Agree or disagree

06-03-2011 17:35 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een moeizame relatie van 5 jaar.

Twee weken terug hadden we een goed gesprek had over hoe het nu verder moest.

Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.

We hadden besloten er voor te gaan.

Toen werd ik paar dagen later jarig.

Ik kreeg niks van hem, met als reden: dat ik eerst een tijd goed m'n best moet doen.

Ik vind dit erg onredelijk en voel me gekwetst hierdoor. Vriendinnen snappen dit.

Hij ziet dit niet en blijft bij z'n standpunt. En zegt dingen als: Waar maak je je druk om, om zo'n kado.

Nu kan ik hier overheen stappen, maar wat als de volgende keer weer iets gebeurt wat mij terecht kwetst, en waarbij hij weer vindt dat hij gelijk heeft.
Ik zou iets moois voor mezelf kopen en erbij vermelden dat ik die verdiend heb.

Wat een sukkel, sorry
Pff, hoe ou dben je, 5? Dat hij dat tegen je zelgt over dat cadeau? Wat triest. Echt, RUN as fast as you can. En probeer te achterhalen wat je nou precies boos maakt? Wat gebeurt er wat je niet wilt of wat mis je wat je graag zou willen.
Klinkt als een fijn relatie. Waarom ben je no bij hem? En waarom is hij nog bij jou?
Wat een idioot. Wegwezen, en snel.
Ik zou na 5 jaar eindelijk eens gaan bedenken of ik die moeizame relatie wel wil voortzetten.
Ik kan niet zien wie wat uitlokt of dat de ruzie gewoon aan beide ligt.

Maar 5 jaar een relatie en geen kado vind ik wel heel raar. Je bent geen klein kind die gestraft hoeft te worden.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd is maar ik zou hier niet vrolijk van worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
krijg je ook stickers als je iets goed hebt gedaan?
Ruzie uitlokken is kinderachtig. Maar geen verjaardagscadeautje geven omdat je dat kennelijk eerst moet verdienen, is ook kinderachtig.

Klinkt niet alsof jullie het beste in elkaar bovenhalen.
Logisch dat je ruzies uitlokt, hij klinkt als een eikel.
quote:colalight schreef op 06 maart 2011 @ 17:41:

Pff, hoe ou dben je, 5? Dat hij dat tegen je zelgt over dat cadeau? Wat triest. Echt, RUN as fast as you can. En probeer te achterhalen wat je nou precies boos maakt? Wat gebeurt er wat je niet wilt of wat mis je wat je graag zou willen.

zou je dat laatse willen uitleggen?

@daisy, ja ik ga iets leuks voor mezelf kopen. :-)

@ritmeester, hoop op betere tijden en terugkijken naar goede tijden, denk ik bij hem.

Voor mezelf, dat ik ermee kap, er geen eens in staat ben, om een relatie in stand te houden. Omdat het probleem voor het grootste deel aan mij lag. Verlatingsangst etc.
Wat kinderachtig!

Ik geloof best dat je ruzie uitlokt en dat hij ervan baalt, maar je gaat je vriendin niet straffen alsof ze een of andere kleuter is.

Ik zou idd een mooi cadeau voor mezelf kopen en erbij vermelden dat je dat verdiend hebt.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 17:35:

Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.

We hadden besloten er voor te gaan.

Klinkt alsof jullie beiden geen lot uit de loterij zijn, maar wat betekent "er voor gaan" bij jullie? En wáár gaan jullie dan precies voor?

Weet je trouwens wel zeker dat het moeizame vooral van jouw kant komt? Is jouw gedrag niet nt zo goed een reactie op hem, als andersom?
Enorm grote strik er omheen, en gewoon zeggen ik doe mezelf dit cadeau omdat ik dat verdiend heb!

Niet aan denken dat het aan jou ligt, ook al was het nu jouw schuld dan nog had hij iets kunnen kopen, heeft ie niet gedaan.

Zegt wel genoeg.
Als mijn man mij geen cadeau zou geven met de reden 'laat eerst maar eens zien dat...' dan is hij de deur uit voordat hij de zin af kan maken. Ik doe alleen aan gelijkwaardige relaties en zodra mijn man meent dat hij mij op moet gaan voeden, ben ik er klaar mee.
ik vind t zo kinderachtig. Wat wil hij ermee breiken? Hij kan beter je helpen met je problemen om te gaan. Ga hulp zoeken en maak hem duidelijk dat je een steunende partner nodig hebt, geen vader die je straft.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 17:48:

[...]

zou je dat laatse willen uitleggen?

@daisy, ja ik ga iets leuks voor mezelf kopen. :-)

@ritmeester, hoop op betere tijden en terugkijken naar goede tijden, denk ik bij hem.

Voor mezelf, dat ik ermee kap, er geen eens in staat ben, om een relatie in stand te houden. Omdat het probleem voor het grootste deel aan mij lag. Verlatingsangst etc.

Dus dit is de reden dat jullie bij elkaar zijn? Hij hoopt op betere tijden en jij wilt bewijzen dat je best wel een relatie in stand kan houden? Goh...

Zoals al gezegd: jullie brengen niet het beste in elkaar boven. Dan is het niet erg om een punt achter de relatie te zetten. Kun jij in de tussentijd werken aan jezelf (verlatingsangst?) en wie weet klikt het met de volgende man, die misschien wel heel lief is en het leuk vindt om een cadeau voor je verjaardag te kopen, een stuk beter.
Wat eten we vanavond?
De reden dat mensen boos worden is, omdat er iets gebeurt wat ze niet willen of omdat er iets niet is wat ze wel zouden willen. Wat is de reden dat je zo snel boos en geirriteerd raakt? Wat mis je of wat zou je anders willen? Wat heb je nodig om minder bos op hem te worden?
Meid, laat je niet zo behandelen. Niet alleen over dat kado, maar ook het feit dat jij je aanhebt laten praten dat jij die ruzies uitlokt. Waar 2 kijven, hebben 2 schuld, zo simpel is het. En als jij de schuld in je schoenen laat schuiven is er iets fundamenteels fout. En dan heb ik het nog niet eens over het kado dat je niet krijgt omdat je eerst je best moet doen... pffff wat een loser, en jij ook omdat je dit accepteert.
excuse me ! De eerste vent die dat tegen mij zegt moet nog komen.. tss .. Krijg je ook een sticker als je netjes zijn onderbroeken hebt gewassen...

Als je dit pikt ben je zelf niet echt goed bezig..
Ik heb ook in een relatie gezeten waarin we continu ruzie maakten. Die ruzies lokten ik ook vaak uit. Dacht echt dat het aan mij als persoon lag en ik de enige schuldige was. Nu achteraf zie ik dat het niet alleen mijn schuld was. Ik deed dit onbewust ook omdat ik absoluut niet blij was met de relatie. Nu ik iemand heb ontmoet die echt bij mij past, is de ruzie weg. Gaat het eigenlijk tussen ons soepel. Een eye opener voor mij.

Wat ik dus eigenlijk wil aangeven is, voel je onbewust niet dat dit het niet is, waardoor je die ruzies uitlokt? Is het niet eens tijd om heel goed naar je relatie te kijken en daar je conclusies uit te trekken?

Verder uiteraard eens met de andere forummers, dat het heel kinderachtig is om geen cadeau te geven!
Hij lokt hiermee toch zelf juist een hoop negatieve emoties uit? Alleen al het feit dat hij dat niet zo ziet en vindt dat hij in zijn recht staat door dit te doen, geeft me sterk het idee dat hij jouw aandeel in de problemen nogal overschat en zijn eigen aandeel totaal onderschat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jullie passen niet bij elkaar om de reden dat de 1 ruzie uitlokt en de ander geen cadeau wil geven voor de verjaardag. Actie -> reactie.

Hoe oud zijn jullie??
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Sinds wanneer moet je een verjaardagskadeau verdienen?

Als hij op die toer gaat, JIJ verdient het omdat je nog bij hem bent nadat hij dat gezegt heeft!

Wat een rotstreek.
En jij lokt ruzies uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven