Durex flesjes

01-03-2011 07:58 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij adviseerde me een tijdje geleden om van die Durex flesjes te gebruiken omdat mijn vriend een hekel aan condooms heeft. We gebruiken dit nu ook enkele maanden en dit bevalt goed. Nu hoor ik echter verschillende verhalen hierover. De drogist in het centrum zegt dat het veilig is maar de drogist hier vlak bij zegt weer dat het geen anticonceptie is. Ik maak me zorgen omdat ik al 3 weken over tijd ben. Weet iemand hoe dit nu zit?
Een flesje? Wat voor flesje? Met wat voor spul erin? Zaaddodend glijmiddel oid?
Ik neem aan dat je het flesje goéd om den pemel hebt gedaan? En niet tijdens De Daad het dopje open hebt geklikt? Dan kun je niet zwanger zijn hoor.

En als je me niet gelooft, dan ga je naar de drogist vlakbij en haal je een zwangerschapstest. En als je die niet gelooft, haal je er ook nog een bij de drogist in het centrum. Meeste stemmen gelden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat zijn Durex "flesjes"? Is het een voorbehoedsmiddel of gewoon glijmiddel?

Als het klopt wat ik denk, dat is het gewoon zo'n pompje glijmiddel. In dat geval zou drogist #1 een ontzettende nitwit zijn wat betreft productkennis.

Maar ik mag toch aannemen dat je de verpakking hebt gelezen.... of niet?

Enne... over tijd is testen! Dat zou ik dan wel even laten weten bij drogist #1 en een klacht indienen (al ben je natuurlijk zelf ook verantwoordelijk, hij/zij hoort jou correct te informeren).
De enige flesjes die ik op de Durex-site tegenkom zijn inderdaad glijmiddel (op het eerste gezicht niet eens zaaddodend...) en een stimulerende gel.
Je bedoeld toch niet deze he?!

Nee, glijmiddel als anticonceptie? Dat ga je niet menen!

sorry hoor ..maar wat ongeloofwaardig.
Als ik je post nog eens nalees is je eerste zin voor twee interpretaties vatbaar. Hebben jullie die 'flesjes' gebruikt in combinatie met condooms, of op zichzelf?
Ik vrees het wel
Die zijn veilig om te gebruiken hoor. Als glijmiddel! Als je serieus deze als anticonceptie hebt gebruikt, dan zal ik maar als de donder een zwangerschapstest gaan doen....
quote:biebelien schreef op 01 maart 2011 @ 08:07:

sorry hoor ..maar wat ongeloofwaardig.Nou zeg....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En:
Geen condooms, geen pil, geen spiraal, geen onthouding. Nee....flesjes.
Nee! Dit kan toch niet waar zijn joh!
in welk deel van het land is het nu voorjaarsvakantie?
Je dacht; er staat zaaddodend glijmiddel op dus dat gaat wel goed?
Kind heb je geen voorlichting gehad op school ofzo?? En je kan zelf wel bedenken dat dit niet veilig is... Ik zou als de sodemieter een test doen en meteen een afspraak bij de huisarts maken!
Nee toch, TO?
En drie weken overtijd, maar er gaat geen lampje branden?
Als ik google op "durex flesjes" kom ik alleen maar glijmiddel tegen.

Nee, glijmiddel is geen anticonceptie.

Ik denk dat het verstandig is als je zo spoedig mogelijk:

1. een zwangerschapstest doet.

2. een afspraak maakt bij de dokter om je eens goed te laten voorlichten over anticonceptie.

3. voortaan alleen naar de drogist "hier vlakbij" gaat, en niet meer naar die in het "centrum". Misschien moet je daar ook even klagen. Maar misschien heb je de vraag aan hem/haar zo onduidelijk gesteld dat hij/zij dacht dat je bedoelde: is glijmiddel niet slecht voor mijn vagina? Of: beschadigt glijmiddel het condoom niet? In beide gevallen zou een drogist kunnen zeggen: nee hoor, het is veilig.

En wat te doen met mannen die "een hekel" aan condooms hebben? Of liever: wat te doen met mannen die weigeren een condoom te gebruiken? (alle mannen hebben namelijk een hekel aan condooms)

Misschien is hij net zo naïef als jij op het gebied van anticonceptie. Maar ik betwijfel het. Vertrouwt hij net zoveel op het glijmiddel als jij en komt hij dus in jou klaar? Of is ie toch voorzichtig en gaat hij voor het zingen de kerk uit? Ik wed dat laatste. Dat zou een indicatie zijn dat hij weet wat hij doet, en jou moedwillig onwetend laat, en willens en wetens een risico loopt jou zwanger te maken.

En omdat hij dus niet eerlijk tegenover je is, zou ik hem ook niet vertrouwen mbt je gezondheid: met SOA's dus. Sowieso is het vrij onverstandig om meteen onbeschermd de koffer in te duiken met een nieuwe liefde. Eerst testen, dat is het minste wat je kunt doen. En daarnaast moet je je afvragen of je iemand kunt vertrouwen. Iemand kan namelijk vreemd gaan, en niet iedereen doet dat met condoom en biecht dat dan op (wat wel nodig is om het veilig te kunnen doen). En gezien het risico dat je vriend nu al met je neemt, lijkt hij me jouw vertrouwen niet waard.

Shepehrd
TO ga eens heel snel over een test heen plassen,

Laat dit alsjeblieft niet waar zijn, anders een afspraak maken met de huisarts, heel snel.

Om te praten over anticonseptie (je weet wel de pil enzo)

Vandaag nog

Geen condoom.
Als dit echt is: (lekkere binnenkomer...) TESTEN!

En ondanks het aanraden van een vriendin én een halfslachtige drogist blijf jijzelf verantwoordelijk voor wat je doet cq. gebruikt. LE-ZEN, in dit geval de verpakking.

Sterkte.
Omg! Als je zo naïef bent, mag je nog geen seks hebben!

Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent, geen soa hebt en dat je je les hebt geleerd!
Een apothekersassistente heeft mij ooit geprobeerd Sensilube te verkopen als zijnde zaaddodende pasta.

Dus ja, er zijn mensen die echt zo stom zijn en dan ook nog achter de balie van een apotheek of drogist staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven