uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@Saartje, mijn klachten zijn dat ik onwijs veel pijn op mijn schaambeen heb, uitstralend naar mijn liezen en bovenbenen.

Kan amper mijn benen optillen. Steken in mijn billen en zenuwen klem in mijn heupen. Last van mijn stuitje en onderrug. Bewegen gaan enkel als een mega moeder gans en doet pijn bij iedere stap die ik zet. Ook omdraaien in bed doet erg veel pijn. Lang in 1 houding (lig/zit/staan) gaat niet.

Op krukken "lopen" gaat het een stuk beter en kan ik mezelf beter in balans houden.

@ Bregje, jeuh ook een meisje, leuk!

@Zespri, fijn dat de deuren af zijn, weer een stapje verder!

@ Sosofie, ik ben blij dat we al 4 weken geleden de kamer behangen en geverfd hebben. Als dat nu nog moest zou ik niet weten hoe.... maar ik denk ook dat je er met de 1e nog wat teveel aan "regeltjes" houdt en dat je wat meer relaxt bent met de 2e :-)

@Bello, wat een heerlijk gevoel lijkt me dat. Papa gaat zo met vriendlief de meubels in elkaar zetten dus dan weet ik eindelijk ook hoe dat voelt :-)

Fijn weekend allemaal!
Dos ... moest even goed lezen wat je nu precies schreef.. papa gaat met vriendlief.. Dacht huh heeft die 2 partners of 1 partner en een beste vriend ??

Maar t gaat dus om jou vader en je vriend.. Dacht dat papa stond voor de papa van je kind..

Je kan dan wel niet zelf helpen in elkaar knutselen van die meubels , maar je kan wel heul veul foto's maken ..en die op hyves plaatsen *smile*
Ja maar, Bello, mijn verlof begint al over twee weken he...

Bedje en commode staan er, dus er moet nog een plafonnetje gewit, een beetje smartpaper op de muur en een gordijntje voor het raam...dat redden we. En mocht ik het niet redden, dan heb ik genoeg vrienden en familie die me kunnen en willen helpen. En een man die heel onhandig is, maar wel kan behangen... Bij de eerste was ik in november uitgerekend en was het kamertje in augustus af, omdat we toen zomervakantie hadden.

Dos, ben je al achter het boek van Röst aangegaan? Wel ff doen hoor! Je kunt waarschijnlijk nog een boel vooruitgang boeken. Haar visie is dat niemand inmobiel hoeft te zijn!
Bizar trouwens; mijn beide pasgeboren nichtjes liggen in het ziekenhuis. Ze vielen teveel af en ze hebben dus of last van een voedingstekort, of er is iets anders aan de hand... arme nichtjes, arme schoonzussen en broer/zwager....
Hoi allemaal! Weer terug van een weekje wintersport. Gelukkig was het mooi weer, want dat kantzitten is toch echt niet wat voor mij . Lief heeft wel lekker genoten en 't was gezellig met de familie. Net de spullen van de logeerkamer verhuisd, want als het goed is komen vrijdag alle babykamerspullen en wordt wat voorheen de logeerkamer was de babykamer . Zin in! Wel gesloopt nu.

Vandaag 26 weken zwanger. Ben gegroeid de laatste twee weken! Ziek en op vakantie zijn (en dus twee weken geen stap verzet) maken van mij een hele dikke moeke!

Ik las voornamelijk verhalen over klus- en shopmoeders (ouders) en kwalen... ene is leuk, andere vervelend! Zal weer actief gaan meelezen, heb het hiervoorgaande alleen even gescand....
Dos, is het kamertje mooi geworden nu de meubeltjes in elkaar gezet zijn?

Wij hebben vandaag een vriendin op visite gehad, heel gezellig maar ook enorm vermoeiend. Nu is mijn vrouw vertrokken naar Limburg om er een geweldig leuke carnavalsavond van te maken, nou ja nacht denk ik....;o)) Ze gaat nog 1 keer voordat we samen een dochter hebben even goed uit haar dak.

Carnaval is niet helemaal mijn ding, ik kom uit het noorden van het land, maar zwanger trek ik het sowieso niet tot morgenochtend 4 uur of later...

Voor de mensen die ook carnaval gaan vieren dit weekend, heel veel plezier!
Bregje, je hebt een vrouw! Extra bijzonder om dan samen een kindje te krijgen.... fijn!

Coltje, fijn dat de vakantie leuk was! Ik ben de afgelopen weken ook gigagegroeid. Echt niet normaal. Mensen vragen aan mij: ben je al bijna uitgerekend? Ik ben dus nu wel een beetje bang voor zwangerschapssuiker.... Ben gisteren geprikt en zal dus ergens volgende week wel de uitslag krijgen... ik hoop van niet...

Mijn ene nichtje groeit inmiddels en mag misschien morgen naar huis. Andere nichtje blijft de komende 24 uur in het ziekenhuis. Elke 2,5 uur voeden, en voor en na de voeding wegen om te controleren hoeveel ze binnenkrijgt....
Sosofie, ja dat klopt, we hebben wel wat extra stappen moeten ondernemen, maar toen was het ook gelijk de eerste keer raak, dus inderdaad heel erg bijzonder...

Ik krijg komende woensdag een suikercheck, moet dan een flesje suikerwater leeg drinken. Moest jij dat ook gisteren?

Bij mij is het omdat mijn vader diabetes heeft en niet omdat ik enorm groei, maar ben wel enorm benieuwd.

Over groeien gesproken, ik ben sinds de zwangerschap nog geen kilo aangekomen. Mijn buik groeit goed, maar de kilo's zijn van mijn bovenbenen en kont verdwenen. Heb dus vanmiddag toch maar ene nieuwe positiebroek gekocht, want het zag er niet meer uit ;o))

Is er onder jullie ook iemand die nog niets aangekomen is?

Fijn dat je ene nichtje waarschijnlijk morgen naar huis mag, hopelijk volgt die andere snel...
Hahaha, dat was ook mijn eerste gedachte, Sosofie, op Bregjes melding! Wat bijzonder, Bregje! Was het moeilijk om te kiezen wie van jullie zwanger zou worden?

Sosofie, ik moet steeds mijn gewicht doorgeven aan de VK. Dat wil ik niet meer en heb ik de laatste keer ook niet gedaan, maar zij geven aan dat ze dat moeten weten voor mijn BMI en de kans op zwangerschapsdiabetes. Als ik daarbij aangeef dat ik NU al kan zeggen dat dat te hoog is.... dan is het nog niet genoeg .

Toch zegt iedereen dat het nog steeds meevalt hoe dik ik ben - maar in kilo's, pfoe! Ik word massief!

Fijn dat je ene nichtje nu weer vooruit gaat, nu de andere nog!
Coltje, nee dat was eigenlijk gelijk duidelijk ;o)) Mijn vrouw is 38 en ik 33, dus dat heeft mee gespeeld en daarnaast heeft zij nooit echt die behoefte gehad.

Ben je lekker uitgerust afgelopen week? Klinkt heerlijk zo'n vakantie ondanks dat je zelf niet kon skieen. Wij hebben in april een midweek geboekt naar zuid Limburg en ik heb er nu al zin in.

Nou ik duik mijn bed in, val nu al bijna op de bank in slaap en ben toch alleen ;o))

Tot morgen!
Bregje, ook ik ben nog niets aangekomen. Ik zit nu een kilo of drie (denk ik) onder mijn startgewicht. Bovenbenen en billen zijn geslonken, buik is mega en borsten vallen tijdens deze zwangerschap mee, gelukkig. Ik hoefde nog geen suikerdrankje te drinken. Ik moest nuchter suiker prikken, zodra daar de minste of geringste twijfel uitkomt over diabetes, moet ik voor zo'n drankjestest. De vk wilde dat ik dat alleen deed omdat het zo vervelend schijnt te zijn: de meeste zwangeren schijnen dat suikerwater er weer uit te gooien....

IK heb verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes omdat mijn oudste 8,5 pond was (en 2 wk te vroeg geboren werd), de jongste 10 pond woog en mijn moeder 2x z.d heeft gehad.

Stom he, Coltje, dat gedoe over gewicht? Mijn vk heeft er nog nooit om gevraagd. Hij vindt dat niet belangrijk. Andere verloskundigen vinden het Heel Belangrijk. Ik las laatst over een vk bij wie je met een bmi boven de 30 niet thuis mocht bevallen. Belachelijk dat dat zo verschilt. Ik ben veel te zwaar. (1.73 en 100 kg, maat 46) maar wel erg gezond qua bloeddruk, bloedsuikers, cholesterol, buikvet, conditie etc. Ik weet dat er gezondheidsrisico's zitten aan mijn overgewicht en ik ben er ook heel bewust mee bezig, maar afvallen doe ik alleen als ik zwanger ben... En zo zijn er ook vrouwen die aankomen terwijl ze hetzelfde eetpatroon aanhouden, allemaal een kwestie van hormonen....Heb je je eetpatroon al eens vergeleken met dat wat het voedingscentrum aanraadt voor zwangeren? Misschien dat dat je nog kan helpen?

Ik ga slapen!
Bregje.. leuk 2 dames.. Volgens mij staat er in deze WIJ ouders een verhaal over 2 dames die een kindje hebben gekregen. Weet nog dat ik dat rete interessant vond om te lezen. Bijzonder !

Zeg kan ik ook niet wat kgs kwijt op mijn bovenbenen en kont die lijkt wel steeds meer uit te dijen.. Maar qua kgs dus nog maar 2kg aangekomen.

Ik moet elke keer o pde weegschaal bij de VK , met kleding aan dus ik probeer meestal in de zelfde of zelfde soort kleding heen te gaan en zelfde laarzen. Zodat ik een *eerlijk* beeld heb van mijn kgs.

Coltje dapper dat je bent mee gegaan op wintersport. Ik zou ook dit jaar met vrienden weer heen gaan. Maar heb maar afgezegd , bij skieen hoort ook de apres ski en snappies op de piste enzoww.. En tja ene kant baal ik er van dat ik niet mee kan andere kant maar goed ook dat ik er niet bij ben zodat t gemis niet nog erger wordt.
Had wel wat last van zelfmedelijden hoor, hoe belachelijk ik dat zelf ook vond, zeker met als referentiekader enkele van onze dames hier. Iedereen lekker skien, rodelen en drinken enzo.. Maar het was toch wel lekker om er even uit te zijn. Lief hield ook goed rekening met me, dat scheelt. Daar in het bubbelbad geweest... Tot we allemaal bultjes kregen - gok op bubbelbad folliculitis. Fijn overblijfsel!

Bregje, lekker dat je nog ff weg tegoed hebt!

Wat het aankomen betreft - heupen, buik, borsten. En heb de laatste week natuurlijk veel te veel lekkers gehad en het eerste trimester mijn enorme energietekort foutief gecompenseerd. Maar over het geheel genomen denk ik dat ik wel redelijk ok eet. Heb het altijd moeilijk in de avond en dat is nu niet anders... Maar vakantie is nu voorbij en moet dus weer pas op de plaats maken!

Ps: veel beweging in mijn buik de laatste week! Nu ook echt goed zichtbare buikbewegingen
Joehoe....Goeiemorgen allemaal!

Eindelijk foto's van BelloBuik op Hyves!!

En ook van het 'totnutoe'kamertje.........

Lfs
Goeiemorgen eeuh middag allemaal

Ik heb net op de computer een heel verhaal getypt, maar helaas gooit die me er nu continu uit en mijn verhaal is natuurlijk eeg.

Nu dus even een teken van leven vanaf mijn mobiel.

Ik ga nu ff van de zon genieten, volgende keer meer.

Fijne zondag allemaal!
pf... moeders even jullie hulp gevraagd: ik zie door de wikkeldoeken, voetenzakken, badcapes enz het bos niet meer

ik heb een maxi cosi met bijbehorende voetenzak gekregen van een vriendin, maar de zak is wat smoezelig en niet mijn smaak. dus ik dacht: ik koop wel wat nieuws daarvoor. maar koop je dan een voetenzak speciaal voor de cosi alleen of zou je ook gewoon een dekentje of een omslagdoek zonder gaten kunnen gebruiken? en welk van de twee opties is gemakkelijker als je kind wilt warm houden, maar uit de cosi wilt halen? het lijkt me niet handig als je kind uit cosi haalt maar de voetenzak moet ook losgehaald worden met de riempjes door de gaatjes elke keer. of heb ik het mis?

voor ik veel te veel verschillende dingen ga kopen; wat moet je nou hebben? ik dacht:

- 1 voetenzak voor maxi cosi en kinderwagen (maar ik twijfel dus of dat zo'n handig ding is. ik heb er een voor in de kinderwagen na 6 maanden, is die te groot?)

- 2 badcapes voor als rare zoon uit bad komt (badstof)

- 2 omslagdoeken zonder gekke gaten, dus gewoon om lekker ingewikkeld te worden thuis of als we hem naar de auto dragen ofzo? (van fleece of katoen?)

#zo meer nieuws, dit moest even uit mijn systeem haha#
@Zespri... haha.. ja ik heb ook nog een papa, maar je hebt gelijk, zo had ik het nog niet gelezen :D

@Sosofie, dat boek, ja ik heb het aan mijn fysio gevraagd, en zij werkt dus volgens haar principe, dus ze raadde het me ook aan. Heb het nog niet besteld, maar ga ik wel doen.

Hoe ik het met je nichtjes?

@Bregje, het is een beetje vol nu :-) En nog echt niet "af" genoeg naar mijn zin.

Wat leuk getrouwd met een vrouw, mijn zus heeft ook een vrouw. Helaas zijn kinderen voor hun niet weggelegd, wel heel leuk dat het bij jullie allemaal zo voorspoedig gaat!

@Coltje, ik hoorde ook dat als je BMI boven de 27 zit dat je dan in wk 32 een extra echo krijgt?? Althans mijn schoonzus vertelde dat.

Mij wegen ze gelukkig ook nooit bij de VK, alleen de eerste keer. Ik voel me ook massief hoor. Ben echt een olifant in mijn ogen. Denk dat er al wel 15 kg aan zit :(

Ben denk ik de afgelopen weken wel afgevallen want ik snoep bijna niet meer en ik eet niet veel (hou niet veel binnen).

@Bello, ik ga zo eens kijken.

@Raar, goede vraag, ik ben er ook niet over uit...

Volgens de winkel was die maxicosi zak ideaal, maar ik weet het ook nog niet.

We hebben wel een voetenzak voor de buggy, maar die pas echt niet in de maxi-cosi.

Ben benieuwd wat de ervaren moeders vinden.

Commode en ledikantje staan, joepie.

Commode was nog een heel gedoe, maar eindelijk doet hij het.

We hebben namelijk lades die opengaan als je ertegenaan duwt, maar de onderste wilde niet meewerken.

Ook hebben ze de deken vergeten te leveren, maar daar kwam ik pas achter toen ze al weg waren. Meteen gebeld, maar nog niets gehoord...

Het is nu wel echt weer een stapje verder.

Er moeten nog fotolijstjes aan de muur, nog een spiegel achter de commode, plakje moet nog opgehangen worden.

En we weten nog niet precies hoe we het willen hebben staan.

Vanavond gaan we onze schommelstoel bekijken. Hopelijk is het wat en dan is dat ook weer gedaan :-)

Mooi is hij niet echt maar wel erg confortabel hoop ik.
Zo, ahem, daar ben ik ook weer eens

Alles nog steeds goed hier hoor. Ben druk bezig met dikker worden en zwaarder. Het is zo overduidelijk voor iedereen dat ik zwanger ben Toch gaat alles lichamelijk nog steeds prima.10 kilo er bij en ik kan niet meer rennen, maar 40u werken gaat nog steeds prima en een dag shoppen betekent wel in de auto in slaap vallen, maar mijn gewrichten houden het nog heel goed. Ben ik wel heel blij mee! Balen zeg voor degene die echt rekening moeten houden met rust nemen of zelfs helemaal niet meer kunnen werken... ik heb wel met jullie te doen!

Gisteren hebben we de kinderwagen uitgekozen en we mochten hem meteen meenemen. Was een superaanbieding: 45% korting en dan konden we maar uit twee (oude seizoen) kleuren kiezen, maar we vonden de kaki variant van de Mutsy Rider toch wel heel mooi. Nog even lopen twijfelen (ok ok... heel lang lopen twijfelen) over de voetenzak en uiteindelijk een oranje er bij gekocht. Hij staat nu in de gang te pronken! We waren ook even bang dattie daar niet kon staan, maar dat valt reuze mee. De achterbak was wel helemaal vol, maar ach... dat is alleen maar een probleem als je op vakantie gaat denk ik.

Heb overigens loeder dat ik ben eh... per ongeluk mijn schoonmama teleurgesteld: ze wilde graag met mij naar een babywinkel. Alleen ben ik gewoon van plan de leuke dingen via internet te bestellen en de noodzakelijke dingen bij de Hema. Ik ga echt niet een hele babywinkel leegkopen voor alle prullaria. Dus dat zei ik. Was ze toch wat beteuterd. Dus denk ik... dan maar van te voren wat te kopen uitzoeken en haar toch mee vragen? Hm... ik ben ook echt te goed voor deze wereld...

Verder niet echt nieuws hier geloof ik. Wel schrikken: een collega is met zwangerschapsvergiftiging in het ziekenhuis opgenomen. Ze is twee weken verder dan ik (dus 26 weken), maar het kindje loopt nu ook in groei achter dus kan nog niet gehaald worden. Het wordt de komende weken balanceren op het randje van: blijft moeder ok vs blijft kind ok. Heel heftig als je dat zo hoort. Tegelijk maak ik me echt geen zorgen om Rare Zoon hoor, het voelt echt alsof alles goed gaat.

Donderdag komen de meubeltjes! En dat betekent dat we zondag met mijn papa alles in elkaar gaan zetten, zo leuk! Wat vinden jullie: kan een roze met blauw tapijtje met beestjes in mijn stoere grijs/blauwe jongenskamer? http://www.kidzsupplies.n ... en-fuchsia-turquoise.html

#Naam: we hebben de lange lijst naar een shortlist weten terug te brengen: Thijs, Teije of Olivier. Wat vinden jullie? Elke naam zou prima bij de achternaam kunnen en we vinden ze ook alle drie ongeveer even leuk. Probleem met Thijs is de top10 notering, met Teije dattie eigenlijk een beetje gek is en op 20 manieren gespeld kan worden en Olivier... dat heeft een heul licht kakgehalte. Of zien jullie die problemen niet?

# Nog als toevoeging op mijn vraag van net: inbakeren, doe je dat weer met speciale doeken, of kan dat ook weer met je gewone omslagdoek?

En hoe maak je je kinderwagen op? Lakentje om het matrasje, lakentje er boven en een dekentje?

@Bregje: leuk dat je mee schrijft! Ik ken trouwens nog twee vrouwen die samen een kind krijgen. Maar als jij niet hebt gegoocheld met je leeftijd en uitgerekende datum, dan ben je het niet (@Vechtertje: wat mij betreft was jij net zo welkom geweest) Oja, ik ben zo’n gelukvogel die nog 40u (soms meer) kan werken. Aan mij heb je dus niets Ik slaap wel iets meer. Tenminste... ik ga eerder naar bed en later er uit. Slaap wel onrustiger en word af en toe wakker.

@Coltje: Ik heb het ook altijd ’s avonds moeilijk! Ik eet wel zo veel mogelijk volgens het voedingscentrum advies. En voor mij betekent dat: ’s avonds trek? Dan extra fruit, een bakje yoghurt of wat crackers. Maar toch... ik ben nu al 10 kilo aangekomen. Juist in de vakantieweek waarin we ontzettend veel chips en zo hebben weggewerkt kwam er niets bij. :-S

Overigens weegt mijn VK nooit. En ze was ‘heel tevreden’ over mijn buik zei ze vorige week.

@Sosofie: duimen voor de suikeruitslag! Heb je ook bepaalde symptomen die op suiker kunnen wijzen? Of kan zoiets alleen met test worden uitgewezen?

@Dos: wat ga je in de fotolijstjes doen? Zou een soort skippybal jouw helpen bij het zitten? Dan blijft je bekken nl wel een beetje in beweging zonder dat het hele heftige bewegingen zijn. Ik zeg maar wat hoor, heb er geen verstand van

@Zespri: hoe bevalt het samenwonende leven? Ik vind Lieke of Maud het leukst.
Daar ben ik weer, heerlijk even een half uur gelopen door het park. Kan nu bijna geen stap mer verzetten, maar dat had ik er voor over....

@zespri, Wij hebben het blad WIJ jonge ouders deze week inderdaad ook vol interesse gelezen. Leuk als er een verhaal in staat dat te vergelijken valt met je eigen situatie.

@Sosofie, ik heb nog niet eerder gehoord dat de meeste zwangeren dat suikerdrankje er weer uit gooien. Ik hoop maar dat ik het er woensdag in kan houden ;o))

Aangezien ik al 3 jaar geen geraffineerde suikers uit i.v.m. suikerintollerantie (wordt er moe en labiel van...) ben ik sowieso erg benieuwd hoe ik ga reageren.

@raar, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen idee heb. Ben benieuwd wat voor antwoorden je verder gaat krijgen. Wij hebben van mijn schoonzus al wel heel veel gekregen en dar ziten ook een antal omslagdoeken bij, maar alles ligt nu nog in vuilniszakken te wachten. Zodra we het kamertje klaar hebben gan we kijken wat we nu allemaal hebben, want ik moet zeggen dat we het overzicht nu geheel kwijt zijn. Hoop dan ook een idee te krijgen van wat we allemaal nog in moeten kopen ;o))

@Cos, leuk dat je zus ook een vrouw heeft....

Succes vanavond bij de schommelstoel, krijg je die van iemand of heb je die gevonden op MP? Wij krijgen de schommelstoel van mijn broer en schoonzus te leen.
De nichtjes mochten vanmiddag naar huis. Hoera.

Over de doeken:

Je moet twee verschillen in de gaten houden: een pasgeboren baby heeft lange mouwen aan (muv een hittegolf) en is voortdurend ingepakt. Dus:als het buiten 23 graden is, sla je toch een lakentje, of een dunne doek (badstof omslagdoek oid) om de baby heen. Na een tijdje is dat niet meer nodig. De eerste weken (twee/drie? ligt aan geboortegewicht en temp buiten en of je kindje zichzelf goed op temp kan houden) heb je zo'n badstofcape om je kindje heen als het niet in bed ligt.

Inbakeren doe je in speciale inbakerdoeken. Die hoef je echt niet te kopen, want waarschijnlijk heb je ze niet nodig.

In de maxicsoi kun je een wrapper gebruiken, of een zak van de cosi zelf, maar dat is in juni waarschijnlijk te warm, dat gebruik je dan meer in de herfst en winter. Voetenzak van de wandelwagen past echt niet in de cosi. Kinderen dragen natuurlijk ook een winterjas, dus je kunt je afrvagen of je die dikke zak straks in de cosi nodig hebt.

Kinderwagen maak je op als een wiegje/bedje.

Wat je echt nodig hebt? Twee of drie badcapes, voor het begin. Als je naar buiten gaat met de cosi of de wandelwagen kun je daar ook gewoon beddengoed voor gebruiken, of je frommelt die badcape over je kindje nadat je hem in de cosi hebt gezet.

Ik ga waarschijnlijk zelf een hoes maken. Van badstof aan de binnekant, met lapjes katoen aan de buitenkant. Een soort groot uitgevallen badcape, maar dan met klittenband.

Over suiker: ik heb wel dorst en ben erg moe maar dat hoeft nog niets te betekenen.

Ik vind Thijs, Teije en Olivier alledrie erg leuk. Voordeel van Olivier vind ik dat je nooit hoeft uit te leggen hoe je het zegt/schrijft. Bij thijs is altijd de vraag: met of zonder h, en Teije is een onbekende (maar juist daardoor zo leuke!) naam waar mensen waarschijnlijk van alles van gaan maken.

Nog even over wikkeldoeken etc: vergeet niet dat de winkels na je bevalling nog steeds bestaan, dat je kraamvisite ook wat voor je koopt en dat het ook in je verlof nog leuk is om te shoppen... laat je niet gek maken he!
@raar, wij hebben ook de mutsy (bij van asten wellicht?) maar dan de Slider :-)

En Olivier staat ook op ons lijstje :-) Dus tsja, Olivier dan he!

Wil je wel even waarschuwen overigens, precies 3 weken geleden rende ik ook nog door de ring... en kon ik ook de hele dag shoppen (en ook vroeg mijn bed in), en van de ene op de andere dag was het dus helemaal mis.

Dus doe niet teveel ookal denk je dat je het wel kan.

En dat shoppen, erg herkenbaar. Mijn moeder wilde dat ook heel graag, we zijn dus gewoon naar de stad geweest (alweer even geleden) en hebben bij de hema, c&a, h&m etc leuke dingen geshopt. Veel beter dan zo'n babyzaak.

@Bregje, heerlijk wandelen in het park, ben lichtelijk jaloers :-)

Schommelstoel is via MP. In verband met mijn rug wilde ik echt een goed en het merk dutailier is mij toen aanbevolen, dus die gaat het ook worden hoop ik.

We zullen zien vanavond.

Verder heb ik eigenlijk sinds ik thuis zit echt een overgevoeligheid voor alles wat gekruid is of zuur. Manderijntje, appels, kiwi's mijn maagzuur speelt accuut op, aanmaaklimonade, fruitdrankjes, fruit2day, zelfs een stoommaaltijd van de AH met wat basilicum erin ging niet.

Het enige dat ik binnen hou is water en melk, en gewone hollandse kost zonder kruiden haha...

Als ik toch iets anders eet dan eet ik het daarna nog de hele avond want het komt echt iedere 5 minuten weer terug omhoog.

Ach nog maar 13 weken!
Haha Sofie, je bent mijn held

Het is ook eigenlijk niet omdat ik dacht: ik moet en zal al die dingen in huis halen, maar ik heb zin om binnenkort zelf een soort omslagdoek/dekentje te gaan maken. Ik had hele mooie kleurtjes fleece gezien en dacht: dan kies ik er twee uit en dan maak ik er een mooi randje van een bandje aan.

Dus vroeg ik me af: hep dat zin dan?

En fleece gebruik je niet voor bad, maar is het voor de rest fijn om die kleine in te pakken?

Dus als ik nou zeg:

- 2 badcapes voor bad

- 1 cosizak of wrapper (die wrapper, is dat dan ook met gaatjes er in?) alvast voor cosi in de winter, maar in zomer gewoon hatseflats een klein dekentje er over heen

- een paar lakentjes en dekentjes voor de kinderwagen (heb al twee katoenen dekentjes gehaakt...!)

- twee fleecedekentjes zelf maken om Teije/Thijs/Olivier in te pakken...

... dan is dat dus goed?

Ben overigens begonnen met een eigen ontwerp voor het geboortekaartje! Zo leuk!
@Dos: nee niet bij van Asten! baby&tiener store, sliedrecht.

Zuur... ellendig he! Ik heb er de ene week meer last van dan de andere, dus misschien gaat het bij jou ook zo? Ik drink wel elke keer bij zuur meteen een glas melk. Helpt erg goed. En yoghurt voor het slapen gaan wil ook wel!

Ik zal je advies opvolgen... heb idd te veel de neiging om alles nog zelluf te willen doen. Zo heb ik van de week nog parket losgehaald, stond gisteren nog met de kinderwagen de trap op te sjouwen. Mensen moeten me echt aanbieden om te helpen want ik vraag zelf geen hulp. Als Olivier/Thijs/Teije net zo eigenwijs wordt als zijn moeder... oei!
@bregje, ik wil even laten weten dat ik bijna 100% zeker weet dat ik je ken. Ik weet niet hoe je dat zelf vindt. Kan mij voorstellen dat het dan niet meer lekker anoniem schrijft. Voor mijzelf ben ik er ook nog niet over uit.

@schommelstoel, hier ook een schommelstoel klaar staan. Moet alleen nog geverfd worden. Hijzit vooral lekker met kussentjes er in. Ben benieuwd hoeveel ik hem ga gebruiken. Maar maakt op zich niet uit want hij staat nu prima in de woonkamer als extra stoel.

@raar, ik vind Teije echt het leukst, daarna Thijs, vind ik ook heel mooi, maar komt inderdaad veel voor en Olivier is niet mijn smaak, inderdaad beetje kak.

@dos, van de ene op de andere week. Heftig. Hier moet ik ook even een omslag maken. Voel mij deze week echt niet fijn, lichaam werkt niet mee. En het frustreert, want wil werk is nieuw en ik wil daar blijven en dus moet ik mijn beste beentje voorzetten....maar goed. Misschien dat ik mij morgen ziek meldt, dan kan ik rustig iets van fysio regelen, voor houding en bekkenbodem en dan kan ik urine ook even laten checken bij de dokter. En komt bij dat ik dan nog even een dagje rustig aan kan doen.

@coltje, lekker die vakantie. Ik kan mij je zelfmedelijden wel voorstellen. Maar gelukkig heb je ook kunnen genieten van eht mooie weer! Heb jij al iets gehoord over de cursus?

@een vraag over hoeslakentjes voor wiegjes. Ik heb er 1 van de Hema. Passen die ook op afgeronde matrasjes of alleen op rechte, vierkant. Ik deed er een om een matrasje van de rieten draagwieg maar hij was veel te groot.
@saar: om je een hart (hard?) onder de riem te steken: een van de meiden die hier eerder ook meeschreef - en die ik ken van mijn oude topic - heeft ook een soort tryout-paar-maanden-contract gehad. zij werd toen zwanger tijdens dat contract, was heel misselijk en moe en moest dus af en toe ook aan zich zelf denken en zich ziek melden. zij wilde zich ook heel erg bewijzen. zij heeft toen volgens mij eerder dan ze wilde verteld dat ze zwanger is en was ook heel bang dat ze de baan op haar buik kon schrijven (wel een leuke uitdrukking in deze ). maar... ze heeft een contract gekregen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven