En nu...?

13-02-2011 13:33 1190 berichten
Ik hoor het jullie al zeggen: daar is ze weer met haar collega... Ik hoop echter dat jullie mijn verhaal toch ff willen lezen en erop willen reageren. Ik weet namelijk nu echt niet meer wat ik moet.

Ik vind dus al een hele tijd een collega meer dan leuk. Hij werkt op een hele andere afdeling, in een heel ander gebouw dan ik, dus ik zie hem maar af en toe even voorbij komen.

Laatst zat ik huisjes te kijken op Funda toen hij even bij ons op de afdeling was. Ik had een leuk appartement gezien en het toeval wilde dat een familielid in die flat woont en dat die zijn appartement te koop gaat zetten. Hij (laat ik hem R. noemen) vroeg dus of ik het leuk zou vinden om een keer rond te kijken, zodat ik een idee zou krijgen van de woning.

Zo gezegd, zo gedaan. We zjn een keer langsgeweest. Daar gegeten, huis bekeken en gezellig gekletst. Daarna bracht R. me naar huis en hebben we bij mij nog een kop thee gedronken. Het was een gezellige avond: serieus gepraat, maar ook gelachen. Het huis zag er ook goed uit, wel een woning waar ik mezelf in zou zien.

Ik heb een en ander een beetje laten bezinken en ik kwam tot de conclusie dat ik de woning best nog een 2e keer zou willen zien. Ik durfde er alleen niet over te beginnen bij R., omdat ik niet wilde dat hij zou denken dat het om hem ging.

R. was een tijdje ziek met een flinke griep en hij sprak me toen een keertje aan op Hyves. Hij wilde niet dat ik dacht dat hij me stalkte, maar hij was benieuwd of ik nog huisjes had bekeken etc. Hij vroeg toen of ik het leuk zou vinden om nog een keer een bakkie te doen bij zijn broer.Toen hij weer op het werk was mailde hij me vrij snel wanneer ik zou kunnen. Toen hij bij ons op de afdeling was vroeg hij me heel omslachtig om mijn telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik een smsje of ik vrijdag (eergisteren dus) zin had om eerst wat te gaan eten en daarna naar het huis te gaan.

Eerst zijn we afgelopen vrijdag dus wat gaan eten. Daarna naar het huis en daar zijn we weer een hele tijd geweest. Heb foto's gemaakt van het huis. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en daar arm in arm rondgelopen en vervolgens bracht ie me weer naar huis. Hij vroeg of ie nog ff naar het toilet mocht bij mij. Prima natuurlijk en ik heb nog een kop thee gezet voor ons. Weer een tijdje zitten praten en toe zei hij dat hij wel eens op het waterbed wilde liggen. Dat mocht ie natuurlijk best ff testen van mij, dus hij ging liggen en hij vond het heerlijk. Ondertussen was het al half 12 en ik bood (meer grappend) aan dat hij best mocht bljven liggen. Tot mijn verbazing ging hij zijn stropdas en schoenen uitdoen en toen schoot ik enigzins in de stress. Maar goed, uiterlijk bleef ik kalm en ik ging gewoon naast hem liggen. Weer liggen kletsen, steeds dichter bij elkaar. Ik deed het licht uit en hij ging lekker tegen me aan liggen. Opeens begon hij me heel lief in mijn nek te zoenen, maar hij liet het aan mij over of ik erin meeging. Uiteindelijk hebben we dus liggen zoenen, beetje strelen en wat handwerk. Hij heeft me heel lief vastgehouden de hele nacht. Hij was wel vrij snel weg, zei wel dat ie het fijn had gevonden. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind hem nu nog veel leuker en ik wil meer, maar ik heb geen idee waarom hij dit heeft gedaan..

Wat denken jullie?

Duizendmaal excuses voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
Nee, getrouwde mannen begin ik niet aan. Heb al moeite genoeg met single mannen

Hypotheekmeneer heeft verschillende mogelijkheden besproken en gekeken wat voor mij de meest gunstige vorm zou zijn. Het huis kopen is geen enkel probleem, wat me een beetje nekt zijn de hoge VVE-kosten. Ben al de hele avond aan het rekenen, maar denk dat mijn maandelijkse lasten te hoog worden. Ik baal er goed van, want ik vind het echt zo'n leuk huis...
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant..

Een goed lopende VVE is ook wel lekker, kom je niet voor gekke hoge kosten te staan als het dak ineens gaat lekker of zo...

Wij hebben ondertussen zo vreselijk veel geld in de VVE pot dat we er collectief nieuwe HR ketels van gaan kopen

Das dan toch wel lekker hoor...

Zijn de kosten echt belachelijk hoog dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Er is al vanalles gedaan en dit jaar worden bijvoorbeeld de liften vervangen. Water, verwarming en opstalverzekering zijn inbegrepen. Het gaat om een bedrag van 280 euro.

En dat is inderdaad wel goed, maar met mijn hypotheekkosten en overige kosten wordt het voor mij wel wat hoog. Lastig vind ik het...
water en verwarming en opstalverzekering en vve voor 280 euro per maand vind ik niet veel hoor.
Pieuw ik vind ¤289 wel een hoop geld hoor

IK betaal ¤149 maar dan zonder verwarming...
Krijgt men tegenwoordig nog iets terug van de belasting als je een huis koopt of is dat afgeschaft?
Yep Campari, je krijgt een deel van je KK koper terug van de belasting

Je overdrachtsbelasting en nog wat kleine dingetjes..

Das eenmalig, en dan gewoon je hypo. aftrek natuurlijk

Leaf....succes vandaag vrouw!
Dank je wel sum! Gelukkig heeft ze vanochtend de afspraak... Heb me vanochtend gigantisch verslapen, gisteravond tot laat aan het rekenen geweest.
Mams heeft de mammografie erop zitten. De uitslag krijgt ze later vanochtend als ze een afspraak bij de oncoloog heeft. Er was in ieder geval geen echo nodig, want die doen ze altijd meteen erna als het nodig is.

Mag ik vragen hoeveel jullie per maand overhouden om van te leven (dus boodschappen, kleren, etc)? Ik moet het huis namelijk in mijn eentje doen en wat ik al zei, de maandelijkse lasten zijn voor mij aan de hoge kant.
Geen echo nodig klinkt positief, fijn dat ze de uitslag vanochtend al krijgt.

Ik zal eens even uitzoeken wat ik per maand overhoud want dat weet ik eerlijk gezegd niet precies *schaam*.
Ik houd tussen de 700 (minimaal) en 1000 (max) over per maand. Maar ik heb een gat in mijn hand dus da's verrekte weinig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mams zit nog steeds te wachten. Ben nu ook wel erg zenuwachtig.
Vervelend dat je nog steeds zit te wachten, Leaf.

@VC Bedoel je daarmee dat je 500 tot 800 spaart per maand?

Ik houd na aftrek van de vaste lasten 1000 over om te besteden aan boodschappen, kleding ed.
Sterkte met je moeder, Leaf. Ik kan me voorstellen dat jullie in spanning zitten. Ik hoop mee op goed nieuws!
Only dead fish go with the flow
quote:toekomst17 schreef op 22 februari 2011 @ 11:46:

@VC Bedoel je daarmee dat je 500 tot 800 spaart per maand?

Ik houd na aftrek van de vaste lasten 1000 over om te besteden aan boodschappen, kleding ed.Nee joh gek, ik spaar niet. Alles gaat op. Aan mijn leven
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 22 februari 2011 @ 11:51:

[...]

Nee joh gek, ik spaar niet. Alles gaat op. Aan mijn leven

Same here, met ongeveer hetzelfde bedrag over!

En echt...ik neem me elke maand voor te sparen

En elk einde van de maand is mijn geld op

Leaf, geen echo is echt een goed teken hoor meissie
Nou, weet niet of er nou echt goed nieuws te melden is...

De mammografie was goed, daar waren geen bijzonderheden op te zien. Ze willen echter dat ze opnieuw een MRI krijgt. Ze hebben vorig jaar maart bij de MRI in haar overgebleven borst een verkleuring gezien waarvan ze niet wisten wat het was. Op de echo en mammo was niks te zien. Ze moest toen na een half jaar terugkomen voor een nieuwe MRI (in augustus was dat). Die verkleuring zat er toen nog steeds en was niet veranderd of iets dergelijks. De oncologe voelt echter wel een soort verdikking, maar volgens mijn moeder zit die er al haar hele leven. Deze oncologe wil echter voor alle zekerheid toch nog een keer een MRI maken. Mijn moeder hoeft zich geen zorgen te maken zei ze. Maar ja, ik doe dat dus wel...want daar ben ik erg goed in zoals jullie weten Het hele circus zal toch niet voor de 3e keer beginnen....

En dan zit ik nog met het huis...
Ik vind het wel slim van die oncologe

Better safe than sorry toch?

Maar Leaf, als je ¤800 overhoud na aftrek van al je vaste lasten, waarom zou je daar niet van kunnen rondkomen dan?
Maar ik houd helemaal geen 800 euro over, was het maar zo! Wat ik nu een beetje berekend heb houd ik ongeveer tussen de 500 en 600 euro over.
quote:Leaf schreef op 22 februari 2011 @ 12:34:

Maar ik houd helemaal geen 800 euro over, was het maar zo! Wat ik nu een beetje berekend heb houd ik ongeveer tussen de 500 en 600 euro over.En wat moet je dan allemaal nog van dat geld doen?
Boodschappen, kleren, klein gedeelte sparen en ik wil toch ook wel graag zo nu en dan iets leuks kunnen doen.
quote:Leaf schreef op 22 februari 2011 @ 12:42:

Boodschappen, kleren, klein gedeelte sparen en ik wil toch ook wel graag zo nu en dan iets leuks kunnen doen.Maar dat kan ook meis,het is een kwestie van goed de reclame in de gaten houden en dan 1 keer in de week eten voor de hele week halen,ik weet niet welke winkels er bij jou zijn, maar mijn partner en ik moeten het van max ¤60,- pw doen en dan halen we voor 5 katten en 1 hond er ook nog eten en kattegrit .
Is wel krap, Leaf.

Ik zou er niet voor kiezen om alles centen 3 keer om te moeten draaien om een hypotheek te kunnen betalen.

Je wil toch ook lekker op vakantie, uitgaan, leuke dingen kopen, eten wat je wilt. Vooral ook ieder maand wat opzij leggen, erg belangrijk. Je weet nooit wanneer je het nodig zult hebben.
quote:Leaf schreef op 22 februari 2011 @ 12:42:

Boodschappen, kleren, klein gedeelte sparen en ik wil toch ook wel graag zo nu en dan iets leuks kunnen doen.

Dat zou prima moeten lukken hoor Leaf.

Heb je ook nog een auto die bekostigd moet worden?
N00tje: geen auto, geen kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven