uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
@raar, dat is lief van je en wie weet maak ik mij druk om niks. Ik zit er alleen maar voor drie maanden, het staartje van mijn zwangerschap en voor mijn gevoel zijn die drie maanden zo voorbij...Kan ook niet meer doen dan dat ik nu doe.
was jij ueberhaupt de invaller voor iemand anders dan, of zou de baan na jouw drie maanden sowieso vervuld moeten worden (door jou of een ander nieuw iemand)?
@Saartje, ben nu erg benieuwd wie je bent, moet zeggen dat ik op dit moment nog geen enkel idee heb. Ben er nog niet overuit hoe ik het vind als het inderdaad klopt, maar als jij het niet prettig vindt moet je het laten weten. Jij schreef immers eerder mee als ik....

@raar, Jeetje dat is schrikken van die collega. Hopelijk houden moeder en kind het beide nog even vol, in ieder geval totdat het kindje levenvatbaar is....

@Sosofie, bedankt voor alle info!

@kinderwagens: Wij hebben via MP de Quiny Buzz met alle toebehoren gekocht en zijn er heel blij mee. Ben beneuwd hoe die wagen gaat bevallen straks.
Hoi dames!

Net terug van weekendje weg (verjaardagen schoonmoeder en mijn vader).

Ga eerst even koken en dan even lezen wat er allemaal geschreven is en daarna reageren.

Laters!
..
Bello, leuk kamertje!

Sofie, fijn dat de nichtjes weer naar huis mogen!

Saartje, ook nog niks gehoord.. Komt vast nog wel!

Raar, ik vind het een leuk kleedje... maar niet voor een jongen... Namen vind ik wel alledrie leuk!

Schommelstoel moet nog even een kussentje in, verder issie klaar

Voor wat gewicht betreft, mijn BMI is nu al hoger dan 27, zal morgen de gynaecoloog eens vragen hoe en wat. Moet bloed prikken i.v.m. jeuk. maar geloof niet dat er wat ernstigs aan de hand is hoor.

En die vermoeidheid - die begint alweer te komen, bleegh. Baal er van, want ik heb niet zoveel zin in dingen doen en ben bang dat ik dan wel weer meer ga eten. Nog tien weken werken... Ik tel af... En ik heb echt een fantastische baan! Bizar!
@bregje, ik vind het moeilijk om te zeggen maar als ik heeel eerlijk ben, vind ik het niet zo prettig. Niet leuk, want wil geen boeman zijn en je schrijft enthousiast mee...maar ook al weet jij niet wie ik ben, toch voelt het minder anoniem nu voor mij...sorry.

@coltje, ja, we wachten rustig af. Heb er al wel zin in! Jij gaat ook naar zo'n borstvoedingsbijeenkomst toch? Ik ga mij ook in de loop van de komende weken inlezen op borstvoeding en naar zo'n bijeenkomst. Heb ook al contact gehad met iemand van de Vereniging borstvoeding natuurlijk over twee avonden info borstvoeding.

@beatle, lekker weg geweest? Hoe gaat het met je harde buiken?
Saartje, uit welke regio van het land denk jij dan dat ik kom?

Ik heb namelijk even een stukje terug gelezen en niets van waar jij over schrijft zegt mij iets. Dat is wellicht voor jou wel weer een fijn idee, want ik heb echt geen idee wie jij bent en wat dat betreft ben jij dus nog steeds anoniem. Kan het echt niet zijn dat je iemand anders voor ogen hebt?
@bregje, Heb je gewoond in een dorp met een naam die begint met een B? En ging je naar de middelbare school in Dr.?
Even in etapes reageren:

@ bregje: welkom!

@ kamertje: wij gaan komend weekend denk ik verven, en begin april komen de meubels. Dus we vorderen in een gestaag tempo!

@ pluis: balen dat je bloeddruk nog niet onder controle is en dat de medicijnen bijgesteld moeten worden.

