Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
Basz, je hoeft haar niks te zeggen. Hou de eer aan jezelf. We hebben wekenlang gezegd dat dit fout gaat, je hebt niet geluisterd (heel begrijpelijk hoor, ik zou ook lamgeslagen zijn in jouw situatie). Wees een man, houd je rug recht en begin vanaf nu te werken aan jouw nieuwe leven. Desnoods ga je effe bij een vriend slapen op de bank, of bij je familie. Jouw ex zou ik even helemaal laten voor wat ze is.

Als puntje bij paaltje komt heb je genoeg pressiemiddelen. Zij heeft het meest te verliezen met het huis zo te zien.
Waarom moet ze weer bij jou wonen dan? Ze kan toch beter bij die ex blijven tot alles is afgewikkeld.

Hoe kun je nu als vrienden samenwonen?

Wat iemand al zei: laat je niet piepelen.
Ik heb vanochtend vroeg een goed gesprek gehad met moeders. Het feit dat ze naar der ex is, weet ik omdat ik als ik richting mijn ouders rij voorbij haar ouderlijk huis rijd en dat van haar vriendin waar ze naar toe zou gaan.. Vanochtend om half 7 stonden op beide plekken niet der auto. En dit was echt niet stalkerig bedoeld of zo, enkel een constatering.

Met die ex had ze de afgelopen weken meerdere malen telefonisch contact. Ze gaf aan dat het voor haar vriendschappelijk was en ik geloofde haar op haar mooie blauwe ogen. Ik kon dit er niet los van zien, maar zelfs haar beste vriendin wist me te verzekeren dat dit zo niet was en ik me wat dat betreft geen zorgen hoefde te maken.

Jullie hebben afgelopen dagen gelijk gehad. Ik laat niet meer met me sollen, pak me leven op, en laat haar links liggen. Ik kan haar niet verbieden uit haar eigen huis, maar als ze slim is trekt ze zelf conclusies. Ze heeft me afgelopen weken voorgehouden dat het perfect zou gaan als goede vrienden. Vandaar dat ik de laatste dagen de situatie begon te accepteren en ik me normale ritme op zou pakken en verder kon met mezelf. En nu voelt dit echt als een doodsteek. Ze heeft tegen me gelogen, dus wie weet wat ze de afgelopen weken allemaal niet meende. Als ze hier wil wonen, komt ze maar, het is immers ook 50 % haar huis. Maar ik ga er zakelijk in. Geen gezeik meer met "samen naar onze financieel adviseur" ze doet er zelf maar iets voor. De belastingaangifte voor 2010 moeten we nog doen. Ze zou daar de papieren voor bij mekaar zoeken zodat die ingevuld kon worden. Bekijk het maar, ik doe het zelf en ze zoekt het maar uit. De pasjes van de gezamenlijke rekening worden geblokkeerd, enkel de hypotheek wordt daar voortaan van afgeschreven en de vaste lasten. Het besef is er dat ik al veel langer over me heen heb laten lopen. En dat gebeurt niet meer. Heb het gevoel dat ze me inderdaad te vriend heeft willen houden, om zo alles makkelijk te kunnen regelen. Daar doe ik niet meer aan mee. Ze zegt tegen anderen die in mijn omgeving staan dat ze nog heel heel veel van me houdt. Als dat zo zou zijn, dan flik je me dit niet, dan ben je eerlijk. Ik kan me haar reactie al voorstellen: "ik wilde niet dat jij je druk zou maken". Nee, lieg me dan maar gewoon keihard voor. En wie weet is er niks gebeurd en was het allemaal vriendschappelijk met haar ex. Maar dan stap je niet op zaterdagavond 8 uur in de auto voor een ritje van twee uur, eindigend met de woorden. Je mag me smsen, ik stuur wel iets terug.. Nou ik wacht nog steeds sinds gisterenavond 10 uur.

Sorry voor deze gefrustreerde post, maar ben er klaar mee, ben boos. En dat is lastig, nu dat absoluut niet in mijn aard zit op boos te zijn. Ik houd teveel van haar, ik moet meer van mezelf gaan houden...
Heel goed Bassz!!!!

Niets mis mee om veel van jezelf te gaan houden.
Goed zo basz. Het gaat pijn doen, vergis je niet. Maar hoeveel je ook van haar houdt, als zij andere plannen heeft dan komt er niets van terecht en is je pijn nog groter. En ik begrijp dat je nu je hart bij haar wilt luchten (=uitschelden), maar doe dat pas als jij duidelijk weet wat je met jezelf wilt. Dat geeft veel meer rendement. Sterkte bas!
Ik denk dat je gelijk hebt Baszz mbt de ex. Helaas zie ik het steeds gebeuren. Zo'n plotseling en onverwacht einde van een lange relatie betekent vaak dat er een ander in het spel is. Laat je in ieder geval niet aan het lijntje houden. Ga niet op de reservebank zitten afwachten terwijl zij ondertussen de mogelijkheden met die ex onderzoekt. Je maakt het haar alleen maar makkelijk op deze manier. Ze heeft nu het gevoel dat ze maar een kick hoeft te geven en dat jij er weer voor haar bent. Maak duidelijk dat dat vanaf nu niet meer zo is. Hak zelf de knoop door en besluit dat je te waardevol bent om op deze manier behandeld te worden.

Als de mogelijkheid er is zou ik haar het huis niet meer in laten. Het is inderdaad ook haar huis en dat maakt het moeilijk. Maar ik denk dat het belangrijk is dat je haar laat zien dat ze over je grenzen is gegaan en een statement maakt. Vertrek zelf als je een plek hebt om naar toe te gaan. Samen blijven wonen is uitstel van executie en bovendien houd je jezelf er mee voor de gek.

Sterkte, want ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk klote voelt.
Heb alles gelezen en wat een rot situatie waar jij in zit!

Veel sterkte
Dank allemaal voor de positieve reacties. Het geeft me kracht om te weten dat ik het juiste doe, hoewel me gevoel totaal de andere kant op wil.

Voelde me vanmorgen goed en sterk, vanmiddag weer wat minder, en nu weer wat sterker. Ik hoop dat ik dit gevoel vol kan houden. Mijn fout is mezelf op de 2e plaats zetten en willen weten waarom waarom waarom. Het is tijd om mezelf op de 1e plaats te zetten.
quote:bassz schreef op 06 maart 2011 @ 06:55:

Wat een klote nacht. Ze zegt afgelopen 2 weken, ik ben eerlijk tegen je, ik hoop dat we als vrienden samenwonen en alles kunnen afsluiten. Gisterenavond pakt ze der tas, zoals iedere avond, en zegt, ik ben bij een vriendin slapen. Maar ze is vertrokken naar een ex van 9 jaar geleden die hier 2 uur vandaan woont. Dit voelt als een messteek..

Jezus wat een streek, ik was er al bang voor.

Als vrouwen plotseling een relatie beeindigen is

er meestal een ander in het spel.

En ze wilde jou aan het lijntje houden, stel dat die

andere ex bij nader inzien toch niet zo leuk is kon

ze terug.

Pffffffffffff sterkte met alles en let op als ze toch

in een keer "het licht ziet" dan is het met die ander

mislukt en kom jij weer in beeld.

Blijf schrijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2011 @ 17:13:

[...]Als vrouwen plotseling een relatie beeindigen is

er meestal een ander in het spel.Net als in het geval van mannen die plotseling een relatie beëindigen.
quote:bassz schreef op 06 maart 2011 @ 06:55:

Wat een klote nacht. Ze zegt afgelopen 2 weken, ik ben eerlijk tegen je, ik hoop dat we als vrienden samenwonen en alles kunnen afsluiten. Gisterenavond pakt ze der tas, zoals iedere avond, en zegt, ik ben bij een vriendin slapen. Maar ze is vertrokken naar een ex van 9 jaar geleden die hier 2 uur vandaan woont. Dit voelt als een messteek..

@ Laela dit bedoel ik dus.

En nee ik heb een week aan de telefoon gehangen maar ik heb mijn ex niet gezien. Wilde hem niet zien ook al wilde hij nog zo graag afscheid nemen..persoonlijk..yeah right

Als iemand je dumpt ik zou zeggen laat die ander door het stront heengaan voor jou en niet dat je alle begrip moet hebben voor je ex. Of dat soort lijmacties waardoor je zelf alleen maar verdriet hebt.

Uit is uit toch...
Bassz kut voor je gewoon.

Tja ik wilde echt niet hard overkomen.Maar je bent beter af. En als ze wilt terugkomen laat haar zwoegen. En als ze wilt wegblijven dan donderop met haar. Maar aub laat zien dat ze veel mist. Door gewoon door te gaan met je leven. Ze mist veel omdat er ook exen zijn die haar meteen uit huis hadden gezet. Ze moet nog blij zijn dat ze nog onder een dak met jou woont. En blijkbaar hou je veel van haar.Maar als ze jou wilt laat ze jou maar " verdienen"
Een korte update, want een drukke dag staat weer voor de deur.

Gisteravond stuurde ik haar een smsje van praktische aard ivm het huis. Ze reageerde niet, vandaar dat ik 3 uurtjes later de telefoon pakte. Ze nam niet op. Maar kreeg direct een smsje: "heb geen zin om te bellen, sorry, hoe is het met je?"

Ik teruggestuurd dat goed gaat en vroeg haar waarom ze niet wilde bellen. Geen reactie. Nou, ik dacht, bassz, tijd om aan jezelf te denken. Ze kan gewoon fatsoenlijk doen en ik laat niet meer met me sollen. Dus ik bel haar weer op, en ja hoor ze neemt op. Ze zegt alleen maar, wat is er, heb geen zin om te bellen, ik ga ophangen en dat 10 keer achter mekaar.

Op de vraag of ze bij haar ex is geeft ze geen antwoord en hangt ze de tel vervolgens op. Ik heb haar direct gesmst: "ik dacht dat je eerlijk zou zijn, ik ben teleurgesteld in je". Haar antwoord na een half uur: "Bassz sorry, hoef geen verantwoording aan jou af te leggen. Niks aan de hand wil gewoon even rust en geef me die asjeblieft. Rustig aan x"

Ik ben er helemaal klaar mee.. Mijn verstand wint het van het gevoel, hoewel er nog momentjes zijn. Ik zal er eerdaags zien en ben benieuwd hoe die confrontatie zal gaan. De feiten zijn simpel. Ze loog tegen me en dan vraag je je af wat er waar is van al het overige.
Waarom blijf je haar bellen of smsen, het moet toch allang duidelijk zijn hoe ze in elkaar zit?

Trek je plan en bereid je voor op wat je nog te doen staat wat betreft het huis.
quote:Daisy376 schreef op 07 maart 2011 @ 07:28:

Trek je plan en bereid je voor op wat je nog te doen staat wat betreft het huis.

Doe ik ook, ik denk deze week sowieso alleen aan mezelf en ga me eigen gang.

Maar wat bedoelde ze met rust? Rust om van me af te zijn, rust om zelf na te denken, omdat ze het niet zo zeker meer weet.. Dat is gissen allemaal. Ik hoor het wel al is haar zie een dezer dagen...
Rust is dat je haar niet belt en smst zodat zij kan doen waar zij zin in heeft, iets anders kan ik in deze niet bedenken.
quote:Daisy376 schreef op 07 maart 2011 @ 09:27:

Rust is dat je haar niet belt en smst zodat zij kan doen waar zij zin in heeft, iets anders kan ik in deze niet bedenken.

Oke, daar kan ik dan inkomen. Maar waarom dan liegen waar je naar toegaat?!?! Mijns inziens is dat dan een teken voor jezelf om te liegen doordat je weet dat je ergens niet goed mee bezig bent. En dan kom ik weer op het feit dat er nog twijfel is, ook gezien de voorgeschiedenis van de afgelopen 2 weken. En dus daarom ook rust wil, weg uit haar eigen omgeving die zoveel met mij samenhangt, om zo alles op een rijtje te krijgen.

De huisarts heb ik vanmorgen gesproken en die viel van zijn stoel af toen hij het verhaal hoorde. Ze heeft de plicht om alles goed af te sluiten, maar zo gaat dit niet werken..
Tegen een ander liegen is naar jezelf liegen.

Waarom zou ze eerlijk moeten zijn?

Omdat je van haar hield?

Je kijkt mensen wel tegen de kop maar nooit daarin, zij zal jou iig nooit wijzer maken dan dat je bent.

Zij is blijkbaar al veel verder dan jij bent, die had gedacht dat ze dit lang kon volhouden. Lekker zitten waar ze zit, zonder al teveel problemen en gewoon doen waar ze zin in heeft.

Maar je ziet dat je verstand je hart gaat inhalen!
Thanks Daisy.

Zoals ik al tegen een vriend van me zij, de moet Hans Klok en Hans Kazan meenemen om een grote truc te verzinnen om dit weer allemaal goed te krijgen zodat we onder het mom " vrienden" kunnen gaan samenwonen.

Nu is het mijn tijd om egoïstisch te zijn...
Het komt een beetje over alsof er wordt gedacht dat het voor haar allemaal maar makkelijk is en dat vind ik niet helemaal eerlijk.

Ik heb zelf mijn relatie met mijn ex na 6 jaar beëindigd, omdat ik meer wil dan vrienden/maatjes zijn. Het moeilijkste wat er bestaat, voor mij dan, is het kwetsen van iemand waar je van houdt, ook al is dat houden van dan niet op de manier om een liefdesrelatie voort te zetten. Ik heb ook over bepaalde dingen gelogen, met de beste bedoelingen omdat ik hem niet meer wilde kwetsen dan ik al deed door de relatie te beëindigen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je na 8 jaar relatie iemand nog steeds een fantastisch persoon kan vinden, maar niet meer je leven met die persoon wilt delen. Iemand houdt niet minder van je daardoor, alleen niet op de manier zoals jij dat graag zou willen...
basz, nu even pas op de plaats. Ze is jou geen verantwoording verschuldigd. Natuurlijk zou het netjes zijn als ze eerlijk vertelt waar ze naar toe gaat, maar was je daar iets mee opgeschoten? Pijn doet het toch. Echt, laat haar gaan. Ik weet hoe kut het voelt, hoe gemeen en oneerlijk het allemaal is, maar je kunt een mens niet dwingen om van je te houden. Als zij haar eigen weg in wil slaan, wat ze overduidelijk doet, laat haar dan.

Doe jezelf een plezier, als het enigszins kan, ga bij familie logeren, of bij vrienden. Of ga uit met vrienden. Ga uit eten. Ga naar de film. Boek een vakantie. Blijf niet zielig achter in het huis met de stiekume hoop dat ze terug komt.
Thanks Johnny!
quote:bassz schreef op 07 maart 2011 @ 07:21:

Dus ik bel haar weer op, en ja hoor ze neemt op. Ze zegt alleen maar, wat is er, heb geen zin om te bellen, ik ga ophangen en dat 10 keer achter mekaar.

Op de vraag of ze bij haar ex is geeft ze geen antwoord en hangt ze de tel vervolgens op. Ik heb haar direct gesmst: "ik dacht dat je eerlijk zou zijn, ik ben teleurgesteld in je". Haar antwoord na een half uur: "Bassz sorry, hoef geen verantwoording aan jou af te leggen. Niks aan de hand wil gewoon even rust en geef me die asjeblieft. Rustig aan x"

.

Bassz fff rustig gaan doen, 10x bellen komt in de buurt

van stalking en dat moet je niet willen.

Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad, vreemdgaan, leugens,

bedrog.

Op een bepaalt moment koos ik voor mezelf nam een ander

telefoon nummer en verzocht haar alles per mail af te handelen.

Ze schrok zich dood.

Na 6 maanden was de lol van ander groener gras er af en

kwam ze min of meer op hangende pootjes terug.

Ik ben er niet op ingegaan omdat ik niet geloof dat mensen

veranderen, tenminste niet in zo´n korte periode.

Daarom, vanaf nu absolute radiostilte, je ziet haar ´s avonds

dus de zakelijke dingen kunnen best een paar uur wachten.

en blijf schrijven, het helpt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 maart 2011 @ 10:41:

[...]

Bassz fff rustig gaan doen, 10x bellen komt in de buurt

van stalking en dat moet je niet willen.

Nee, ik heb niet 10 keer gebeld ze zei tien keer achter mekaar dat ze niet wilde bellen toen ik haar aan de lijn had...... dat bedoelde ik..

Ik blijf schrijven, want merk dat het me helpt. En dat is fijn. Ik weet ook goed dat ze misschien met hangende pootjes terugkomt. Maar daar ga ik niet meer op in, althans zo voel ik me nu. Ik heb van het begin al gedacht, als ze eenmaal " op der bek gaat" dan ziet ze wat ze heeft gedaan... Maarja, ik kan en wil haar niet helpen struikelen....
Of misschien komt ze niet terug en is ze gelukkig in haar nieuwe leven. Maar om je tegemoet te komen, het is ook mijn ervaring dat ze met hangende pootjes terug komt als jij radicaal je eigen weg bewandelt en als voor haar het gras niet groener blijkt bij een ander. Haar laatste indruk van jou moet zijn die lieve sterke kerel die ze opeens kwijt is. Niet een hoopje wrok en ellende die haar elke dag om uitleg smeekte.

Wees sterk! Zoals eerder gezegd, begin vanaf nul, draai deze kutsituatie om in een win win voor jou. Begin weer een eigen leven en wie weet komt ze dan alsnog terug, met van die heerlijke egoboostende hangende poten. Maar besef dat je haar nu kwijt bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven