Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Ja ik kon er nog wel om lachen, al was ik wel een beetje van slag. Toen ik het naar mijn man mailde, belde hij ook meteen even om te kijken of ik niet helemaal in de put zat (lief! )
Haham2b! Ik moest er wel om lachen haha en dan een gebreid poppetje eruit haha

Gefeliciteerd tessie!

Ik ben benieuwd zo mijn echo, ben zo blij dat ik nu al naar huis mag want ben gesloopt! Echt mijn ogen vallen bijna dicht dus zo slapen en dan na de vlos!
Gefeliciteerd tessie met je goede echo!!

m2b wat een rare droom haha. Moet meteen denken aan dat stukje uit Grenzeloos Verliefd ofzo, waarbij een meisje in Peru (??) een echo kreeg dmv een cavia die ze langs haar buik haalden en toen openscheurden. Ja, het klinkt heel goor en dat was het ook. Weet niet precies waarom dat zo ging, heb het toen bij DWDD gezien. Heb je dat misschien ook gezien en dat je dat nu in je droom een beetje verwerkt hebt? Dan heb je een beetje een logische verklaring haha.

Navimo en Haarspeldjes, bedankt voor de reacties op de vakantie. Ik ga er vanuit dat Mallorca in juni nog niet bloedheet is. En inderdaad, misschien wordt het dat in Nederland ook wel. Op vakantie kan ik in ieder geval steeds afkoelen in zwembad/zee.

En mn dochter heeft nog geen eigen stoel, we wilden nog voor haar tweede verjaardag gaan, zodat we nog niet zoveel hoeven te betalen. Ze moet dus nog op schoot, maar dat wordt dan wel bij mn vriend op schoot

Achteraf ook grappig Haarspeldjes, dat je vriend gedroomd had dat je te vroeg zou bevallen en jullie dus snel een naam moesten hebben en dat je uiteindelijk pas na 42 weken beviel....

Balen wel dat het met inleiden allemaal niet lukte. Wel fijn dat je niet veel last hebt gehad van de keizersnede. Afwachten inderdaad hoe dat nu zal gaan.

Wij willen wel graag het geslacht weten. Wisten we de vorige keer ook. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. Iedereen mag het dan ook weten, heb geen zin om op mn woorden te letten, dat vond ik de weken tot aan de echo ook al heel erg. Heb nog steeds afentoe dat ik denk dat ik op mn woorden moet passen en mn zinnen wil verdraaien om maar niks over mn zwangerschap te zeggen en dan bedenk ik me dat dat niet meer hoeft :-)

Ook uit praktisch oogpunt vinden we het wel handig: in welke kleur het kamertje ingericht kan worden, of ik nieuwe kleertjes mag kopen en net als Navimo maar 1 naam (en 1 geboortekaartje trouwens) hoeven bedenken

Wij zijn trouwens nog helemaal niet bezig met de naam. De vorige keer ook pas na de 20-wekenecho. Denk steeds 'ik kan wel over een naam nadenken, maar misschien heb ik helemaal geen meisjesnaam nodig, of juist geen jongensnaam'. Overigens heb ik ook niet echt inspiratie. Vind over namen nadenken altijd heel erg leuk,maar als het ineens over je eigen kind gaat, vind ik het zooo lastig. Plus je moet het ook nog eens allebei eens zijn over de naam....

Weekend succes met je echo!
Zo, ik ben wel van de lange berichten vandaag, sorry!
Gefeliciteerd weer met de goede echo's!

Cookie, ik heb dat ook gezien met die cavia, gatver!

Hier ook heftige dromen, over slangen enzo. Had ik tijdens mijn vorige zwangerschappen ook.

Iemand vroeg iets over een ks. In principe mag je als je 1 keer een ks gehad hebt gewoon normaal bevallen (ligt natuurlijk aan de reden waarom). Na 2 ks mag het niet meer omdat het litteken dan kan scheuren.

Hier weer een voorgevoel voor een jongen, maar dat had ik de vorige 2 x ook en ik heb 2 meiden....

Wij willen ook niet weten wat het wordt, bij de 1e wsten we het, bij de 2e niet en ik vond dat veel leuker. Ik heb 1 meisjesnaam die ik heel leuk vind maar mijn man vind het niks, nu probeer ik hem over te halen. We hebben 2 jongensnamen en hadden daar de vorige keer nog tussen moeten kiezen als onze dochter een zoon geweest zou zijn.

Ik ben echt ontzettend ongeduldig voor de echo volgende week. Ook al heb ik al een kloppend hartje gezien ik zou het fijn vinden als de 12 weken voorbij zijn. Behalve moe heb ik wederom verder geen kwaaltjes.

Hoop dat bij iedereen de misselijkheid snel over is.

Wij gaan in juni naar Toscane, maar dat is voor ons natuurlijk niet echt een onderneming, 5 uur rijden en we zijn er.

Eind juli wil ik nog met de kids naar Spanje, mijn ouders zijn daar dan. Je mag tot 36 weken vliegen, dus dat moet dan lukken.

Ik heb trouwens vanaf dat er een buikje zichtbaar was altijd gevlogen met certificaat van de gyn, als ex-stewardess weet ik dat er op gelet kan worden, en als ze niet geloven dat je pas 20 weken bent of zo maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Hier met 2 kleine kindjes is het best goed te doen hoor, ik ben 's avonds wel moe, maar volgens mij zijn alle zwangeren dat.

Nou, een hele lap tekst, ik hou jullie niet langer bezig!

Groetjes
C77 nu ik jouw bericht lees, schiet me ineens weer te binnen dat ik je wilde vragen waarom jullie in Italie wonen? Is je man Italiaans? En wonen jullie er al lang?

En lekker vakantievooruitzicht, naar Toscane en Spanje!

Ik was inderdaad ook van plan om een verklaring van de VK mee te nemen op vakantie. Wil niet het risico lopen dat ze me niet mee willen nemen op de vlucht :-)
Mijn man is ook Nederlander, wij zitten hier voor zijn werk, eigenlijk zitten we net over de grens in Zwitserland, maar ik dacht ik maar er voor de herkenbaarheid maar even Italie van. Onze kindjes zijn beiden hier geboren. We willen wel terug naar NL, maar dan moet hij eerst geschikt werk vinden.

Mij lijkt het wel superleuk om een normale kraamtijd in NL te hebben met familie en vrienden (die dan niet meteen dagen blijven, haha), maar ja, je kunt niet alles hebben...
Yes een goede echo gehad.

Alles zag er prima uit voor zover ze dat natuurlijk nu kunnen zien.

Mijn uitgerekende datum is 12 september geworden i.pv 9 september die 3 daagjes...

Hier zo blij
F
@margriet: gefeliciteerd! Fijn gevoel he! Hier ook weer helemaal blij!
Hallo meiden!!!!

Wat fijn dat er zo'n groot aantal meiden

een goede echo hebben gehad!!!

Na mijn echo gister begin ik me steeds meer te realiseren dat ik weer zwanger ben. Tot nu toe zat ik altijd een beetje in reserve stand geloof ik. Alles is spannend na een miskraam. Morgen alweer 11 weken. Wil t zaterdag aan m'n

oma gaan vertellen denk ik. Dan is zij jarig. Zal mij benieuwen hoe ze reageert dat ze voor de tweede keer overgrootmoeder wordt.

Fijne avond meiden!

Ik zit met een zeurend neefje van 11 opgescheept.
Margriett, wat fijn dat ook bij jou de echo goed was! Gefeliciteerd.

Weekend: wat fijn dat de echo zo leuk was! Grappig dat je kindje nu al zo'n druktemakertje is. Dat belooft wat straks... Ons kindje heet nu Hummeltje.
Tsmama, mooi een goede echo!

Leuk dat je wat meer mee gaat schrijven, gezellig!

En het lijkt me niet verstandig om nu al over de bevalling na te denken, ik heb het ver weg gestopt!

Weekend, die opmerking van je moeder! Ze weet het nog steeds niet? Blijkbaar heeft ze wel een vermoeden...

En moeilijk he, die namen! Bij onze 1e waren we er zo uit, ze heet Suze, vinden we allebei een hele mooie naam. Ik denk dat we weer een meisje krijgen, leuk idee om het in de tabel te zetten inderdaad!

En nu voel je nog niks van al die bewegingen in je buik, maar over een paar maanden zou je soms willen dat de baby iets minder druk aan het oefenen is...

Lizi-27, jij ook al zo misselijk, bah! Weten ze op je werk wel dat je zwanger bent?

Deernie, een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving??? Klinkt als pure horror....

Ik geloof niet zo in bakerpraatjes, bij de vorige zwangerschap zou het er op uit komen dat het een jongentje zou worden, maar het is toch echt een meid! Wij willen wel weten wat het wordt!

Zonnebloem, wat leuk dat je nog een echo hebt gehad! Normaal krijg je na de termijnecho niet weer een echo, de eerstvolgende zou dan met 20 weken zijn. Blijf je de hele zwangerschap onder controle bij de gyn? Volgens mij krijg je dan (bijna) elke keer wel een echo.

Caatje, gefeliciteerd met je goede echo!

xxxjes, ik zou er ook niet aan moeten denken om 's avonds nog te moeten sporten. Ik ga morgenavond nog ergens heen, maar eigenlijk zou ik het liefste gewoon op tijd naar bed gaan.

Meisjegr, wat leuk dat je weer een goede echo had! De kans dat het nu mis gaat is inderdaad heel erg klein, lekker genieten!

Navimo, ik denk niet dat wij op vakantie gaan dit jaar. We moeten ook nog vanalles in huis doen. Een collega van mij die in juli een kindje verwacht wil in september op vakantie, met de carvan! Ik heb hem echt voor gek verklaard, maar goed... ik ben sowieso niet van het kamperen.

potatohead, ook een goede echo! Gefeliciteerd!

Haarspeldjes, gefeliciteerd met je goede echo! Was het niet pijnlijk dat gepor op je litteken?

En al kleertjes gekocht, leuk is dat he, ik kan niet wachten tot ik los kan gaan met shoppen maar ik denk dat ik daarvoor wacht tot we weten wat het wordt.

Juffie, wat heerlijk zo lang verlof! Ik ga proberen om mijn vakantie achter mijn verlof aan te plakken dat zou betekeken dat ik pas in januari weer aan het werk zou hoeven, ik kijk er nu al naar uit

Dinges, ook al een goede echo! Super! En de hele dag hoofdpijn lijkt me ook geen pretje

Tessie, gefeliciteerd met je goede echo! En veel plezier met iedereen het goede nieuws vertellen.

M2b, wat een droom!

Hopelijk is je echo helemaal goed morgen!

Cookie, lijkt me een goed idee om een verklaring mee te nemen als je gaat vliegen, straks nemen ze je niet meer mee terug

C77, het lijkt me apart om zover van je familie te zijn, vooral in zo'n bijzondere tijd als je kraamperiode.

Margriett, ook jij gefeliciteerd met je goed echo!

De werknaam voor onze baby is Mario, ik ben de laatste tijd nogal verslaafd aan Mario op de Wii

Ik heb vandaag ook weer een goede echo gehad! Het was een stuk beter te zien dan toen ik 9 weken was. Erg leuk. Hij was aan het zwaaien. Uitgerekende datum blijft 13 september. Had wat mij betreft wel een dagje later gemogen, dan was ik uitgerekend op mijn verjaardag, maar ach... dit is ook wel goed..
Iedereen super gefeliciteerd met de mooie echo's!!! Wat een hoop goed nieuws zeg.

Na alle verhalen word ik wel ontzettend nieuwsgierig naar onze echo. Ik moet nog 3 weken wachten.

Wat herkenbaar het verhaal over hoofdpijn. Ik wilde de verloskundige al gaan bellen. Vorige week (auto-ongeluk) heeft ze me wel verteld dat ik gewoon paracetamol mag pakken. Ik heb ook ontzettende last van mijn nek en schouder, maar nu las ik dat iemand schreef dat als je daar masseert je hoofdpijn weggaat... Zal het eens proberen. Voor nek- en rugklachten heb ik wel eens behandelingen bij een osteopaat gehad, dus als het niet weg gaat bel ik hem voor een afspraak.

