Slechte sex

24-02-2011 12:52 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, had hem al gepost als reactie van een ander topic:

MIjn vrouw en ik hadden in het begin geweldige sex en waren we voor alles in. Nu (12 jaar samen, 7 jaar getrouwd) is het ongeveer 1x in de 2 maanden lepeltje lepeltje op een zondagmorgen :(

Ik heb vaker aangegeven dat het voor mij wel belangrijk is maar ze zegt dat ze gewoon geen zin erin heeft. Andere standjes is er sowieso helemaal niet bij, ik vermoed dat ze een vorm van vaginisme heeft en heb haar eens gevraagd of ze naar de huisarts wil gaan omdat er misschien wel iets aan te doen is. Ze ziet het nut er echter niet van in. Is er nog hoop?
quote:JohnnyCake schreef op 24 februari 2011 @ 16:13:

[...]

De reacties in dit topic liegen er niet om. Op pagina 1 is er zelfs een twaalfstappenplan gepresenteerd aan shag, met als ondertoon: jouw schuld!

Ik dacht ook even aan vreemdgaan, maar shaggi's vrouw zit op slot daarbeneden, a la vaginisme.

Oke, sommige reacties zijn idd wat aan de beschuldigende kant.

Dat ze ineens vaginisme heeft lijkt me sterk.

Als ik niet opgewonden ben gaat het allemaal qua penetratie behoorlijk wat lastiger. Daar hoef je geen vaginisme voor te hebben.

Neemt niet weg dat het zo zijn dat er echt lichamelijk iets mankeert.

Misschien is ze bang om naar de huisarts te gaan. Uit schaamte of angst dat er echt wat is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
iemand anders gaf het ook al aan, maar ik kan me voorstellen dat de vrouw van Shaggi erg veel last heeft van de onvervulde kinderwens. Wie weet wel onbewust een gevoel dat seks toch nutteloos is geworden. En dat in combi met 12 jaar samen....

Shaggi, je zou ook kunnen ophouden met overtuigen dat je vrouw hulp moet zoeken, maar de boodschap bij jezelf houden: ik wil een relatie waarin seks een rol speelt, anders kan ik die niet volhouden. Dan moet je vrouw zelf OOK verantwoordelijkheid nemen om jullie relatie weer op het goede spoor te krijgen als ze niet wil dat dit tot een breuk leidt.

Overigens zou in het fictieve geval dat een echtgenoot ophoudt met praten met zijn vrouw niemand aanraden dat de vrouw dan maar weer wat leuker moet gaan doen om de zin in een gesprek weer aan te laten wakkeren. Nee, dan moet die man zich zelf aanpakken en leren om weer zijn best te gaan doen.
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 14:07:

[...]

Ik vind uiterlijk heel belangrijk en een schoon huis ook. Ik pies nooit op de bril, die doe ik sowieso omhoog, integendeel, zij piest aan de voorkant onder tegen de bril... anyway, geen reden voor mij om geen sex meer te willen ;) Ik sport graag, ben niet dik, geen buikje etc. en verzorg/kleed me goed. Heb genoeg aandacht van andere vrouwen maar ik wil niet vreemd gaan, dat past niet bij mij.Past het niet-vreemdgaan ook bij jouw vrouw?
quote:lolapaloeza schreef op 24 februari 2011 @ 15:58:

[...]

Sjaggie weet je zeker dat je vrouw niet vreemd gaat?Je kunt het natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen maar ik ben ervan overtuigd dat ze dat niet doet. Ze houdt van mij, dat zegt ze ook, ze vindt me een geweldige echtgenoot. Als ze over mij vertelt tegen vrienden/kennissen/collega's dan zeggen die ook dat ze boft met iemand als mij.
quote:DrFeel schreef op 24 februari 2011 @ 16:45:

iemand anders gaf het ook al aan, maar ik kan me voorstellen dat de vrouw van Shaggi erg veel last heeft van de onvervulde kinderwens. Wie weet wel onbewust een gevoel dat seks toch nutteloos is geworden.

De kinderwens is er (nog) niet eens zo erg. Dat is het probleem niet, ik denk dat ik liever kinderen wil dan mijn vrouw maar dat is niet de reden dat ik betere sex wil.quote:Shaggi, je zou ook kunnen ophouden met overtuigen dat je vrouw hulp moet zoekenZoals ik al eerder aangaf, ik dring er echt niet op aan hoor, ik blijf er niet over bezig. Zo af en toe geef ik, als het ter sprake komt, aan dat ik het sexleven niet bevredigend vind en dat ik 1x in de 2 maanden lepeltje niet geweldig vind. En dan laat ik het weer maanden rusten...
Heeft je vrouw alleen maar aangegeven dat ze gewoon geen zin heeft, en verder niets?

Ik denk dat je misschien toch duidelijker moet zijn dat jij het een probleem vindt. Ze denkt misschien dat je het wel eens jammer, maar verder wel best vind zo.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waarom ligt het aan TO en niet gewoon omdat die vrouw een zure luie trut is? Van sex komt sex, dus ze zal gewoon zin moeten maken..dat wil dus zeggen naar de dokter en wat aan die pijn laten doen en daarna gewoon weer neuken. Kom nou, net of mannen er altijd alleen maar moeite voor moeten doen.
Bazinga!
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 16:56:

[...]

Zoals ik al eerder aangaf, ik dring er echt niet op aan hoor, ik blijf er niet over bezig. Zo af en toe geef ik, als het ter sprake komt, aan dat ik het sexleven niet bevredigend vind en dat ik 1x in de 2 maanden lepeltje niet geweldig vind. En dan laat ik het weer maanden rusten...

Ik denk dat je dan wat duidelijker en luider je boodschap zal moeten overbrengen! Klip en klaar: weet je schatje, ik vind dat wij een groot probleem hebben want ik vind onze seks zeer slecht, voel me hierdoor gefrustreerd en ongelukkig en ik ben bang dat ons huwelijk hierdoor kapot zal gaan uiteindelijk.

En als die boodschap is aangekomen ook vooral duidelijk kunnen zijn in wat je WEL wil, want dat is een boodschap waar partners wat mee kunnen.
@shaggi, weet je wat ik nou eigenlijk niet snap, jullie zijn 12 jaar samen en jij hebt al 10 jaar!! slechte seks. De eerste 2 jaar waren geweldig zeg jij dus ze heeft echt geen last van vaginisme, waarschijnlijk wordt ze gewoon al 10 jaar niet meer geil van jou en is ze dus meer gespannen als het weer "moet" vandaar de pijn. Tenzij je piemel in die 2 jaar 20cm groter is geworden, dan kan het ook pijnlijk zijn, maar dan had je waarschijnlijk geen shaggi geheten maar ti-ta-tovenaar
komt julymoon toch weer terug op die grootte, hoe zou dat nou komen:-)
hahahaha ik wist dat je terug zou komen

wat zijn mannen toch lekker voorspelbaar
quote:julymoon1 schreef op 24 februari 2011 @ 18:47:

@shaggi, weet je wat ik nou eigenlijk niet snap, jullie zijn 12 jaar samen en jij hebt al 10 jaar!! slechte seks. De eerste 2 jaar waren geweldig zeg jij dus ze heeft echt geen last van vaginisme, waarschijnlijk wordt ze gewoon al 10 jaar niet meer geil van jou en is ze dus meer gespannen als het weer "moet" vandaar de pijn. Tenzij je piemel in die 2 jaar 20cm groter is geworden, dan kan het ook pijnlijk zijn, maar dan had je waarschijnlijk geen shaggi geheten maar ti-ta-tovenaarHoezo 'moet'? Een gemiddeld gezond mens wil seks. Geilheid komt ook van binnen. Dus ook al is TO op wonderbaarlijke wijze niet meer spannend voor zijn vrouw, dan nog is dat geen reden om niet te willen neuken. Waarom doe je zo flauw tegen TO? Hij zoekt toch eerlijk hulp voor hun probleem?
@jonnycake, lees zijn OP eens heel goed, hij heeft al 12 jaar een relatie met deze vrouw en daarvan 10 jaar slechte seks.

Kom op zeg, na 10 jaar ineens het probleem willen oplossen is wel heel erg aan de late kant denk je zelf ook niet?

En dan begint hij ook nog eens te gooien met vaginisme?

Dat is pas flauw.

Als je slechte seks hebt en je wilt het verbeteren dan wacht je geen 10 jaar
oh enne, ik kan nog zo geil zijn als ik wil, maar als ik de man in kwestie niet seksueel aantrekkelijk vind dan heb ik echt geen zin om met hem te neuken
Shaggi ga op je strepen staan. Extra stofzuigen etc, huishoudelijke taken doen helpt allemaal niet. Je hoeft het niet te verdienen ofzo.

Als jij tegen haar zegt dat je meer seks wil en zij zegt ik heb gewoon geen zin, ok dan is er dus een probleem. Niet van haar of van jou alleen maar van jullie beiden. Bezoek een seksuoloog ? Maar maak in ieder geval duidelijk aan je vrouw dat er een oplossing moet komen voor jullie probleem want negeren helpt niet.

Succes he
damn it
quote:julymoon1 schreef op 24 februari 2011 @ 19:11:

@jonnycake, lees zijn OP eens heel goed, hij heeft al 12 jaar een relatie met deze vrouw en daarvan 10 jaar slechte seks.

Kom op zeg, na 10 jaar ineens het probleem willen oplossen is wel heel erg aan de late kant denk je zelf ook niet?

En dan begint hij ook nog eens te gooien met vaginisme?

Dat is pas flauw.

Als je slechte seks hebt en je wilt het verbeteren dan wacht je geen 10 jaar

Zoiets gebeurt toch niet van de een op de andere dag? Ik neem aan dat ze niet plots na twee jaar zijn gestopt met vrijen. Ze zijn zelfs getrouwd na zeven jaar. Het is duidelijk dat TO een probleem heeft maar jij ontkent dat en zegt dat hij niet moet zeuren omdat hij te laat is?

Hoe doe jij het eigenlijk, als je twaalf jaar getrouwd bent en je man vindt je na drie zwangerschappen ook niet meer het toppunt van geilheid? Ik neem aan dat je zijn bierbuikje dan ook niet meer zo sexy vindt. Einde intimiteit?
@jonnycake, ik heb geen 3 zwangerschappen gehad en ik hou het geen 12 jaar uit met dezelfde vent, hahahaha

hij vast ook niet met mij.

De laatste relatie waren wij 7,5 jaar samen, maar nog net zo geil als in het begin.

De seks had verder niets met onze relatie problemen te maken, die was altijd super.
@jonnycake

Passie heeft niets met zwangerschapsstriemen te maken. Zoek een vent met passie, richt hem af en je zult je nooit vervelen, ook niet in bed.
Het is natuurlijk niet zo dat het na 2 jaar ineens afgelopen was, natuurlijk ging dat geleidelijk. En hoezo na 10 jaar ineens willen oplossen... ik lees hier bij toeval dat een vrouw iets postte over slechte sex, dat was voor mij de aanleiding om dit te posten. Als ik dat andere bericht niet gelezen had, had ik het waarschijnlijk nooit gepost. Daarnaast ken je onze situatie niet, dan moet je er ook niet over oordelen.

Verder is een forum ervoor om openlijk over iets te discussieren maar een aantal antwoorden vind ik niets toevoegen, dan kun je beter niet reageren. En wat is dat met dat vaginisme? Mag een man dat woord niet in de mond nemen? Ik zou die term niet gebruiken zonder mij er eerst in verdiept te hebben.
@shaggi, als je weet wat het vaginisme is zou je het idd niet gebruikt hebben, je schrijft nu dat het niet ineens zo slecht was maar dat er dat langzaamaan ingeslopen is, dus vertel mij dan maar eens het verband met vaginisme en jullie slechte seks
@jonnycake, ik ontken helemaal niet dat TO een probleem heeft, dat heeft hij wel zeker alleen heeft dat totaal niets met vaginisme te maken, maar ik denk alles met seksuele aantrekkingskracht. Bij haar is er die gewoon niet meer, en ik denk dat ik eng dicht bij de waarheid zit.

Hoe vaak eindigt een relatie in een zogenoemde broer/zus relatie? heel erg vaak, en als je dat wil voorkomen zal je er heel snel bij moeten zijn om het tij te keren en er samen helemaal voor gaan.En als 1 van de 2 geen interesse meer heeft op die manier dan houdt het op, hoe vervelend dat ook voor de partner is.Ik denk echt serieus niet dat zijn vrouw over een paar weken zal zeggen......oh wat word ik toch geil van je

Zo werkt het nu eenmaal niet.

Ik ben een vrouw, ik heb dat ook meegemaakt, maar ik heb ook ervaren hoe het is als je allebei een hevige seksuele aantrekkingskracht voelt en geloof me, dan is de seks na 5, 8,10 jaar ook nog goed en lekker en geil
Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een sv.
@Shaggi: er kunnen allerlei redenen zijn waarom zij zich niet sexy voelt en dat betekent helemaal niet dat het voor altijd bekeken is.

Praat met haar, vraag wat er aan de hand is! Ga niet zelf speculeren en houd een open sfeer, waarin ze zich veilig en vertrouwd genoeg voelt om te vertellen wat er scheelt.

Er zijn meer topics hier die gaan over dat de een of de ander geen zin heeft in seks. Laat je niet hier wijsmaken dat ze geen aantrekkingskracht voelt voor jou "en dus verandering kansloos" is..dat hoeft helemaal niet zo te zijn, het kan van alles zijn, waardoor ze dichtklapt als jij toenaderingspogingen doet.

Dat wil niet zeggen dat je daar genoegen mee hoeft te nemen. Vertel dat je je afgewezen voelt, dat je niet een broer-zus-relatie wil, vraag of haar iets dwars zit. Hoe zit ze verder in haar vel? Wat gaat er in haar om? Als ze je in vertrouwen neemt, moet je haar garanderen dat ze je alles kan vertellen, dat je samen naar oplossingen zal zoeken.

Ik heb dit ook meegemaakt en dat zat grotendeels in mij (vrijwel geen seksuele behoefte meer en ook niet toegankelijk voor aanraking enz). Daar waren diverse oorzaken voor en ik wist dat zelf ook niet precies waar het aan lag, maar zeker niet aan mijn liefde voor hem. Combi van verleden, sleur, geen "opwarmingstijd" voor seks (dus te vaak seks zonder dat ik opgewonden was gedaan) en ik wist niet hoe daar verandering in te brengen. Ik had bijv ook een heel andere seksbeleving, iig heel andere "start" nodig, waar ik van "in de mood" kom. Daarnaast te weinig aandacht en tijd in elkaar (patronen, tv aan, nauwelijks oog voor elkaar, langs elkaar heen leven). Ook stress en te hectisch leven kan bij vrouwen ten koste gaan van zin in seks.

Lees ook eens op het topic "slapende lust" .Voor je overgaat tot een sv zoeken is het jouw taak (als "ontevreden partij") om iig te proberen erachter te komen wat de oorzaken zijn en evt patronen of routine of dingen waar zij mee zit te veranderen. Je kan niet "eisen" dat je "recht hebt op (goede) seks", wel "eisen" dat erover gesproken wordt, in alle openheid. Zeg dat ze alles aan je kan vertellen, en voel je dan ook niet aangevallen als ze met bepaalde dingen komt. Houd het zo mogelijk uit de verwijtende sfeer. Naast dat ze jou "tekort doet" doet ze nl ook zichzelf tekort.

Ik geloof niet dat het iets lichamelijks is, het is denk ik eerder een afwerende reactie van haar lichaam op iets mentaals. Bij sommigen werkt het zo, dat als je langere tijd geen seks hebt, de behoefte helemaal wegebt en ze daar (kennelijk) ook helemaal niet mee bezig is. Ik geloof ook niet dat zij vreemdgaat. Maar je hoeft zeker geen genoegen te nemen met deze situatie. Het gaat niet spontaan beter worden. Maar de enige die kan vertellen wat er aan de hand is, is zij zelf!

En je kan zeker wel duidelijk maken dat je geen relatie bent begonnen om de rest van je leven zonder intimiteit/seks door te brengen, dat dat niet jouw idee van een liefdesrelatie is en dat je graag met haar samen wil kijken wat ervoor nodig is om het vuurtje weer aan te wakkeren.

Benader het ook niet als: ik ben een gezonde vent en jij bent het probleem hier. Vaak sluipt er een bepaalde wisselwerking in een misschien durft ze niet te vertellen wat zij echt nodig heeft (dat kan op seksueel gebied zijn maar ook op ander gebied dus. Misschien speelt die kinderwens toch een grotere rol dan ze wil toegeven, maar hoe dan ook, als ze niet kan/wil praten, kan je dat wel eisen, desnoods mbv relatietherapie. Of echt (als ze blijft weigeren te praten en "niet belangrijk vindt" hoe jij je eronder voelt (jouw probleem maakt), kan je zeggen waar het op staat: zo wil jij niet een relatie voortzetten, dus ofwel samen er iets aan doen of de relatie gaat geen stand houden.

Dat is dan geen dreigement, maar kan haar wel wakkerschudden dat er wel degelijk een probleem is. Geef dus niet te snel op, probeer eerst!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Dankje suzy voor je antwoord, hier kan ik wat mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven