Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ahhh net gedroomd dat ik een e-mail van KLM kreeg en ik niet door was.. het ging in die e-mail echter om een hele andere functie (kinderpsychiater) #rofl nu maar hopen dat de meeste dromen bedrog zijn..
quote:Smiley_Face schreef op 06 maart 2011 @ 08:49:

Ahhh net gedroomd dat ik een e-mail van KLM kreeg en ik niet door was.. het ging in die e-mail echter om een hele andere functie (kinderpsychiater) #rofl nu maar hopen dat de meeste dromen bedrog zijn..

Ik heb vannacht gedroomd dat ik bij KLM op tweede gesprek mocht, maar dat ik zelf in blauw stewardessenuniform moest verschijnen, dus dat ik dat eerst nog moest regelen, ergens. Gelukkig maar dat dromen meestal bedrog zijn want ik had in die droom aardig wat stress ervan!

Ik was gister bij Adecco op gesprek, en ik heb het echt als pittig ervaren. Geen idee ook of ik door ben. Ik vond het persoonlijke gesprek wel fijn, maar het groepsgedeelte helemaal niet. Kwam kats niet uit mn woorden daar :S Beetje geintimideerd ook door anderen, die het zo 'together' leken te zijn en goede motivaties hadden.. Mwah. Niks aan te doen behalve afwachten nu..
Dizzy, gefeliciteerd!

Voor alle anderen, succes! Dankzij de Seoul heb ik nu 6 dagen vrij, precies de hele carnaval.

Ik zit dit met een beetje een brak hoofd te typen, terwijl mijn verleufde eitjes staat te bakken. Gisteren in de trein zaten we te kletsen met een jongen die nog nooit gevlogen bleek te hebben en zo benieuwd was naar de demo. Verleufde spoorde me aan, en zo heb ik in de trein de demo gedaan. Wel zittend op mijn stoel, want niet de héle coupe hoefde mee te genieten, haha.
Dizzyy Gefeliciteerd!!!!! Super gaaf. Is jou ook gevraagd per wanneer je zelf kunt beginnen?

Ik hoop ook zoooooo op een positief mailtje. Zit ´m echt te knijpen nu!! Pff...

Kenduskeag, dat had ik inderdaad ook bij mijn eerste gesprek, dan alleen bij Adecco. Daar ging ik echt met een super goed gevoel weg, vergeleken daarbij was het gesprek bij KLM echt anders. Een stuk lastiger wat vragen betreft, en natuurlijk het rollenspel. Wat ik zelf erg lastig vond. Je wilt helemaal jezelf zijn en ook zo overkomen, maar door de zenuwen zeg je soms toch dingen (of juist niet) waarvan je later denkt: waarom?? Maarja, ik ben geweest en kan er niets meer aan veranderen. Ik hoop gewoon zo erg op een goede afloop. Nu ik er zo mee bezig ben wil ik het alleen maar nog meer en meer! En helemaal met alle leuke verhalen hier op het forum.

Stess (to be), super grappig dat je even een demo ging geven in de trein. Jou verhalen af en toe zijn echt leuk om te lezen! Neem aan dat je erg blij bent met je keuze om te gaan vliegen?
Leuk dat iedereen zo enthousiast is! Ik mag half maart op 2de gesprek, super spannend. Ik zou het wel iets minder graag willen, dan zou ik iets ontspanner het gesprek ingaan. Maar ja, ik wil het nou eenmaal echt super graag!!!

Weet iemand trouwens of je betaald krijgt tijdens de INI? Stess to be? Of krijg je een vergoeding? We willen namelijk een grote aankoop doen voor in huis, maar als je geen vergoeding/salaris krijgt is het misschien beter om even af te wachten.
PKT,

Aan het eind van de basiscursus krijg je een vergoeding. Geen idee wat dat nu is... Ik gok zo'n ¤1100.
Net met de blauwe uit Noord-Amerika gekomen, misschien wel met een van jullie (in dat geval: prima vlucht :-)). De nieuwe uniformen zijn echt mooi! Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar trots op zijn.
Ohh die dromen inderdaad, herkenbaar! Ik droomde tijdens de ini dat we gingen instappen, en er kwamen werkelijk overal passagiers vandaan, achterkant, voorkant, luiken bij de vleugels, de indeling klopte voor geen meter en ik vond het zo raar, zo van: dit klopt niet, ik snapte er niks van hahaha.

Stimpy: waaaaat? Ohhh, wat erg als n.b. een collega zo doet, onbegrijpelijk O.O

Dizzy, gefeliciteerd!!

Nausicaa, fijn dat je een goede vlucht had! Ik ben zeker een stuk blijer met dit uniform dan het vorige, voelde me daar zo'n vierkante hobbezak in, vind dit een stuk vrouwelijker, en lange leve de broek :-D
Wat dat aangaat ben ik wel blij dat ik niet meer vlieg. Ik heb altijd een broek willen hebben als uniform, maar deze broek staat me voor geen meter (heb 'm gepast onlangs).

Vreemd zeg dat die collega zo moeilijk zat te doen. Juist zij...

Stess, wat is je rooster?? Lekker aan het bippen de komende weken?
Ja, vertel 's over je rooster Is het iets of is het niets?
Lizzle dank je wel voor je antwoord!
Helaas, vanmorgen kreeg ik een e-mail van KLM en ik ben niet door. Meteen gebeld en aanstaande woensdag krijg ik feedback te horen. Het gesprek ging super goed, maar achteraf denk ik zelfs dat het gesprek TE goed ging. Ik kreeg geen moeilijke vragen, zoals bij Adecco. Ik heb een leuk beeld van mezelf neer kunnen zetten, maar denk dat dit beeld te leuk was en dat zij mij meer als gangmaker zien.. Helaas, over zes maanden probeer ik het gewoon weer :-) schouders en rug recht en ik ga er weer voor!!
Hoi Smiley-face,

Wat een domper zeg!

Ik moet donderdag voor het tweede gesprek naar KLM en ben ook bang dat ik dingen zeg die ik helemaal niet wil zeggen (uit enthousiasme). Of juist dingen vergeet...

Maar je zegt ik ga het over 6 maanden weer proberen, maar kan dat dan??

Dat betekent dat je zeker nog een kans hebt en er misschien wel weer sterker tegenaan kan.
Ahhhh smiley wat jammer :-(( ze vonden je dus te enthousiast of zo? Gelukkig krijg je nog feedback dat is altijd fijn

Ik heb eigenlijk ook echt een hekel aan solliciteren. Al die gekunstelde situaties waar je je in moet wringen terwijl je van jezelf weet dat je het kan!!

Nou ja over 6 maanden dan nog maar een keertje!!
Ik las ook net het mailtje met een afwijzing. Zooo jammer. Ik hield er rekening mee aangezien ik niet zo´n goed gevoel had over vrijdag, maar je hebt toch hoop he? Ooh ik baal echt zo erg!! Ik ga morgen ook gelijk even bellen. Het is zo frustrerend dat je slechts 30 minuten hebt om goed over te brengen wie je bent. En die stomme zenuwen! Bah.. Maarja, het is niet anders.. Teleurstelling van me afschudden en weer verder!

@Smiley_Face, klote zeg dat jij ook bent afgewezen.. Maar jij zegt over 6 maanden weer proberen. Kan dat dan? Dan ga ik dat ook even in gedachten houden!
Ten eerste STB; van harte gefeliciteerd met je Wing. SUPER gaaf!

Ten tweede heb ik er de balen van dat Moosa en Smiley-Face er bij KLM niet door zijn gekomen. What a bummer.

Ik heb begin februari gesolliciteerd, en mag volgende week op het eerste gesprek komen. Met al die positieve en blije berichten had ik er een super goed gevoel over. Nu jullie er niet door zijn, moet ik zeggen dat de zenuwen wederom zijn ingeslagen. Als een bom.

Vind het super moedig dat jullie hier vertellen hoe en wat. De meeste zie je na een negatieve uitslag niet meer terug op het forum. (op stewardess.startpagina...) Wat voor mij, en velen met mij denk ik, het beeld een beetje vertekende. En dat terwijl ik zelf waarschijnlijk ook zo de balen zou hebben, dat ik het forum niet meer zou opzoeken.

Ik heb er al zoveel over gedroomd, gelezen, gevraagd, gedacht, en bedacht. Dat ik gewoon aangenomen MOET worden. En als ik mezelf vraag wat ik over een half jaar aan het doen ben? Ja duidelijk, vliegen in m'n blauwe pakje.

Dit geldt ongetwijfeld voor iedereen hier. Maar het maakt me tegelijk ook juist zo verschrikkelijk zenuwachtig en bang dat ik het niet haal.

Ik heb momenteel geen werk dus hoef er geen baan voor op te geven. Maar ik WIL tot de tijd wel werken en liever gister dan morgen. En natuurlijk ook omdat ik reëel moet blijven, en het zo kan zijn dat ik niet wordt aangenomen. Maar hoe schrijf je nog een goede sollicitatiebrief als je je hoop, motivatie en gedrevenheid al zo gevestigd hebt op iets heel anders... Moeilijk dus...

Voor de kandidaten die nog moeten, heel veel succes.
De cursusvergoeding is ergens tussen de ¤ 1100,- en ¤ 1200,- euro, weet het eigenlijk niet precies, ben vooral bezig geweest met kijken naar waar ik geld vandaan kon halen om de hypotheek te blijven betalen.

Ik heb nu een aantal bip-weken, maar de 4e heb ik losgeklikt. Ben benieuwd wat ik daarvoor terugkrijg. Ik ga denk ik gewoon 74 en A330 aanvragen, en dan zie ik wel wat er gebeurt. Heb deze week allemaal vluchten aan het eind van de dag en dan ergens slapen, dus ik kan een boel steden gaan bekijken! Ergens over 2 weken heb ik zelfs 26 uur in Moskou, dat vind ik zo geweldig!
@stb: ik had begrepen dat de vergoeding een ruime 900,- zou zijn. Die heb ik ingecalculeerd, dus voor mij valt 1100/1200,- dan wel weer mee.

Ben sowieso al jaloers op je, maar die 26 uur Moskou, ik begin groen aan te lopen!

Btw, wat is BIP?
quote:laras schreef op 07 maart 2011 @ 22:27:

Ik heb begin februari gesolliciteerd, en mag volgende week op het eerste gesprek komen. Met al die positieve en blije berichten had ik er een super goed gevoel over. Nu jullie er niet door zijn, moet ik zeggen dat de zenuwen wederom zijn ingeslagen. Als een bom.

.

Hier exact hetzelfde :-) Door al die positieve berichten leek het wel alsof iedereen zomaar wordt aangenomen, maar dat is dus gewoon echt niet zo.

Ik moet vrijdag op mn 1e gesprek!!!!!!!
Moskou - die zou ik juist weer losklikken. Idem dito Paramaribo, Panama, Bonaire en Tel Aviv.

Een BIP is binnen Europa vliegen. Dat is minimaal 2 en maximaal 6 dagen. Als het 1 dag is, dan wordt dat Korte Opdracht genoemd.

Allerlei combinaties zijn mogelijk: heen en weer, door naar ..... , overnachting, enkeltje naar huis. Of enkeltje heen, overnachting, 3 stretches, overnachting, 2 stretches, overnachting, naar huis. And so on... Er zijn mooie BIP's (uitslapen, genoeg tijd om iets te ondernemen, enkele stretch heen, enkele stretch terug, etc), maar ook nachtmerrie BIP's en dat is subjectief. Wil jij elke avond het liefst thuis slapen, dan ben je blij met 3 heen-en-weertjes. Iemand die in Breda woont, zal dat minder tof vinden.
Oh wat een leuke post!

Ik heb gisteren mijn eerste gesprek gehad bij Manpower en dit echt als vreselijk ervaren! Ik had niet verwacht dat ze zo zouden doorvragen en alsmaar voorbeelden moest noemen.

Natuurlijk heb je een paar standaard voorbeelden in je hoofd zitten maar als er dan alsmaar wordt doorgevraagd heb je toch regelmatig een uhm... momentje..

Ik had het ook echt niet verwacht maar.. ik mag door naar KLM .

Dat gesprek ga ik wel iets beter voorbereiden haha.

Heeft iemand nog tips en met name met het rollenspel? Wat kan ik verwachten? Doen ze alleen situaties als stewardess of alledaagse situaties? Zou iemand een voorbeeld van een situatie kunnen schetsen?

Daarnaast vroeg ik mij af of het gesprek bij KLM net zo competentiegericht is als bij Manpower.

Succes allemaal die nog een gesprek krijgen!
Anne, lees even terug, daar staan voorbeelden van rollenspelsituaties. En nee ze doen niet alleen stewardess situaties, maar meer gastvrouw/veiligheid/hospitality situaties.

Lizzl, grappig hoe smaken verschillen. Op Tel Aviv na vind ik ze allemaal geweldig.
[quote]moossa schreef op 07 maart 2011 @ 20:16:

Ik las ook net het mailtje met een afwijzing. Zooo jammer. Ik hield er rekening mee aangezien ik niet zo´n goed gevoel had over vrijdag, maar je hebt toch hoop he? Ooh ik baal echt zo erg!! /quote]

Hey Moossa, hoe gaat het met je? Heb je vandaag KLM nog kunnen bellen voor een afspraak? Ik krijg het morgen te horen. Ben zo benieuwd.

@kimberlyvansanten, @laras en @americagirl: succes met jullie sollicitatie! Laat zien wie je bent, maar laat je niet gek maken. Ik heb voldoende ervaring als stewardess, reiservaring, spreek mijn talen, ben niet op mijn mondje gevallen, spontaan, enthousiast en servicegericht... maar al deze vaardigheden hebben mij niet kunnen helpen. Zij krijgen binnen 45 minuten een beeld van jou, en met dat beeld beslissen zij of jij bij KLM past. Ik ben een echte stewardess in hard en nieren en probeer het gewoon over een half jaar of jaar nogmaals. Ga nu overige werkervaring opdoen en heb nu iig de ervaring van het solliciteren bij de grote blauwe.

:-) succes!
Oh maar je vliegt dus al smiley?

Ja onvoorstelbaar hè als je dan alle kwaliteiten bezit maar ze dat blijkbaar niet willen zien?

Ik vind dat je het heel positief oppakt hoor!!
Smiley face en moossa,balen!Sportief dat jullie je verhaal hier toch nog even doen.En inderdaad de aanhouder wint!Ik kan me voorstellen dat na alle positieve verhalen hier het enigszins lijkt alsof iedereen maar aangenomen wordt maar helaas is dat gewoon niet zo...

Even een vraagje tussendoor,wij deden vroegah die Tel Aviv heen en weer,heb er de meest dramatische herinneringen aan en niet alleen vanwege de vluchtduur... was heel blij dat KLM die vluchten (weer) overnam.Hebben jullie daar wel een overnachting?Volgende dag weer terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven