met uitleg

Frans Brahma filmpje
Ooooh ze zijn erg mooi Phoehee!!!

Echt grote kippen, maar erg mooi.

Ro is nu druk aan het googlen :-)

Gelukkeling, :lol:

het zijn vast heel erg zen-achtige kipjes

Zoeb, we hebben afspraken gemaakt hoor, over de beestenboel!

Er komen kippen want dat willen we allebei; eventueel twee schaapjes op het grote terrein en dan is het klaar.
Dat filmpje met uitleg is erg handig.

Ze zeggen daarin wel dat de Brahma niet goed tegen modder kan; heb jij daar last van? In NL regent het natuurlijk ook.
Oké, jullie hebben dus al vastgesteld wat er komt. Dus we hoeven niet met een geit o.i.d. aan te komen.

Mijn Renaultje 4 is uitermate geschikt om die te vervoeren. Ik zal niet de eerste zijn.

Hoewel ik dan dus bang moet zijn dat ik met de fiets terug moet. Als Ro zijn zinnen heeft gezet op het otootje. Is hij niet handig Bo. Mij lijkt dat juist bij jullie nog viertjes genoeg zijn.

Trouwens, ergens in juni willen ze vanuit de Renault4 club naar Parijs omdat de 4 een halve eeuw bestaat. Gaan ze naar de Renault fabrieken. Dat wordt een mooie colonne met al die viertjes richting Frankrijk.
Dit vind ik mooie schapen http://zeeland.partijvoor ... land/Hampshire%20Down.jpg

(Hampshire down)
Ro vindt ze echt super!!
Oh hier staan ze wel eens in de modder! Ze hebben een droog stuk en een nat stuk maar het geeft hun niks. Ze zijn nooit ziek.
Dat zijn inderdaad mooie schapen Phoehee!

Wij willen twee dwergschaapjes, deze:

http://animaux66.over-blog.com/article-6946745.html

Ouessant dwergschapen.

Zoeb, hier zijn inderdaad nog wel viertjes te verkijgen, maar Ro is niet meer zo auto-opknapperig. vroeger wel, tegenwoordig minder.

Dus hij 'leent' gewoon de jouwe

Ga jij mee met de optocht naar Frankrijk in juni? Lijkt me een gave ervaring!
Nog een Hampshie down;

http://www.empirefarm.co. ... /dorset_down_ewe_lamb.jpg
Die dwerfschaapjes zijn mooi! Die horens en ze kijken ook lief, lijkt me een tam soort.
Schattig al die schapen. Bo als er dan lammetjes komen zie jij het voorjaar in je eigen tuin. Mooie horens hebben ze.

Ik weet nog niet of ik mee ga. Ligt eraan wie van de club ook die kant uit rijden. In Brussel willen ze de Belgische viertjes aan laten sluiten. Maar dat is voor mij te ver uit de buurt. Ze zijn nog bezig met de route. Over Luik zou voor mij het ideaalst zijn.

Ik lees het tegen die tijd wel en dan beslis ik pas.
Ja lief zijn ze hè! Ik vind die horens zo mooi.

En dan kunnen we er twee nemen, daar hebben we genoeg terrein voor.

Dus met twee honden, twee schapen, een troep kippen en een hamster vinden we het wel welletjes
Het is wel een eind inderdaad, in een viertje... maar het lijkt me een hele ervaring :-)

Phoehee, goed te lezen dat ze bij jou geen last van de modder hebben.

Jij hebt niet de krielvariant hè, maar de echte grote toch?
Wat een schattige schaapjes! ze zijn best tam zo te zien.

De schapen die ik ken zijn altijd zo.... nou hoe zal ik het eens vriendelijk zeggen, zo *uhh* niksig Ze reageren helemaal niet op mensen, terwijl ze die de hele dag om zich heen hebben in de schaapskooi hier in de buurt en op de hei.
Schapen zijn niet de meest intelligente dieren nee

Ro en ik moeten steeds lachen, het is maar goed dat we twee zulke slimme honden hebben, want van de kippen, schapen en hamsters moet het niet komen (met alle respect ).
*dubbel*
Morgen moet ik vroeg naar St Dié; een dagje eerder dan gewoonlijk want ik heb ook een afspraak bij de dermatoloog, dus combineer ik het maar :-)

Dus ik ga zo lekker naar bed.

Phoehee, dank voor je filmpjes en hulp; Ro is overstag hoor!

Hij zit nu de afmetingen van een Brahma-kippenhok te berekenen :-)

Zoeb, lieve Zoeb, er heeft de hele dag een kaars gebrand voor Nienke en die blaas ik zo uit, in de hoop dat je een dag vol fijne herinneringen gehad hebt.

Ingmagh, ik heb je gemist vandaag, je zal wel druk zijn denk ik :-)

Voor alle anderen: liefs en slaap lekker!
Zoebie, wat later maar niet minder gemeend: ik hoop dat je een dag vol mooie herinneringen hebt gehad. Dat zeg ik altijd het liefst tegen mensen op zo'n dag.

Bo, wij hebben met het konijn van Nordochter gefokt sinds we weten dat we naar jullie komen. Ik mag toch hopen dat het hok zaterdag wel af is. We hebben er inmiddels 52....
Ik heb de grote brahma's ja, een zwarte en een blauwe.

Weltrusten! Vroeg op weer dus.
Bo wat lief dat het kaarsje de hele dag heeft gebrand.

De herinneringen komen zeker op zo'n dag.

Nor nu moet ik denken aan die reclame van die witte konijnen.

Nee meneer het zijn echt twee mannetjes.
haha een konijnenplaag! ik heb een mannetjes hamster, iemand interesse in een nestje? dan komen we even langs om een zaadje te planten hoor.....no problem

Sterkte morgen Bo welterusten voor nu.
Als 'stille' meelezer toch weer eens een reactie. Ro, alsnog van harte...Leuk dat je zo verwend bent..

Ennuh, schapen zijn best slim hoor. Wij hebben er 2, ook voor de hobby. Goedkope grasmaaiers...

Ik weet niet hoe oud ze ondertussen zijn, maar nu in de winterperiode krijgen ze extra hooi. Mijn echtgenoot rijdt in een wit werkautootje. Vanaf ongeveer 4 uur 's middags staan die beesten te kijken naar de richting vanwaar hij moet komen. Bij elke witte auto die ze zien komen beginnen ze te blaten... . Hij kan ook wel eens van een andere kant komen, maar dat lossen ze op door allebei naar een kant te kijken..

Dus...

Slaap lekker iedereen.
haha, Paddington, ik zie een heel filmpje voor me van die beesten. Geweldig!

Bo, ik was inderdaad wat afwezig gisteren. We zijn bezig met een bouwaanvraagindiening en dat is best veel werk als collega vandaag en ik morgen afwezig is resp. ben (ik moet op herhalingscursus bedrijfshulpverlening). En jullie waren zo hard aan het schrijven gisteravond, toen ik een vergadering voor woensdag moest voorbereiden, dat ik me maar even op de achtergrond heb gehouden. Ik laat me al zo lekker afleiden de hele tijd. Ik denk er nog steeds over om me voor volgend jaar niet weer als voorzitter aan te melden. Maar wie moet het dan doen, is de vraag? Ik ben zo bang dat het dan niks meer wordt... Ik vind het voorbereiden en het autorijden enzo al een hele belasting worden en dan delegeer ik nog een heleboel ook! Ik heb nog twee dagen om te kijken wat ik wil...

Die schaapjes zijn echt super leuk! Al vind ik die van Phoehee leuker dan die dwergbeestjes. Ik vind de horens wel grappig, maar de wol is zo vlassig. Bij die schaapjes die Phoehee neerzette, lijken ze wel zachter. Hoewel de wol van schapen volgens mij altijd vies vettig is. Wie gaat ze scheren?

Gelukkeling, ik zie dat je je helemaal inleeft in je vakantie. benieuwd of je je daar ook in een lotusbloem weet te vouwen Moet zeggen dat ik brahma ook wel aziatisch vind klinken, hoor!

Zoebie, fijn dat er zoveel mensen aan jullie en Nienke hebben gedacht.

Snel weer aan het werk. Beloof wat vaker langs te wippen vandaag!

Succes in st Dié!

Liefs!

ps Dubio, waar is je plaatje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven