Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Want als het gekneusd is, is het beter om gewoon door te gaan met sporten? Sorry voor mn sarcasme, maar kop in het zand steken als het om je lichaam gaat, lijkt me niet het beste idee... Baai de wee, hoe komt het dat je zo'n last hebt van je ribben? Heb ik even gemist denk ik, is er iets gebeurd tijdens mn vakantie?

5x5, heb je wat geslapen? Kon je het wat loslaten? Heb je al gebeld? Bloeddruk is altijd echt een momentopname, dus sluit me wel enigszins bij Lief aan wat dat betreft...

Ik ga zo naar shiatsu, vriend gaat in de tussentijd even boodschappen doen. Kunnen we vanmiddag misschien nog even iets leuks doen, hij is 2 dagen vrij na 8 dagen achter elkaar gewerkt te hebben... morgen gaan we lekker naar de sauna nadat ik bij bmw ben geweest. Omdat sauna op de route ligt van de terugweg, gaat vriend mee naar bmw. Twijfel nog of hij in de wachtkamer moet blijven of dat hij meegaat naar binnen. Is het erg ongebruikelijk om je vriend mee te nemen naar gesprek met bmw?
Lief, heel veel succes vandaag bij je ba en daarna nog een vergadering. Ben erg benieuwd hoe het je afgaat.

En Maris heeft helemaal gelijk, je bent wel heel erg eigenwijs als het om je eigen gezondheid gaat. Waarschijnlijk gaat het alleen maar langer duren als je de pijnlijke ribben blijft belasten.

Die paal wacht wel op je hoor

Maris, jij hebt twee lekkere relax dagen in het vooruitzicht.Morgen bij de bmw gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

5x5, door de stress kan de bloeddruk ook erg veranderen. Ik las trouwens net ergens dat een hoge bloeddruk ook kan komen door een nierontsteking. Toch nog even afwachten op de uitslag van het onderzoek.

Vandaag wordt een rustig dagje.

Ik wil met de hond gaan wandelen

Ik wil wat rekeningen betalen

Ik wil nog wat nummers instuderen

Ik wil/moet vanavond repeteren
Ontsteking is het niet, dat is nu zeker (urine is op kweek gezet en er is niks gevonden). Kon pas volgende week donderdagochtend komen om te kijken naar evt nierstenen. Verder ga ik manlief dan maar even vragen om een test te halen, vind het idee van een bbz wel eng . Stekende pijn is weg maar bloed nog wel veel en blijf een zeurende pijn houden.

En wb de bloeddruk ga ik idd maar van een momentopname uit. Maar is al een paar keer voorgekomen de laatste tijd (wel in combi met hele snelle hartslag, dus misschien komt het wel daardoor).
Ik heb in de lunchpauze op mijn werk al bijgelezen op mijn mobiel (ik zat alleen op onze kamer te eten) dus nu eens kijken wat ik onthouden heb.

Lief, ik heb inderdaad ook vaak gespannen spieren. Mijn schouders let ik heel erg op, dus dat corrigeer ik wel snel. Verder snap ik vooral heel snel de spieren in mijn billen/bovenbenen en in mijn gezicht. Als ik tv kijk, ds, forum of lees heb ik heel vaak een frons op mijn gezicht en span ik alles in mijn gezicht aan. Mijn billen vooral als ik met mensen in gesprek ben of in de auto.

Ik heb 11 jaar de pil geslikt en ik heb er niks van gemerkt toen ik stopte, geen gewichtsverandering en geen verandering in humeur of libido. Enige wat verandert is, is dat het maar afwachten is wanneer ik ongesteld word en dat ik veel erger ongesteld ben dan ik ooit was (ook voor de pil).

5x5, levert een bbz een positieve test op?

Hoe was het bij de ba, Lief?

Marriss, veel plezier morgen in de sauna. Ik denk niet dat het raar is als je je vriend morgen mee neemt na de bmw. Misschien is het juist wel goed, jij hebt niet zo'n klik met de bmw toch? Misschien kan je vriend sommige dingen beter uitleggen dan dat jij dat kan en krijgt de bmw op die manier meer begrip voor je. Heb je je nog aangemeld bij een psych?

CSR is individueel en de coaches zitten door heel Nederland.

Vanmorgen op mijn werk weer helemaal niks gedaan. Uren zitten praten/discussiëren over dingen die op korte termijn toch niet gaan veranderen. Deze discussie hebben we echt al 20 keer gehad en ik ben er zo flauw van. Als we wat willen dan moeten we nu gewoon knopen doorhakken en ophouden met dat pamperen wat er nu gebeurt. Dan maar een paar tere zieltjes op hun teentjes trappen, iedereen heeft nu genoeg kansen gehad vind ik en ze hebben keer op keer bewezen dat ze zelf de verantwoordelijkheid niet aankunnen. Ik merk dat ik hier wel anders mee om ga dan 'vroeger', het kost me wel energie merk ik nu ik rustig op de bank zit, maar ik vreet me niet meer helemaal op.

Na mijn werk heb ik meteen boodschappen gedaan en ik heb nu een was in de wasmachine en er liggen nog twee die ik nog moet wassen en ophangen. Heb er eigenlijk geen zin in, maar maak het nu toch maar af. Morgen abc-dag en dan heb ik al helemaal geen zin in Moetjes.

Mijn vriend is ziek thuis en dat kost me toch ook energie, ik ben niet meer gewend dat er iemand thuis is als ik van mijn werk kom.
Vervelend abc, dat gezwets op het werk. Is inderdaad erg vermoeiend. Goed dat je je er niet in mee laat slepen en dat je knopen door wilt hakken! Je dag klinkt erg druk, ook met je huishouden erbij. Geniet morgen maar van je abcdag. Hoe is jouw zieke man? Ook zielig, steunend, kreunend, klagend?

Ik neem inderdaad vriend maar gewoon mee, kan mij het ook schelen Anders moet hij in de auto of in de wachtkamer zitten wachten, vind ik ook wat onzin. Bovendien, ik heb totaal geen geheimen voor hem, dus of hij er nou wel of niet bij is, ik ben even open. En inderdaad, misschien kan hij juist wel wat relativeren, ik ben bang dat ik alleen maar de negatieve dingen van die man oppik, nadat ik de vorige keer zo boos was geworden. Dat ik nu bevestiging ga zoeken: zie je wel dat ie raar doet?!?! Dan is een buitenstaander erbij, misschien juist wel nuttig.

Ik ben allemaal plannen aan het bedenken voor mn zolder, zo leuk! Ik wil het logeerbed erneer zetten met de zonnebank, een boekenkast, en verder wil ik er dus een soort van ontspanningsruimte van maken. Tv met dvd-speler en cd-speler, heb gisteren op marktplaats twee dvd's gekocht met yogalessen en pilateslessen. Nu nog op zoek naar een soort van wellness-cd met relaxte muziek, maar ook weer niet te sloom/zweverig/jankerig, ook wat nummers met wat tempo erin. Het is een zolder met balken, wil de balken een roodpaarse tint geven, rest van de muren wit. En dan de rest van de details ook rood/paars/donkerroze tinten. En er staat een halkastje, die wil ik schuren en verven, en dan daar nog wat mooie dingen opzetten...boeddhabeeld, wierook, kaarsjes, dat soort dingen. Heb net toestemming van vriend gekregen dat ik ermee mag doen wat ik wil, jiehoe! De katten komen er ook, dus daar moet ik wel even rekening mee houden. En de kattebak staat er ook (sorry, ik ratel, hahaha)
5x5, heb je ondertussen al een test gedaan? Hopelijk is het een negatieve test want een bbz lijkt me echt vreselijk.

Abc, wat een gedoe steeds dat eindeloos kletsen over iets zonder dat ze er ook echt iets aan durven te veranderen.

Wel positief dat je er nu veel beter mee overweg kan. Beterschap met je vriend.

Maris, je zolder plannen klinken heel erg gezellig.

Heb net een heerlijke lange wandeling gemaakt. Het was de eerste keer, dat ik niet meer zo extreem duizelig werd tijdens het wandelen. Zou die supradyne al zo snel helpen?
Mag zo weer naar de huisarts omdat de pijn niet weggaat en ik 1,5 week wachten wel lang vind zo. wat een vreselijke dag, kon bijna alleen maar snauwen tegen de kinderen vanmiddag.
Och lieve 5x5 Sterkte. Fijn dat je huisarts ernaar wil kijken. Laat je even weten? Ben heel benieuwd! Denk aan je.

Zonnestraal, laten we het er maar op houden dat het zo snel werkt fijn joh, dat het wandelen zo goed ging!
Pfff. Ik ben thuis hoor. Ba ging wel goed, heb haar eerst even naar mijn ribben laten kijken, ze denkt een zweepslag of een gekneusde rib. Als het met een week niet minder wordt, moet ik toch een foto laten maken. Als ik teveel pijn heb naar de huisarts die me dan diclofenac moet voorschrijven. Kortom, wat ik zelf ook al wist/deed/ in gedachten had. Geen advies gekregen of het rust moet krijgen of juist in beweging moet blijven. Eigenlijk helemaal geen advies gekregen. Ze neemt gewoon totaal geen verantwoording.

Nog drie keer om mening over CSR gevraagd, geen antwoord gekregen. Ze gaat mijn psych bellen erover, ik zei nog dat psych zei dat ze beter kon mailen, maar nee, ze ging bellen. Wat jij wilt, zei ik, ja, inderdaad zei ze...

Ze kent het CSR niet, ik heb gevraagd of ze de info heeft gelezen, kreeg geen helder antwoord. Ze zegt dat er zoveel zijn die dit aanbieden. Ik krijg gewoon niks los, heb de indruk dat ze graag zelf de touwtjes in handen wil hebben, en dat het niet wordt gewaardeerd als ik dat zelf regel. Maar als er dan iets komt waarin ze fijne uitspraken kan doen, dan doet ze het niet. Ze geeft aan dat ik met veel teveel bezig ben in mijn hoofd en dat ze begrijpt dat ik graag wil dat mijn vermoeidheid wordt opgelost, maar dat ik daar niet zo op moet hopen ofzo. Dus nóg een keer uitgelegd, dat ik weer wil leren voelen zodat ik niet meer over de top ga in de toekomst, dat ik wel weet dat ik energetisch neit zo hoog sta en dat nooit zal zijn... Zo vermoeiend. Oh en ze gaf ook aan dat mijn darmen weer genezen zijn dus als ik me gewoon aan het dieet hou, alles goed zou meoten gaan. Ze ontkent nog steeds dat mijn medische situatie iets met vermoeidheid te maken heeft. Ze ontkent overigens ook dat ik een burnout heb, ik heb een depressie en dat is psychisch en niet lichamelijk.

Ik ben maar aan het werk gegaan.

Overleg ging goed. Ook hier veel langdurig gebabbel, maar ik heb zowaar wat kunnen bijdragen en toen er niemand het voortouw nam om af te ronden heb ik gezegd: "How long will this meeting take from now, because I personally need to shutdown in a few minutes". Met een glimlach de boel afgerond.

In het algemeen wel tevreden. Ben in de ban van de brand in Amsterdam, is hier vlakbij.
Waarom gaat iedereen altijd ineens weg als ik een epistel schrijf?
Hallo, ik heb minstens 17 minuten nodig om je epistel te lezen!!
Ik wil er graag over praten want nu ik het heb opgeschreven zit ik me toch nog pissig te maken.
Lief, die ba van jou is stom. Vermoeidheid hoort juist bij coeliakie en diabetes, dat zou zij als arts toch moeten weten. Stom ook dat ze haar mening over de CSR niet wil geven. Denk je dat jouw psych hier achter staat?

Die brand ziet er inderdaad hevig uit, komt de rook over jou heen?

Klinkt goed, jouw zolder, Marriss. Doe je wel een beetje rustig aan ermee? Ratelen en plannen is leuk, maar zorg ervoor dat het geen moeten wordt. En groot gelijk dat je je vriend gewoon meeneemt.

5x5, succes bij de ha.

Zonnestraaltje, natuurlijk werken die pillen zo snel . Als jij nu weer normaal kunt wandelen is het toch goed. Eet je al wat regelmatiger? Vond je het niet enorm koud om te wandelen? Ik vind het echt vreselijk koud, ik ben zo toe aan de lente.

Mijn vriend voldoet wel redelijk aan de vooroordelen over een zieke man. Ik ben dan net dus ook nog een keer naar de supermarkt geweest omdat hij graag iets anders wilde eten dan ik gekocht had.
Praat maar Lief, ik luister.

Ben wel ondertussen eten aan het maken, dus kan af en toe even paar minuten duren voor ik reageer.
Ik kan me voorstellen dat je geen goed gevoel hebt bij je ba Lief. Vervelend dat ze niet lijkt te luisteren en zo haar eigen pad volgt zonder rekening te houden met jouw wensen... Ontkent ze eigenlijk dat je een burnout hebt of heeft ze nog nooit benoemd dat je het wél hebt? Zou heel benieuwd zijn naar de argumenten... overigens heeft mijn ba ook nooit gezegd dat ik een bo heb. Ook niet in de verslaglegging, wordt gesproken over 'overbelast' en 'momenteel niet belastbaar'. Hoe kwam het nou dat je zo'n last van je ribben hebt, is er een aanwijsbare reden voor die pijn?

Goed dat je je werk hebt kunnen afsluiten. Dat is een stap hoor, dat je niet denkt 'ik maak dit nog even af' of dat je je bezwaard voelt dat je er als eerste een einde aan breit. Dat was voor je bo wel anders vermoed ik...
Mijn ba heeft ook niet het woord burnout in de mond genomen. Op papier staat dat ik oververmoeid ben en weinig belastbaar.
Ik luister ook Lief!

Hihih Abc, typisch een zieke man inderdaad. Wat wilde hij eten en wat had jij in gedachten? Ik ga iets nieuws proberen, tagliatelle met een prei-roomsaus met zalm. Ben benieuwd.

Oh en ik doe heeeel rustig aan met de zolder. Sterker nog, mn vader gaat morgen de gaten in de muren dichten en beginnen met schuren... terwijl wij liggen te relaxen in de sauna

Oh ja, ik heb me aangemeld bij een psych, word maandag gebeld over wanneer ik terecht kan (hadden nu vakantie) en de verwijsbrief ligt klaar bij de huisarts. *best trots dat ik dat geregeld heb*
Lief, waar ben je nou? Ik zit klaar voor je .
Hij wilde graag patat, ik wou pasta met zalm maken (daar had hij gister namelijk zin in, maar toen hebben we uiteindelijk bij zijn moeder gegeten).
Ik ben ook toe aan de lente.

Ik kan de rook vanuit mijn woonkamer langs zien drijven in de verte, maar heb er verder geen last van. Hoop wel dat manlief thuis kan komen, hij werkt aan de overkant van dat bedrijf, zit wel goed tegen de wind in maar er zijn wel wegen afgesloten daar.

Ik overweeg weleens een andere ba aan te vragen... Maar ik dan moet ik dat middels een klachtenformulier van dat bedrijf doen. En dan vraag ik me af of mijn klacht wel erg genoeg is.

Ik heb gister op stel en sprong mijn psych gebeld en even snel verteld over CSR. Ze kent het niet, maar vond het best een goede afronding voor na haar therapie. Ze geeft in het algemeen bij afronding het advies om nog een cursus RET te doen of assertiviteit of iets dergelijks (wat van toepassing is) om de puntjes op de i te zetten en in dat kader vindt ze dit (op het eerste oog) geheel niet slecht. Maar ja, ik heb haar maar heel kort gesproken. Morgen moet ik op controle bij de psychiater en dan zal ik het er nog eens over hebben. Maar ba kan alles afremmen.

Ba had het er ook nog over om een oordeel van een deskundige zoals enn een psychiater. Daar loop ik toch al bij? En als ze dat zo graag wil, dan regelt ze toch gewoon een consult? Ze roept van alles, maar onderneemt niks.

Ja, en dat van die diabetes/coeliakie/vermoeidheid, dat is wel zo hinderlijk... Dat is me wel een klacht waard, plus het feit dat ze geen gerichte adviezen/mening geeft.

Jullie mening?
Ik vind dit wel een klacht waard. Jij hebt hier helemaal niks aan. Je hebt toch al eerder problemen met haar gehad?

De ba mag er dan wel zijn om het bedrijf te adviseren over wat jij wel en niet kan, maar ik vind dat een ba juist moet luisteren naar de patiënt en hem/haar adviezen moet geven en serieus moet kijken naar de dingen die aangedragen worden.
Ik reageer niet zo snel omdat ik alles in één bericht wil neer ratelen ... En dan ook nog alle typefouten eruit moet halen.

Ik heb gewoon het gewvoel dat ik word vastgezet op een stoel: Mond houden en doen wat de ba zegt en verder niks uit jezelf ondernemen. Ik heb de indruk dat zij denkt dat ik in het wilde weg om me heen aan het zoeken ben naar iemand die het voor me oplost maar dat is helemaal niet zo...
Ik vind dat jij je goed moet voelen bij de ba, en je serieus genomen moet voelen. En dat is absoluut niet het geval, dus ja, ik zou actie ondernemen. Het gaat verdorie wel om jouw lichaam, jouw bo, en vooral: jouw herstel! Begrijp ik goed, dat als je een andere ba wilt, je automatisch een klacht indient tegen de huidige? (overigens vind ik de redenen gegrond hoor, lees je laatste zin nog maar eens door. Als ik dat zou schrijven, wat zou jij dan antwoorden?)
uuhh... de laatste zin van je post van 17.24u bedoel ik dus.
Lief, het is jammer dat je zo weinig contact hebt met je lg anders zou je het met hem kunnen regelen. Je ba is net een muur waar je tegen aan het praten bent.

Frustrerend als je zo moet vechten om gehoord te worden. Misschien dat je psych hierbij kan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven