Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
Je mag best wel eisen stellen aan haar (tijdelijke) terugkomst. Bijvoorbeeld een relatietherapeut inschakelen? Of indien de breuk definitief is haar 3 maanden geven om nieuwe woonruimte te zoeken.

Laat in ieder geval niet over je heenlopen. Veel sterkte gewenst.
Wat je vindt mag je houden
Als ik jou was zou ik een loket openen. Met openingstijden en formulieren. Veel formulieren. Als ze toch echt met jou verder wil, laat haar er maar wat voor doen dan.
quote:bassz schreef op 27 februari 2011 @ 12:05:

Ik voel me sowieso opgelucht dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Dank daarvoor!Dat is mooi .
Bedankt allemaal voor jullie tips. Heb net alles op een briefje gezet en confronteer haar met de dingen die jullie me meegeven.

Ik denk, voor zover mijn "ex" kennende, dat dit allemaal een samenloop van omstandigheden is. Sleur, stress en een dipje. Het feit dat ze haar beslissing op 1 dag heeft genomen doet me dat vermoeden. Anders boek je niet 2 weken daarvoor een vakantie en maak je andere plannen met betrekking tot grote gezamenlijke aankopen. Hoop dat ze eerdaags komt praten en duidelijkheid krijg. Als het aan mij ligt dan bouwen we nog verder, hoewel er veel gepraat moet worden. Een relatie van 8 jaar beëindig je niet zo maar even.
De dag dat zij een beslissing heeft genomen was voor jou dag 1, maar kan voor haar wel dag 365 zijn. Dat weet je gewoon niet. En praten over grote gezamenlijke aankopen kan haar juist op de feiten drukken, wil ze dat wel?

Maar goed, ik hoop het zeker voor je dat het zo is zoals je nu schrijft. Heel veel succes ermee!
quote:bassz schreef op 27 februari 2011 @ 08:47:

Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

En vervolgens wil ze weer onder het mom "goede vrienden"

samenwonen omdat bij paps & mams wonen ook niet alles

is.

Als ik het goed gelezen heb wil ze ook nog wel seks met je.

Weet je waar dit naar "ruikt" naar een vrouw die vanuit een

veilige basis wil zoeken naar ander groener gras.

Vind ze die kan je niets zeggen want jullie zijn goed vrienden,

lukt het niet is er voor haar niets aan het handje want ze

heeft haar goede vriend / bedpartner nog.

Je ziet pas wat je mist als het er niet meer is.

Laat haar maar bij haar ouders wonen, en vooral

niet teveel van je laten horen.

Mocht er iets te redden zijn meld ze zich echt wel.

Ps. En geen 20 sms-en per dag sturen dat staat

wanhopig.

quote:bassz schreef op 27 februari 2011 @ 17:36:

Anders boek je niet 2 weken daarvoor een vakantie en maak je andere plannen met betrekking tot grote gezamenlijke aankopen. .

Zegt bij vrouwen niets, hoe vaak hoor je niet dat er een relatie

breuk is na de geboorte van een kind, aankoop van een huis enzo.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Als ik het goed gelezen heb wil ze ook nog wel seks met je.

Daar zijn we beiden deze week niet mee bezig geweest.. Wel knuffelen

Mocht er iets te redden zijn meld ze zich echt wel.

daarom vond ik het al frappant dat ze de rest van de dagen al direct aan de deur stond.. Iedere keer met een smoesje om iets in huis te doen, spullen pakken, was ophangen?! douchen
Eerste slapeloze nacht.

Lees deze even, situatie is iets anders maar deze dame

is glashelder tegen haar partner, twijfel, wegwezen

en kom maar terug als je het weet, uiteindelijk pakt ze

zelfs zijn spullen in en hup haar partner weet het ineens wel.

Als je doorgaat met knuffelen, haar laten douchen e.d.

hoeft ze geen beslissing te nemen, ze kan rustig op

zoek naar een nieuwe relatie of een ander leven.

Het is heel moeilijk maar creër duidelijkheid.