Probeer er rustig onder te blijven. (jaja, weet ik, makkelijker gezegd dan gedaan)
@ Dos: balen van je bekken!

Dat boek van Rost heb ik gekocht, maar als je het 2e hands wil overnemen moet je me even via hyves ofzo een PM sturen.

Mijn bekkenklachten zijn deels over, en hebben ook deels een andere oorzaak.

@ sosofie: al bijna verlof. Lekker hoor!

En nog niks aangekomen? Hoe doe je dat?

En wat vervelend van je nichtjes. Maar lees dat ze alweer thuis zijn.

Wat fijn!

@ bregje: leuk dat jullie een meisje krijgen en wat bijzonder dat jij en je vrouw een kindje krijgen!

@ gewicht: nou ik dacht afgelopen tijd een groeispurt te hebben met 1 kg per week.

Maar afgelopen week slaat echt alles: 3 kg!!!!

Weet niet hoe ik dit moet noemen, maar zit nu bijna aan de 12 kg (bij 24 weken). En de 100 kg grens komt steeds dichter bij, HELP!
@ raar: leuke vragen over omslagdoeken enzo. Lees het antwoord even mee, ben wel benieuwd

@ dos: kamertje schiet al lekker op zo te lezen. Heb je al foto's op hyves gezet?

@ raar: qua namen. Je zou ook Tijs kunnen doen, zonder H. Zo heet mijn vader

@ bregje en saartje: Nakur en ik kennen elkaar ook van de studie. Wij vonden dit zelf geen belemmering, maar hebben het er met niemand uit onze omgeving over.

Dus we zijn toch wel redelijk anoniem. We hebben alleen geheimen nu over elkaar bij gezamelijk vrienden. En zolang we beiden onze mond houden is er niks aan de hand.

@ stoel: wij hebben een 1,5 zits in de babykamer. Deze stond nog op zolder in de logeerkamer, maar krijgt een mooie plek in de babykamer. Lijkt me erg handig voor voedingen en knuffeluurtjes
Saartje, ja dat klopt ;o)) Ik heb nog steeds geen idee wie jij bent, maar jij duidelijk wel wie ik ben.

Als je het inderdaad prettiger vindt als ik niet meer mee schrijf, jammer maar prima, dan is dit mijn laatste post.....

Dames, heel veel succes met alles en ik wens iedereen een hele fijne zwangerschap!
@ harde buiken: nog wel aanwezig maar gelukkig al stukken minder.

Met name 's nachts bij het omdraaien of opstaan om te plassen heb ik last. Overdag alleen als ik teveel doe. Dus hopen dat dit zo blijft of zelfs nog beter gaat.

Want nog minder doen zal moeilijk worden voor mij (en qua gewichtstoename lijkt me dat ook niet echt heel gunstig)
Hier weer terug van weekendje weg. Was super weer. Vandaag heel de dag buiten . pluiszoon genoot ook op en top. En als hij sliep konden wij een potje kaarten. Jammere was alleen dat hij afgelopen nacht giga last van buikkramp had en alleen bij mama wilde zijn. dus pluiszoon bij ons in bed. Hij sliep heerlijk ik deed geen oog dicht.

Voetenzak maxi cosi vond ik ideaal. Je doet toch ook vaak je kindje binnen in en uit de maxi cosi dus hoefde de zak er ook niet uit. (pluiszoon is wel een december baby geweest) Zelfde gold voor de zak van de kinderwagen.

Badcapes ook ideaal voor inwikkelen in het begin en later bij badje en cb.

Overige doeken nooit gehad en niet gemist.

Raar vind olivier denk ik de leukste naam.

Beatle hoop dat je het leuk hebt gehad dit weekend.

Leuk al die kamertjes die vorderen, ga zo eens de hyves checken.

Saartje en bregtje zien jullie elkaar nu ook nog of is het echt van vroeger?

sosofie super dat je nichtjes weer thuis zijn!

Verder alles gelezen maar ook een beetje vergeten, zal morgen nog een poging doen......................
Dos, wat vervelend dat je nu meubels hebt en ze niet in elkaar kunt zetten! Lijkt me ook frusterend... Is het mooi geworden nu het in elkaar staat?

Och jee, lees nu over alle eetklachten, het zit je ook niet mee he. Een heel grote knuffel voor jou!

Dos en anderen: hier ook meubels gekomen en dit weekend bezig geweest. Wel veel te veel gedaan, je tilt toch even hier en daar, waardoor ik last heb van rug en stuitje. Maar: ledikantje zit in elkaar en commode staat ook muv achterkant en lades. Dat kon ik echt niet meer opbrengen dus man moet het deze week afmaken. Maar het staat al zooo schattig! Wordt toch wel heel echt zo! Foto’s volgen op hyves als de kamer echt af is, dus ook klambo enzo, hopelijk volgend weekend.

Zespri, effe 3 deuren verfen!?! Dat klinkt als een hele klus voor mij haha! Is het mooi geworden?

Pluis, oh lekker even er tussenuit. Hoe was het? Je had er in ieder geval heerlijk weer bij!

Saartje. Ik heb ook een paar weken geleden vervelende trekkerige buiken gehad, maar buik groeide bij nader inzien enorm. Is nu weer over. Ik had toen vooral ’s avonds het gevoel alsof iemand me een een veel te strakke broek perste en die dan ook nog even met elastiek van achteren hard aantrok.

Herkenning: Beatle en ik kennen elkaar ook en ik dacht eerst ook van: o jee nu is de anonimiteit weg. Maar wij spreken elkaar niet persoonlijk (we zijn oude studiegenoten) en zo lang we allebei onze mond houden over dit forum en dat we beiden meeschrijven (en dat lukt) dan is er niets aan de hand. Dus tot zover vind ik het eigenlijk geen probleem dat ik Beatle ken, terwijl ik daar van tevoren toch mijn twijfels over had. Je moet er natuurlijk zelf ook vrede mee hebben maar misschien moet je het eens even proberen op deze manier te zien zodat Bregje toch mee kan blijven schrijven.

Bregje, ik lees nu dat je een vrouw hebt ipv man? Wat lijkt me dat 2x zo leuk! Heb toch het gevoel dat die je beter als zwangere snappen dan een man (alhoewel ik over die van mij absoluut geen klagen hebt hoor). Kun je er wat meer over vertellen hoe en wat met de zwangerschap? (kennen jullie elkaar al lang, hoe ben je zwanger geworden, is dat dan anoniem/van bekend iemand etc). Ahum, sorry, ben een beetje nieuwsgierig, als je niets wilt vertellen, ook goed hoor!

Coltje, wat onhandig met je gewicht en doorgeven aan VK. Mijn VK weegt me elke keer maar ja, vind ik enorm frustreren want het startgewicht dat zij hanteren was -4 (ivm misselijkheid) dus volgens hun berekening ben ik nu al 10 kg ipv 6 aangekomen. En de ene keer sta ik er na het avondeten op, met/zonder laarsen... Tja dat is toch niet betrouwbaar?

Iedereen bij mij zegt dat ik uitdij aan mijn kont en gezicht, ook niet erg leuk... maar schijnt erbij te horen.

Raar, ik vind Thijs of Teije het leukst, maar dan liever in variant Tije. Wij hebben zelf bewust nooit voor een top 20 naam gekozen maar ja, dat is persoonlijk. Namen in de top 20 zijn namelijk ook wel weer erg leuk... Kind van mijn vriendin heet Tije, is nu bijna 2 en zij heeft tot nu toe nog geen problemen gehad met de schrijfwijze.

En over al je vragen: ik heb werkelijk geen idee dus ik lees met interesse mee naar de antwoorden.

Beatle, hoe was je weekend weg? Lekker van genoten hopelijk!

Oh jee, 3 kilo afgelopen week! Zo bont had ik het nog niet gemaakt met mijn 2 kilo in 1 week. Hmm als je gezond eet kun je er weinig aan doen toch? Is het niet zo dat je nu niet sport en hetzelfde eet dat er meer bij komt? Want jij sportte toch best veel? Of vocht misschien? Ik hoop voor je dat je nu alles aankomt en straks dan stilstaat. 1 hoop: ik ben deze week echt maar 2 ons aangekomen (weken ervoor ook ruim 1 kg/week). Oh, lees nu dat je harde buiken minder zijn, fijn!
Ehm geen idee wie t schreef.. maar een kleedje in de babykamer wordt door de kraamzorg e.d afgeraden. Dit om valpartijen met je kind te voorkomen.
Zo, jullie hebben flink doorgeschreven!

@badcape, ik hoorde van een vriendin dat zij de eerste weken hydrofiele doeken gebruikte, omdat haar baby's huidje nog te gevoelig was voor badstof? Zij raadde ook aan om alle doekjes/handdoeken etc nu alvast (steeds opnieuw) mee te wassen, zodat ze straks wel vocht opnemen. Vond het wel een handige tip, want ik had er nog helemaal niet aan gedacht.

@gewicht, 3 kg is inderdaad enthousiast Beatle, maar ja, blijkbaar is heeft je baby het nodig. Ik zit nu op 8 kg in 23 weken, zolang ik zwanger ben kan ik het goed relativeren en erom lachen. Voor mij lag de drempel bij 70 kg, sinds ik die ben gepasseerd haal ik mn schouders op. Zolang het er straks maar allemaal weer afgaat...

@Raar, ik vind Thijs het leukst.

Wat heb je eigenlijk nodig om een bed op te maken? Ik heb: aerosleepmatras, moltonhoeslaken, hoeslaken en heb nog nodig (volgens mij): gewone lakens en 2 dekens. Maar ik lees ook over zeiltjes, nog extra hoezen etc. Weet iemand hoe dat zit?

Gisteren heeft mijn zwager de commodeplank, lamp en het rolgordijn opgehangen. Het is heel mooi geworden maar nog erg steriel. Maar ja, er komt nog n klamboe, muurschildering en flink wat gekleurde accessoires, dus het komt denk ik wel goed. Vandaag komen ze de maten opnemen voor de (zonwerende) gordijnen, zodat de baby niet in het zonlicht hoeft te slapen ;) Ik heb zojuist onze babykamer foto's op de hyves gezet. Zijn in de haast genomen met mn iPhone, vandaar de lage resolutie.

Ga nog even verder bijlezen...
@ Nakur: slaapt je matras nog goed?

Ik bedacht me ineens dat het voor ons ook wel een oplossing zou zijn ipv klossen onder het bed (iets gemakkelijker te realiseren).

We hebben nog een extra 1p-matras op zolder. En als ik die op bed leg zit ik ong. aan de 80 cm.

Beatleman ligt dan alleen zo'n 10 cm lager, maarja zal dan toch wel niet zo'n zin hebben in activiteit ;)

En ik laat beatleman de matras pas op het bed leggen als de weeen beginnen. Kan ik tot die tijd nog normaal in en uit bed komen.
Beatle, jaaa matras slaapt nog heerlijk voor mijn rug! We hebben alleen wel het gevoel 'op stand' te liggen haha! Moet alleen oppassen niet op het randje te gaan zitten omdat matras 10 cm overhangt. Bij mij slaapt man dus ook op 1p matras. Toen hij lager lag ging wel, maar ongezellig en bovendien hebben we maar 1 dekbed dus was niet zo handig met opmaken. Bed is nu 65 cm hoog, had bij onze kraamzorg gelezen dat 65-80 moest dus hoop dat het genoeg is.

O ja, nog een tip: als je hoger ligt kom je erachter hoeveel mensen inkijk hebben in je slaapkamer. En als je thuis wilt bevallen en overdag bevalt, kan bij ons zowat de hele buurt meegenieten. Dus wij gaan nog wat plakplastic ofzo kopen of iets anders wat tijdelijk tegen het onderste deel van de ramen aankan.

Blaumeertje: geen idee, ben ook een nerd op beddengebied. En dat steriele heb ik nu ook wel een beetje met de kamer, maar dat komt vanzelf goed met alle assesoires, net wat je zegt.

Zal binnenkort eens op hyves kijken.
blauwmeertje de badcape gebruik je ook niet om af te drogen maar meer om even om te slaan bij de baby. Eigenlijk is het woord niet helemaal goed

Als je een aerosleep hebt heb je verder geen moln of zeiltjes meer nodig, anders werkt de aerosleep ook niet meer.

Dus hoeslakentjes, gewone lakentjes en dekentje zijn genoeg.

Nakur dat is handig dat je nu al weet dat je inkijk hebt, je zou er maar pas bij de bevalling achter komen!

Voor je het weet wordt het dan gefilmd en kunnen we het 's avonds zijn bij hart van holland ofzo.

Hier staan de 1e appeltaart in de oven, ben morgen jarig en heb al dagen trek in zelfgebakken appeltaart dus vond dit wel een mooie gelegenheid. Vooral daar het niet zo druk wordt.
@ Nakur: hahahahaha, inkijk tijdens de bevalling.

Nee dank je!

Gelukkig hebben we lichtdoorlatende rolgordijnen voor de ramen zitten, dus gelukkig wel licht maar geen inkijk overdag!

Wel grappig dat het per kraamzorg verschillend is hoe hoog het bed moet zijn. Hier geldt min. 80cm.
@ pluis: wat lekker actief!

Een zelfgebakken appeltaart!

Hmmm krijg er acuut zin in. Maarja, na die 3kg vorige week hou ik me maar even in

Straks naar zwangerschapszwemmen (13.00uur) hier in het dorp (ga normaal op donderdag naar een dorp verderop, maar nu ik toch thuis zit!) en vanavond ga ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga. Ben benieuwd!

Ondertussen een 1e begin gemaakt met het inplakken van onze foto's van de huwelijksreis. Wel leuk om alles weer te bekijken en herinneringen op te halen. Komende tijd hier wel een lekkere klus aan.

En ja, ik plak nog ouderwets in, met allemaal foldertjes en entree-bewijzen erbij. Wordt echt zo'n plakboek dan.

En na dit album heb ik nog 4 vakanties klaarliggen die nog ingeplakt moeten worden, hahahah.

Nog geen tijd om te breien, kantklossen en punniken dus!
he beatle dat kan niet he! Ons eerst sokjes beloven en dan nu aan de foto inplak';-)

super om te doen toch al dat geplak. Ik deed het ook altijd nog op die manier, maar nu voor pluiszoon digitaal. Denk dat hij anders ooit gelijk een boekenkast kan kopen voor al zijn foto's, die digitale albums zijn toch wel een stuk dunner.

Al heb ik wel van de kraamperiode tot einde verlof een gewoon album gemaakt.
hoi meiden,

even een egoberichtje van mij, mogelijk de nasleep van de bevalling....ik lig inmiddels sinds vannacht weer in het ziekenhuis....ze waren bang dat ik een longembolie heb, dat ozu mogelijk kunnen komen door de bevalling. maar ze meten dat met bloedwaardes en die zijn sowieso verhoogd tijdens de zwangerschap. dus moest ik opgenomen worden en heb ik vanmorgen een scan gehad. Net kwam de arts langs en idd, het is een longembolie....k*t...ook dat nog.

ik begreep net dat ik nog een half jaar medicijnen moet gebruiken....pillen maar die mag je niet als je zwanger bent (en dat ben ik nu niet, maar wie weet????) dus in dat geval moet/wil ik kiezen voor prikken, want dat mag wel tijdens zwangerschap.....wat een gedoe....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven