Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Senshi vervelend zeg!! Robin heeft hier ook niet zijn beste dagje moet ik zeggen!

Lekker zo'n wijkverpleegkundige die zo onzeker is! Heb je lekker veel aan!

Jahoe!!! Ons schema zit vol, alle beebjes zijn geboren!

Gefeliciteerd Jennifer en Juuls!

Ik ga morgen uitgebreid reageren, vertel nu alleen dat we sinds zaterdagmiddag weer uit het ziekenhuis zijn. Het lijkt goed te gaan met meisje, begint nu een echt ritme te krijgen en is ook steeds meer wakker. Geen koorts meer gehad en het hoesten wordt ook echt minder!
Senshi kan het een regeldagje zijn? dat is meestal na ongeveer 10 dagen (Milan is vandaag 12 dagen) en kan ook een paar dagen aahouden. Alles wat ik lees over voeden: laat het kind zelf aangeven wat het wil. (afgezien dan als hij afvalt of geel wordt zoals zoon-lief) Lekker rustig aan doen meid, lekker knuffelen, het gaat vanzelf weer over.
Maak je niet te druk Senshi, hier had catootje ook steeds maar 60 op en was toch meer dan 200 gram aangekomen.

Ze weten echt zelf wel wat ze nodig hebben.

En dat huilen is vervelend idd, maar misschien is het maar voor 1 dagje. Goed dat je hem even op bed heb gelegd, je moet ook aan jezelf denken!

@Meekletser: Fijn dat jullie weer thuis zijn! Doe rustig aan!
Feb hou die buikpijngoed in de gaten hoor! Ik heb het ook te lang voor lief genomen!

Go Elin! Weer een zorg minder!

Amelief je bent er maar druk mee! Nu kolf je dus en dat geef je in een flesje? Tegen mij is verteld datbik me nietvte druk moet maken om de grammen, zolang ze voldoende plast en poept en tevreden is, is het goed. Daar kan ik me zeker wel in vinden!

Rianne en ik hebben vanmorgen samen gedouched! Zo mooi om haar te zien ontspannen, oogjes dicht en op zoek naar de tepel...

Even tijd voor een ontaarde moeder-vraag: wat doen jullie overdag met jullie kleintje na het voeden? Knuffelen, in de box? En dan tot ze slapen? Of verveeld raken? En dan weer terug naar bed? Ik weet dat stukje nog niet goed in te vullen hoor.
pfff nou hier ook zo'n dag. gisteren een superdag maar vandaag is het pet. vanmorgen wilde ze niet echt slapen en vanmiddag ook al niet. en ik had een "vrije" middag maar ja als er dan beneden een baby ligt te huilen kan ik ook niet slapen. Nu slaapt ze (na een wandeling met mama 2) trouwens heerlijk.

even een vraagje voor de flesvoeding dames: welke voeding geeven jullie? wij zitten er nog steeds aan te denken om over te stappen op voeding voor krampjes en moeilijke ontlasting. Maar ja wanneer/waarom doe je dat?

Net op internet gelezen dat je een huilbaby hebt als ie 3 uur, 3 dagen per week, 3 weken lang huilt. Volgens lief komen wij daar wel aan, volgens mij niet. Huilbaby's zijn trouwens vaak ontroostbaar en dat valt bij ons gelukkig erg mee!!!
hier is het ritme: luier verschonen, eten, even knuffelen/pink zuigen, in bed/box/wandelwagen om te slapen. ondertussen ruim ik de luier op,spoel een fles om, rommel wat rond. Wil ze niet slapen dan zit er soms nog een boertje dwars of (zoals vanmorgen) hebben we een vieze luier. 1 tot 2 keer per dag ligt ze in de box te kijken naar speeltjes. totdat ze begint te piepen. dan valt ze of vanzelf in slaap of aaien we haar over haar buikje tot ze rustig is of neem ik haar gewoon lekker bij me!!! Slapen doet ze dus maar net waar ze is.
@Fem: Overdag vindt ik ook lastig hoor!

Ik probeer haar om en om een voeding in bed te leggen. Vindt het ook zo sneu als ze de hele dag in bed ligt.

Hier ook Schone luier, eten, kroelen, even in de box of nog op schoot en dan naar bed.

BIj de volgende voeding laat ik haar dan gewoon in de box slapen.

@Mikado: Ik geef Nutrilon en geen last van krampjes gelukkig.

Ze heeft wel soms last met poepen, maar ik vindt het niet hard ofzo. Ze doet wel 10 minuten over het poepen.
Ik weet het echt niet meer. Drinkt ie net zijn fles van 90 cc bijna leeg. En opeens: Flats. Een melkfontein. ALLES eruit 2 meter ver. Ik onder, de bank onder, de hond onder :( Wat kan het toch zijn :(

Ik denk dat ik heb gevonden wat het is: projectielbraken. Morgen maar eens de huisarts bellen want dit is echt niet normaal en hij heeft veel pijn en honger maar houdt het niet binnen.
Hoi,

Even een kort berichtje, heb ook alleen nog maar de laatste pagina bijgelezen, dus ben niet meer zo goed op de hoogte... Vandaag weer een betere dag gehad gelukkig!! Afgelopen nacht heeft vriendlief m'n meisje een fles gegeven, zodat ik eindelijk een beetje bij kon slapen. Ze heeft wel de hele nacht liggen spoken, dus vond het wel een beetje zielig... Heb toen van 2.00 tot 08.00 uur geslapen, heeeeerlijk!!! Had dat echt even nodig, waardoor het in mijn hoofd iets beter gaat! Vannacht gaan we het weer zo doen. Vriendlief ligt dus beneden op de bank.. Hij heeft avonddiensten, dus gelukkig kan hij 's ochtends een beetje bijslapen..

Jennifer: gefeliciteerd meid, eindelijk is ze er!!!!!!!! Leuke naam, heeft ook heel lang op ons lijstje gestaan!

Ritme: nog niet echt aanwezig...

Senshi: klinkt inderdaad als een regeldag, hopelijk haalt ie vannacht wat slaap in?

Hier laat ik het even bij, moet naar m'n meissie toe! Hopelijk later wat meer tijd, want ik kan jullie niet meer missen hoor!!

Liefs!
Goedenavond!

Amelief, vervelend dat je mannetje zo is afgevallen. hoop dat het snel beter gaat met hem.

Ach lieve Senshi, wat naar dat Milan zo weinig eet en dan ook weer uitspuugd.. Ik heb helaas geen tips voor je maar wel een dikke knuf

Wij geven nutrilon standaard 1 Mikado. Maar Laurens is qua eten vrij makkelijk, want in het ziekenhuis kreeg hij Friso. En toen we afgelopen zondag in het ziekenhuis waren voor mij moest hij daar ook eten en hij klokte zo de Friso weer naar binnen terwijl hij thuis dus die andere eet. Poepen heeft hij trouwens absoluut geen moeite mee, haha. In elk geval geen harde poep zegmaar

Hier zijn de avonden lastig Kwik. Nachten gaan prima. Maar na de voeding van 4a5 uur wil hij dus niet meer slapen tot een uur of 11. Tja das wat lang he... Nu heb ik vanavond mn moederhart gebroken en hebben we hem laten huilen in zn bedje. uiteindelijk is hij na ruim 20 minuten in slaapgevallen. Voor die tijd zat hij op m'n arm te vechten tegen de slaap. Nu slaapt ie lekker, en moet ie tussen 10 en 11 komen voor de late voeding. Maar als ie om 11 uur nog niet is geweest maken we hem wakker.

Leuk Fem dat jullie samen gedouched hebben. Ik kan dat helaas fysiek nog niet aan, maar morgen gaat man samen met hem onder de douche. Eens kijken of ie dat leuk/lekker vind.

Hier hebben we de kleine ook gewoon wel eens lekker opschoot hoor tussen 2 voedingen in. Gewoon lekker tutten.

Feb doe je voorzichtig met je buikpijn meis?

Lekker gehuisvrouwd

Meekletser wat fijn dat jullie weer lekker thuis zijn en dat het een stuk beter gaat met je kleine meid!!

Jij ook lekker bezig Prinses! Ik kan nog helemaal niets in huis. Ja een beetje rommelen maar dat is het ook wel.

Fijn Kupcake dat je even bijgeslapen hebt. Tot snel weer!!

Man is vandaag weer lekker aan de wandel geweest met de kleine man. Lekker de koude buitenlucht in. En meneer heeft weer heerlijk getukt in z'n wagen. Ik had in de tussentijd een beetje gerommeld in huis maar dat heb ik wel weer geweten daarna..... Maar goed er hangt nu een waslijn in huis met leuke nieuwe kleertjes

De mevrouw van het CB is vandaag thuis geweest. Moesten een hele vragen lijst invullen, en verder een hoop folders gekregen, zonder al te veel nieuwe info, dus die kunnen weer weg, haha.

Verder is ie gewogen en weegt nu 4020 gram. Joehoe de 4 kilo gepasseerd .

We zijn vandaag overgestapt naar 6 voedingen. Tot op heden gaat het goed. hij heeft er nu 5 op en straks dus de laatste. Ben benieuwd of we dit ritme vast kunnen houden. Zou fijn zijn.

Ik heb nog steeds erge last van m'n wond. Het lijkt een stuk roder en dikker dan gister Nu zei de gyn we dat het een dag of 3 zou duren voor het minder zou worden, en dat het ook nog wel wat roder kon worden, maar ik vind het eigenlijk niet zo grappig meer nu. T ziet er ook echt naar uit. Eens zien hoe het morgen ontwikkelt, en anders donderdagochtend het ziekenhuis maar weer bellen.

Ik wil gewoon zo graag weer wat kunnen doen enzo, en ook iets verder kunnen lopen dan 200 meter zeg maar. Ik wil gewoon lekker naar buiten. Hopen dat het einde van de week beter gaat.
Als jr gaat wisselen met flesvoeding moet je dat schepje voor schepje doen, zeker als de kleine al snel last heeft van krampjes. Je begint dan dag 1 bij een fles van 150 met 4 schepjes oude voeding 1 nieuwe. Dag twee is 3 schepjes oude voeding en 2 nieuwe enz. Zo voorkom je de meeste krampjes. (darmen worden geprikkeld door de nieuwe voeding)

Wij geven Friso trouwens en in het ziekenhuis gaven ze nutrilon. Maar hier verder geen krampjes. Zij net al tegen manlief als je bij elkaar op moet tellen hoeveel die gehuild heeft in de afgelopen 2 weken kom ik misschien net aan op de 30 minuten. En dan komt het alleen omdat we laat zijn met een flesje of hij uit bad moet! Echt mazzelkonten hier dus! Wel kan die goed mopperen hoor!
Wij hebben hier ook mazzel hoor. Laurens is over het algemeen ook erg tevreden. En idd mopperen kan hij ook erg goed, haha

Ik ga naar bedje toe. kleine man slaapt nog steeds dus dat is fijn. Man doet de late voeding dus ik duik er vast in zo.

Tot morgen
Mikado, heb vannacht liggen denken. Als ze echt zo unhappy is, moet je misschien over stappen op hypoallergeen voeding. Mijn vriendin haar kleine had ook zon last van krampjes en heel veel huilen! Hypoallergeen hielp wel iets. Ze bleef wel wat huilerig totdat ze 3 maanden was. Inbakeren vondt ze ook erg prettig..

Hoop dat je er wat aan heb, en ik niet de zoveelste ben met "goedbedoelde" tips... Sterkte er in ieder geval mee, weet uit ervaring (kdv) hoe frusterend zo'n huilend kleintje is. (maar die kreeg je echt heel moeilijk stil)

Robin heeft zojuist 2x een schone pyama aangekregen en een schone slaapzak. De melk kwam er via zijn neus uit! Nu even wakker blijven tot hij slaapt, hij is nog aardig aan het mopperen namelijk
Oh die krampjes zijn zo zielig... vooral ook opletten wat je zelf eet he. In de ban zijn behalve de kool en prei ook: koffie, chocola, tomaten. Kwikzoon was gisteren ook weer huilerig en hangerig (het begon precies op het moment dat kwikman thuis kwam en zijn voet over de drempel zette...hmmm) de infacol werkt pas na een paar dagen geloof ik. Gelukkig na 11 uur na 10 minuutjes huilen in slaap gevallen.

Fem: Tussendoor slaapt kwikzoon eigenlijk. Pas na 1500 uur wordt hij gezellig dus tot die tijd heb ik wat tijd voor mezelf, huishouden, kolven, fysio-oefeningen, middagdutje (en natuurlijk nog een voeding tussendoor).

Na 1500 uur maken we vaak een wandeling en daarna ligt hij lekker in de box te pruttelen totdat het kramp-uurtje begint.

En met die krampjes houd ik hem veel bij me.

Douze wat vervelend dat je nog niet kunt douchen... en dat de wond nu weer opspeelt! Meer dan 200 meter lopen? Oeh, dat deed ik ook pas op dag 8... en zonder ks.

Senshi jeetje wat een spuug-verhaal. Kan me voorstellen dat je er moe en onzeker van wordt. Had de vrouw van je cb nog tips?

Zo, nu even kolven en om 11 uur komt een vriendin met haar 2 kindjes op kraamvisite. Leuk, en het is lekker weer!

Kupcake fijn dat het nu iets beter gaat. Voor je eigen slaap zorgen is echt heel belangrijk, anders raak je uitgeput en geirriteerd. Doe je ook nog je middagdutje? Ik ga er sowieso in, ook als ik niet kan slapen. Van de week 1x overgeslagen en 's avonds zat ik er helemaal doorheen. Ik zeg m nog een keer: zorg eerst voor jezelf, anders wordt er voor niemand meer gezorgd.
nou ilk heb ok vannacht liggen denken (lief kwam vertellen dat ze goed nieuws had, ik heb 3 keer gevraagd wat dan, maar ze had yara om half 3 's nachts de nachtfles al gegeven. ondertussen was ik toen zo wakker dat ik niet meer kon slapen.......

maar ze heeft gisteren maar 5 flessen gehad. 6, 10, 1, half 7, half 11. waarschijnlijk veels te weinig gegeten dus..... normaal krijgt ze er 6! dus dat gaan we eerst maar eens regelen vandaag. Ik weet dat je schepje voor schepje over moet stappen. en we moeten eerst overleggen met het CB of de huisarts.

@douchen: heb je geen krukje waarpo je kan zitten in de douche douze? want ik vind uitkleden, inzepen, en dan afdrogen en weer aankleden veel zwaarder dan het douchen zelf. Dat is gewoon lekker met je hummeltje onder de douche staan (of zitten, doe ik ook nog hoor!)
Zelf douchen kan ik wel hoor. En heb idd een krukje. (altijd eigelijk, ben een beetje lui haha)

Maar met de kleine durf ik nog niet. Ik heb zelf sowieso moeite met een benauwde warme omgeving. Man lief moet me zo nu en dan wel eens opvegen, dus er moet altijd een raam open staan en voor Laurens is dat te koud. Dus voorlopig als het om douchen met de kleine man gaat, is dat een klusje voor grote man. Eerst maar eens uitvinden of hij het wel lekker vind.
hahaha lekker he zittend douchen!!! Yara vindt douchen erg lekker !!
Goeiemorgen meiden!

Ik ben net toch maar naar het cb gelopen om Milan te wegen. Maakte me toch een beetje druk omdat ie veel spuugde en veel poepte en plaste. Maar hij woog 4030. Dus bijna 100 gram boven zijn geboortegewicht, gelukkig.

We geven nu 60 cc per voeding met de dentalspeen. En dan gewoon wat meer flessen per dag. En tot nu toe houdt hij alles binnen gelukkig!

@Mikado en Prinsesje: Jullie moeten s'nachts niet zoveel denken maar gewoon lekker slapen haha ;)

@Kwik: Fijn dat het zo goed gaat. En dat middagdutje moet je er idd inhouden als je het nodig hebt. Anders ben je s'avonds zo gaar.

@Prinses: Aah melk via zijn neus eruit.. wat zielig :(

@Meekletser: Wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk blijft de ellende nu weg en kunnen jullie lekker thuis blijven genieten met z'n 4tjes.

@Douze: Wat balen dat je wond nog zo'n pijn doet. En ver lopen kan ik ook nog niet hoor. Mocht zowiezo van de kraamverzorgster de eerste week alleen binnen lopen. Doe rustig aan meid.. dan komt het allemaal goed Wel super fijn dat Laurens het zo goed doet! Hij en Milan schelen nu 10 gram.. stoere jongens
Die 200 meter was maar een voorbeeld hoor, hihi.

Maar uhm, ik ben dus weer in het ziekenhuis. De wond kwam allemaal viezigheid uit vanmorgen, pus enzo..... Dus nu maar weer na laten kijken. Leuk joh die kraamweken... Ben zo blij dat dennis thuis is.
Hihaaaaa kleine E. weegt nu gewoon al 3720 gram.... hihi maatje 44 wordt wat krap, ik mag binnenkort wat shoppen want in 56 verzuipt ze en van 50 hebben we niet zoveel

Verder houd ik het even kort, grote schoonmaak aan het houden.

@Jeniffer: gefeliciteerd

@ Juuls: gefeliciteerd

@Douze: wat vervelend zeg, laat maar voor goed voor jezelf zorgen en fijn dat je vriend thuis is nog.

@Meekletser: fijn dat jullie weer thuis zijn!

@Douchen: E is ook helemaal gek op water... ik ga ws zondag met haar voor het eerst guppy-zwemmen, ben zo benieuwd en anders wordt het na de wintersport!

Ik merk echt dat er best wat meiden hier op het forum zijn met een nou niet bepaalde roze wolk kraambed, best jammer eigenlijk, en toch, ik spreek uit ervaring, het genieten komt echt een paart weken later, kijk maar naar mij ;)
Een keertje is wel genoeg he
voor alle grijze wolk kraamweken!

Douze extra zit je niet mee hè!

Hier gaat alles wel goed. Merk wel dat mijn "onderkantje" (vreselijk woord, maar wel goeie omschrijving) wat geïrriteerd is, maar veel laten luchten vannacht en dat schijnt wel iets te helpen. Ook maar billencreme van Robin op gesmeerde hihi.

Vandaag naar mijn ouders gelopen. Heb heel rustig gelopen en er ruim een half uur over gedaan. Ging helemaal goed! Was alleen met de

Maxi cosi op de wagen (anders moet ik ook terug lopen) maar meneer heeft de hele weg liggen kreunen. Misschien ligt ie niet lekker?

Helaas wordt een gezellig dagje bij mijn ouders nu een oppasdagje op mijn neefje en nichtje (7 en 5) want m'n vader is net richting ziekenhuis vertrokken, vanwege een pijnaanval (chronisch inmiddels, en ze weten niet waardoor of wat het is). Zal een pittig dagje worden zo haha!

M'n oudste zus heeft gisteren haar eerste echo gehad en alles zag er goed uit! Zoals het er nu naar uitziet komt er rond 15 september een kleine bij:)

Dat projectiel spugen is wel zielig hè! Hoop dat het tijdelijk is! Ik heb wel eens een kindje op het kdv gehad die ipv gewoon water rijstewater in haar flessen kreeg tegen het spugen. Werkte als een trein! Ze kreeg dit ipv Johannesbroodpitmeel omdat ze daar zo'n harde ontlasting van kreeg.

Manlief zat vanmorgen met onze kraamverzorgende in de trein, ze keek heerlijk afkeurend toen hij vertelde dat Robin bronwater in zijn flessen kreeg haha. (zij maakte de flessen met warm water uit de kraan!)

Kids kijken tv, denk dat ze dat heeeel veeel gaan doen vandaag lol!
Ik heb weer een smsje van Jennifer voor jullie :

Hoi vivameiden, Hoop morgen naar huis. Voel me goed. Elin drinkt al goed aan de borst maar nog wel bijvoeden, valt nl nu al 10%af. Ze wordt steeds mooier. X Jen
Nou goed ik ben dus weer thuis.

Laurens heeft weer gezellig in het ziekenhuis gegeten, haha.

Ik had dus een abces onder de wond zitten en die is gesprongen. De gyn heeft er nog even lekker met een pincet in zitten roeren ( au ) en toen kwam er echt veel derrie uit. Nu weer thuis dus, met een hele stapel gaasjes rijker.

Hij zei dat de wond goed geneest, en dat dit niet erg is maar wel vervelend. Ja daar was ik zelf ook al achter, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven