Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Wat een ellende allemaal met kronen en Iphone`s die niet kunnen zwemmen. Mijn tandarts had het vorige week ook al over evt een kroon als die kies weer een keer zou afbreken. Zolang het niet nodig is doe ik dat maar niet.

Hier schijnt heerlijk het zonnetje echt een lente gevoel krijg ik daar van.

Zoebie sterkte bij de chirurg. Leuke brillen trouwens.
Na vier keer prikken hebben ze dan toch een ader gevonden, het was geen feestje.

Gelukkig terug kunnen rijden met één van de buurmannen, nu uitrusten van alles (en mijn arme armen verzorgen; dat worden een paar mooie blauwe plekken).
goedemorgen,

hier ook een heerlijk zonnetje, dus ik ga de was lekker buiten hangen

Zoeb erg mooie brillen

Bo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Leuke brillen Zoebie! ik had op de Ipod bijgelezen en kon daar de plaatjes niet zien, maar om een bericht te typen heb ik de laptop geclaimd en daar zie ik ze op. wat een ellende Norre, zonde je Iphone naar de haaien, jammer dat zou mij ook kunnen gebeuren. En die kroon, het is wel iets om te onthouden voor de volgende keer

Ik stuur alle zonnestralen die hier nog schijnen aan jullie op, het is het mooiste weer van de wereld hier geweest vandaag. Nu zakt de zon en we zitten fris gedouched op het terras aan een klein straatje met keiharde lekkere muziek.

Straks wil ik ook voor een bril gaan kijken, die kun je hier best voordelig aanschaffen. De ziekenfonds variant heb ik in nederland net gekregen en ik ben bang dat ik daar geen drie jaar mee toe kan. Zoebie varifocaal is wennen maardan heb je er ook veel aan.
zwager kwam even tussen door MSNen,

Lieve Bo wat een ellende weer dat geprik, zou je ze af en toe niet.......

Wat zou ik graag willen dat jullie hier dit straatje konden zien, het is nu donker en zo leuk en levendig, aan de overkant zitten twee pitbulljonkies te koop (in een bench), er kwamen net twee bikers langs en het is behaaglijk warm, met een hele hoop herrie van de muziek. Hier weer een ander nummer dat weer door de muziek van de overkant heen speelt. Alles in de trant van hotel California zeg maar
Ben er ook weer. Het is Post traumatische dystrofie. Nu noemen ze dat: Complex Regionaal Pijn Syndroom type I.

Ik was er wel snel bij maar de chirurg kan niets zeggen over het verloop. Veel bewegen, veel pijnstilling en een zalf die ik zes weken 4 x per dag moet smeren en na 10 minuten weer moet verwijderen. Het is kut,kut,kut. Sorry.

Ik was er al bang voor. Alle symptomen waren er. Het kon ook niet dat ik zo lang zo veel pijn had.

Nu moet ik het werk bellen, ik mag wel werken. De pols moet in beweging blijven om erger te voorkomen. Dus volgende week ga ik wel opbouwen naar 3 uurtjes per dag. Om het te proberen. Over twee weken nieuwe afspraak bij de chirurg.
Jeetje, Zoeb! Er blijft je ook werkelijk niets bespaard met die pols, hé?

Heel veel voor jou en natuurlijk voor onze Bo met haar blauwe arm....

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Jemig zoebie, ben je weer lekker mee. Ik ken de naam van de ziekte wel, maar heb geen idee wat over het algemeen de vooruitzichten zijn? Ik zal eens googelen...

Veel sterkte er mee in ieder geval!

Ik heb vannacht over spuka gedroomd, heeft iemand een idee hoe het met haar gaat?
Gvd Zoebie
K*t Zoeb, daar ben je mooi (niet) klaar mee!
Gats Zoeb... ik moest het wel even googlen, maar dat is niet niks, wat je hebt!

Ik had er nooit van gehoord, ik hoop dat met rust en oefeningen de dystrofie wegtrekt...

Hier ook een rotdag, alles zit tegen en ik voel me niet zo best, en morgen alweer de chemo.

Ach ja, de zon schijnt tenminste wel :-)

Ing, ik vroeg me laatst ook al af waar Spuka was.

Ik hoop dat ze snel weer wat laat horen!

Gelukkeling, jij geniet gewoon voor ons allemaal!
Jeetje Zoebie wat een K berichten met een grote K

Bo bij jou loopt het ook al niet echt lekker.

Voor iedereen die het kan gebruiken een dikke
Thanks Meepie!

Jij een ook gewoon omdat jij het bent!

Heb weer een beter humeur, Ro is er weer en we zitten gezellig samen te niksen.

We zijn ook allebei moe, dat speelt ook mee.

Vandaag staan er weer paardjes in de wei naast de tuin; de honden weten niet hoe ze het hebben
Bo wat zullen Joe en Sam vinden van de kippen en de schapen! Weten jullie het al met de kippen? Ik zal ook al eens op zoek gaan naar bevruchte eitjes.

Zoebie wat bagger van je pols, echt niet leuk.
Bo voel je je wat beter nu Ro thuis is? En dan moet je morgen ook nog de chemo. Kan er nog wel bij zeg.

Moet je vroeg weg? Wennen die gekke honden niet aan de paarden in de wei? Je zou toch denken dat ze het nu wel moeten weten van vorig jaar. Met de schapen zie ik geen probleem. Die drijven ze gewoon in een hoek. Dat zit in hun genen.

Ik moet zes keer per dag paracetamol en ik begin het al te merken. De pijn wordt minder. Zo werp ik een pijnblokkade op waarbij ik de pols goed kan bewegen. De zalf is smerig. Ik krijg er een hele vieze smaak van in mijn mond. Getver. Nu al meer dan een uur en het gaat niet weg. Het is pure rommel. Uitkijken met kleding en niet op de gezonde huid. Alsof je dat precies kan incalculeren. Ik probeer het wel natuurlijk. En dan te weten dat het er maar 10 minuten op mag en dan moet ik het weghalen met een vochtig make-up doekje. Nou ja, als het maar helpt.
Ze zijn nu wel gewend hoor, maar ze zijn toch nog erg alert op alle bewegingen van de paardjes!

Heel grappig, nu is het donker en als ze dan horen dat er één briest, dan zitten ze allebei met die kopjes scheef te luisteren wat dat grote paardebeest nou weer doet :-)

Phoehee, we willen heel graag Brahma's!

We weten alleen nog niet exact voor wanneer dat zou zijn, dus ik weet niet of dat een probleem is? We kunnen namelijk niet op de week nauwkeurig zeggen wanneer we er klaar voor zullen zijn :-)

Zoeb, dat klinkt als hele heftige zalf, die je nu moet gebruiken!! Sterk spul, als zelfs je smaak erdoor wordt aangetast... nu maar hopen dat het zijn werk doet.

Fijn dat de pijnstilling wel aanslaat!

Hoe vaak moet je de zalf gebruiken per dag? Best onhandig nog, als die zalf geen contact met kleding mag hebben.
Zoeb, wat zwaar kut. En dan ook nog zo een fijne zalf. Het zit je echt niet mee

Bo, jullie krijgen dus een mini boerderij. Dan kom ik zeker een keer langs (ik heb zelfs al klompen )
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik zie de schuine koppies van Sam en Joe zo voor me. Sedi doet dat ook. Saar niet. Die zet haar oren gewoon stijf rechtop wat heel komisch is.

De zalf moet er om de zes uur op. Dus vier keer per dag.

Het heet Dimethylsulfoxidecreme.Google er maar eens op dan weet je genoeg. 't Is oplosmiddel. Nu snap ik dat je moet uitkijken voor je kleren en dat het er na 10 minuten af moet.
Toch lees ik ook dat het een positief effect heeft op aandoeningen zoals reuma en dystrofie, dus ik zou die gekke zalf toch een kans geven :-)

Its, kom maar langs hoor, met of zonder klompen! (ik heb ook klompen, alleen geen houten variant).
Ach ja een truitje meer of minder. Mijn arm is belangrijker. Dus ik smeer wel.

Ik heb ook klompen. Ik zal de de volgende keer aandoen Bo als ik kom. Bo welke maat schoenen heb jij? Mijn achterburen maken klompen en ik vind wel dat jullie als rasboer en boerin nu de echte Hollandse klompen moeten hebben hoor. Ro dus ook. Schoenmaattuh dus.
Heee Ro op Hollandse klompen zou wel heel erg gaaf zijn hé?
Owwwww!

Ik loop altijd op Scandinavische klompen, al van jongs af aan.

Deze, maar dan in het zwart (die heb je zeker gezien toen je hier was, ik draag thuis niet anders):

Ro loopt op allerlei dingen, maar die krijg je niet aan de klomp, vergeet dat maar
Ahhh jammer. We krijgen Ro dus niet op klompen zoals deze:

Voor jou dan deze Bo:

Ik vind ze in het rood ook wel leuk. Mijn zusje heeft die dingen met bloemetjes. Altijd handig om even heen en weer te lopen naar de vuilnisbak. Ik doe dat altijd op de birkenstocks van mijn vriend, omdat ik daar met mijn slofsokken en al in pas

Ik hoop dat het met jullie allemaal, ondanks de rottige medicijnen, een stuk beter gaat vandaag. Er komt weer een chemo aan en er moet weer vieze zalf op, hopen dat dat in ieder geval voor de goede zaak is!

Leuk dat jullie voor de kipjes gaan Bo, kunnen we weer van die opgroei-foto's verwachten?
Goedemorgen,

druk aan het voorbereiden en zometeen staat de VSL voor de deur.

Zoeb, die klompen zijn leuk, die onderste Die zou ik best dragen, zo fout dat ze weer cool zijn!

Ing, werk ze vandaag en natuurlijk komen er kippenfoto's als we kipjes hebben :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven