uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Dag dames, even een vraagje. Lig op bed met griepverschijnselen en heb een heel vervelende hoofdpijn. Gewone paracetamol mag dan toch?
@ Coltje: paracetamol is hartstikke veilig. Gewoon innnemen!

En beterschap!
ha! het schilderwerk is af! nu wachten tot de meubels komen en dan kunnen we ook echt beginnen aan het uitzoeken van de leuke dingetjes! als toetje had rare man zijn ouders nog even uitgenodigd voor de koffie, dus nu ga ik echt alleen nog maar op de bank zitten, moe!

#baby op kaartje: een vriendin van mij had haar zoon zwart wit op de foto gezet en een papiertje in zijn knuistjes gegeven en daar dan de naam op gezet in kleur. zag er super uit! denk niet dat wij dat gaan doen, maar het kan echt wel leuk zijn! ik ga zelf mijn ontwerpersskills loslaten op het kaartje en rare man gaat de tekst doen.

@zespri: hoe lang kennen jij en je vriend elkaar eigenlijk al? of te wel... hoeveel keer heb je hem al als vrouw mogen bewonderen? wint hij om dat hij zo'n melkmuiltje heeft dat hij gemakkelijk voor vrouw kan doorgaan met de juiste make-up of wint hij juist omdat de stoppelbaard en knokige knieen TE grappig zijn?

#bh: ik ben net als nakur niet echt rijkbedeeld, dus met een maatje groter ben ik klaar in de winkel. ben wel benieuwd of je een voedingsbh dan nog weer een maatje groter moet kopen...

#flossen: ik weet dat het moet, maar ik ben echt een chicken als het op mijn mond aankomt. durf niet eens te kijken haha! en dan moet ik over 18 weken gaan bevallen... heb geen idee hoe we dat gaan aanpakken. verstandelijk WEET ik echt dat dat kind er zowiezo uitkomt, dat je lichaam endorfinen aanmaakt, dat het maar 24 uur duurt, dat het weer over gaat enz. maar TOCH... ik ben een mietje als het op pijn, ziekenhuislucht en witte jassen aankomt... toen ik voor de echo in de gang in het ziekenhuis zat te wachten werd ik al helemaal benauwd. stom he? mijn verloskundige raadde aan om met een expert in angsten voor bevallingen te gaan praten. maar ik weet niet of ik dat moet doen. ben niet eens bang voor de bevalling, maar meer bang voor mijn eigen reactie op de bevalling. volgen jullie het nog?

@nakur: als je nu nog last hebt van die vulling van eind december dan moet je misschien nog eens terug naar de tandarts... niet om je bang te maken hoor, maar het kan dat er een zenuw zodanig is geraakt dat die blijft zeuren tot ie afsterft. dat had rare man laatst. voordeel van een afgestorven zenuw is dan weer wel dat je een wortelkanaalbehandeling niet voelt

is je rode muur mooi geworden?
Raarmaarwaar. het zijn zijn hoekige knieeen , neptieten in een bh waar zijn borsthaar nog bovenuit komt, prachtig opgemaakte ogen menig vrouw zal er jaloers op zijn met een prachtig stoppelbaardje er onder. Het houterig dansen en zijn nek bijna breken op zelfgemaakte hakschoenen. Lees: oude addidas schoenen met houten blokken er onder gespijkerd en ze rood/roze spuiten. (zal een foto zoeken)

Kortom hilarisch gezicht.. erg genoten
He bah Coltje, ziek en zwanger is geen leuke combi. Veel beterschap!

Hmm raar wat een opbeurend bericht over die zenuw. Maar eigenlijk heb je wel gelijk, miss toch maar eens afspraak maken. (ben erg anti tandarts).

En je ideeen over de bevalling: het begin kon ik prima volgen, dat heb ik namelijk ook: de baby komt er wel uit, duurt maar 1 dag.... en toch zie ik er vreselijk tegenop. Komt vooral doordat ik niet weet wanneer het gaat beginnen, hoe het gaat verlopen en hoeveel pijn het gaat doen. En je weet niet hoe je je daarna voelt (moe maar voldaan/ dweil die nog 3 mnd last heeft van hechtingen etc). Gelukkig geen angst voor ziekenhuizen. Wil je thuis gaan bevallen neem ik aan? Misschien eens naar een voorlichtingsavond bevallen in ziekenhuis? Hopelijk neemt dat je angst wat weg.

BH: heb dit weekend een meegroeibh maat B gekocht, maar geen succes, was te groot. Nu kan ik hem houden (borsten groeien toch nog ook na bevalling) of terugdoen (want ik heb hem nog niet nodig, en maat A hierin bestaat niet). Tja.

De muur is af! Alleen ziet het er nog niet uit met een bed in de kamer waarvan het dekbed vreselijk vloekt met die muur. Wacht toch nog even totdat babymeubels er staan met foto.

En nu ga ik heerlijk mijn anti-BZV avond houden (volgens mij ben ik zowat de enige die het niet kijkt)
Goedemorgen Allemaal,

Nou, gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest. Vond het niet heel bijzonders. Weinig innoverende ideëen gezien, vooral veel demonstraties en verkoop van spullen die je op iedere straathoek tegenkomt. De verkoopprijs niet veel aantrekkelijker dan op internet of zelfs in de winkel, jammer. Zou veel beter kunnen. Leukste vonden wij de babyreading van Nestlé. Nav een foto krijg je een voorspelling van het karakter van jouw baby. Heb de foto van de foto op hyves geplaatst. Volgens de reading krijgen wij een gezelligheidsdier, een creatief en vrolijk kindje. Ben benieuwd, haha.

Ook een eerste buikfoto geplaatst op hyves. Was flink uitblazen, want ik loop als hekkensluiter natuurlijk achter op jullie maar wilde wel een beetje mee kunnen doen ;) Is aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Verder heb ik vooral last van m'n voeten en rug de laatste tijd en lijken mijn tepels open te springen.

@bevalling, ik ben te nuchter om er stress van te krijgen. Ik weet dat het geen pretje zal zijn, maar je doet er weinig tegen (moet er toch uit). Dus we zien het wel als het zover is. Ik ben zo nieuwsgierig naar hoe ons kindje eruit zal zien dat ik best wil afzien

@flossen, zou iedere dag moeten, maar zit nu op 1x per week... Niet goed, maar ik vergeet het gewoon. Moet het nog even in m'n systeem inbouwen.

@foto op kaartje, gisteren op de 9 maandenbeurs naar gekeken. Ik vond de foto met handjes en voetjes erg schattig, maar manlief zag dat praktisch gezien niet zitten. Is nogal een gedoe om mooie foto's te maken, kaart te ontwerpen etc. Dus we gaan voor iets heel anders.

@positiekleding, weet er iemand goede webwinkels hiervoor? Google me suf maar heb nog geen topper gevonden.

@katoenen luiers, volgens mij heeft een van jullie ze gekocht op de beurs. Ik vroeg me af hoe dit praktisch in z'n werk gaat (was erg druk op de stand en de folder vond ik niet zo duidelijk). Hoe was je die luiers? Gewoon met de was mee? Moet het niet heter dan de rest van de was? En moet je (vooral bij een grote beurt) de luier niet eerst uitwassen?
@ blaumeertje: ik heb laatst positiekleding gekocht bij bellyfashion.nl

Sneller levering. Heb iets teruggestuurd wat niet helemaal goed zat, ook geen probleem. Ze reageren snel per mail.

Wacht nu alleen nog op geld terug, maar het is nog geen week geleden ;)

Ha, krijg net een mail binnen. De retourzending is ontvangen en ze gaan geld overmaken!

En ik was degene met de katoenenluiers.

Ben er inmiddels helemaal in ingelezen en ga deze week een bestelling plaatsen in Engeland om de eerste maanden wat verschillende merken te testen (het is daar een stuk goedkoper).

Wat niet bevalt verkoop ik weer 2e hands (ja, er is een hele markt voor).

De luiers kun je gewoon met je eigen was meedraaien, maar ook apart. Als je ze apart wast, en je niet elke dag wilt wassen, dan heb je gewoon meer luiers nodig. Is dus een keus die je maakt.

Wat je ook kan doen is de luiers op een kort programma draaien (ik heb bijv. een 30 min. programma op de wasmachine) en dan niet centrifugeren. Als die klaar is, je kleren erbij en dan een wasje draaien (zonder voorwas programma). Dan is het ergste vuil er al uit gespoeld.

De luiers was je over het algemeen op 40 graden en een enkele keer op 60 graden.

Voor poepluiers gebruik je wegwerp inlegvellen (of biologische afbreekbare vellen die door de plee mogen). Je kan ook wasbare nemen en die met de luiers meewassen (wordt je wasmachine vanzelf voller).

Deze leg je in de luier om kont hoogte, en als er dan poep inzit, dan haal je het velletje eruit en in de wc. Hierdoor blijft de meeste poep uit de luier.

Vieze luiers stop je in een luieremmer met daarin een wasnet. Moet je wassen, dan neem je de hele wasnet erui (je hoeft dus niet met je handen in de emmer te grabbelen) en met net en al gooi je de boel in de wasmachine.

Simpel as that!

Je kan ook nog wasbare billendoekjes gebruiken, en dan heb je je wasmachine helemaal volzitten na een paar dagen :D

Volgens de website van kaatjekatoen.nl heb je de eerste maanden ongeveer 1,5 wasbeurt per week extra, en daarna 1 per week. Dat is best te doen dus. En het voorweken en uitkoken in een pan op het vuur is dus niet meer van deze tijd.

Zo, dat is een heel verhaal.

Je kan een consulente van kaatjekatoen gratis om advies vragen.

Ik heb me inmiddels dusdanig ingelezen (zit toch de hele dag te niksen) dat ik dat niet meer doe. Heb op een forum al gezien welke luiers goed bevallen door de meesten. En die ga ik dus uitproberen (6 verschillende ofzo). Dit is wel duurder dan wanneer je gelijk voor 1 soort kiest, want dan kun je een voordeelpakket aanschaffen. Maarja, het is maar net de vraag of dat type goed bij jou past, of je kindje.

Dus dat heb ik er dan maar voor over. En zoals ik zei, dat wat niet bevalt kun je proberen te verkopen via een forum.

Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel. Maar ik ben natuurlijk geen consulente.
Haha, Beatle geen consulente? Weet je het zeker

Dank voor alle info. Wat ik me alleen afvraag is dat je vooraf niet weet of je kindje gaat poepen.. Dus hoe weet je of je die extra laag erin moet doen vooraf?
@ blaumeertje: het schijnt dat baby's op een gegeven moment een ritme krijgen. Of elke ochtend poepen, of 's middags. Dus dan kun je er een vel inleggen.

In het begin weet je dat natuurljk niet en leg je elke keer een vel erin.

Op zich zijn de vellen de kosten niet (100 vellen voor 6,40).

Maar in hoeverre dat ook zo is, dat poepen op een vast tijdstip. Geen idee?

Maar dat doe je zelf wellicht ook wel?

De meeste mensen 's ochtends toch?
Ha, ik ben even jullie luierdingen aan het lezen. Maar ik heb geen vast tijdstip hoor, ben sowieso onregelmatig, zowel qua tijd als qua consistentie
hihi hier wordt wel gepoept op vaste tijden door pluiszoon maar schema wordt ook regelmatig omgegooid

Hier gister ook naar de 9 maanden beurs geweest met beste vriendin. Erg gezellig samen maar ben nog gesloopt. Veel rug/bekken pijn, duizelig(altijd bij inspanning door de bloeddruk), hoofdpijn(zelfde verhaal) en harde buiken.

Weinig gekocht maar wel leuk gehad. Al heb ik nu nog de naweeen.

Coltje hoe gaat die?

Zag in 1 van de folders gister een webwinkel met zwangerschapslinergie ook in grote maten zal hem even voor jullie opzoeken ( en voor mezelf)

Beatle vervelend die ontlasting. Hier ook een zakje lactulose per dag. Ben dan zo eigenwijs dat als het wel weer gaat het af te bouwen naar om de dag of niet, met alle gevolgen om dan maar weer opnieuw te beginnen.
@ pluis: ja zo gaat dat hier ook. Dan gaat het goed en 'vergeet' ik een zakje in te nemen. En dan na een paar dagen denk ik ineens, hmmmm, was toch niet zo'n goed idee :D

@ Nakur: hier ook geen vaste momenten hoor. En al helemaal niet qua consistentie.
Hihihi, wel een beetje een poep-dag zo!

Ander onderwerp!
prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt
pfff. sjonge jonge. respect hoor voor de dames die katoenen luiers gaan gebruiken! het lijkt me al werk genoeg zo'n kleine, als je dat er dan ook nog bij moet doen. terwijl ik toch redelijk milieu-bewust ben, ga ik daar toch maar niet aan beginnen.

petje af! ben ook erg benieuwd hoe het gaat bevallen als het zover is.
En Blaumeertje, die buik van jou doet niet onder voor de rest hoor! Mooi!
quote:beatle79 schreef op 21 februari 2011 @ 13:12:

Op zich zijn de vellen de kosten niet (100 vellen voor 6,40).

?

Euhm... waarom gebruik je dan katoenen luiers? 100 vellen voor 6,40, dat zijn de kosten van een halve luier! Je verschoont zo 10 luiers per dag in het begin... dus dat is al 20 euro per maand aan inlegvellen...

Tel daar nog eens de kosten voor de wasmachine, droger, wasmiddel bij op en je bent even duur uit als papieren luiers. Er is ook wel eens onderzoek gedaan over de milieubelasting... die schijnt even groot te zijn bij katoenen luiers. (door de wasmachine...)

Mijn schoonzus (de verloskundige, net bevallen van de vierde) heeft ook katoenen luiers gebruikt. Ik ben er geen fan van. t Stinkt. Dat vooral. Maar: ieder zijn ding natuurlijk he. Als je t ziet zitten: vooral doen.

Over voedingsbh's: Anita heeft ze in een grote maat. Er zijn veel positiekleding-outlets op internet te vinden. Bij een aantal daarvan vind je ook bh's van Anita. Maar: je kunt net zo goed een gewone bh nemen, je krijgt geen borstontstekingen van beugels, zijn de laatste inzichten... Ik ben erg blij dat ik nog steeds maar 1 cupmaat gegroeid ben.Zit nu op 85 F/G... hopelijk blijft het hierbij...

Over geboortekaartjes: wij hebben bij de mannen een zwart wit fotootje (klein) op een felgekleurd kaartje met een korte tekst. Waarschijnlijk doen we dit deze keer weer. Moet ik me nog in verdiepen.

Wij hebben vandaag onze slaapkamer afgekregen. Behangen, kasten in elkaar... Ik ben trots op mezelf!
Ff een ego-post: toch gaan werken vandaag. Vanochtend geen verhoging, dus voor mij geldt dan dat ik niet ziek ben. In de middag steeds meer gammel en naar huis gegaan. Nu inmiddels bijna 39 graden. Balen...
Lieve meiden,

vanmiddag was het afscheid van ons Abeltje. We hebben er voor gekozen om wel met familie en vrienden afscheid te nemen. Het was een mooie ceremonie, met veel lieve mensen om ons heen. ons huis staat vol bloemen en elke dag zijn er weer kaartjes bij de post. Wat hadden we het geweldig gevonden om ons geluk met Abels geboorte in juni met al onze vrienden te delen.....het delen van het verdriet is ook heel bijzonder.

Ik zou jullie graag iets laten zien, oa ons mooie kaartje met het gedicht van Abels lieve papa er op, en wat foto's van hem....ik heb geen hyvesaccount meer, maar ik denk dat ik er voor jullie even weer een aan ga maken...dus als er morgen een hyver zich meldt zonder verdere vrienden, dan ben ik dat....

lichamelijk gaat het verder wel goed met me, de weeen voor deze bevalling waren erg zwaar, het bevallen op zich was bijna net zo als bij de grote meiden, maar de nasleep is minder heftig lichamelijk. Ik heb natuurlijk ook geen gebroken nachten door een huilend en hongerig kind... was het maar zo.

ik zag jullie discussie over katoenen luiers.....ik heb bij de oudste katoen gebruikt, ook met inlegvellen....en het is niet echt veel goedkoper of beter voor het milieu, ook door dat er erg veel bestrijdingsmiddelen gebruikt worden bij het verbouwen van de katoen. Bij mijn oudste was er ook geen pijl op te trekken wanneer ze poepte, vaak meerdere keren per dag en zo dun (borstvoedingskind) dat de inlegvellen sowieso geen zin hadden. groot voordeel vond ik wel dat katoenenluierkindjes eerder zindelijk zijn....heb daarom bij de andere twee overwogen om na een jaar of twee terug te gaan naar katoen....maar met opvang en oppas en dagjes weg is dat toch wel heel lastig. Natuurlijk wens ik jullie wel veel succes bij je keuze en hou het advies in ere dat ik kreeg toen ik geen ruggeprik wilde: als je van mening veranderd, gun jezelf dat dan ook......dat lijkt me ook een goed motto voor katoenen luiers!
hoi ladies,

Ik heb niet gelezen, ik hoop de komende tijd weer wat meer mee te schrijven.

Mijn lieve papa is afgelopen nacht overleden, een liefdevol en close afscheid, heel rustig heengaan,

Het is nog zo onwerkelijk.

Het was zo apart, de kleine was rustig in mijn buik, maar op het moment dat papa overleed en ik tegen pap aan het praten was begon de kleine toch een partij leven te maken in mijn buik.

tot gauw meiden!
Wauw, ben even stil van jullie beider berichten...

Anali: het klinkt als een heel mooi afscheid wat jullie gehad hebben....en wat zul je het graag anders gezien hebben....je schrijft er mooi over! Ben erg benieuwd naar de kaart en foto...tis vast een prachtig klein ventje...ook voor de komende tijd nog heel veel sterkte! Knuffel

Luna: gecondoleerd met het overlijden van je vader...fijn voor je dat het afscheid zo close voelde en dat je kindje er echt bij was.....ook voor jou alle kracht toegewenst de komende tijd...

Lfs
@ annali en luna:

@ katoenen luier: milieu of het goedkoper (ja, ondanks het extra wassen is het nog steeds goedkoper) zijn is niet mijn motivatie om het te doen. Zoals eerder gezegd weet ik het eigenlijk niet, het is meer een gevoel.

Mbt inlegvellen: vandaag geleerd dat na een plasluier je de inlegvel gewoon kan wassen en daarna weer kan gebruiken. Scheelt dus weer in kosten, mocht kosten de motivatie zijn.

Ik voel (das persoonlijk) wel een beetje vijandigheid van mensen als ik zeg katoenen luiers te willen gebruiken. Vergelijkbaar als de discussie wel/geen borstvoeding (de borstvoedingsmaffia).

Het is zo'n welles/nietes spelletje van wel/niet goedkoper/beter voor milieu etc etc.

Laten we elkaar gewoon in elkaar waarde laten en de mening/keuzes van anderen respecteren.
wat bijzonder allemaal , kindje weggebracht , vader overleden wat een verdriet , wat een ellende en tussen die tranen van verdriet een flinke traan om blijdschap.

Annali heel veel sterkte , fijn dat het een mooi afscheid was.

Luna.. gecondoleerd met t verlies van je vader , bijzonder dat de kleine wat van zich liet horen.

Ik kom vol trots en blijdschap melden dat gisteravond rond 23uur op de badkamervloer mijn nichtje Isa ter wereld is gekomen.

Het hoe en wat allemaal weet ik ook nog niet , heb zusje nog niet gesproken. Kreeg het smsje pas rond 1uur vannacht en zag m pas rond de klok van 5 toen ik wakker schrok.

In t smsje stond dat zusje nog wat verzwakt was , daarom eerst de opa's en oma'welkom waren en voor alle anderen is er vandaag kijkdag.Dus eerst maar een paar uurtjes werken en dan vanavond met vriend maar even gaan kijken bij de nieuwe wereldburger.
Beatle.. ik wil ook heel graag katoenen luiers gebruiken maar dan graag die men vroeger ook gebruikte , ik weet nog exact hoe ik ze moet vouwen en moet dicht spelden en het plastic er om heen moet doen. De nieuwe wasbare luiers zien er volgens mij anders uit. Bij mijn oppaskindjes (oudste is nu 17) heb ik ze regelmatig omgedaan. Had de moeder van die kids al gevraagd of zij die luiers nog had maar helaas.. En om nou 30 van die dingen aan te schaffen voor nieuwprijs vind ik ook nogal wat.

Ben dus nog aan t rondneuzen..
Deze bedoel ik dan weer :

Luiers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven