Ik ben zo bang... deel 7
zondag 19 december 2010 om 10:13
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
vrijdag 4 maart 2011 om 15:12
Ik lees nu pas dat je pols helemaal niet goed gaat Zoeb. Zwaar klote zeg. Een vriendin van mij heeft het ook, ook in haar pols. Van alles gedaan, niks hielp. Zij is oh mag ik eigenlijk wel namen van ziekenhuizen noemen? Google eens op pijnbestrijding in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen. Zij is daar geweest en ze kan weer darten, zelf dr eten snijden en een kop koffie/thee/cola vasthouden.
Fijn om te lezen dat je markers naar beneden zijn gegaan Ro! Rust nu maar lekker uit
Fijn om te lezen dat je markers naar beneden zijn gegaan Ro! Rust nu maar lekker uit
vrijdag 4 maart 2011 om 15:29
Het is zoooo lekker in het zonnetje. Ik heb al mieren gezien en een kevertjes, Het voorjaar komt nu echt.
Ik duim voor je Ing. Trek in chocola en een vrijdag gevoel. Lekker toch. Ik heb veel boeken van Olaf J. de Landell. (Je moet echt de J niet vergeten want anders heeft zijn naam 13 letters en hij is zo bijgelovig als de pest, dat brengt ongeluk) Hij schijft zo leuk. Ken je het boek : " Het klooster van de lichtgroene paters". Ik vind het meesterlijk geschreven. En wat jij zegt. Je blijft erom lachen, hoe vaak je het ook leest. Heerlijke schrijver is het als je luchtige kost wil lezen.
Ik duim voor je Ing. Trek in chocola en een vrijdag gevoel. Lekker toch. Ik heb veel boeken van Olaf J. de Landell. (Je moet echt de J niet vergeten want anders heeft zijn naam 13 letters en hij is zo bijgelovig als de pest, dat brengt ongeluk) Hij schijft zo leuk. Ken je het boek : " Het klooster van de lichtgroene paters". Ik vind het meesterlijk geschreven. En wat jij zegt. Je blijft erom lachen, hoe vaak je het ook leest. Heerlijke schrijver is het als je luchtige kost wil lezen.
vrijdag 4 maart 2011 om 15:31
Ik heb trouwens de balletjes al op het lijstje staan Bo. Volgens mij heb ik nu:
- patatas bravas
- gehaktballetjes in tomatensaus
- kipfiletreepjes in honingmosterdsaus
- garnalen in knoflook
- biefstukreepjes in tapenademarinade
- gevulde champignons met geitenkaas
- spinazie met rozijnen en pijnboompitjes
- manchego en roquefort (lekker spaans, maar anders mag ik het niet hebben..) met honingdip
- stokbrood met aioli en olijventapenade
- gegrilde groente
- olijven
- rolletjes rauwe ham en chorizo (niet samen hoor, apart ).
Daarbij neemt schoonzus de drank mee (geloof van dat maisbier waar ik de naam van ben vergeten en liquor 43) en een toetje waarvan ik geen idee heb wat het wordt. Ik ga aan de wijn en waarschijnlijk helemaal teut naar bed
- patatas bravas
- gehaktballetjes in tomatensaus
- kipfiletreepjes in honingmosterdsaus
- garnalen in knoflook
- biefstukreepjes in tapenademarinade
- gevulde champignons met geitenkaas
- spinazie met rozijnen en pijnboompitjes
- manchego en roquefort (lekker spaans, maar anders mag ik het niet hebben..) met honingdip
- stokbrood met aioli en olijventapenade
- gegrilde groente
- olijven
- rolletjes rauwe ham en chorizo (niet samen hoor, apart ).
Daarbij neemt schoonzus de drank mee (geloof van dat maisbier waar ik de naam van ben vergeten en liquor 43) en een toetje waarvan ik geen idee heb wat het wordt. Ik ga aan de wijn en waarschijnlijk helemaal teut naar bed
vrijdag 4 maart 2011 om 16:28
goedemiddag
Zoeb wat fijn dat je nu zeker weet dat het aan jezelf ligt.
Ingh, ik ga duimen hoor voor je. Maar zin in chocola is een erg goed teken. Lekker hoor tapas, ik heb er ook wel zin in. Wij hebben hier ook nog altijd wraps gevuld met cocktailsaus en cashews
Bo, ik heb de hele dag een glimlach op mijn gezicht gehad van jouw goede nieuws
Nu ga ik even douchen, want dat is nodig
Zoeb wat fijn dat je nu zeker weet dat het aan jezelf ligt.
Ingh, ik ga duimen hoor voor je. Maar zin in chocola is een erg goed teken. Lekker hoor tapas, ik heb er ook wel zin in. Wij hebben hier ook nog altijd wraps gevuld met cocktailsaus en cashews
Bo, ik heb de hele dag een glimlach op mijn gezicht gehad van jouw goede nieuws
Nu ga ik even douchen, want dat is nodig
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
vrijdag 4 maart 2011 om 19:05
HOERA.... Bo, je markers gedaald, meid wat een feest, wat een opluchting.
Ik feest, in gedachten, even met je mee.
Gister is er bij mij weer bloed afgenomen voor de markercount, altijd weer zo akelig.
Deze keer meteen uit mijn voet en het ging fantastisch.
Echt waar een voet heeft nog zoveel ongebruikte aders, ik sta iedere keer weer paf hoe makkelijk het gaat.
Ik feest, in gedachten, even met je mee.
Gister is er bij mij weer bloed afgenomen voor de markercount, altijd weer zo akelig.
Deze keer meteen uit mijn voet en het ging fantastisch.
Echt waar een voet heeft nog zoveel ongebruikte aders, ik sta iedere keer weer paf hoe makkelijk het gaat.
vrijdag 4 maart 2011 om 20:46
Gelukkeling, het blijft apart, die man-vrouwen!
Ing, heb je nog gewerkt, of vooral veel chocoladedromen gehad?
Je tapas klinken in één woord heerlijk, trouwens.
Morrigana, ik zit nog héél ver van normale waardes af, maar het feit dat ze dalen en niet stijgen... zo fijn!
Wanneer krijg jij je uitslag van de markers?
Its, lekker gedoucht?
Ik ken trouwens die schrijver niet (die Olaf).
Ik ben bezig in het laatste deel van His Dark Materials, van Philip Pullman. Officieel zijn het kinderboeken, maar ik vind ze super! Een tip ooit van Pantalaimon, ben blij dat ik ze gelezen heb.
Ro is net al naar bed gegaan, die is kapot.
Maar ik voel me stiekem nog best goed
Zoeb, hier zie je de lente ook al echt. De bomen krijgen knoppen, er zijn weer insectjes én de was droogt nu buiten, dat was begin deze week nog niet!
Ing, heb je nog gewerkt, of vooral veel chocoladedromen gehad?
Je tapas klinken in één woord heerlijk, trouwens.
Morrigana, ik zit nog héél ver van normale waardes af, maar het feit dat ze dalen en niet stijgen... zo fijn!
Wanneer krijg jij je uitslag van de markers?
Its, lekker gedoucht?
Ik ken trouwens die schrijver niet (die Olaf).
Ik ben bezig in het laatste deel van His Dark Materials, van Philip Pullman. Officieel zijn het kinderboeken, maar ik vind ze super! Een tip ooit van Pantalaimon, ben blij dat ik ze gelezen heb.
Ro is net al naar bed gegaan, die is kapot.
Maar ik voel me stiekem nog best goed
Zoeb, hier zie je de lente ook al echt. De bomen krijgen knoppen, er zijn weer insectjes én de was droogt nu buiten, dat was begin deze week nog niet!
vrijdag 4 maart 2011 om 23:12
Helemaal niet erg Bo. Weet je hoeveel schrijvers er tegenwoordig zijn. En het worden er steeds meer. 't Is gewoon niet meer bij te houden. Hoewel Olaf toch al weer zo'n 20 jaar niet meer op deze aardbol rondloopt kun je zijn boeken nog goed overal kopen.
Ik voel weinig verbetering hoor. De pijn is wel wat minder door de pijnstillers, maar ik wilde de waterkoker oppakken vanavond en die liet ik vallen. Het zijn gemene pijnscheuten als ik mijn spieren gebruik. Daar kan geen pijnstiller tegenop. Mijn pols en hand geven ook valse pijnsignalen door. Als de mouw van mijn shirt omlaag schuift over mijn pols en hand, krijg ik een pijnsignaal die niet zou mogen bij zo weinig aanraking. Normaal zou dat misschien een beetje kriebelen, maar bij mij geeft hij valse pijn door. Ik loop de laatste tijd ook steeds met de rechtermouw omhoog. Erg irritant. Door die zalf glimt mijn huid ook heel erg. Het ziet er raar uit. En het is nog steeds dik.
Ik voel weinig verbetering hoor. De pijn is wel wat minder door de pijnstillers, maar ik wilde de waterkoker oppakken vanavond en die liet ik vallen. Het zijn gemene pijnscheuten als ik mijn spieren gebruik. Daar kan geen pijnstiller tegenop. Mijn pols en hand geven ook valse pijnsignalen door. Als de mouw van mijn shirt omlaag schuift over mijn pols en hand, krijg ik een pijnsignaal die niet zou mogen bij zo weinig aanraking. Normaal zou dat misschien een beetje kriebelen, maar bij mij geeft hij valse pijn door. Ik loop de laatste tijd ook steeds met de rechtermouw omhoog. Erg irritant. Door die zalf glimt mijn huid ook heel erg. Het ziet er raar uit. En het is nog steeds dik.
zaterdag 5 maart 2011 om 09:46
Goeiemorgen allemaal, poging 2. Had net een heel verhaal getypt en dat was poef in ene weg.
Sjurman en ik zijn dit weekend in duitsland, even een weekendje in de watten gelegd worden bij paps. Lange wandelingen maken met hond Bertus, een enthousiaste Munsterlander, echt duits frühstücken bij een restaurant, even shoppen...
Wat ontzettend vervelend is dat gedoe met je pols, Zoeb. Wat je schrijft over het AZM, ik geloof dat ik zelf al eens voor informatie was gaan bellen. Bij mijn vorige werk was ook iemand met dystrofie, weet niet welk type, in zijn voeten. Hij heeft jarenlang in een rolstoel gezeten, en ik weet niet wat voor behandeling hij heeft gehad, maar toen ik hem vorig jaar nog eens sprak was hij weer helemaal mobiel. Niks rolstoel of aangepast schoeisel meer. Ik kan wel eens voor je informeren?
Bo, is het nog steeds lente bij jullie? In het zonnetje uit de wind is het dan heerlijk. Even vitamine d tanken... Hoop dat je je weer goed voelt vandaag!
Gelukkeling, ik forum mobiel, heb de foto's nog niet gezien maar ik ga thuis kijken. Ben benieuwd!
voor allemaal!
Sjurman en ik zijn dit weekend in duitsland, even een weekendje in de watten gelegd worden bij paps. Lange wandelingen maken met hond Bertus, een enthousiaste Munsterlander, echt duits frühstücken bij een restaurant, even shoppen...
Wat ontzettend vervelend is dat gedoe met je pols, Zoeb. Wat je schrijft over het AZM, ik geloof dat ik zelf al eens voor informatie was gaan bellen. Bij mijn vorige werk was ook iemand met dystrofie, weet niet welk type, in zijn voeten. Hij heeft jarenlang in een rolstoel gezeten, en ik weet niet wat voor behandeling hij heeft gehad, maar toen ik hem vorig jaar nog eens sprak was hij weer helemaal mobiel. Niks rolstoel of aangepast schoeisel meer. Ik kan wel eens voor je informeren?
Bo, is het nog steeds lente bij jullie? In het zonnetje uit de wind is het dan heerlijk. Even vitamine d tanken... Hoop dat je je weer goed voelt vandaag!
Gelukkeling, ik forum mobiel, heb de foto's nog niet gezien maar ik ga thuis kijken. Ben benieuwd!
voor allemaal!
zaterdag 5 maart 2011 om 09:52
Wat verschrikkelijk lastig zoebie! Hoop dat door het verhogen van je pijndrempel je er straks toch echt minder last van hebt! En een glimmende pols, is dat niet heel erg carnavalesk ben je al onderweg naar het westen van het land? Ik ben op weg naar maasdijk voor een olijfboom, daar ga jij dicht naartoe in de buurt, toch? Zullen we even zwaaien?
Ik heb gisteren paaseitjes gekocht, maar ik werd door mijn vriend wel een beetje geremd in mijn vraatzucht. Als ik er tien heb gegeten, dan is het veel. Misschien ook wel beter.
Ik laat me op de terugweg weer even zien! Hopelijk hebben we dan wat gekocht!
Ik heb gisteren paaseitjes gekocht, maar ik werd door mijn vriend wel een beetje geremd in mijn vraatzucht. Als ik er tien heb gegeten, dan is het veel. Misschien ook wel beter.
Ik laat me op de terugweg weer even zien! Hopelijk hebben we dan wat gekocht!
zaterdag 5 maart 2011 om 11:09
Goedemorgen!
Wij hebben de boodschappen al binnen, vroeg op in de stralende zon.
Ingmagh, wat leuk, een olijfboompje! Wij hebben er één gehad hier, maar die heeft de winter met -18 niet overleefd.
Hier zijn nog helemaal geen paaseitjes te koop trouwens; vorig jaar hadden ze eitjes met koffie-caramelvulling, die waren echt té lekker!
Zoeb, het lijkt me zo onhandig, die pols.
Het is ook nog eens rechts hè, dus je bent gewoon nog steeds niet echt mobiel.
Ik hoop zo dat de medicatie aan zal slaan!
Sjur, geniet van je weekendje Duitsland!
hier is het nog steeds lente inderdaad, heerlijk zonnig. Ik hoop in Duitsland ook
Wij hebben de boodschappen al binnen, vroeg op in de stralende zon.
Ingmagh, wat leuk, een olijfboompje! Wij hebben er één gehad hier, maar die heeft de winter met -18 niet overleefd.
Hier zijn nog helemaal geen paaseitjes te koop trouwens; vorig jaar hadden ze eitjes met koffie-caramelvulling, die waren echt té lekker!
Zoeb, het lijkt me zo onhandig, die pols.
Het is ook nog eens rechts hè, dus je bent gewoon nog steeds niet echt mobiel.
Ik hoop zo dat de medicatie aan zal slaan!
Sjur, geniet van je weekendje Duitsland!
hier is het nog steeds lente inderdaad, heerlijk zonnig. Ik hoop in Duitsland ook
zaterdag 5 maart 2011 om 11:25
Bo wat was je vroeg vandaag. Hier vliegen de paaseitjes je al om de oren. Ik heb er nog geen in huis, te veel verleiding.
Ik heb besloten niet naar het westen te gaan. Ik blijf lekker thuis. Dat is nu net even te veel van het goede.
Ing In Maasdijk is mijn vader ooit begonnen met een manege. Je zult het bordje wel hebben gezien. Inmiddels zijn ze dus verhuist maar die manege is er nog steeds. Ik heb er een tante wonen. Je zit wel heel dicht bij mijn hele familie.
Ik ga wassen, helaas is buiten hangen geen optie. 't Is hier grijs.
Ik heb besloten niet naar het westen te gaan. Ik blijf lekker thuis. Dat is nu net even te veel van het goede.
Ing In Maasdijk is mijn vader ooit begonnen met een manege. Je zult het bordje wel hebben gezien. Inmiddels zijn ze dus verhuist maar die manege is er nog steeds. Ik heb er een tante wonen. Je zit wel heel dicht bij mijn hele familie.
Ik ga wassen, helaas is buiten hangen geen optie. 't Is hier grijs.
zaterdag 5 maart 2011 om 13:52
Ja kassen zijn er genoeg hé. Ik heb er midden tussen gewoond. Daar waar nu de grootste bloemenveiling is. Toch?
Of is het niet meer de grootste.
Boodschappen zijn binnen en ik ga nu even van alles bakken. Taart en scones, crostelli's en sandwiches. enzo uit mijn Hight tea boekje. Voor vanavond. Als ik dan toch thuis ben maak ik het maar gezellig. (En lekker).
Of is het niet meer de grootste.
Boodschappen zijn binnen en ik ga nu even van alles bakken. Taart en scones, crostelli's en sandwiches. enzo uit mijn Hight tea boekje. Voor vanavond. Als ik dan toch thuis ben maak ik het maar gezellig. (En lekker).
zaterdag 5 maart 2011 om 16:59
Ooooh Zoebie, wat klinkt dat lekker!
Heel veel bakplezier, ik ruik de scones hier helemaal
Ingmagh, hoe is je boom?
Gaat ie in een pot, of in de grond?
Als je 'm in de tuin plant moet je goed uitkijken in de winters, met stro rond de stam en andere maatregelen.
Ik heb net een dutje gedaan
en ga zo het kooitje van Tac verschonen. Vanavond eten we simpel, de aardappel-preischotel van gisteren met een kippenpoot, dus daar hoef ik ook niet veel aan te doen.
Heel veel bakplezier, ik ruik de scones hier helemaal
Ingmagh, hoe is je boom?
Gaat ie in een pot, of in de grond?
Als je 'm in de tuin plant moet je goed uitkijken in de winters, met stro rond de stam en andere maatregelen.
Ik heb net een dutje gedaan
zaterdag 5 maart 2011 om 20:20
Het was alleen maar de bodem Bo. Nee zo plat als een dubbeltje en een beetje hard. Nu staat er een nieuwe in de oven. Met zelfrijzend bakmeel, dus nu moet het goedkomen.
We hebben lekker gegeten. Alleen kwam Jan thuis en moest hij meteen weer weg. Een inbraakmelding van zijn kantoor en hij heeft de pieper dus hij moest er op af. Er was gelukkig niets aan de hand. De poort stond wel open maar er was niets weg.
We hebben lekker gegeten. Alleen kwam Jan thuis en moest hij meteen weer weg. Een inbraakmelding van zijn kantoor en hij heeft de pieper dus hij moest er op af. Er was gelukkig niets aan de hand. De poort stond wel open maar er was niets weg.
zaterdag 5 maart 2011 om 20:44
Ik had vandaag een forummeet met heel veel kindjes erbij. Toch altijd leuk hoe vertrouwd het altijd meteen is.
En heeft Tac al een schone kooi? Zijn van die klusjes die uitgesteld worden maar eigenlijk
zo gedaan zijn.
Zoebie het is echt shit van je pols, zoveel pech.
Ingmagh is de maand al begonnen?
En heeft Tac al een schone kooi? Zijn van die klusjes die uitgesteld worden maar eigenlijk
zo gedaan zijn.
Zoebie het is echt shit van je pols, zoveel pech.
Ingmagh is de maand al begonnen?
zaterdag 5 maart 2011 om 20:55
Bo, wat een geweldig nieuws dat je markers eindelijk naar beneden gaan! Ik hoop heel erg dat die trend gaat doorzetten.
Zoeb, wat rot dat je nog steeds zo'n last hebt van je pols en dat dat ook nog eens zo veel gedoe geeft op je werk Was de verjaardag leuk?
Ing, begrijp ik goed dat ik moet duimen voor goed nieuws? Doe ik!
Eten bidden beminnen vond ik een lekker vakantieboek - weliswaar met een heel lang midden Ik vond het helemaal niet meer geloofwaardig toen ik hoorde dat de schrijfster vóór haar reis een voorschot had gekregen om het boek te schrijven. Ik ben nu de hele Harry Potterserie aan het lezen, geweldig! Ik ben nu bij deel 3. Ik kijk de dvd's steeds als ik een deel uit heb.
Zoeb, wat rot dat je nog steeds zo'n last hebt van je pols en dat dat ook nog eens zo veel gedoe geeft op je werk Was de verjaardag leuk?
Ing, begrijp ik goed dat ik moet duimen voor goed nieuws? Doe ik!
Eten bidden beminnen vond ik een lekker vakantieboek - weliswaar met een heel lang midden Ik vond het helemaal niet meer geloofwaardig toen ik hoorde dat de schrijfster vóór haar reis een voorschot had gekregen om het boek te schrijven. Ik ben nu de hele Harry Potterserie aan het lezen, geweldig! Ik ben nu bij deel 3. Ik kijk de dvd's steeds als ik een deel uit heb.
Ga in therapie!