Agree or disagree
zondag 6 maart 2011 om 17:35
ik heb een moeizame relatie van 5 jaar.
Twee weken terug hadden we een goed gesprek had over hoe het nu verder moest.
Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.
We hadden besloten er voor te gaan.
Toen werd ik paar dagen later jarig.
Ik kreeg niks van hem, met als reden: dat ik eerst een tijd goed m'n best moet doen.
Ik vind dit erg onredelijk en voel me gekwetst hierdoor. Vriendinnen snappen dit.
Hij ziet dit niet en blijft bij z'n standpunt. En zegt dingen als: Waar maak je je druk om, om zo'n kado.
Nu kan ik hier overheen stappen, maar wat als de volgende keer weer iets gebeurt wat mij terecht kwetst, en waarbij hij weer vindt dat hij gelijk heeft.
Twee weken terug hadden we een goed gesprek had over hoe het nu verder moest.
Toen werd ik paar dagen later jarig.
Ik kreeg niks van hem, met als reden: dat ik eerst een tijd goed m'n best moet doen.
Ik vind dit erg onredelijk en voel me gekwetst hierdoor. Vriendinnen snappen dit.
Hij ziet dit niet en blijft bij z'n standpunt. En zegt dingen als: Waar maak je je druk om, om zo'n kado.
Nu kan ik hier overheen stappen, maar wat als de volgende keer weer iets gebeurt wat mij terecht kwetst, en waarbij hij weer vindt dat hij gelijk heeft.
zondag 6 maart 2011 om 17:46
Ik kan niet zien wie wat uitlokt of dat de ruzie gewoon aan beide ligt.
Maar 5 jaar een relatie en geen kado vind ik wel heel raar. Je bent geen klein kind die gestraft hoeft te worden.
Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is maar ik zou hier niet vrolijk van worden.
Maar 5 jaar een relatie en geen kado vind ik wel heel raar. Je bent geen klein kind die gestraft hoeft te worden.
Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is maar ik zou hier niet vrolijk van worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 6 maart 2011 om 17:48
quote:colalight schreef op 06 maart 2011 @ 17:41:
Pff, hoe ou dben je, 5? Dat hij dat tegen je zelgt over dat cadeau? Wat triest. Echt, RUN as fast as you can. En probeer te achterhalen wat je nou precies boos maakt? Wat gebeurt er wat je niet wilt of wat mis je wat je graag zou willen.
zou je dat laatse willen uitleggen?
@daisy, ja ik ga iets leuks voor mezelf kopen.
@ritmeester, hoop op betere tijden en terugkijken naar goede tijden, denk ik bij hem.
Voor mezelf, dat ik ermee kap, er geen eens in staat ben, om een relatie in stand te houden. Omdat het probleem voor het grootste deel aan mij lag. Verlatingsangst etc.
Pff, hoe ou dben je, 5? Dat hij dat tegen je zelgt over dat cadeau? Wat triest. Echt, RUN as fast as you can. En probeer te achterhalen wat je nou precies boos maakt? Wat gebeurt er wat je niet wilt of wat mis je wat je graag zou willen.
@ritmeester, hoop op betere tijden en terugkijken naar goede tijden, denk ik bij hem.
Voor mezelf, dat ik ermee kap, er geen eens in staat ben, om een relatie in stand te houden. Omdat het probleem voor het grootste deel aan mij lag. Verlatingsangst etc.
zondag 6 maart 2011 om 17:49
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 17:35:
Klinkt alsof jullie beiden geen lot uit de loterij zijn, maar wat betekent "er voor gaan" bij jullie? En wáár gaan jullie dan precies voor?
Weet je trouwens wel zeker dat het moeizame vooral van jouw kant komt? Is jouw gedrag niet nt zo goed een reactie op hem, als andersom?
Klinkt alsof jullie beiden geen lot uit de loterij zijn, maar wat betekent "er voor gaan" bij jullie? En wáár gaan jullie dan precies voor?
Weet je trouwens wel zeker dat het moeizame vooral van jouw kant komt? Is jouw gedrag niet nt zo goed een reactie op hem, als andersom?
zondag 6 maart 2011 om 17:56
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 17:48:
[...]
Dus dit is de reden dat jullie bij elkaar zijn? Hij hoopt op betere tijden en jij wilt bewijzen dat je best wel een relatie in stand kan houden? Goh...
Zoals al gezegd: jullie brengen niet het beste in elkaar boven. Dan is het niet erg om een punt achter de relatie te zetten. Kun jij in de tussentijd werken aan jezelf (verlatingsangst?) en wie weet klikt het met de volgende man, die misschien wel heel lief is en het leuk vindt om een cadeau voor je verjaardag te kopen, een stuk beter.
[...]
Dus dit is de reden dat jullie bij elkaar zijn? Hij hoopt op betere tijden en jij wilt bewijzen dat je best wel een relatie in stand kan houden? Goh...
Zoals al gezegd: jullie brengen niet het beste in elkaar boven. Dan is het niet erg om een punt achter de relatie te zetten. Kun jij in de tussentijd werken aan jezelf (verlatingsangst?) en wie weet klikt het met de volgende man, die misschien wel heel lief is en het leuk vindt om een cadeau voor je verjaardag te kopen, een stuk beter.
Wat eten we vanavond?
zondag 6 maart 2011 om 17:58
zondag 6 maart 2011 om 18:06
Meid, laat je niet zo behandelen. Niet alleen over dat kado, maar ook het feit dat jij je aanhebt laten praten dat jij die ruzies uitlokt. Waar 2 kijven, hebben 2 schuld, zo simpel is het. En als jij de schuld in je schoenen laat schuiven is er iets fundamenteels fout. En dan heb ik het nog niet eens over het kado dat je niet krijgt omdat je eerst je best moet doen... pffff wat een loser, en jij ook omdat je dit accepteert.
zondag 6 maart 2011 om 18:28
Ik heb ook in een relatie gezeten waarin we continu ruzie maakten. Die ruzies lokten ik ook vaak uit. Dacht echt dat het aan mij als persoon lag en ik de enige schuldige was. Nu achteraf zie ik dat het niet alleen mijn schuld was. Ik deed dit onbewust ook omdat ik absoluut niet blij was met de relatie. Nu ik iemand heb ontmoet die echt bij mij past, is de ruzie weg. Gaat het eigenlijk tussen ons soepel. Een eye opener voor mij.
Wat ik dus eigenlijk wil aangeven is, voel je onbewust niet dat dit het niet is, waardoor je die ruzies uitlokt? Is het niet eens tijd om heel goed naar je relatie te kijken en daar je conclusies uit te trekken?
Verder uiteraard eens met de andere forummers, dat het heel kinderachtig is om geen cadeau te geven!
Wat ik dus eigenlijk wil aangeven is, voel je onbewust niet dat dit het niet is, waardoor je die ruzies uitlokt? Is het niet eens tijd om heel goed naar je relatie te kijken en daar je conclusies uit te trekken?
Verder uiteraard eens met de andere forummers, dat het heel kinderachtig is om geen cadeau te geven!
zondag 6 maart 2011 om 18:33
Hij lokt hiermee toch zelf juist een hoop negatieve emoties uit? Alleen al het feit dat hij dat niet zo ziet en vindt dat hij in zijn recht staat door dit te doen, geeft me sterk het idee dat hij jouw aandeel in de problemen nogal overschat en zijn eigen aandeel totaal onderschat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.