Geloof me anders sta je over een paar maanden met

lege handen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Beste Bassz,

Laat je niet in de maling nemen en neem zelf de touwtjes in handen! Als, (en ik zeg heel duidelijk als, omdat ik van mening ben dat de meeste vrouwen zeer zeker wel signalen afgeven en soms ook héél duidelijk zijn over de tekortkomingen van hun partner, maar manlief luistert niet of wil niet luisteren......) het zo is gegaan zoals jij zegt dan heeft zij dus een einde gemaakt aan jullie relatie en is vertrokken. Op dat moment heeft zij haar rechten simpelweg verspeeld. Ik zou van haar eisen dat ze de sleutel inlevert, al haar spullen meeneemt naar haar ouders en dingen als inboedel kunnen later wel verdeeld worden.

Jij laat nu met je spelen en dat is niet slim. Ook al doet het je pijn, laat het niet merken, blijf koel en afstandelijk, zij heeft deze keus gemaakt en jou aan het lijntje houden, wat ze nu duidelijk doet, is niet netjes en is voor jou heel beroerd, dus laat het niet toe!

Mocht jij nog iets zien in een toekomst met haar na dit alles dan zou ik het toch zoals bovenstaand doen en meteen een afspraak maken om over bijvoorbeeld een maand bij elkaar te komen om alle zakelijke dingen door te nemen (verkoop huis, verdeling spullen enz) en eis dat ze in die maand op geen enkele manier contact met je probeert op te nemen en neem zelf ook geen contact met haar op. Laat haar na die maand maar vertellen wat ze wil en spreek dan uit wat jij wil. Misschien kies jij dan voor een heel andere kant dan je nu zelf denkt....
Nou, ze is wat duidelijker geweest.. Het "liefdesgevoel" is voor haar al weg. Ze ziet me meer als beste vriend en zo heeft ze de laatste tijd ook beleeft. Gevoel kun je niet dwingen, dus acceptatie is nu op zijn plaats, hoe moeilijk ook. Op de vraag: dus afgelopen tijd hebben alle dingen gedaan als vrienden? Neen, er was wel wat meer. Wat dan? Een bepaald soort liefde....

Wel kan ik het niet begrijpen dat ze op bepaalde vragen zoals: wat betekent onze relatie nog voor je en wat zijn nu echt je gevoelens voor me, geen antwoord kon geven en enkel zei, daar denk ik vannacht aan bed wel overna. Verder zou ze me gisteren voor het slapen gaan bellen. Ik sliep al, dankzij wat pillen van de dokter. Nu zie ik dat ze me 7 keer heeft proberen te bellen.. Dit is zo verwarrend voor me. En ze zal pas gelukkig zijn, als ik dat ook bent. De volgende stap is dat ze hier wil terugkomen onder het mom vrienden om zo onze relatie samen af te sluiten en samen nog alle dingen te regelen. Het is allemaal zo dubbel.....
quote:bassz schreef op 01 maart 2011 @ 07:31:

. De volgende stap is dat ze hier wil terugkomen onder het mom vrienden om zo onze relatie samen af te sluiten en samen nog alle dingen te regelen. Het is allemaal zo dubbel.....

Onmogelijk!!!!!!!!! Gelul!!!!!!!!!!!

Sorry dat ik het zo bot zeg, je kan niet van een relatie

een vriendschap maken, tuurlijk kan dat groeien maar je

kan niet zeggen, vandaag zijn we een koppel morgenochtend

vrienden.

Ze wil je nog niet helemaal loslaten voor allerlei voordelen,

af en toe seks, bij je ouders wonen is ook niet alles,

gezamelijke vrienden enz.

Vanuit die veilige basis gaat ze op zoek naar haar

"prins op wit paard"

Kies voor jezelf, sleutel inleveren, spullen ophalen

en voorlopig even niets.

Doe je het niet ben je het "lulletje" tot ze een ander

heeft.
Hoi Bassz,

Ik hoop dat je niet schrikt als ik dit zeg, maar ik heb het idee dat zij jou niet in de maling neemt, maar jij jezelf en haar. Je zegt zelf dat praten niet haar sterkste kant is, maar eerlijk gezegd wek je ook niet de indruk dat luisteren jouw sterkste kant is. Dat zij deze beslissing heeft genomen, neem jij niet serieus. Natuurlijk komt het voor jou uit het niets, maar zij kan er al wel heel lang mee hebben rondgelopen. Na een relatie van 8 jaar is jullie huis natuurlijk de plek waar zij het liefst is, zeker als er niet iets grondig verkeerd zat in jullie relatie, maar ze gewoon wat mist. Dat maakt haar boodschap nu niet minder waar.

Als zij inderdaad wat mist of denkt te missen, dan gaat dit gevoel niet weg door gewoon op de oude voet verder te gaan. Misschien als ze een tijdje weg zou gaan, zou ze de kans krijgen zich te realiseren wat ze al had, en nu verspeelt. Zo lang jij niet echt naar haar luistert en haar gemengde signalen alleen maar in jouw voordeel uitlegt, zal haar frustratie alleen maar groeien, of die nou terecht is of niet. Pas daar alsjeblieft mee op, want het klinkt alsof jullie verder een goede relatie hadden. Het zou toch zonde zijn als je die verspeelt doordat je haar niet serieus neemt en verkeerd omgaat met haar onvrede?

Ik wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, of dat ik denk te weten wat jullie hiermee moeten, maar in ieder geval zou ik mijn best doen écht naar haar te luisteren in plaats van allerlei zaken voor haar in te vullen
ooh god basz, is jouw vriendin niet toevallig verkleed als mijn man!

Precies dezelfde reacties en antwoorden...liefdes gevoel (bij ons ook na 8 jaar) is weg.. zie je als vriendin.

Is 2 weken uit huis geweest, maar miste zijn huis en hij had dus ook recht om nog hier te blijven wonen.

Ik kreeg op de een of ander dag te horen, ik wil scheiden.

Zoveel vragen in je hoofd, en op geen een kunnen ze een duidelijk antwoord geven.

Ik weet precies hoe jij je voelt en ik hoop dat je sterk in je schoenen kunt staan en voor je zelf op komt ( mijn lukt het niet zo eigenlijk :(
quote:arnan86 schreef op 01 maart 2011 @ 20:32:

Hoi Bassz,

Dat zij deze beslissing heeft genomen, neem jij niet serieus. Natuurlijk komt het voor jou uit het niets, maar zij kan er al wel heel lang mee hebben rondgelopen. Na een relatie van 8 jaar is jullie huis natuurlijk de plek waar zij het liefst is, zeker als er niet iets grondig verkeerd zat in jullie relatie, maar ze gewoon wat mist.

Wat dat betreft heb je gelijk, en sinds in sinds maandag aan de pillen van de huisarts zit is mijn hoofd een stuk rustiger en begrijp haar beter. Ze zegt wat ze mist, het gevoel van echte liefde. Ze zegt dat het definitief is, en dat is dan ook zo in haar perceptie. Ze wil er ook niet meer voor vechten... dat heeft geen nut zegt ze. Misschien wil ik anders zien, maar ik kan dat niet. Ik merk dat het voor haar net zo vervelend is als mij. Daarom laat ik haar hier komen, dat ze tot rust kan komen en we samen de 8 jaar mooi kunnen afsluiten. Een verlies verwerk je beide makkelijker als alleen. Ik respecteer inmiddels haar keuze, hoe graag ik dat niet wil. We hebben het naar mekaar uitgesproken dat ons gevoel de boventoom zal voeren, met daarbij een beetje gezond verstand. Ze zal er rekening mee houden dat ik af en toe nog behoefte aan haar aandacht heb. Zij heeft een moedige beslissing genomen, maar na 2 dagen was ze daar overheen, hoewel ze zich uiteraard heeft voor kunnen bereiden. Alleen het besef bij haar is er nog niet wat ze zal gaan missen maar dat komt nog wel. Ik ben daar nu al mee bezig. Nu ik dit lees, besef ik me andermaal dat ik echte oprechte liefde voor haar voel. Ik moet dit afsluiten, maar nooit vergeten. Hoe tegenstrijdig dit allemaal klinkt. Ze is pas gelukkig als ik het ook ben, dus om haar nu gelukkig maken, kan ik maar 1 ding doen, accepteren en verder van het leven geniet.
quote:h_nief_e schreef op 01 maart 2011 @ 21:03:

ooh god basz, is jouw vriendin niet toevallig verkleed als mijn man!

Precies dezelfde reacties en antwoorden...liefdes gevoel (bij ons ook na 8 jaar) is weg.. zie je als vriendin.

Is 2 weken uit huis geweest, maar miste zijn huis en hij had dus ook recht om nog hier te blijven wonen.

Ik kreeg op de een of ander dag te horen, ik wil scheiden.

Zoveel vragen in je hoofd, en op geen een kunnen ze een duidelijk antwoord geven.

Ik weet precies hoe jij je voelt en ik hoop dat je sterk in je schoenen kunt staan en voor je zelf op komt ( mijn lukt het niet zo eigenlijk :(Zie mijn voorgaande reactie...
Ai, zelden ben ik het zo eens geweest op het forum als vanavond met de wijze woorden van hollebollegijs.

Beschouw de zaak als verloren.

Verzoek haar vriendelijk jou met rust te laten de komende maand. Bel je vrienden op, ga lekker stappen in een wereld zonder je ex. Laat haar voelen dat het menens is, dat zij niet zomaar de boel op z'n kop kan zetten zonder gevolgen, dat wat zij kan jij ook kunt. Pas dan zal ze je missen, als er wat te missen valt. Moeilijk, maar de zaak zoals hij nu is, is verloren.

Maak van haar win-win situatie jouw win-win.

Beschow de zaak als verloren, begin een nieuw leven en wie weet bedenkt ze zich. Great joy! Zo niet dan ben jij in ieder geval verder gegaan. Nu is het inderdaad loose-loose voor jou.
quote:JohnnyCake schreef op 01 maart 2011 @ 21:15:

Beschouw de zaak als verloren, begin een nieuw leven en wie weet bedenkt ze zich.Dat doe ik zeker. Mijn gevoel zegt dat het op deze manier moet. En dat heeft me nooit in de steek gelaten.
Ik snap even iets niet. Als een vrouw zo een topic zou openen van dat haar vriend weg is na acht jaar en dan onder zijn voorwaarden in haar huis begeeft ( dus gedeeltelijk terugkomt ) nadat hij zegt van dat het klaar is na acht jaren zeggen de meesten van : dumpen die vent. Je laat toch niet met je sollen.Maar nu is het een man die topic opent over een vrouw die hem heeft verlaten en dan terugkomt en opeens hebben we alle begrip voor zijn situatie.Terwijl hij gewoon sorry dat ik het zeg een watje is. Sorry TO. Maar je vriendin heeft je gedumpt na acht jaren en je laat met je spelen. Hoe dom ben je dan??

Mijn relatie is ook zonder dat ik niet zag aankomen beeindigd na negen jaar.

En geen haar op mijn hoofd om iemand terug te nemen ..hij kwam terug.
Ik vind basz niet dom hoor Jenny! Natuurlijk is het veel verstandiger om te zeggen, toedeledokio weg wezen, laat mij met rust ik laat me niet bespelen door jouw!

Maar hij (en ik) zagen deze breuk niet aan komen. Je hebt tijd nodig om het eventueel te verwerken. Het te proberen begrijpen en misschien zelfs nog proberen te redden. Juist omdat hun reden van vertrek zo vaag is. Je hoopt dat het een vergissing is geweest.

Mijn man woont nu dus ook nog in ons huis, ondanks dat hij wilt scheiden. Dit is niet makkelijk en waarschijnlijk erg dom van mij. Maar ergens helpt het me bij het verwerken.

Om het heel vaag te omschrijven...

Het moment dat hij zijn koffers pakt en mij achterlaat met zoveel vragen voelt het aan alsof hij in 1 klap dood is gegaan.

Nu hij thuis is, voelt het aan alsof iemand een erge ziekte heeft en je rustig samen (vanaf morgen met een relatie therapeut) naar het einde toe kan werken. En toch stiekem hopen dat je de ziekte kan overwinnen...

Ik weet het, het klinkt dom waarschijnlijk, want uiteindelijk word je verdriet en gemis er niet minder op.
quote:h_nief_e schreef op 02 maart 2011 @ 09:08:

Om het heel vaag te omschrijven...

Het moment dat hij zijn koffers pakt en mij achterlaat met zoveel vragen voelt het aan alsof hij in 1 klap dood is gegaan.

Nu hij thuis is, voelt het aan alsof iemand een erge ziekte heeft en je rustig samen (vanaf morgen met een relatie therapeut) naar het einde toe kan werken. En toch stiekem hopen dat je de ziekte kan overwinnen...

Ik weet het, het klinkt dom waarschijnlijk, want uiteindelijk word je verdriet en gemis er niet minder op.

Ik vind het eigenlijk heel erg mooi omschreven. Zo had ik er nog niet over nagedacht en ik denk dat ik jou/ Basz nu wat beter begrijp

(Maar ergens geloof ik ook heel erg in de magie van het missen. Als je teveel aan elkaar gewend bent geraakt, kan het wonderen doen om elkaar even te missen, denk ik. En die kans geef je de ander niet als je m niet dwingt ook echt even weg te gaan of alleen achter te blijven.)
quote:[message=8564831,noline]. Maar je vriendin heeft je gedumpt na acht jaren en je laat met je spelen. Hoe dom ben je dan??

Mijn relatie is ook zonder dat ik niet zag aankomen beeindigd na negen jaar.

En geen haar op mijn hoofd om iemand terug te nemen ..hij kwam terug.

Strikt gezien heb je gelijk alleen is Bassz vreselijk

overvallen door de situatie en moet zich een houding

geven en dat is best moeilijk.

Vorig jaar maart kwam mijn vrouw ook met de mededeling

"ik ben verliefd geworden" tja, en dan? 2 kinderen in het spel.

Achteraf gezien had ik direct moeten opstappen dat

had me 3 maanden "hel" gescheeld want uiteindelijk

ging het in juni toch mis.

En ja ook zij kwam terug en nee ik heb het ook niet

gedaan.
Bij mij is het juist omdat ze zo definitief is geweest ze al druk bezig is met haar leven oppakken. Althans, ze doet vanalles wat los en vast zit, om zo bezig te zijn en niet na te hoeven denken en hier zal ze ook gewoon door mee gaan. Op het moment dat ze thuis zal zijn heeft ze pas rust, en die gun ik haar. Ook misschien wel de rust om dan dingen te overdenken. Onze relatie is voor beiden zoveel waard geweest dat we het een gelukkig uiteinde gunnen. We gaan naar ons gevoel luisteren en we zien het wel. De hele wereld zegt " als vrienden kunnen jullie niet samenwonen" maar samen beseffen we zo sterk te zijn dat het wel kan. Ze gaf zelf al aan dat er in haar ogen niet zoveel zal veranderen, gezien ze de laatste tijd al zo'n gevoel heeft. Ach, ik zie het wel. Ik houd jullie op de hoogte.
Hello dames en heren...

ik wil echt niet hard overkomen.Maar ik snap best wel dat het pijn doet en dat je moet wennen aan de situatie.

Maar zolang zij niet duidelijk is over wat ze wilt en je bent gewoon gedumpt..denk eens na

ik heb ook de hele week na de breuk aan de telefoon gehangen met mijn ex. En hij wilde ook gewoon contact houden. Niet als vrienden maar ..na die week had ik het gewoon gehad.

Jij verlaat mij en je verwacht nog dingen van me.

Aub waar is je zelfrespect?

Iemand zei die dinsdag het is klaar.Ze pakt haar koffers en gaat naar haar ouders. En omdat het haar niet beviel komt ze zomaar binnenwandelen van ach dit voelt vertrouwd.

Waar zijn jouw gevoelens?Wat wil jij?

Je zegt het zelf als het klaar is dan is het klaar.
Jennygirl, wat is in hemelsnaam het verschil?

Jij verwijt Bas dat hij dom en een watje is, omdat hij niet binnen een week alle banden door snijdt. Terwijl je zelf ook na de breuk met je ex een week met hem aan de telefoon hing. (eigen post 02-03 om 4.04uur)

Zijn week is ook nog niet om, misschien staat hij volgende week dinsdag wel een stuk sterker in zijn schoenen en kan hij dan ook beter zijn grenzen stellen.
Laela

Dit is jaren geleden toen ik dom was jaren geleden..heel veel jaren geleden hahahahah

En nu heb ik geleerd van die domme acties.

Ik ben het eens met JohnnyCake. Laat haar wegblijven.Hallo..ze weet niet eens wat ze wilt.Wat als ze weer in mood komt en zegt ach nee ik ga er vandoor.

En Laela

na heel veel jaren ben ik er achtergekomen dat zoiets niet werkt. Stel je voor dat TO een vriend van je was zou je hem dan aanraden om haar in huis te nemen terwijl diezelfde vrouw nog een week geleden zei het is voorbij zoek het maar uit. Zou jij dat echt tegen een goede vriend vertellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven