Egypte Hurghada

26-02-2011 07:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb lastminute met dochter geboekt en morgen vertrekken we voor 6 dagen naar Egypte. Als het niet kon zouden er geen reizen heen gaan.

Nu lees ik heel veel dat Egyptische ponden niet van toeristen worden geaccepteerd en dat je cash euro's mee moet nemen.

Iemand ervaring mee hoe dat gaat? Hoeveel moet (ongeveer) je mee nemen?

En de voltage is gewoon 220 maar soms moet je een verloopstekker? Hoe is daar de ervaring mee?
Leuk, ik vertrek ook vandaag! Vlieg jij ook om 14.15 uur? En in welke plaats ligt jouw hotel?

Wij zijn vorig jaar ook geweest en hebben alleen euro's meegenomen, soms krijg je Egyptische ponden terug als wisselgeld.

Verloopstekker was bij ons in het hotel van vorig jaar niet nodig.
Oh jij vertrekt morgen zie ik
Ja ik ga morgen...met dochter van 11 erg lastminute geboekt.

We ziten in Dahar (hurghada) hotel Tree corners Triton Empire hotel....ben heel benieuwd. Sowieso de eerste x dat ik als enige volwassene met een kind op vakantie ga.
Ik weet zeker dat je gaat genieten. Wij gaan naar Three corners Rihanna Inn in El Gouna. Volgens mn reisbureau is het een mooi luxe hotel en heel westers. Dus die verloopstekker kun je zeker wel thuislaten.

Ik ga nu mn koffer inpakken, moet over 2 uurtjes richting Schiphol

Heeel veel plezier Ednaloy, geniet er van! Het zonnetje schijnt daar altijd
Nou jij ook hè!!! Ik hoor wel hoe je het gehad hebt!!!
Ponden worden prima geaccepteerd. En je kunt zelfs met je pinpas gewoon geld uit de muur halen. Van een 20 euro per persoon per dag kun je heel prima rondkomen.

Een gemiddelde maaltijd kost rond de 30 pond (ca 5 Euro).

Het eten is echt erg lekker. Kip en vis kunnen ze zeer goed bereiden. Rundvlees is vaak taai en niet echt lekker. Dus op een goede steak hoef je niet echt te rekenen. Daarentegen zijn de pizza's en pasta's super!

De stopcontacten zijn gewoon het zelfde als in europa.

Nog een laatste tip. Mochten jullie last van diaree krijgen neem vooral geen immodium of iets dergelijks. Dit stopt wel de diaree maar houdt daamee de bacterien die het veroorzaken ook lekker binnen waardoor deze zich gaan vermenigvuldigen en het alleen maar erger wordt. Een zeer goed lokaal middel is Antinal is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en zeer doeltreffend.

Fijne vakantie!
Niet betalen met euro's juist: daar word je enorm mee belazerd. Ze gaan je ook vragen of je euro's kunt wisselen (vooral rond het vliegveld), gewoon doorlopen en niet luisteren.

Op straat probeert iedereen je hun winkel in te praten, ook dan moet je gewoon doorlopen.

Ben nu een paar keer in Hurghada geweest en ik vind het een super bestemming! Wij gaan vooral voor het duiken.

Als je graag vissen wilt zien, kun je het beste gaan snorkelen of duiken. Vorige keer was ik zwanger en ging het duiken dus niet door. We hebben toen gesnorkeld en de glasbodemboot getest: die kun je overslaan, vond ik niet spectaculair.....
Hé geweldig jullie tips!!!

Wel vervelend van die tegenstrijdige berichten over de euro maar als je zegt dat pinnen juist makkelijk is. Ik las namelijk dat ze van toeristen geen egyptische ponden aan namen. Dat gaat dan natuurlijk knap lastig worden.

Ik denk dat die glass bottom boot tegen viel ivm met je duik ervaring...;-)

Dat diaree middel ga ik ook onthouden.

Ook lees ik over een visum op vliegveld kopen..de een zegt dat het na de douane niet meer mogelijk is en de ander zegt dat je het via een medewerker van Skytours moet doen...9daar waar we de reis geboekt hebben) Wat is jullie ervaring???
Als je op t vliegveld daar aankomt wordt je gewoon naar een loket gewezen waar je voor ongeveer 15 dollar als ik me t goed heug een visum kan kopen.

Je kan hier in nl alleen een visum bij de ambassade halen volgens mij... En dat lijkt me niet de bedoeling.

Niet zo druk maken hoor, komt allemaal goed!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hahaha...dank je wel...weet dat je gelijk hebt...tis meer mijn gevoel.

Neem aan dat ze euro's ook aan nemen voor dat visum. Ik kom nu niet meer aan dollars.

Het stomme is normaal ben ik ook degene die alles regelt.....maar nu heb ik hubbie niet aan mijn zij. Ik weet dus wel dat het goed gaat komen. Maar tis meer een bepaalde onzekerheid. Gezonde spanning zeg maar!
Volgens mij kan je in Hurgada gewoon met Egyptisch geld betalen. In november in elk geval nog wel...

Het voltage is 220 volt, dus je hoeft niet moeilijk te doen met stekkers en dergelijke.

En voor je visum, gewoon tien euro pp meenemen, dan kan je die bij de douane kopen. Je hoeft er niet veel extra's voor te doen, die plakken ze in je paspoort en zetten ze een stempeltje op.
Ed,

Ik heb geen tips voor je, maar ik wil je wel een heel fijne vakantie wensen!! Heerlijk dat jullie even de zon op gaan zoeken :-) En ik verwacht na de vakantie natuurlijk wel een foto van jou en dochter in de "burpees everywhere" rubriek bij Zuuz
Hahahaha...vind het al heel wat dat ik m'n interval timer mee neem...of die aan gaat???
Zonder visumsticker kom je de douane niet eens door, dus dat zal niet zo'n probleem worden. Visum is 15 dollar. Maar als het via je reisorganisatie regelt verdienen zij er ongetwijfeld ook aan, kan je dan zomaar 20 euro kosten.

Wat betreft diarree: Antinal is een anti-bioticum, hou daar rekening mee ivm wisselwerking met andere medicatie (o.a. de pil).

Pinnen kun je daar overal en ponden worden ook van toeristen gewoon geaccepteerd. Zo niet, dreigen dat je de tourist police gaat waarschuwen en weglopen. Dan zijn ze ineens poeslief
Nou dank jullie wel...ben bloed nerveus maar heb wel enorme zin!!!! Dank jullie wel voor jullie tips!!!!
Je komt wel door de doune zonder visum.

Maar mocht je eerder terug reizen of een excursie boeken dan heb je het visum nodig.

Voor dat beetje geld geen risico lopen gewoon.

Heb je toevallig nog een paar dollars liggen?

Het visum koste 12 dollars toen ik ging.En toevallig had ik

dollars bij me.Ook bij de taxfree koste een slof egyptische

sigaretten mij drie dollar.In euro betaal je gewoon het zelfde.

Je hebt geen verloopstekker nodig.

En je kan gewoon je euro wisselen voor ponden aan de balie van het hotel.Niet teveel wisselen hoor je kan het niet terug wisselen.En in het hotel heb je eigenlijk geen cash nodig.

Neem wel paracetamol etc gewoon mee is daar erg duur.

Wij zijn negen dagen in Three corners van Marsa Alam geweest

en de gasten zijn overwegend Belgischs,Duits, Nederlands.

Zelf vondt ik dit erg prettig geen overkill aan Russen.

In de avond na vijf uur koelt het hard af.Vergeet geen lange broek en vest.En vergeet de Deet niet de muggen prikken er gemeen.

Veel plezier wij vonden het geweldig.
O en haal dat visum zelf bij het loket als je aankomt.

Sky tours doet het ook voor je maar je betaalt bij hun meer.
Dank je wel..stom muggens spul vergeten...maar zijn die er in de winter ook lees in da avond 14 graden...kan best koud worden toch voor muggen??? Of stel ik nu hele domme vragen...ze moeten mij altijd hebben....grrrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven