Durex flesjes

01-03-2011 07:58 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij adviseerde me een tijdje geleden om van die Durex flesjes te gebruiken omdat mijn vriend een hekel aan condooms heeft. We gebruiken dit nu ook enkele maanden en dit bevalt goed. Nu hoor ik echter verschillende verhalen hierover. De drogist in het centrum zegt dat het veilig is maar de drogist hier vlak bij zegt weer dat het geen anticonceptie is. Ik maak me zorgen omdat ik al 3 weken over tijd ben. Weet iemand hoe dit nu zit?
Niet eens met Ivetje. Als een klant vraagt om zaaddodende pasta en een apothekersassistente komt aan met Sensilube dan is dat werkelijk heel stom en onprofessioneel. Mensen gaan naar een apotheek omdat ze vertrouwen op het professionalisme van de mensen achter de balie. Als ze het zelf weten kunnen ze voor veel zaken net zo goed naar de voordeeldrogist.

Als een apothekersassistente een produkt aanraadt dan moet je daar wèl op kunnen vertrouwen. Als ze niet zeker is van haar zaak dan moet ze ook geen produkt aanraden; dan hoort ze het eerst na te kijken. Dat is ook helemaal geen schande. Een verkeerd en onjuist advies, zéker over zoiets belangrijks als anticonceptie, is dat wèl.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 17 oktober 2011 @ 13:29:

Niet eens met Ivetje. Als een klant vraagt om zaaddodende pasta en een apothekersassistente komt aan met Sensilube dan is dat werkelijk heel stom en onprofessioneel. Mensen gaan naar een apotheek omdat ze vertrouwen op het professionalisme van de mensen achter de balie. Als ze het zelf weten kunnen ze voor veel zaken net zo goed naar de voordeeldrogist.

Als een apothekersassistente een produkt aanraadt dan moet je daar wèl op kunnen vertrouwen. Als ze niet zeker is van haar zaak dan moet ze ook geen produkt aanraden; dan hoort ze het eerst na te kijken. Dat is ook helemaal geen schande. Een verkeerd en onjuist advies over anticonceptie is dat wèl.Zaaddonende pasta is geen anticonceptie, dus het is geen verkeerd advies daarover. En natuurlijk had ze het beter na moeten kijken. Maar ik begrijp dat een apothekersassistente nooit een fout mag maken. Poeh, er rust een zware last op mijn schouders... Overigens vertel ik klanten altijd dat ze zelf de bijsluiter thuis nog even moeten doornemen. En op die manier komen eventuele onjuistheden waarin ik me heb vergist vanzelf boven en heb je dat probleem dus niet. Je kan dan altijd nog terug gaan met het product als je het niet vertrouwt. Of even bellen ofzo. Je hebt ook nog enige verantwoordelijkheid zelf natuurlijk. Fouten zijn menselijk.
je hebt inderdaad een zekere verantwoordelijkheid ja.

Maar ook de klant/patient heeft de eigen verantwoordelijkheid om zelf te checken of het klopt. Zo kreeg ik bv een anti-bioticakuurtje mee zonder dat ik gewaarschuwd werd dat de pil dan minder goed werkt.

Nu stond dat in de bijsluiter en die lees ik altijd trouw, maar ik hoor toch vaak van mensen die dat niet weten en ook niks lezen en dan -verrassing- zwanger blijken.
Sorry hoor, maar het is toch algemeen bekend dat de pil minder werkt als je abtibiotica neemt?! Daarbij krijg ik altijd een extra los briefje van de apotheek hier mee, buiten bijsluiter, waarop staat dat de pil niet betrouwbaar is in combi met antibiotica. Die mieter ik vervolgens gelijk in de ton want ik ben op den hoogte!
nou zo algemeen bekend is het blijkbaar niet (was hier laatst nog een topic over).

Maar waar het om gaat is dat ik normaal gesproken altijd te horen krijgt welke wisselwerkingen medicijnen met elkaar hebben bij de apotheek.

Ik ging toen ik zwanger was een een doosje ibuprofen kopen voor mijn man en kreeg meteen te horen dat ik dat niet mocht slikken.

En dan haal je een ab-kuurtje en niemand zegt je iets over de pil.

Nou ben ik zelf een grote meid die bepaalde dingen wel weet en kan lezen, maar heel veel mensen lezen dus niet. En een ongewenste zwangerschap is wel even wat anders dan wat huiduitslag door niet-matchende medicatie.

Ook wel eens meegemaakt vroeger met een bewoner die anti-epileptica slikt. Die kreeg een ab-kuurtje mee die een hele nare wisselwerking had met haar gewone medicatie. Ze kwam daardoor in een status epilepticus terecht (een aanval die niet uit zichzelf meer stopt).
Dat is ook voornamelijk het probleem. Dat mensen zelf geen bijsluiters meer lezen en er vanuit gaan dat de assistente ze elk detail wel verteld wat belangrijk is. Maar er kan natuurlijk altijd iets zijn wat niet verteld word en waar je dan dmv die bijsluiter wel achterkomt. Nu is die ab en de pil wel iets wat ik zelf altijd vermeld, maar niet elke ab heeft deze bijwerking hoor! Er zijn er ook waarbij je de pil gewoon normaal door kan slikken en geen extra voorbehoedsmiddelen hoeft te gebruiken.
quote:Ivetje schreef op 17 oktober 2011 @ 13:33:

[...]

Zaaddonende pasta is geen anticonceptie, dus het is geen verkeerd advies daarover. En natuurlijk had ze het beter na moeten kijken. Maar ik begrijp dat een apothekersassistente nooit een fout mag maken. Poeh, er rust een zware last op mijn schouders... Overigens vertel ik klanten altijd dat ze zelf de bijsluiter thuis nog even moeten doornemen. En op die manier komen eventuele onjuistheden waarin ik me heb vergist vanzelf boven en heb je dat probleem dus niet. Je kan dan altijd nog terug gaan met het product als je het niet vertrouwt. Of even bellen ofzo. Je hebt ook nog enige verantwoordelijkheid zelf natuurlijk. Fouten zijn menselijk.Ik kom toch al nooit bij een apotheek en dit gelezen hebbende houd ik dat graag zo. Ik blijf liever gezond.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Ivetje schreef op 17 oktober 2011 @ 13:33:

[...]

Zaaddonende pasta is geen anticonceptie, dus het is geen verkeerd advies daarover.

Als je letterlijk vraagt om "zaaddodende pasta voor gebruik bij een pessarium" , en de assistente zegt "hier heeft u sensilube, dat is wat u moet hebben", dan is dat wel degelijk advies over anticonceptie en een fout van de assistente. Kom zeg. Als ze zoiets niet weet moet ze dat niet zeggen.

quote:Maar ik begrijp dat een apothekersassistente nooit een fout mag maken..

Nee, dat soort fouten mag je als apothekersassistente inderdaad niet maken. Of beter gezegd: dan moet je erkennen dat dat een fout is. En niet klagen dat dat een te zware last is. Dan moet je inderdaad bij het Kruidvat achter de kassa gaan werken. Naar een apotheek gaan mensen in de verwachting dat ze daar ter zake kundig advies krijgen, of doorverwezen worden naar iemand die het wel weet, of desnoods gevraagd worden zelf de verpakking te lezen omdat de assistente het niet weet.,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven