Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 6 maart 2011 om 17:13
Kennen jullie me nog van die hele lang longlist?
Die hebben we nu weten terug te brengen tot 3 namen.
Thijs, Teije of Olivier. Wat vinden jullie?
Elke naam zou prima bij de achternaam kunnen en we vinden ze ook alle drie ongeveer even leuk. We hebben ze nu alledrie een weekje geprobeerd en het klinkt allemaal prima.
Maar probleem met Thijs is de top10 notering, met Teije dattie eigenlijk een beetje gek is en op 20 manieren gespeld kan worden en Olivier... dat heeft een heul licht kakgehalte. Of zien jullie die problemen niet?
We zouden er ook nog 2 uit kunnen kiezen en onze zoon twee namen geven (Thijs Olivier, Olivier Teije, ...), maar dat voelt ook een beetje zonde, want dan is de naam ook niet meer beschikbaar voor een eventuele zoon 2...
Elke naam zou prima bij de achternaam kunnen en we vinden ze ook alle drie ongeveer even leuk. We hebben ze nu alledrie een weekje geprobeerd en het klinkt allemaal prima.
Maar probleem met Thijs is de top10 notering, met Teije dattie eigenlijk een beetje gek is en op 20 manieren gespeld kan worden en Olivier... dat heeft een heul licht kakgehalte. Of zien jullie die problemen niet?
We zouden er ook nog 2 uit kunnen kiezen en onze zoon twee namen geven (Thijs Olivier, Olivier Teije, ...), maar dat voelt ook een beetje zonde, want dan is de naam ook niet meer beschikbaar voor een eventuele zoon 2...

maandag 7 maart 2011 om 09:08
quote:raarmaarwaar schreef op 06 maart 2011 @ 17:13:
Teije het leukst!
Olivier ook leuk (vind persoonlijk Oliver leuker en minder kak)
Teije het leukst!
Olivier ook leuk (vind persoonlijk Oliver leuker en minder kak)

maandag 7 maart 2011 om 09:10
quote:aventura_ schreef op 06 maart 2011 @ 09:31:
Wij vinden het ook moeilijk. De achternaam is een lettergreep en begint met s. Valt af: naam die begint met een s, eindigt met een s en een naam met een lettergreep. Moeilijk..
We vinden Friese namen mooi: Jurre, Jelle, Hidde, Teije (maar zo heet onze buurman). Ik vind ook Jochem en Joris mooi, allen die s op het eind is minder. Het is lastig.
Wat vind je evtl nog van:
Felte, Floris, Jorian, Florian, Florin, Jonah, Jorne, Jorre, Pelle
Wij vinden het ook moeilijk. De achternaam is een lettergreep en begint met s. Valt af: naam die begint met een s, eindigt met een s en een naam met een lettergreep. Moeilijk..
We vinden Friese namen mooi: Jurre, Jelle, Hidde, Teije (maar zo heet onze buurman). Ik vind ook Jochem en Joris mooi, allen die s op het eind is minder. Het is lastig.
Wat vind je evtl nog van:
Felte, Floris, Jorian, Florian, Florin, Jonah, Jorne, Jorre, Pelle
maandag 7 maart 2011 om 17:32
Thijs, Teije, Olivier...
Ik vind Teije en Olivier beide echt super gaaf!
Thijs beetje gewoontjes, ken er wel een aantal van.
Olivier vind ik stoer, Teije ook wat liever.
Teije Olivier vind ik een prachtige combinatie met dan als roepnaam Teije of Olivier. Maar inderdaad, dan heb je al wel 2 namen vergeven en ik denk dat als je dan gaat voor Teije dat je Thijs dan ook niet aan een evt tweede kindje zal geven...
Lastig dus, maar alledrie leuk!
Ik vind Teije en Olivier beide echt super gaaf!
Thijs beetje gewoontjes, ken er wel een aantal van.
Olivier vind ik stoer, Teije ook wat liever.
Teije Olivier vind ik een prachtige combinatie met dan als roepnaam Teije of Olivier. Maar inderdaad, dan heb je al wel 2 namen vergeven en ik denk dat als je dan gaat voor Teije dat je Thijs dan ook niet aan een evt tweede kindje zal geven...
Lastig dus, maar alledrie leuk!
dinsdag 8 maart 2011 om 21:21
Suze, ik vind Paco niet zo leuk .. maar goed, smaken verschillen!
Raarmaarwaar, ik vind Olivier het leukst.
Ik zou ook moeite hebben met een top 10 naam & Teije vind ik niet leuk .. maar ik ken ook mensen met deze achternaam, dus dat heeft er wellicht iets mee te maken ..
Aventura, nog wat idee'tjes voor jullie: Jelte, Jens, Thijn.
Wij verwachten deze zomer ook een zoon! We hebben al een leuke naam, en ook al wat namen voor het geval onze naam opeens al valt in onze omgeving ..
Wil "de" naam nog eventjes niet laten vallen (ivm herkenning), maar de namen die wij ook leuk vinden (en wellicht nog 'zoekende' moeders ook) zijn: Pelle, Lex en Pepijn.
Raarmaarwaar, ik vind Olivier het leukst.
Ik zou ook moeite hebben met een top 10 naam & Teije vind ik niet leuk .. maar ik ken ook mensen met deze achternaam, dus dat heeft er wellicht iets mee te maken ..
Aventura, nog wat idee'tjes voor jullie: Jelte, Jens, Thijn.
Wij verwachten deze zomer ook een zoon! We hebben al een leuke naam, en ook al wat namen voor het geval onze naam opeens al valt in onze omgeving ..
Wil "de" naam nog eventjes niet laten vallen (ivm herkenning), maar de namen die wij ook leuk vinden (en wellicht nog 'zoekende' moeders ook) zijn: Pelle, Lex en Pepijn.
dinsdag 8 maart 2011 om 21:40
Inmiddels ben ik ook opzoek naar een jongensnaam. Ik vind het toch wat lastiger dan een meisjesnaam.
Heb het hele topic doorgelezen en dit zijn de namen die ik leuk vind;
Thijmen
Jelmer
Nathan
Robin
Thijs
Teun
Jelmer
Tijn
Luuk
Kars
Maarten
Jurgen
Merijn
Fedde
Helaas heeft vriend ze allemaal afgekeurd... (zit er wat voor jou bij Lieke?)
Zouden jullie mee kunnen helpen zoeken naar een hollandse of scandinavische naam. Hij mag niet met de T. of de K. beginnen en liever ook geen R in het midden zoals Merijn.
Heb het hele topic doorgelezen en dit zijn de namen die ik leuk vind;
Thijmen
Jelmer
Nathan
Robin
Thijs
Teun
Jelmer
Tijn
Luuk
Kars
Maarten
Jurgen
Merijn
Fedde
Helaas heeft vriend ze allemaal afgekeurd... (zit er wat voor jou bij Lieke?)
Zouden jullie mee kunnen helpen zoeken naar een hollandse of scandinavische naam. Hij mag niet met de T. of de K. beginnen en liever ook geen R in het midden zoals Merijn.
woensdag 9 maart 2011 om 11:25
Dank je Tijgermeisje! Ben er ook helemaal blij mee!
Ik vind Kasper een hele mooie naam. Maar helaas begint het met een k-toon. De achternaam heeft dezelfde toon. Dat vinden vriend en ik niet zo leuk klinken.
De rest vind ik niet echt kakkineus (dan denk ik eerder aan namen zoals Robbert-Jan). Wel een aparte klank hebben ze allemaal.
Ik vind Kasper een hele mooie naam. Maar helaas begint het met een k-toon. De achternaam heeft dezelfde toon. Dat vinden vriend en ik niet zo leuk klinken.
De rest vind ik niet echt kakkineus (dan denk ik eerder aan namen zoals Robbert-Jan). Wel een aparte klank hebben ze allemaal.
woensdag 9 maart 2011 om 11:41
Tijgermeisje; ik vind de namen uit jouw rijtje ook niet echt kak. De mooiste namen uit jouw lijstje vind ik Felix en Victor.
Earthshrine: welke namen vind je vriend dan wel mooi?
Fender, Lander, Lars, Siemen, David, Daniël, Julian, Jorn/Jorne, Boaz, Ruben, Jim, Ralf, Marn, Harm, Victor, Daan, Vincent, Olaf, Ilja, Tibbe, Senne, Ward, Elmer, Roemer, Jonas, Pelle, Gideon, Freek, Silas.
Earthshrine: welke namen vind je vriend dan wel mooi?
Fender, Lander, Lars, Siemen, David, Daniël, Julian, Jorn/Jorne, Boaz, Ruben, Jim, Ralf, Marn, Harm, Victor, Daan, Vincent, Olaf, Ilja, Tibbe, Senne, Ward, Elmer, Roemer, Jonas, Pelle, Gideon, Freek, Silas.
woensdag 9 maart 2011 om 11:57
Catoo van jou lijstje vind ik een aantal namen mooi maar mensen in mijn ongeving heten zo: Daan, Ilja, Jorn, Daniel, Freek.
Namen die ik niet leuk vind; Fender (is een robot uit een tekefilmserie), Harm (te ouderwets), Olaf (naar persoon in mijn omgeving), Roemer, Vincent, Ward.
Ik zal Siemen en Tibbe in de groep gooien.
Namen die ik niet leuk vind; Fender (is een robot uit een tekefilmserie), Harm (te ouderwets), Olaf (naar persoon in mijn omgeving), Roemer, Vincent, Ward.
Ik zal Siemen en Tibbe in de groep gooien.

woensdag 9 maart 2011 om 18:27
Hai Earth en Lieke
Ik zoek dus ook een jongensnaam. Nu hadden we al jaren 2 favorieten, maar nu het er echt toe doet gaan we twijfelen
onze favorieten waren:
- Nemo
- Abel
Ik vind Abel nog steeds geweldig, maar man niet. En Nemo zijn we allebei ineens niet meer zo gecharmeerd van.
Nu vinden we ook Rune en Leander mooi. Al met al dus hele verschillende namen allemaal. Het spoor een beetje bijster. Wie heeft er een leuke aanvulling op ons lijstje?
Edit: Noa vind ik ook erg leuk.
Ik zoek dus ook een jongensnaam. Nu hadden we al jaren 2 favorieten, maar nu het er echt toe doet gaan we twijfelen
onze favorieten waren:
- Nemo
- Abel
Ik vind Abel nog steeds geweldig, maar man niet. En Nemo zijn we allebei ineens niet meer zo gecharmeerd van.
Nu vinden we ook Rune en Leander mooi. Al met al dus hele verschillende namen allemaal. Het spoor een beetje bijster. Wie heeft er een leuke aanvulling op ons lijstje?
Edit: Noa vind ik ook erg leuk.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
woensdag 9 maart 2011 om 19:20
woensdag 9 maart 2011 om 19:24
quote:Cejo schreef op 09 maart 2011 @ 11:57:
@ earthshrine
Aron mwoah
Alec te hard qua toon
Kian leuk
Runar leuk
Viggo mwoah
Espen nee