Rustig aan doen is de beste optie, maar met een stressvolle baan (rennen en af en toe even stilstaan) is dat niet zo gemakkelijk.Ga zo mijn bedje maar weer opzoeken.

Vakantieplannen?? Wij hebben het er wel al over gehad. We hebben de eerste drie weken van augustus vrij. Dan ben ik over de 30 weken. Een verre reis naar een warm land lijkt me dan niet meer zo confortabel.

Als ik tot de vier weken voor mijn uitgerekende datum doorwerk moet ik na mijn vakantie nog twee weken werken, zoals het er nu naar uit ziet.

Weltrusten!
En hier ook een mooie echo, met een klein zwaaiend mensje! Ik ben helemaal blij! Net lekker taart gegeten om het te vieren.

Hij zat vrij diep, dus moest ook inwendig, maar dat stelt inderdaad helemaal niks voor. Je zit toch alleen maar naar het scherm te staren.

Ik ben wel ietsjes verder, dus mijn uitgerekende datum is nu 21 september. De 20 weken echo is op 6 mei.
Hoi Allemaal,

Even een berichtje van mij. Met mij gaat het niet zo goed. Maandag op mijn werk was ik zo beroerd dat ik naar huis ben gegaan en 's middags naar de huisarts. Hij zei dat ik uitgedroogd was en naar het ziekenhuis moest. Ik schrok me rot, maar ben wel gelijk gegaan, nu na drie dagen infuus voel ik me wel een stuk beter, ik ben nu ook weer thuis maar moet wel rust houden dus dat doe ik wel braaf.

Ben nu nog wel misselijk, maar een stuk minder dan vorige week, hoop dan ook zo dat het hoogtepunt van de misselijkheid geweest is nu!

Nou ik ga nu weer ff lekker bijslapen spreek jullie snel!
Pfff ben je er 1 dag niet om te lezen.. en er zijn weer een paar pagina's volgeschreven. Leuk!

Lyt; ik wacht de de 12 wk echo af, en als die goed is, ga ik gewoon naar een verloskundige. De begeleiding bij gyn is erg goed, maar ik wil graag thuis bevallen en dus moet je onder begeleiding zijn van verloskundige. En fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad! Dus jij hebt de kans dat je een heel bijzonder verjaardagscadeau krijgt??

Leuk dat een aantal al vakantieplannen hebben. Hier nog niet. Misschien nog een paar dagen ergens in NL of zo.. We zien nog wel.

Balen van de hoofdpijnklachten van sommige dames! Dan kun je echt heel weinig, en rust is dan wel het belangrijkste. Ik heb zelf last van migraine...maar gelukkig al een tijd geen last meer van gehad (ik klop het nu gelijk af.. )

@xxxjes; vorige wk een auto ongeluk? Ws heb ik er overheen gelezen.. Wat heftig zeg. Gaat nu alles goed? Last van nek en schouder??

Deernie: hoe is het met je gebit? Heb je eindelijk wat minder last??

@Magriett; weer helemaal opgeknapt na die longontsteking??

Sorry als ik niet op iedereen reageer... er blijft minder langs iets hangen bij mij... Hebben jullie daar ook last van? Dat je iets verstrooider bent??

@m2b en mummnin78; ik zie jullie berichtjes nu pas..

M2b: gefeliciteerd!!! Weer een goede echo erbij! En een taartje hoort er dan zeker bij! Was je vriend/man mee? Echt iets moois om samen te delen!

Mummin: wat heftig, uitdroging. Daar moet je echt mee oppassen toch? Fijn dat het infuus wel heeft geholpen! Nu rustig aan doen, en werk even laten voor wat het is. Jij en je baby zijn belangrijker! Sterkte ermee!
@zonnebloem, ja mijn man was mee, die vond het ook geweldig om het te zien, vooral het bewegen, dat maakt het zo echt!

@mummin, wat heftig en vervelend, hopelijk is de misselijkheid nu snel voorbij en knap je weer helemaal op. Succes met rustig aan doen.
Ik hou het even kort, maar hier weer een goede 2e echo! Ik kom snel bijlezen en bijschrijven, maar eerst even slapen...

Nieuwe uitgerekende datum: 18 september
Hier een goede 1e echo! Wij zijn verliefd!!!

Ik ben 9 weken en 2 dagen onderweg. Precies zoals gedacht. Een lief zwaaiend klein mensje. Het was super goed tezien dus we hebben mooie foto's. En een kloppend gezien!

Over 3 weken hebben we nog een echo omdat we hebben gekozen voor de combinatietest.

We vinden de kansberekening wel een vaag iets maar we willen graag verder onderzoek als we in een bepaalde zone zitten. In mijn familie is er een tante met 3 gehandicapte kinderen die al niet meer leven. Echte aanleiding hebben we niet.... Maar toch gekozen om het wel te doen.

Mummin, laat goed voor je zorgen! Dit wil niemand natuurlijk. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Genoeg slapen en goed naat de dokter luisteren! Dat helpt zeggen ze....
Hallo,

Hier ben ik ook weer eens. Afgelopen zaterdag zijn we uit eten geweest (tapas) met vrienden en daarna zijn we uit geweest. Ik heb het aardig lang volgehouden vond ik zelf (tot een uur of 2) en daarna moesten we nog 1 uur en een kwartier naar huis rijden. Ik natuurlijk, want ik was de bob. Gelukkig bleef manlief ook wakker.

Ik lig nu wel al vanaf zondagavond elke avond om half negen in bed. Dan kijk ik nog een beetje tv en dan ga ik slapen. Dan heb ik het echt gehad.

Zwanger zijn met 2 kinderen waarvan er eentje niet meer slaapt is wel heftiger dan dat je nog helemaal geen kinderen hebt en dus lekker kunt uitslapen, 's avonds geen teringbende hebt om op te ruimen, tien keer zo weinig was hebt, etc. etc. Maar ach, je groeit erin en het is nu eenmaal zo, dus het gaat ook wel. Gelukkig sta ik er niet alleen voor.

8 maart heb ik mijn volgende echo, dat is dan voor de combinatietest. Wij laten hem ook doen, ik heb vandaag bloed geprikt. Het is een kansberekening en is idd wat dat betreft wel vaag, maar goed, ik ben nu 36 jaar en wil het wel laten doen. Bij de vorige zwschappen hebben we hem trouwens ook laten doen. Nu zou ik in principe sowieso al een vlokkentest of vruchtwaterpunctie kunnen doen volgens mij, maar eerst maar eens de combinatietest, dan zien we wel weer verder.

Verder wil ik vanavond éindelijk weer eens gaan sporten. Vanavond ga ik steppen. Het wordt wel weer een keer tijd na een maand.... Het is van 7 tot 8 dus dat moet vol te houden zijn.
Vannacht om 5.00 stap ik in de auto naar Oostenrijk! Tot volgende week allemaal! :D
@juffie: fijne vakantie! Wat een luxe heeeerlijk!

Ik heb morgen een dagje vrij gepland omdat ik echt het even niet meer volhoud :( hoofdpijn,rugpijn,stress pff ff een stapje terug!

@combinatietest: laten we ook doen, vooral omdat je dan de baby ff ziet en vriend nog nooit bij een echo is geweest! Maar ook naar het risico kijkend natuurlijk :p tis geen feestje xzegma
Oh, ook ik ga toch voor de combinatietest. Vanmorgen bloed geprikt en 9 maart de echo. Voelt wel "luxe", 3 echo's zo kort achter elkaar...

Ik ben nog steeds misselijk en moe, dus duik maar vroeg m'n bed in!

Juffie; fijne vakantie!

Deernie, M2B, Margriett; gefeliciteerd met de goede echo!

En Zonnebloem, dat verstrooide herken ik zeker. Er schrijven zoveel dames mee met zoveel verschillende verhalen etc. Soms weet ik niet of ik iemand al had gefeliciteerd, of wie nu wat had geschreven.. Komt ooit wel weer goed..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven