Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Mink vind ik wel een mooie naam, maar mijn eerste associatie is toch echt met die grote crimineel Mink K. Is toch jammer ergens vind ik.
Dubbel
Driedubbel zelfs, ik snap niet waarom.
- Tygo

- Wessel

- Dex

- Tristan

- Thijmen

- Jorden

- Twan

- Finn

-Merlijn

-Floris

-Olivier

-Victor

-Roman

-Timme

-Thor

-Michiel

-Mats

-Hugo

-Nino

-Florian

-Lasse

-Ivar

-Isaac

-Remen

-Rubin

-Gabriel

-Linus

-Len
Wat vinden jullie van de jongensnaam Yent of Jent?
Robbe? is hier tweede naam geworden, is een Vlaamse jongensnaam.

Yent vind ik een meisjesnaam.
@raarmaarwaar:

Merijn in plaats van Marijn? Ken een jongen die Merijn heet, dat kan dus ook.

Ilja stond bij ons heel lang op nummer 1. Vind het nog steeds een mooie naam.
Ik wist al op mijn 12de ongeveer (ver voordat ik mijn (nu) man tegen kwam) dat als ik ooit een zoon zou krijgen hij Laurens zou gaan heten. De opa en het broertje van mijn man heten Louwrens. De familie denk dat we hebben benoemd, en ja we hebben de schrijfwijze aangepast, maar Louwrens stond voor mij al vast toen ik 12 was!!

Voor de tweede konden we het niet eens worden en zouden we kiezen uit Thomas of Matthijs...... Dat is dus mijn top 3.
quote:Marahbloem schreef op 28 februari 2011 @ 21:12:

@raarmaarwaar:

Merijn in plaats van Marijn? Ken een jongen die Merijn heet, dat kan dus ook.

Die naam staat nu toevallig bovenaan mijn lijstje (ben niet zwanger). Ik vind Marijn net iets mooier.

Deze namen worden ook wel aan meisjes gegeven, maar voor een jongen vind ik het leuker.
Meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben over drie weken uitgerekend van ons tweede zoontje. De naam waren we eigenlijk wel uit, maar begin nu opeens zooooo te twijfelen! De naam is/ was Teun. Wat voor associatie hebben jullie hiermee? Ik ben bang dat het een beetje te 'boers' is en we hebben ook nog een agrarisch bedrijf. Onze achternaam is één lettergreep en ben bang dat het een beetje oud klinkt en dan is het ook nog moeilijk uit te spreken voor buitenlanders.... Man vind het nog steeds een erg leuke naam. Wat vinden jullie ervan?

Waar ik anders aan zit te denken is bijvoorbeeld Hugo, of Robin. Maar die zijn het toch ook net niet helemaal... Hebben jullie nog leuke ideen voor een hollandse naam?
Ik vind Teun superleuk, lekker vlot, lekker Hollands. En het was vroeger inderdaad behoorlijk boers, maar dat maakt 'm nu wel erg grappig en vrolijk. Ik zie echt zo'n eigenwijs blond jochie voor me. De andere namen die je nu noemt vind ik echt in een andere categorie vallen. Ik zou niet meer twijfelen als ik jou was. Het zijn vast de rondgierende hormonen waardoor je nu ineens gaat twijfelen. Als je de naam al die tijd al leuk vond, dan is ie vast ook gewoon leuk.
@ Robien ik vind Teun ook leuk hoor.

anders misschien

Joost

Tijn

Stijn

Stan

Twan

Mart

Stef

Luuk

Bram

Tim

Tom

Jorn

Jort

Sam

Guus

Brent
quote:Marahbloem schreef op 28 februari 2011 @ 21:09:

Robbe? is hier tweede naam geworden, is een Vlaamse jongensnaam.

Yent vind ik een meisjesnaam.

Ik ook.

Mijn nichtje heet Yenthe

Ik zag hier ergens ook Yentl staan, is ook een meisjesnaam
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:robien schreef op 01 maart 2011 @ 22:11:

Meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben over drie weken uitgerekend van ons tweede zoontje. De naam waren we eigenlijk wel uit, maar begin nu opeens zooooo te twijfelen! De naam is/ was Teun. Wat voor associatie hebben jullie hiermee? Ik ben bang dat het een beetje te 'boers' is en we hebben ook nog een agrarisch bedrijf. Onze achternaam is één lettergreep en ben bang dat het een beetje oud klinkt en dan is het ook nog moeilijk uit te spreken voor buitenlanders.... Man vind het nog steeds een erg leuke naam. Wat vinden jullie ervan?

Waar ik anders aan zit te denken is bijvoorbeeld Hugo, of Robin. Maar die zijn het toch ook net niet helemaal... Hebben jullie nog leuke ideen voor een hollandse naam?

Robin (zo heet mijn hoogblonde, blauwogige zoon )

Teun vind ik ook leuk.

Leuker dan Hugo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik dacht bij de naam Teun ook meteen aan iets "boers".

Maar die naam kan best.
Het is te hopen dat ik ooit een dochter krijg in plaats van zoon want ik vind geloof ik echt geen enkele jongens naam leuk..
Teun is heel leuk! Vind de naam tegenwoordig al bijna richting hockey/kak gaan, ipv boers.

Hugo vind ik ook echt geweldig.

Robin stukke minder.
Niet twijfelen, Teun is hartstikke leuk en zeker niet boers!

* zet Teun ook op eigen namenlijstje *
Bedankt voor de reacties! Ben beetje bang omdat we dus ook nog echt van de boerderie komen dat het dan juist weer niet zo leuk is en dat ie straks gepest wordt met boer Teun ofzo. Heb net een proefdruk van het geboorte kaartje binnen met Teun als naam en ik vind hem nog steeds wel leuk! *Begint er weer een beetje vertrouwen in te krijgen!*

Hugo vinden de meeste dus ook wel leuk.

Cejo: mooi lijstje! Stef vind ik ook erg leuk, Sam en Guus ook wel. Hmmmm stof tot nadenken!

Grappig om te horen dat Teun juist ook met een beetje 'kak' wordt geassocieerd.

Thanx meiden!
Teun is leuk!

Wat vind je evt van Ties?

of Gijs?
@ robien: twijfel begint bij meer meiden toe te slaan zo te lezen als de bevalling nadert. Vind Teun wel leuk! Zou er zelf niet voor kiezen maar ik vind het wel een leuke naam. Misschien komt t nu allemaal op je af en heb je daarom de twijfel? Twijfelde je bij de eerste ook op het laatst?
Wat vinden jullie mooier? Maurits of Maxim? Ben al bijna 37 weken zwanger en twijfel nog steeds....
Teun is leuk! Zie dan zo'n grappig, leuk jongetje voor me.
Teun is heeeeeeel erg leuk!

(Ik heb een klein blond Teuntje van 9 maanden met een guitige lach! Zijn naam past helemaal bij hem!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven