Durex flesjes

01-03-2011 07:58 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij adviseerde me een tijdje geleden om van die Durex flesjes te gebruiken omdat mijn vriend een hekel aan condooms heeft. We gebruiken dit nu ook enkele maanden en dit bevalt goed. Nu hoor ik echter verschillende verhalen hierover. De drogist in het centrum zegt dat het veilig is maar de drogist hier vlak bij zegt weer dat het geen anticonceptie is. Ik maak me zorgen omdat ik al 3 weken over tijd ben. Weet iemand hoe dit nu zit?
TO: die 89 in je nick is zeker je geboortejaar? Bij iemand van 17 kan ik me die naïviteit nog voorstellen, maar als je inderdaad 21 bent: waarom heb je dan niet verder gevraagd? Of de gebruiksaanwijzing gelezen ofzo????
Dat kan echt niet, Snormel. Is inderdaad bijna een klacht waard...

Maar dan nog: Op je 21e (ga ik even van uit) mag je toch ook zelf wel weten dat alleen zaaddodende pasta/glijmiddel niet genoeg is als anticonceptie? (Als dit glijmiddel al zaaddodend is, op de Durex-site staat dat er namelijk niet bij, dus ga er van uit dat het in dit geval niet eens zo is...)

TO, kom terug en verklaar je nader!
Hier in mij regio is het voorjaarsvakantie hè...

Ongeloofwaardig verhaal of ander heul, heul erg dom...
T.O, je weet toch wel dat je het flesje moet leeg drinken vóór de daad?
quote:Starshine schreef op 01 maart 2011 @ 08:11:

in welk deel van het land is het nu voorjaarsvakantie?Hier in regio Rotterdam in ieder geval!
quote:stewardess schreef op 01 maart 2011 @ 08:39:

Ik ga er vooralsnog van uit dat TO bedoelt dat ze condooms én 'het flesje' heeft gebruikt. Ik wil er niet aan dat er echt mensen bestaan die denken dat glijmiddel onder anticonceptie valt.
The time is now
@ Banba: Laten we het hopen...
TO, dat de mensen hier lachend reageren, is misschien niet aardig, maar dat is omdat we niet willen geloven dat je een flesjes (wat zit er eigenlijk in zo'n flesje?). Hebt gebruikt als voorbehoedsmiddel, jij en ook je vriend hadden beter moeten weten.

Geen condoom willen gebruiken, want: zit niet lekker, vrijt niet lekker is toch wel zo'n lamlullen smoes, brrrrrr. Denk in het gevolg even na. Een zwangerschap, of een soa zijn zo opgelopen. en geloof me (ongewenst) zit dat 1000 keer slechter dan een condoom.

Ga vandaag nog naar je huisarts.

Doen, neem je verantwoordelijkheid.

Echt.
Je vriend heeft een hekel aan condooms en nu ben je 3 weken over tijd?

Ik hoop dat ie geen hekel aan kinderen heeft dan...
quote:stewardess schreef op 01 maart 2011 @ 08:39:

Mensen, ik denk dat wij overwegend van een leeftijd zijn dat we goed of in elk geval redelijk onderwijs hebben gehad op het gebied van de seksuele voorlichting. Dat was dankzij AIDS. Het was ook voortdurend op televisie, veilig vrijen.

Het is een feit dat sinds er AIDS-remmers zijn, de seksuele voorlichting op scholen stukken minder is geworden. Ook op televisie is geen postbus-51-spotje meer te bekennen, laat staan Dieuwertje Blok of Angela Groothuizen met een voorlichtingsprogramma op primetime. Er is alleen Spuiten en Slikken, maar dat is seks voor gevorderden, en bovendien uitgezonden op een tijdstip dat brave kindertjes allang in bed liggen. Tel daarbij nog op dat er bepaalde regio's in Nederland zijn waar het sowieso not done is om ook maar te denken aan seks voor het huwelijk, dus waar anticonceptie helemaal niet nodig is (ahum).

Het is dus gevaarlijk om te impliceren dat meisjes van 21 per definitie evenveel weten als wij. Misschien is Shirley fake. Maar misschien ook niet. In het eerste geval is het niet erg als we per ongeluk een serieus antwoord hebben gegeven. In het tweede geval is het een ramp als we alleen maar lopen te schamperen.

Shepherd
Voorjaarsvakantie in rotterdam Scarlet?

Dan zal shirley wel van rotterdam zuid komen:-)
Sheperd, ik vind je erg lief en begripvol richting TO. Je hebt gelijk dat ze er (als dit allemaal waar is!) weinig mee opschiet als wij alleen maar gaan zitten schamperen.

Van de andere kant is er nu wel véél meer info op het internet dan zeg 15 - 20 jaar geleden. Ik neem ook aan dat er een bijsluiter bij die 'flesjes' zit waarin Durex nog het één en ander uitlegt.

De informatie is er dus echt wel, en TO moet er zelf voor zorgen dat ze weet wat ze doet.
Wij gebruiken Spa flesjes, die zitten net wat ruimer.
quote:Banba schreef op 01 maart 2011 @ 08:42:

[...]

Ik ga er vooralsnog van uit dat TO bedoelt dat ze condooms én 'het flesje' heeft gebruikt. Ik wil er niet aan dat er echt mensen bestaan die denken dat glijmiddel onder anticonceptie valt.Denk het toch niet. Haar vriend heeft een hekel aan condooms en daarom gebruikt ze het flesje
Alles komt goed..........
Surely you can't be serious.
jee wat een reacties, ik heb nu wel begrepen dat het niet zo slim was om niet even te lezen wat er op staat. Ik dacht dat het een zaaddodend middel was en dat durex wel safe is. Ik maak snel een afspraak met de huisarts, die zal zich ook wel afvragen waar mijn verstand is....
OMG. Ik hoop dat die huisarts er een lesje anticonceptie tegenaan gooit.
quote:Shepherd schreef op 01 maart 2011 @ 08:48:

Mensen, ik denk dat wij overwegend van een leeftijd zijn dat we goed of in elk geval redelijk onderwijs hebben gehad op het gebied van de seksuele voorlichting. Dat was dankzij AIDS. Het was ook voortdurend op televisie, veilig vrijen.

Het is een feit dat sinds er AIDS-remmers zijn, de seksuele voorlichting op scholen stukken minder is geworden. Ook op televisie is geen postbus-51-spotje meer te bekennen, laat staan Dieuwertje Blok of Angela Groothuizen met een voorlichtingsprogramma op primetime. Er is alleen Spuiten en Slikken, maar dat is seks voor gevorderden, en bovendien uitgezonden op een tijdstip dat brave kindertjes allang in bed liggen. Tel daarbij nog op dat er bepaalde regio's in Nederland zijn waar het sowieso not done is om ook maar te denken aan seks voor het huwelijk, dus waar anticonceptie helemaal niet nodig is (ahum).

Het is dus gevaarlijk om te impliceren dat meisjes van 21 per definitie evenveel weten als wij. Misschien is Shirley fake. Maar misschien ook niet. In het eerste geval is het niet erg als we per ongeluk een serieus antwoord hebben gegeven. In het tweede geval is het een ramp als we alleen maar lopen te schamperen.

Shepherd

Ik heb geen idee hoe de seksuele voorlichting en uitleg van anti-conceptie er tegenwoordig op school uitziet, maar ik heb op school ook niet zoveel voorlichting gehad hoor. Dat was namelijk bij de biologieles inbegrepen en dat vak had ik nou net niet gekozen (jammer, want ik hoorde hilarische verhalen over condooms over bezemstelen). Naar Angela G. keek ik ook niet, en internet was nog niet beschikbaar voor de gewone mensch.

Mijn kennis kwam vooral van vrienden en vriendinnen en de Yes. En toch wist ik heel goed wat er allemaal aan ac was en hoe je het moest gebruiken.

Maar goed, als ik TO het voordeel van de twijfel geef, kan ik alleen maar adviseren als de sodemieter een zwangerschapstest te doen en daarna een SOA-test. (Ongeacht de uitkomst haar vriendje de deur uitgooien.)

In geval van zwangerschap moet ze zich gaan bezinnen wat ze wil. Kind houden, afstaan of een abortus.

Daarna zich GOED voor laten lichten over ac en eventueel meteen een spiraaltje laten plaatsen.
Zou eerst een zwangerschapstest doen denk ik, het lijkt me dat dat toch het belangrijkste is wat je nu wilt weten. Daarnaast zal dat waarschijnlijk toch ook het eerste zijn wat de HA doet.

En Durex is (voor zover ik weet) inderdaad een betrouwbaar merk, maar dan moet je de producten dus wel gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.
Ik hield me er ook niet zoveel mee bezig totdat ik 'sexueel actief' werd, maar op dat moment wist ik wel wat me te doen stond! Hoe dan ook, je krijgt heus wat mee op school, boeken, films, vriendinnen, je moeder (dat in mijn geval, ze heeft me meerdere malen gewaarschuwd over het hoe en wat).
en wat de drogist met 'veilig' bedoelde...ik denk dat hij wilde zeggen dat je het glijmiddel veilig mèt een condoom kunt gebruiken. Sommige glijmiddelen breken het rubber namelijk af en dat is niet veilig.
quote:Mac123 schreef op 01 maart 2011 @ 08:47:

[...]

Mááác, je leeft nog!
quote:shirley1989 schreef op 01 maart 2011 @ 09:13:

jee wat een reacties, ik heb nu wel begrepen dat het niet zo slim was om niet even te lezen wat er op staat. Ik dacht dat het een zaaddodend middel was en dat durex wel safe is. Ik maak snel een afspraak met de huisarts, die zal zich ook wel afvragen waar mijn verstand is....

Sterkte

En durex is ook een goed en safe, maar je moet producten wel gebruiken waarvoor ze zijn bedoeld, nu is dit een hele kostbare les voor jou. Hoop dat je in het vervolg wel leest wat je gebruikt.

Ze geven er niet voor niets een gebruiksaanwijzing bij.

Laat je nog weten, wat de uitslag is en hoe de arts gereageerd heeft?
quote:shirley1989 schreef op 01 maart 2011 @ 09:13:

jee wat een reacties, ik heb nu wel begrepen dat het niet zo slim was om niet even te lezen wat er op staat. Ik dacht dat het een zaaddodend middel was en dat durex wel safe is. Ik maak snel een afspraak met de huisarts, die zal zich ook wel afvragen waar mijn verstand is.... Als je geen kindjes of ziektes wilt dan léés je toch eerst???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven