Vertalen tattoo Spaans!

03-03-2011 10:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil een tekst laten tattoeren uit het boek de alchemist van paulo coehlo. Ik wil dit het liefst in het spaans is toch iets minder leesbaar dan engels. Dit moet niet moeilijk te vinden zijn want de boeken zijn natuurlijk in alle talen vertaald maar is lastig zoeken als je spaans niet zo goed is en wil het natuurlijk ook gramaticaal goed hebben :-) Kan iemand mij daarmee helpen?? Thanks vast! En dit is de tekst:

Wijzig berichtVerwijder berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatRe: spaanse vertaling?

door Sanne1201 op 03 maart 2011 10:16

Ik had ook een vraagje ik wil een tekst vna paulo coelho in het spaans laten tattoeren nu zal dit niet zo moeilijk moeten zijn want zijn beken zijn ook in het spaans uitgebracht maar kom er echt niet uit en ben bang dat het grammaticaal niet goed is dus vandaar mij vraag kan iemand dit voor me checken die er een beetje verstand van heeft

Dit is de tekst:

Listen to your heart. It knows all things, because it came from the Soul of the World, and it will one day return there.

Bedankt!
Nou Mefsie, kom d'r maar in!
Wat een rare Engelse zin trouwens.
Zo he...dat is een lange zin. Laat je die op je benen tatoeren of zo???
Waarom niet in het Portugees? Dat is de originele taal waarin het boek is geschreven.
ik denk dat je toch het boek erbij moet pakken, voor het juiste citaat. Want uit de losse pols vertaald gebruik je misschien andere woorden of zinsbouw.
Even uit nieuwsgierigheid: deze Engelse zin; heb je die zo uit het boek? Of is deze vanuit een andere taal naar het Engels vertaald?
Ik heb de spaanstalige versie van dat boek. Als je wil kan ik wel opzoeken hoe het precies in dat boek staat (als je me wel vertelt waar het ergens staat).
anoniem_101064 wijzigde dit bericht op 03-03-2011 10:53
Reden: ik bedoelde spaanstalige versie ipv Spaanse
% gewijzigd
Is toch een chileens boek?
quote:hanneke000 schreef op 03 maart 2011 @ 10:40:

Even uit nieuwsgierigheid: deze Engelse zin; heb je die zo uit het boek? Of is deze vanuit een andere taal naar het Engels vertaald?Het originele boek is in het Portugees, dus de zin komt uit een vertaling. Daarom begrijp ik niet waarom TO hem graag in het Spaans als tattoo zou willen en niet in het Portugees.
quote:luna_lobo schreef op 03 maart 2011 @ 10:49:

Is toch een chileens boek?Ik dacht Braziliaans wat betekent dat het waarschijnlijk in het Portugees is geschreven orgineel.
I choose happy!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paulo_Coelho

schrijver komt uit Brazilië en daar is de voertaal Portugees
Paula Coelho is Braziliaans (O Alquimista = De Alchemist)
mosterd
Ik snap sowieso niet waarom je een tatoeage laat zetten die je zelf niet kunt lezen..
Escucha a tu corazón. El conoce todas las cosas porque viene del alma del mundo y un día retornará a ella. .... Si te rehúsas a correr riesgos.

Zoiets denkik..
quote:popje85 schreef op 03 maart 2011 @ 10:53:

Ik snap sowieso niet waarom je een tatoeage laat zetten die je zelf niet kunt lezen..ach, er zijn hele volksstammen die iets in Chinese of Japanse karalters laten tatoeëren. En dan moet je maar afwachten of je inderdaad het karakter voor Moed hebt gekregen of de aanduiding voor Koe lo yoek.
quote:Starshine schreef op 03 maart 2011 @ 10:55:

[...]

ach, er zijn hele volksstammen die iets in Chinese of Japanse karalters laten tatoeëren. En dan moet je maar afwachten of je inderdaad het karakter voor Moed hebt gekregen of de aanduiding voor Koe lo yoek.Lol daar is een site van!

http://hanzismatter.blogspot.com/
quote:Starshine schreef op 03 maart 2011 @ 10:55:

[...]

ach, er zijn hele volksstammen die iets in Chinese of Japanse karalters laten tatoeëren. En dan moet je maar afwachten of je inderdaad het karakter voor Moed hebt gekregen of de aanduiding voor Koe lo yoek.

Dat bedoel ik

Maar TO, als ik jou was zou ik het boek erbij pakken in de taal die je prefereert, en niet vanuit het Engels naar Spaans/Portugees vertalen, want de kans is groot dat je dan niet de originele tekst als tattoo krijgt.
In het Spaans is het:

"Escucha a tu corazón. El conoce todas las cosas porque viene del alma del mundo y un día retornará a ella."

Moet te doen zijn over twee benen :-)

*Oeps, zwaar mosterd zie ik...*
Je mist t laatste stukje
Escucha a tu corazón. Conoce todo (of todas las cosas) porque vino de la Alma del Mundo y un día volverá allí.

Zo ongeveer.

En nog meer mosterd, iemand kaas?
quote:luna_lobo schreef op 03 maart 2011 @ 10:49:

Is toch een chileens boek?Portugees, en hij spreekt uitstekend spaans ook
@luna: Bedoel je dit stukje? "Si te rehúsas a correr riesgos."

Maar dat staat toch niet in haar Engelse zin? Of is het citaat niet compleet?
quote:Tegucigalpa schreef op 03 maart 2011 @ 10:50:

[...]

Het originele boek is in het Portugees, dus de zin komt uit een vertaling. Daarom begrijp ik niet waarom TO hem graag in het Spaans als tattoo zou willen en niet in het Portugees.Dat snap ik. Ik vind alleen de zin (zoals ik hem hier zo "los" zie staan) alleen niet echt goed Engels. Het zou me daarom echt verbazen als dit zo uit de Engelse vertaling komt. (Maar misschien kan het in de context wel hoor!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven