Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Wij kregen ook dit weekend de aanslag gemeentelijke belastingen: E 720 (waarv. E 68 hondenbelasting voor 1 hond). Gelukkig wordt het automatisch in 10 termijnen afgeschreven, dat scheelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Hier een aanslag van 407 euro wat betreft de gemeentelijke belastingen gekregen. Hmmm,, wordt er niet echt vrolijk van!
quote:himalaya schreef op 28 februari 2011 @ 12:13:

[...]

Ik betaal dik 300 euro voor 1 persoon aan gemeentelijke belastingen, rioolheffing en afvalstoffenheffing...

Hier ook al 2 jaar geen salarisverhoging..

Ai dat is wel heel erg veel.... dan heb ik nog geluk met mijn gemeente denk ik.

Het mijne is wel gebaseerd op gebruikersrecht, omdat ik huur, in plaats van eigenaarsrecht (voor koophuizen). Dat scheelt al heel veel (weet ik nog van toen ik nog een koophuis had). Maar dan is het nog erg veel. Dit is alleen afvalstoffenheffing en rioolheffing. Dan komt er later in het jaar nog iets van gemeentelijke heffingen, en moet ik ook nog apart betalen voor het legen van de container per kg EN per lediging...

@Ossiepossie: Dat van jou is ook niet mis inderdaad! Dat zijn flinke kosten, waar je ook niks op kan besparen, dat is wat ik altijd moeilijk vind. (ja de hond, maar dan blijft er nog heel veel over waar je echt niet omheen kan)

En ik kijk daar altijd overheen in mijn budget planning, omdat ik het in 2 keer betaal (met 134 is dat nog net te doen)

Mijn werkgever werkt ook zonder CAO, en ik vraag wel om salarisverhoging, maar ik krijg het helaas niet. :(

Nu kan ik wel een andere baan zoeken (en daar ben ik ook wel mee bezig) maar ze zijn op het moment ERG schaars! (om je een idee te geven, ik werk in het vakgebied van die 2000 mensen die bij MSD op straat komen te staan, en ook in dezelfde regio... dus de markt word overspoeld met Punica's!)
ja, even een nieuwe baan zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat je schrijft Starshine klopt, alles wordt duurder - en al gaat het maar om euro's per maand - het loopt toch op.

Om die reden ben ik binnen onze vaste lasten nog aan het kijken of sommige dingen goedkoper kunnen, we zijn overgestapt van energieleverancier en ziektekostenverzekering en ik ben overgestapt van mobiele telefoonprovider (Simyo voor de meelezer, durfde het met Ben toch niet aan). Maar op een bepaald moment kun je met je vaste lasten niet nog meer omlaag, kan voor nu niks bedenken behalve de auto de deur uit. Dan kun je idd beter kijken naar meer inkomsten, maar als dat er dan niet inzit... moeilijk moeilijk is het af en toe.
Inmiddels is er hier in huize Meidje nog een reden om te vrekken bij gekomen, man is ziek, heeft eigen bedrijf als zzp'er, maar kan voorlopig niet werken. We hebben afgesproken om zijn loon wat hij altijd overmaakte naar de vaste lasten rekening te halveren, zodat we niet interen op zijn zakelijke buffer en onze privebuffer. Vooralsnog betekent dat we alle vaste lasten kunnen betalen, maar niet of nauwelijks kunnen sparen. En geen idee hoelang deze situatie gaat duren.

Ik ben nu wel heel erg blij dat we altijd spaarzaam zijn geweest waardoor dit nu ook kan, we hebben gelukkig een buffer hiervoor. Had er niet aan moeten denken dat dat er niet was geweest.
Ben blij dat ik huur nu ik al die enorme bedragen OZB en gemeentebelastingen weer voorbij hoor komen!

Tsja, de markt is slecht, maar als je niet zoekt en solliciteert dan weet je zeker dat er niets gebeurt dus ik doe af en toe toch maar een poging. Krijg hier wel steeds meer werk, en meer verantwoordelijkheid, maar niet meer salaris en dat begint wel uit de pas te lopen.

Ga ook maar weer eens ietwat strenger zijn, want ongemerkt ga ik steeds wat makkelijker geld uitgeven en is het spaarbedrag iedere maand iets lager.

En maar weer eens wat dingen op MP zetten! (note to self).
Eh.. mijn bedrag van dik 300 euro (volgens mij zelfs 370 euro, inclusief afvalstoffenheffing) is gebaseerd op 1 persoon én huren...

Ik ga maar een briefje schrijven dat ik meestal op het werk poep, misschien krijg ik dan korting
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dan boffen jullie nog, betaal bijna 650 euro aan afval en riolerings, ben alleen en woon in een huurhuis.

hier wordt geen onderscheid gemaakt tussen alleenstaande en gezinnen, iedereen betaald even veel helaas
Hier ook ruim 680 euro voor gemeentelijke heffingen, ik laat het ook in 10 x afschrijven, anders vind ik het echt een smak geld in 1 x.

Ik heb me trouwens aangemeld als VIP klant bij V&D, dan krijg je extra kortingen op speciale koopavonden.

Ik heb ook Voordeelbonnengekregen die geldig zijn op speciale koopavonden op 2 en 3 maart.
Wij hebben een dikke 700 voor de gemeentelijke heffingen.
Oh, dan valt het hier eigenlijk best mee voor 2 personen, een hond en een koophuis. 631,31 en dat in twaalf termijnen. WOZ waarde is ook weer 2.000 omlaag trouwens.
Jeeminee, wat hoor ik een hoge bedragen voorbij komen voor gemeentelijke heffingen: wij zitten op 260 euro voor de gemeentelijke heffingen en 230 voor waterschapsbelasting. Twee personen met een huurhuis.
''Ik ga maar een briefje schrijven dat ik meestal op het werk poep, misschien krijg ik dan korting''

Hahaha, good one Himalaya! Ik poep ook altijd op het werk, maar was op deze vrekkentip nog niet gekomen!
Jeetje! Ik voel me haast zeurderig overkomen als ik die bedragen zie, wat veel zeg!

Ik heb zelf een modaal salaris, maar ik moet erg goed op de kosten letten omdat ik duur woon (particuliere huur). En dan doe ik niks geks, geen dure iphone/android/dinges of abbonementen... Als ik kijk naar mijn vaste lasten vraag ik me altijd af hoe mensen met een minimumloon het rondbreien, dat vind ik erg knap!
quote:Meidje schreef op 28 februari 2011 @ 14:03:

Jeeminee, wat hoor ik een hoge bedragen voorbij komen voor gemeentelijke heffingen: wij zitten op 260 euro voor de gemeentelijke heffingen en 230 voor waterschapsbelasting. Twee personen met een huurhuis.

Oh de waterschapsbelasting zit hier apart, maar die is bij mij ook altijd zoiets als de afvalstoffenheffing+rioolrecht qua kosten.

Ik merkte toen ik nog een koophuis had, dat het met OZB ook erg veel scheelt in welke gemeente je woont. De verschillen tussen de gemeentes kunnen erg groot zijn!
Waterschapslasten zijn ook niet misselijk, ik dacht iets van 250 euro.

Hier trouwens nog Hema kortingsbonnen, zaten bij de nieuwsbrief.
Oh, ja waterschap, even teruggezocht dat was 237 in november.

Ik zie net een mail van Airmiles met reclame voor die V&DVIPkaart en zie nu dat die kaart gratis is. Dan kan ik em ook wel aanvragen, met 100 bonusmiles . Ik dacht dat je er vroeger voor moest betalen?
quote:Meidje schreef op 28 februari 2011 @ 14:03:

Jeeminee, wat hoor ik een hoge bedragen voorbij komen voor gemeentelijke heffingen: wij zitten op 260 euro voor de gemeentelijke heffingen en 230 voor waterschapsbelasting. Twee personen met een huurhuis.zelfde situatie: 475 voor de gemeente (afvalstoffheffing zit hierbij) en 260 waterschap. Scheelt nogal
quote:Punica schreef op 28 februari 2011 @ 14:08:

Jeetje! Ik voel me haast zeurderig overkomen als ik die bedragen zie, wat veel zeg!

Ik heb zelf een modaal salaris, maar ik moet erg goed op de kosten letten omdat ik duur woon (particuliere huur). En dan doe ik niks geks, geen dure iphone/android/dinges of abbonementen... Als ik kijk naar mijn vaste lasten vraag ik me altijd af hoe mensen met een minimumloon het rondbreien, dat vind ik erg knap!dan kun je kwijtschelding aanvragen. Dat scheelt dus.
Volgens mij was die V&D pas vroeger ook een betaalmiddel, net als de Bijcard? Ik kan me van mijn moeder herinneren dat ze een V&D klantenkaart had waarmee ze op rekening kon kopen. Ik begin daar liever niet aan, want volgens mij heb ik dan de neiging om meer uit te geven omdat je het niet direct in je portemonnee voelt.
quote:extrahalo schreef op 28 februari 2011 @ 15:57:

[...]

dan kun je kwijtschelding aanvragen. Dat scheelt dus.

Maar dan moet je geen auto in je bezit hebben, want dan kun je er al naar fluiten.

En het maakt niets uit of het nu een oud goedkoop in blabla is en je hebt hem voor werk nodig of dat je 'm nu hebt omdat je het gewoon makkelijk vind.
quote:Pinkroses schreef op 28 februari 2011 @ 17:27:

[...]

Maar dan moet je geen auto in je bezit hebben, want dan kun je er al naar fluiten.

En het maakt niets uit of het nu een oud goedkoop in blabla is en je hebt hem voor werk nodig of dat je 'm nu hebt omdat je het gewoon makkelijk vind.Dat ligt aan je auto. Ik had het laatste jaar als student net een auto gekocht, ik kreeg nog wel vrijstelling toen ik dat aanvroeg. Was geen luxe bak, maar had hem echt nodig ivm werk en stage. Ze gebruikten een formule om je betalingsmogelijkheden te berekenen en ik kwam door mijn lage inkomen uit op kwijtschelding. Kon ik zelf berekenen op hun site.
Ja, ze hebben nu twee varianten bij V&D zag ik. Ook eentje die ook betaalkaart is, daar begin ik ook niet aan. Dat lijkt wel een soort creditcard alleen te gebruiken bij V&D. Zie ik het nut niet van in, ik heb al een gewone creditcard van de bank.

En ja, met een minimuminkomen én weinig spaargeld kun je kwijtschelding van de gemeentebelasting aanvragen. is een heel gedoe met stapels papieren waar je kopieën van moet maken.
Ik heb nog een tip om wat te bezuinigen:

Laatst kocht ik thee bij de hoogvliet die verkeerd gelijmd was (daardoor niet te gebruiken). Ik heb hierover een klachtenbrief geschreven (wat ik echt nog nooit heb gedaan!) en kreeg een waardebon voor 2,50.

Scheelt toch weer!

Helaas is hier weer een inbraak golf in de buurt (3x in 4 dagen al...) en wil ik morgen langs de gamma om iets inbreek-proof te halen. pfff stom om hier geld aan uit te geven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven