Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Haha Lente!!!

Jennifer is hier idd nog niet geweest.....

Ze drinkt nog steeds maar 60, maar is verder heel tevreden.

Ik ga straks een 1 2 3 speen proberen, die past ook op de Avent. Misschien dat als het sneller gaat ze minder snel moe is.

Hier gaat ze ook om 20.00/21.00 naar bed en dan om 24.00 uur een fles en dan slaapt ze tot 5.00 of 6.00 uur.Dan weer een fles en slaapt mevrouw weer verder haha.

Alleen gisteren een huiluurtje dus lekker even bij ons gelegen tot de laaste fles.

@Prinses: Misschien slaapt Robin wel als hij bij jullie ligt?

En dan 1 van jullie wakker blijft zodat je niet bang hoeft te zijn dat er wat gebeurd....
ja hij slaapt inderdaad wel als die bij ons is. En dan het liefst op een van ons. Maar vaak vallen we dan ook beide in slaap en dat vindt ik een beetje eng. We gaan hem vanavond al na de fles van 20.00 in zijn wiegje leggen en in een slaapzakje. Het is namelijk best koud op de slaapkamer, dus wie weet gaat ie het zo doen. We zien wel

Difrax flessen lekken hier ook niet hoor, maar ik hoor er meer mensen over. Wel is het zo dat er water in de onderste ring blijft zitten en dan lijkt het alsof die lekt...

Meneer zit hier overigens op flessen van 100 water en 3 schepjes. Lijkt wel te helpen met poepen, maar nog steeds maar een poepbroek om de dag. Gelukkig weinig krampjes.

Hoe is het met de bijna mama's?

gek hoor dat er nog maar 3 baby's geboren moeten worden en er al 18 zijn! en ze zijn ook nog eens allemaal zoooo lief en schattig! Wordt tijd om een ontmoet en groet dag te organiseren

Vandaag afsluiting van de Kraamzorg en de VK. Heb uiteraard een koekje voor haar gemaakt koekje

Morgen voor het eerst alleen thuis want manlief is naar kantoor. Ik denk dat ik er heerlijk van ga genieten!

Mikado: fijn dat de ontlasting nu wat beter gaat! Wat een verschil kan zoiets kleins als ander water hebben he!

Feb: hoe is het met je onderkant? helpt de zalf een beetje? Hoop dat de 123 speen helpt met drinken.

Meekletser; Ik dacht dat de draagdoek pas mocht vanaf 6 weken? Wel weet ik dat het helpt om hem hoog te hebben zitten. het zit goed als je de baby een kusje op haar hoofd kan geven. En buikspieren oefenen... Merk dat die van mij ook volledig verdwenen zijn, mn rug doet nu ook sneller zeer met dingetjes doen. zal vanzelf wel weer terugkomen.

Lente; hoe is het met meneer zijn liesjes? helpen de medicijnen tegen de spruw? Ik hou het hier goed in de gaten, want hij heeft pukkels tussen zijn liesjes zitten.

Hebben die van jullie ook van die droge huidjes? smorgens bij het wakker worden zitten zn kleertjes helemaal onder de velletjes. Niet dat hij er last van heeft hoor, en ik vindt hem insmeren helemaal niet erg :D

Iedereen die ik vergeten ben.. sorry!!!!
hier droge voetjes en handjes/smeren helpt wel gelukkig/ voor een hele droge huid is weleda heel fijn. dat gebruikte mijn zus.

draagdoek mag vanaf het begin geloof ik en sommige draagzakken ook maar meer info en experts op het draagdoek item.

mevrouw ligt nu lekker op mijn arm. er zat nog een boertje dwars.we gaan zomaar een uitzending gemist kijken op debank,
Jaaaa 80 op met de 1 2 3 speen!!

Hier ook een droog huidje, ze gaat om de dag in bad met olie en smeer haar elke dag in met olie.

Zal wel over gaan denk ik.

Hoe zou het met Amelief zijn???

En Jennifer???

Juuls zal wel allang lekker aan genieten zijn....
hier ook een droog huidje. De meeste baby's vervellen in het begin. Ik smeer ook met weleda heerlijk spul! Net als de billen creme.

Wat goed feb!

prinsesje, zo begon het hier ook. Hou maar goed in de gaten. Zalf doet wel zijn werk gelukkig.

ontmoet en groet dag, ik ben voor!
@ontmoet en groetdag: ja leuk maar waar en wanneer???
Hoi allemaal,

Ik meld me ook maar weer eens even. Hier alles goed met de kleine. Drinkt erg goed, slaapt goed en is vooral heel lief en tevreden. Het om de 3 uur wakker worden 's nachts om te voeden vind ik nog wel zwaar, maar goed het hoort erbij.

Met mij gaat het redelijk, ik had gehoopt iets sneller te herstellen, ben tot nu toe nog maar 2 keer naar de supermarkt gelopen en was daarvan best moe. Moet zeggen dat mijn onderkant ook erg langzaam hersteld. Heb wel 2 x zoveel hechtingen als de vorige keer dus dat werkt wrs ook niet mee.

Verder: gefeliciteerd alle nieuwe mama's! Iedereen heeft een prachtige baby!!!

Amelief: hoe is het gegaan bij de gyn vandaag?

Juuls: ben je er nog???

Jennifer: spannend zeg, voor jou wordt het nu ook snel dat je mama bent!

@droog huidje, hier ook. Daarnaast heeft hij zijn hele gezichtje onder de pukkeltjes gekregen. Volgens de vk komt dat door de invloeden van buiten die hij nu krijgt (ik dacht door de BV, maar dat is niet zo)

@draagdoek, ik heb hier nog een knalroze....leuk voor zoonlief haha. Ik weet alleen niet meer zo goed hoe hij om moet. Dochter heeft er 1 x in gelegen en wilde toen echt niet meer, dus heb hem nooit meer gebruikt.

Nou meiden, tot snel weer
Wat leuk dat je weer even kwam buurten Ansari!!

Slaapt zoonlief wel in de nacht van fles tot fles?

Net me meisje voor de 2e keer in de tummy gedaan, maar weer geen succes. Ze zet zich helemaal schrap en de voeten gooit ze over de rand haha.

gelukkig toch nog op het laatst een badje aangeschaft. Die vindt ze wel heerlijk!

Jaaa, leuk een ontmoet en groetdag!!

Misschien een lijstje op hyves maken met wie waar woont en wilt natuurlijk!
Ha meiden,

Morgen ochtend word ik ingeleid! Phoe... eindelijk maar toch. Ik had 2 cm ontsluiting dus kan morgen gelijk aan 't infuus e.d.

Het zal even duren voordat ik een update kan geven, geen wi-fi in 't ziekenhuis namelijk. Maar ik zal het z.s.m. laten weten natuurlijk!

Nou, ik ga er weer vandoor. Lief is het hele huis nog eens aan het stofzuigen en dweilen en ik zal eens kijken waar ik me nog nuttig kan maken.

Tot snel!
Oja, leuk idee die ontmoet en groet dag!
YEEEEEH!!! Wat goed Amelief!

Succes meid, nog een dagje en dan is hij er eindelijk!
Wat fijn voor je Amelief!! Veel succes morgen!

Hier gaat het niet zo goed. Vanmorgen weer barstende koppijn gekregen en slecht zicht. Dus de kraamhulp had de vk opgebeld en die is vanmiddag geweest. Bloeddruk vandaag 100/140!! Nu is de kraamhulp naar de apotheek voor medicijnen. En ik mag vanmiddag niet alleen blijven tot manlief terug is dus heb ik mama maar opgebeld of ze hier heen kan komen. Want anders moest de kraamhulp blijven tot half 6 ipv half 3 en ze kan hier toch niks doen.

Ook heeft Milan aften in zijn mondje.. 1 op zijn lipje en 2 op zijn tandvlees. Maar het is nog geen spruw. Dokter is gebeld maar moet nog terugbellen.. pfft.
Ah wat fijn Amelief! Mooi ook dat je meteen aan het infuus kan. (en je mag me smsen he, je hebt mn nummer)

Ah wat sneu voor Milan. En balen voor jou Senshi dat je je zo naar voelt.

Hihi Feb, Catootje wil gewoon niet in een emmer, ze wil gewoon lekker languit relaxen

Ja hij vind flessen lekker Lente, haha. Die liggen iets zwaarder op de maag he, dan is ie iets langer verzadigd

Hoi Ansari, gezellig dat je er even bent

Ik lig lekker languit met Laurens in ons bed nu, samen onder de dekens hihi. Man is even naar de huisarst. Hij heeft een ontstoken oog,waarschijnlijk in het ziekenhuis opgelopen, de arme schat.

Hmm Jennifer is verdacht stil vandaag......

Meet en greet is cool
Goedemiddag dames! Ik ben er nog, met baby in buik. Ben net op de koffie geweest met manlief (die nog steeds thuis is). Hier wel wat meer krampjes maar echt minimaal…ook vanmorgen weer een aantal ‘draden’ (sorry) slijm verloren…maar ze zien er niet uit als op de babybytes foto’s. Juist heel wit en helder. Dus slijmprop, i don’t know! Ik haal er maar geen hoop uit…want dat zorgt vaak voor teleurstellingen.

Inderdaad morgen naar de gyn. en ze wil morgen afspraken met ons maken. Dus ben benieuwd wat voor afspraken. Ik denk voor een geplande ks.

Lente: Leuk zo’n droom! Ik hoop dat je het nu ook aan het rechte eind hebt. Ik heb vannacht weer wat beter geslapen. Dat doet id goed!

Senshi: wel even schrikken…ik hoop dat je bloeddruk verlaagd kan worden en dat je je beter gaat voelen.

Mikado: fijn dat het bloedverlies is gestopt en dat het al zo goed gaat.

Feb: hopen dat het geen blaasontsteking is en dat manlief je zalf morgen niet vergeet. Hihi. Ik duim voor je dat je donderdag meer duidelijkheid krijgt over het gewicht en drinkgedrag van je kleine meid.

Douze: het gaat volgens mij erg goed met Laurens, fijn zeg!

Prinsesje: wat gaat de tijd dan snel he…als je merkt dat je nu die tv programma’s kijkt en dat beseft.

Amelief: fijn zeg dat je morgen een infuus krijgt en dat je 2 cm ontsluiting hebt! Dus nu heb je heel snel je kleintje in je armen…heerlijk! (dat maakt mij toch ook erg nieuwsgierig naar mijn ontsluiting…)

Ik ben een hele goeie 'laatste' en heb er al ervaring mee (pufcub) dus ach...kom maar, ook hier, op!

Meet&Greet lijkt me leuk!

3 w’s: doen tot nu toe niets voor ons…maar we blijven proberen.

Pijn: De gordel van mijn heupen, billen en bekken doen echt pijn! Vooral als ik een tijdje heb gezeten. Dan ziet mijn loopje er niet charmant uit. Alles voelt pijnlijk, beurs en blauw. Is het niet hoor! Iedere dag wat meer pijn…hoe zou dat met 42 weken zijn hihi.

Voor iedereen die ik nu ben vergeten…knuffel en zwaai! En tot strakjes!
pffffff ik hb een uur over mijn bord eten gedaan. Yara wil al vanaf de fles van 4 uur niet echt slapen. niet op mijn buik, niet met de pink niet in de wieg, niet, nou ja gewoon niet. wel ondertussen een poepluier verschoont maar slapen ho maar.

volgens mij had ze gewoon honger, en ja hoor net gewoon een hele fles leeggedronken (1 1/2 uur te vroeg). en nu ligt ze stil in de wandelwagenbak. zal ze gaan slapen???

@amelief: veel succes morgen !!
Mikado: ik ben benieuwd of ze nu wel gaat slapen.

Wie weet was het id honger wat dwars zat...een hongerige dame!
amelief: wat goed nieuws! Vind je het geen gek idee, morgen heb jij je zoontje in je armen! Heel veel succes! zet hem op!

Senshi:jij hebt dan weer minder leuk nieuws. Voor jezelf en milan. Heeft de ha nog terug gebeld. Doe voorzichtig met jezelf meis!

Jen: ben benieuwd wat de gyn zegt morgen. Hoe laat moet je?

feb: Ga je morgen nog naar de begrafenis?

Douze: het zit jullie wel mee he, nu je man ziek! Heeft hij medicatie gekregen?

Hi ansari!

Vanmiddag naar de stad geweest. Ik heb zulke wijze schoenen van shoes-me gekocht voor zoon! Is mt 19 dus dat duurt nog wel ff, maar kon ze niet laten liggen! verder nog wat leuke shirtjes voor beide kids.

Goed idee om op hyves het eea te inventariseren.
lente: om half 12...manlief gaat bijna zeker mee omdat hij ook morgen (haast zeker) niet kan werken.

Hij zei: we gaan zeuren hoor...ik ben t zat! hihi.
jen: Dat is een mooi tijdstip. kun je in de ochtend nog lekker rustig aandoen en hoef je ook niet nog de hele dag te wachten op je afspraak. Fijn dat man mee gaat! En idd, flink zeuren!
nou ze slaapt hoor !!!! hongerige dame!! ik ben benieuwd hoe zwaar ze nu is. ik hoop dat donderdag hte CB langs komt en we dat dan weten. en of we al meer voeding mogen geven. maar ja je krijgt ook honger van 2 1/2 uur wakker zijn......
Ik vond het ook een fijn tijdstip.

Even zeuren hoor...

Ik heb nog zo'n dubbel gevoel...

Ik heb me zo ingezet op een natuurlijke bevalling proberen (na de 'teleurstelling' van een zkh bevalling) en me neer gelegd bij het idee dat ik het dan geprobeerd heb en me dan geen druk meer maak over de optie van een ks.

Maar het zelf plannen (en morgen zelf vragen om) een geplande ks voelt dan heel dubbel.

Aan de ene kant heel prettig dat het wachten dan over is en ons kunnen 'voorbereiden' maar aan de andere kant ook ineens een bewuste keuze voor meteen een ks.

Nu heb ik vanmiddag en vanavond weer wat meer steken/krampen. Meer dan de afgelopen dag maar helaas 'komen en gaan' ze niet zoals bij weeenactiviteit.

Wel heb ik nu al een paar keer geklokt...maar er zit totaal geen regelmaat in en soms is het 30 min. weg.

Helaas dus maar weer...misschien wil ik het wel voelen!?

OK stop het gezeur...

Mikado: fijn dat ze nu lekker slaapt. Het klinkt allemaal erg logisch...ben benieuwd donderdag.
@Jennifer: Ik leef echt met je mee! Het is echt rot dat t allemaal zo lang duurt en die onderzekerheid door de stuitbevalling. Knuffel voor jou! Succes morgen.

@Prinses: Ik heb net voor het eerst de site van Robin bekeken. Wat een super mooie site! En super leuke foto's..

@Ansari: Wat fijn dat alles goed gaat. Alleen balen dat je zelf zo langzaam herstelt.. maar komt goed meid

@Lente: Wat leuk de stad in. Ik kan ook niet wachten om te pronken met de kinderwagen

@Meet&Greet: Leuk idee, maar wel lastig denk ik doordat echt iedereen verspreid door Nederland woont. Maar wel gezellig

De dokter dacht niet dat het aften waren dus wou niks voorschrijven. We moesten maar even langskomen. Dus toen de kraamhulp terug was heb ik overlegd, en ze vond het goed! Dus ik mocht voor het eerst sinds donderdag naar buiten Mama reed natuurlijk. De dokter zei dat het niks ernstigs was zolang hij geen last krijgt met drinken. Gelukkig maar.
@Meekletser: moest opeens aan je denken. Je wilde je bevalling gefilmt hebben. Is dat ook echt gedaan. En zoja, hoe was dat toen je dat zo terug zag?
Fijne avond allemaal! Jullie horen het morgen van me.
Amelief heel veel succes morgen!

Jij ook Jennifer bij de dokter. Willen ze anders niet inleiden bij jou of doen ze dat niet bij een stuiterballetje?

Hmm de kleine man wil niet slapen... Hoop gemopper door de babyfoon. Ga m maar even redden denk ik.

Slaap lekker allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven