buiten slapen

03-03-2011 17:37 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moest vandaag met zijn collega's buiten aan het werk in de buurt van een kinderdagverblijf. Ze hoorden gehuil en gingen kijken. Achter het kinderdagverblijf zagen ze 5 houten hokjes staan, waarin 2 baby's lagen te huilen/slapen. Toen mijn man er iets van had gezegd tegen een werkneemster van het kdv zei zij dat de ouders toestemming hadden gegeven om de kinderen buiten te laten slapen, maar ze nam ze wel weer mee naar binnen.

Is dit normaal? Gebeurt dit op meer kdv's?
hahaha ja dat is heel normaal toedeltoes! In scandinavie gebeurd het heel veel.
Euh ik mag toch hopen van niet??!
Frisse lucht is goed voor den mensch.
Ja, sommige kdv hebben dit inderdaad, en de ouders weten hiervan
Buiten slapen is heel gezond! Buiten huilen echt niet. Gek dat er geen leidster buiten bij is die bijvoorbeeld speelt met de wat oudere kindjes.
Dat is heel erg gezond voor kindje, mits ze goed ingepakt zijn natuurlijk. Gebeurt ook veel vaker. Verder eens met Phoebe, natuurlijk moet er wel toezicht zijn.
Koters van mijn schoonzus stonden met dit weer ook regelmatig een uurtje buiten in de kar. Lekker dik ingepakt, sliepen er goed op.
Schijnt vaker te gebeuren. En ja, kan me voorstellen dat je een huilend kind niet buiten laat liggen.
Dat is heel bekend dat buiten slapen.

Heerlijk die frisse lucht voor de kinderen.

Beter dan binnen in een muffe omgeving.

Als je het niet kent, dan snap ik dat je even vreemd staat te kijken. Maar er is niets ergs aan.
ja hoor, hier ook bij kdv
logisch dat de leidster ze mee naar binnen nam, ze waren immers alweer wakker.
Pfffffff, dus ik hoef gelukkig niet de alarmdiensten te waarschuwen

Mijn kinderen zijn al wat ouder en nooit naar een kdv geweest, dus toen mijn man thuiskwam met het verhaal kreeg ik al hele visioenen van blauwe kindjes......

Dank jullie wel voor jullie antwoorden, scheelt weer een hoop bezorgdheid.
Haha, is (mits nu warm ingepakt) juist heel gezond, slapen in de buitenlucht. En ja, het ziet er inderdaad nogal konijnenhokkerig uit.
Ja, het schijnt gezond te zijn. Ik geloof echter helemaal niet dat dat in Nederland ook geldt, want onze lucht is op veel plaatsen hartstikke vervuild met fijnstof. Dat zie je niet en ruik je niet, maar het is er wel. Waar ik woon (ZO Brabant) b.v. is een van de meest vervuilde plekken van de wereld wat dat betreft. Lekker hoor, in de 'frisse' lucht...

xYella.
Buitenbedjes komen uit het Noorden en schijnen heel hip te zijn.
Daarom gebeurt het ook vooral in Groningen Yella, hier hebben we nog frisse lucht (tenzij je in de Eemshaven woont...)
quote:roos1987 schreef op 03 maart 2011 @ 17:39:

Euh ik mag toch hopen van niet??!Mijn idee met deze kou. Ik zou mijn kat niet eens buiten laten slapen. Zorg dan voor een goed geventileerde koele kamer binnen maar buiten laten slapen, wat als er een gek een kindje mee neemt? Ze hadden blijkbaar niet eens door dat de kinderen huilde. Nou ik lees al dat het aan mij ligt maar ik vind het niet normaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heel Scandinavië is zo ongeveer op die manier grootgebracht. Ik vind het zelf jammer dat ons Kdv dat niet heeft!
Over het toezicht, in de kamertjes is ook niet de hele tijd toezicht, waarom zou dat buiten dan wel moeten zijn?

En ook in die kamertjes is ook niet altijd een leidster direct aan het bed als er een kindje huilt.

Sterker nog, hier thuis ook niet.
Hier staat er ook niet continu iemand naast hoor, wat Barba zegt, dat is bij de bedjes binnen toch ook niet zo?

En veel kinderen hier slapen heerlijk buiten, en willen juist niet meer binnen slapen

Het is meer een kwestie van; wat de boer niet kent...
Hebben ze het bij jou op het Kdv Jor?
Waar lezen jullie dat die kinderen geen toeicht hadden? Ik lees namelijk alleen maar dat die man er wat van zei tegen de leidster en ze de kindjes weer mee naar binnen nam.

Nergens dat er geen leidster was, juist wel dus.

Waarom zou je wel kunnen wandelen met je wandelwagen terwijl het kindje ligt te slapen maar niet in een speciaal buitenbedje met dit prachtige weer van vandaag?
Juist fijn voor die kleintjes, ik vind het jammer dat ons kdv het niet heeft.
Ons kdv heeft ze! Ze staan buiten en er is geen direct toezicht buiten. Ze staan gewoon met de open kant naar het raam, dan kijken de leidsters er direct in. Ze hebben er speciale slaapzakken bij, die hoef je niet mee te nemen. Ook krijgen de kindjes een mutsje op en wantjes aan als het nodig is. Bij ons kdv gebruiken ze ze nog niet maar het kan al vanaf -5 geloof ik (weet het niet zeker hoor maar de leidster zei dat ze ze meestal midden maart weer in gebruik nemen bij wat mooi weer). De bedjes zijn ook helemaal beschermd tegen de kou en de kindjes worden echt lekker ingepakt. Ik heb meteen gezegd dat ze Ko er wel in mochten leggen. Ik denk ook dat hij er heerlijk in zal slapen. Ik laat hem ook wel eens na het wandelen in de hal staan en mijn moeder laat hem wel eens na het wandelen bij hun in de tuin staan. Maar bij ons in Drenthe kennen we dan ook geen fijnstof of files of verontreiniging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven