Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Leuk Mmmoi! Lijkt mij leuk om eerst even te eten. Ik moet wel gewoon werken maar dan neem ik wel wat uurtjes op, geen probleem. Sushi een idee? Die tapas van toen waren ook lekker, maar hebben we al gehad, misschien iets heel anders?

Krook, hahahaha, wij moeten nog, Ik hoop ook blij te kunnen zijn, kunnen we even gebruiken. We hebben deze maand een zware financiele maand; auto, teruggave belasting voor kinderopvangtoeslag 2008, en de normale lasten van het KDV en zo, pffff. Gelukkig hebben we flink wat achter de hand, maar is nooit leuk zulke betaalavondjes waar het om flinke bedragen gaat....

Ik vond het idee van Mmmoi wel goed, oudste, middelste en jongste....Is iedereen het daar mee eens?

Mmmoi, ik vind ook best dat je Jasmijn kan thuishouden. Ik heb het zelf nog niet met oudste gehad, maar ook bij ons gaan van die dagen komen waarop we iets anders doen....is toch heel wat anders dan thuishouden omdat je kind het het niet naar zijn zin heeft?
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 09-03-2011 14:49
Reden: Naam weggehaald
% gewijzigd
wij ook veel extra kosten deze maand annie. Onze auto staat nu bij de garage. Moet flink wat aan gebeuren. Alsh ij maar wel klaar is vandaag, anders moet ik morgen om 7 uur met de fiets.

Vanochtend van de juf gehoord dat Roan een beetje begint te landen. Fijn he! Ze werken nu met een stickersysteem dat de dag in 5 stukjes deelt. Bij een goed stukje, mag hij een plaatje groen kleuren, ging het wat minder dan oranje, ging het nog wat minder dan rood. Hij is gisteren en eergisteren thuis gekomen met 4 groene vakjes en 1 oranje! Ben trots op hem! Er was vanochtend inloopochtend tussen 9 en 10 uur. Mochten ouders komen kijken wat ze allemaal doen in de klas.

@mmoi, ik houd Roan morgenmiddag thuis. Vanmiddag heeft hij een verjaardagsfeestje (van 13.30 tot 17 uur, vind ik best lang voor een 4-jarige). Hij gaat naar een soort ballorig. Dan morgenmiddag maar lekker thuis, anders vind ik het wel heel druk voor hem.

Jesper is toch wel een totaal ander kind hoor. Hij schuifelt nu al 3 kwartier door de kamer en is druk met vanalles aan het spelen. Hij begint ook wat te kletsen. Wel een stuk minder dan Roan. Die zei toen hij anderhalf was al 2 woord zinnetjes. Daar stond iedereen toen nog van verbaasd.
Altijd leuk he een 2e. Ik sta er ook van verbaasd hoe anders onze jongste is i.t.t de oudste. Ze hebben dan wel gemeen dat het allebei donderstralen zijn, mar dat is alleen maar leuk (als ik geen ochtend humeur heb)

Ik ga jongste op bed gooien en dan even iets gaan doen (om het even wat)
Onze tweede is een echte boef en een rotzakje.... in de goede zin van het woord hoor. Hij is vooral motorisch gezien verder dan oudste (moet ff wennen aan de nieuwe termen .

HIj kon al springen voordat hij vorig jaar zijn been brak; toen was hij nog niet eens 2 jaar. En fietsen zou hij ook graag doen, maar zijn beentjes zijn te kort, dus de trappers rondwerken lukt nog niet.

Oudste wel; die fietst nu steeds vaker, ze gaat op de fiets naar de supermarkt, naar opa en oma (tot nu toe het verste stuk wat ze gefietst heeft) en natuurlijk op de fiets naar school. Zat ze de eerste keren bijna in haar broek te pissen van angst, nu vindt ze het vooral heel stoer. Dat zegt ze ook de hele tijd; ik doe het goed he mama?

Mmmoi; over dat "zomaar" een dagje vrij doen; ik zou het niet doen. Ben daar denk ik (te) principieel in. Ook al zijn ze nog niet leerplichtig, ik vind het niet kunnen om ze dan zomaar een dagje thuis te houden. Ik zou het als juf in elk geval heel irritant vinden als er meer ouders waren die dat deden. Als iedereen dat een keer per week doet, dan zou ik tot aan de zomervakantie mijn klas nooit meer compleet hebben (groot aantal vierjarigen). Dat is toch niet goed?

Nou ja.. je moet het natuurlijk zelf weten, maar dat is wat ik vind.

Krook; auto al klaar of ben je al aan het voorbereiden op een lange fietstocht?

Eten voordat we naar WWRY gaan is prima; moet ik wel thuis even oppas regelen. Sushi is niet mijn ding.... voor de rest ben ik redelijk makkelijk denk ik

Ga weer verder met de studie!
hm, loop ik net op te scheppen over Roan, blijkt dat hij het vandaag weer even pittig had. Van de 3 vakjes zijn er 2 oranje. Hij was na het meeloopuurtje van de ouders erg druk en fysiek naar andere kinderen. Dat zit me dan toch wel dwars hoor.
niet doen Krook...hij begint zijn draai te vinden. Niet focussen op de dingen die even niet lekker lopen, maar juist op de dingen die wel goed gaan! en daarbij komt, het is oranje en geen rood! dat betekent ws dat hij het zelf ook door heeft dat hij ff niet zo handig bezig is en zichzelf (met hulp) ook kan remmen (gooi er even een positieve boost tegenaan hoor)

Moet nog steeds beginnen met de afwas. heb net een heel boek van "richard Scary" voorgelezen aan oudste...wel lekker hoor dan even die alleen tijd met haar.....
ik ook zo hoor Ringel.

Ik denk trouwens dat ik ga werken met de initialen. Ik vergeet het geheid om oudste en jongste te gebruiken.
Leuk, we gaan naar de musical@

Eten lijkt me gezellig en ik ben gek op Sushi maar ik mag nu geen rauwe vis dus ik denk dat Sushi voor mij niet de beste keuze is.

Gewoon een japanner is wel heel leuk waar ze aan zo'n plaat voor je aan het koken zijn en eten naar je toe gooien enzo.

Maar ik lust heel veel dus voor mij maakt het niet uit.

Of we nou een pannekoek gaan eten of 3 sterren.

@annie: ik denk dat ik liever met de auto ga (vraag me ook af of ik nog wel thuis kom met de trein als we de avond voorstelling hebben). Zal ik je dan op komen halen?

Hoi meiden,

Productief dagje hier. Eerst Jasmijn naar school gebracht en toen met Thijmen naar de kinderarts. Hij was een dikke kilo aangekomen in zes weken! Hij zit nu met zijn lengte op +1 en lengte naar gewicht zit nét iets onder het gemiddelde. Hij doet het prima dus. Dat dacht ik al wel. Ik hoef pas in juni weer terug met hem. Wat een nieuw medicijn wel niet kan doen.

's Middags hebben we Jasmijn van school gehaald en toen zijn we naar opa en oma gegaan. Mijn eigen opa en oma uit de Achterhoek waren daar ook. Geluncht, Thijm in bed gelegd en Jasmijn ging lekker met de Barbies spelen. Toen kon ik even lekker alleen boodschapjes doen, een wasje ophangen, een wasje vouwen... toen de kids weer gehaald en naar de tandarts. Ik heb een gaatje en moet over 2 weken terug. Kids deden het ook prima, tandjes tellen en cadeautje uitzoeken. Man had ook niks. Snel gebeurd.

Mijn schoonzusje komt zo knippen dus eten we gezellig met haar en zwager patatjes. Lekker makkelijk, want na het knippen moet man weer weg en komt mijn collega hier rapporten maken.

@Oudste/jongste: Ik vraag me af wat het eigenlijk voor nut heeft om de kids ineens anders te noemen hier. Ik heb topics vol geschreven met hun naam en dat is allemaal terug te vinden. Kan iemand me overtuigen van zijn mening? Als het veel voordelen heeft doe ik het natuurlijk zeker wel maar kan ze niet echt snel verzinnen.

@Eten: Ik ben een muts met eten, ik lust heel weinig. Als ik uit eten ga eet ik het liefst een stukje vlees met een gebakken aardappeltje of een patatje. Sushi lust ik echt niet want ik houd niet van rijst, maar dat gaat nog wel, maar zéker niet van vis. Sorry... Tapas vond ik vorige keer wél lekker, toen heb ik gewoon uitgezocht wat ik lekker vond daaruit. Ik zit ook te denken of ik niet met de auto moet komen, gaat sneller en vind ik veiliger omdat ik dan niet 's avonds laat op stations hoef rond te lopen...jamemr dat jullie niet hier wonen, dan konden we samen gaan

@Ochtendje thuis houden: Tja, in die tweestrijd zit ik ook. Ik vind het zelf heel vervelend als kinderen thuis blijven omdat ze de avond ervoor laat thuis zijn gekomen van een kamp oid. Maar ja, Jasmijn is nog niet leerplichtig. Ook denk ik dat ze echt niet super gemist wordt in een nulgroepje van 17 kindjes waar ze slechts één georganiseerd werkje per week maken... en het is maar voor een ochtendje. Zo zit ik in dubio en weet ik nog niet wat ik doe. Ik zal eens met mijn man overleggen. Mijn vriendinnen gaan gerust 2 weken op vakantie 'nu het nog mag', maar dat zou ik ook niet zo snel doen.

@Krokus: Wat een mooi systeem heeft die juf van je oudste bedacht. Zo kan hij heel snel een stickertje verdienen (of kleurtje) en gaat het niet om de héle ochtend of middag. Jammer dat hij wat oranje heeft gescoord, maar het is iig geen rood, zoals al gezegd werd. Hij leert het vanzelf, zul je zien. Waar krijgt hij rood voor eigenlijk? Als hij een kindje slaat oid? Of als hij een lelijk woord zegt ook al? Waar ligt de grens zo'n beetje? Ik vind dit systeem nl. wel goed om te onthouden voor mijn eigen werk.

@Ris: Thijmen is ook lekker vlot motorisch. Hij kan ook al een tijdje springen, al komt hij natuurlijk helemaal niet hoog. Klimmen kan hij goed maar hij heeft echt hoogtevrees. Haha zo grappig, hij vindt bij papa op de nek zitten al 'eng'. Hihi.

Als hij jarig is krijgt hij van mijn ouders een driewieler en dat is al maanden zijn grootste wens; een 'fietst'. En hij zegt dat hi je een taart met K3 erop wil maar ik heb al een Elmotaart besteld, dus helaas voor hem! Fietst jouw oudste al zonder zijwielen?
O ja, wilde ik nog aan Annie vragen, moest je je kinderopvangtoeslag over 2008 terug betalen dan ofzo?!? Ik heb maaaaanden geleden de jaaropgaven enzo van 2009 op moeten sturen maar nog niets gehoord. Weet jij hoe dat zit?
Ik vind oudste en jongste ook niks eigenlijk... ik noem ze al jaren Ella en Gijs

Ella fietst nog niet zonder zijwielen hoor. Dan kan ze niet remmen of stoppen en afstappen want ook haar beentjes zijn eigenlijk te kort

Ik vind tapas superlekker! Zullen we dat doen? Of is dat te saai?

Ik kom denk ik ook met de auto; wel duur met parkeren, maar ja... beter dan nachtelijk rondhangen op Utrecht CS...

Ik heb ook een hele productieve dag gehad. De kids heb ik naar opa en oma gebracht en toen ben ik begonnen aan mijn opdrachten voor de studie. Ik heb uitstel gevraagd omdat ik de hoeveelheid werk totaal verkeerd heb ingeschat. Uitstel heb ik gekregen, maar het moet lukken om het dinsdag af te krijgen. Ik heb vandaag zelfs iets meer gedaan dan wat ik gepland had (ik maak hele strakke planningen.. ook niet handig als het dan uitloopt!) Maandag gaat Gijs naar de ene opa, Ella naar school en dan lunchen ze bij mijn ouders en komen ze rond een uur of 4 weer thuis. Fijn, kan ik weer een dag heel hard werken. En zo ook dinsdag want ik hoef woensdag pas weer te werken. Wel vervelend want dan moet ik 3 dagen werken, dus ik zie mijn kids volgende week wel heel weinig. Ach ja.. voor het goede doel!

Krook; ik vind ook dat Roan het goed heeft gedaan. Oranje is nog geen rood! Moet hij trouwens zelf bepalen of hij rood/oranje/groen heeft gehaald of doet de juf dat? 't is nog zo lastig bij kleintjes he.

Ik ga lekkere koffie zetten en dan mijn boek lezen of het onderwijsbeleid van mijn gemeente.. leuk joh!
Goedemorgen!

Ik moet er ook wel aan wennen hoor, om de meiden niet meer bij naam te noemen. Ik heb Lief ook gevraagd om Oudste's filmpjes van You tube te halen. Je hoeft haar naam maar in te tikken en het eerste wat je ziet zijn haar filmpjes....

en de ex van Prince, want dat is een naamgenoot 9en dat vindt ze niet hel erg geloof ik, gisteren riep ze nog:"is dat een prinses mama?!!" Nou bijna......
Even een hallo vanuit France. het is hier heerlijk en ook eens mooi weer. Elke dag 13 graden, in de zon uit de wind nog warmer. In het dal ligt dan ook geen sneeuw, alleen op de bergen. Dus vòor iedereen wat wils. We zijn met 9-en en Aimee is enige kind dus lekker verwend met aandacht.

Verder heb ik wel bijgelezen afgelopen dagen.

Ik blijf mbt het schrijven gewoon bij Aimee. Ik let sowieso altijd wel op wat ik hier in het openbaar schrijf, dus geen schokkende privacy gevoelige zaken van mij online.

En dat er info te vinden is over mij, mijn kind hoort wel bij het digitale tijdperk. Zijn ook veel mensen met een weblog etc. Ik vind dat verder geen probleem. Of zoals Mmmoi zegt iemand moet mij overtuigen als ik iets over het hoofd zie...;-)

Ik ga lekker in het zonnetje zitten
Hoi hoi,

Iedereen moet gewoon doen waar hij zich fijn bij voelt. Ik vind het persoonlijk niet zo fijn idee dat het zo makkelijk te googelen is. Nu de oudsten naar school gaan, kom je weer in contact met andere mensen, laat staat dat ze over een paar jaar zelf op zoek gaan naar info op het internet. Ik ga dus over op Tup en Joep. Voor Ringel pas ik het aan naar Oudste en Jongste en de rest wil het dus zo laten?

Wij houden zelf ook een weblog bij maar die is niet te googelen, bovendien gaat er binnenkort een wachtwoord op. Ik vind het persoonlijk een beetje eng dat vreemden dingen over e kind kan weten en daar misbruik mee kan maken door op die manier vertrouwd over te komen op je kind. Nu speelt dat nog niet zo, ze spelen amper zonder begeleiding en zo, maar dat wordt natuurlijk wel steeds meer.

Mmmoi, wij waren in bezwaar over 2008. Door onze eigen fout is bij een controle de jaaropgave van het KDV waar Tup de eerste paar maanden naar toe ging niet meegezonden. En toen was het hoppa direct een rekening van ruim 2300 euro....

Wij in bezwaar, belastingdienst vroeg uitstel en daarna volgde nog een hoop geklier met de jaaropgave van hun huidig KDV die niet zou voldoen...uiteindelijk is alles opgelost maar moesten we wel een flink bedrag nog terugbetalen. Ik heb 2 banen gehad dat jaar en een groot gedeelte niet gewekt, dus het klopte hier en daar niet helemaal qua inkomen. Maar goed, daar hadden we al wel rekening meegehouden.
Even de trotse moeder uithangen.

*weg*
Ik weet nog niet precies wat ik met de namen wil. Ik vind privacy wel belangrijk maar aan de andere kant worden de topics van de afgelopen jaren ook nog heel lang bewaard en daar zijn alle namen terug te vinden.

@babba: lekker hoor, even vanuit de sneeuw in Frankrijk een berichtje plaatsen. Klinkt erg ontspannen daar.

@thuishouden: Zou ik zelf niet zo snel doen maar tot 5 zijn ze inderdaad niet leerplichtig.
Leuk hoor Mir! Ik zag het ook al op je hyves!
Wat cool, Hanna als covergirl!
hahahahaha Je mag met recht een über trotse moeder zijn! (is dit dan de Duitse Knippie?) -> Blont, vandaar.
Ringel, dan ben je toch niet blond, als je niet weet van het bestaan van de Duitse Knippie. Ze komt (volgende maand?) ook in de Nederlandse Knippie. Maar de zomerspecial wordt kennelijk ook altijd in het Duits uitgegeven. Zoon heeft het blad nu mee naar school, want die wilde het aan iedere leraar en leerling uit zijn klas laten zien. Haha, trotse broer.
Prachtig Mirjam, die cover met Hanna erop. Schitterende foto. Ik had die foto al een hele tijd geleden op je Hyves gezien, ik wist niet dat dát de foto was die in de Knippie kwam! Ze lijkt een heel ander meisje op die foto, komt denk ik omdat ze daar geen pony heeft (ik ben persoonlijk geen fan van een pony, ik had er vroeger zelf ook altijd één die mijn moeder zelf knipte en dan belandde hij steeds verder achterop mijn hoofd...vanaf de tienerleeftijd heb ik hem laten groeien en ik wil er nooooit meer een!).

Verder even geen reageerzin.

Wat een prachtig weer zeg. Ik ben vanmorgen even met mijn moeder het dorp in geweest. Ik heb hele leuke kleding voor Jasmijn gekocht. Het is van Claesen's. Een rokje, een smoktopje en een topje met spaghettibandjes die er allebei bij passen. Van mijn moeder kreeg ik het bijpassende colbertje. Echt lief. Dit is het rokje:

Voor Thijmen heb ik zomerschoenen gekocht. Ik vond ze allemaal zo duur, alles wat ik pakte was minimaal 80 euro. Nu ben ik voor 55 euro geslaagd, dat vind ik dan nog meevallen.

Dit zijn ze:

Jasmijn heeft nu een vriendinnetje te spelen, waar zij zelf ook al twee keer thuis is geweest. Ze spelen met de poppen, een leuke verandering, want daar speelt Jasmijn zelf nooit meer mee. En nu is het vriendinnetje de baby en zit ze in Thijmens wagentje, en Jasmijn is de mama

Vanmiddag weer naar ballet en vanavond lekker voor de buis hangen, zo dadelijk als Thijmen wakker is nog even met die meiden en hem de buitenlucht in want het is zó heerlijk!
Ik ben met de meiden en een vriendinnetje naarde kinderboerderij gegaan. Kwam onderweg Lief nog tegne die bedacht had eerder thuis te komen. na de boerderij nog bloemetjes gehaald voor in de tuin (alles paars en roze)

was de bedoeling om die vanmiddag nog in de tuin te zetten, maar Jongste lag al te pitten in de auto en Oudste gaf ook aan moe te zijn. Nou ja dan maar morgen......
Mmmoi, wat een leuke schoenen! Hoe lang zal hij ze wit houden ;). Wat fijn dat hij zo goed gegroeid is trouwens! En leuke kleertjes voor Jasmijn. Mooi merk, Claesens, wel vrij duur. En o ja, Hanna laat haar pony nu ook bijgroeien. Toen haar haar nog niet zo lang was, had ze een pony. Vorig jaar zomer (toen de foto's voor Kn*ppie gemaakt werden) waren we ook aan het sparen voor lang haar (en dus geen pony meer). Maar ze wilde nooit iets in haar haar en ze ging steeds verder met haar hoofd naar achteren lopen om nog iets te kunnen zien, dus toen heb ik het toch maar weer eens laten knippen. Nu wil ze zelf ook echt geen pony meer; want prinsessen hebben dat ook nooit..dus even doorbijten en met speldjes werken en dan komt het vanzelf goed ;).
Oudste heeft wel een pony (jongste ook trouwens) en die knip ik zelf. Voor oudste moest ik laatst wel bijknippen aangezien ze zelf kappertje aan het spelen was geweest. Maar ze heeft een schuine pony. Moet zeggen dat ik wel talent heb voor pony knippen, ze zijn nooit te kort of scheef. en ik vind het gewoon wel guitig staan bij de meiden. Vooral jongste krijgt er echt zo'n boeven koppie van.

Nu was vouwen en later vanmiddag op verjaardags visite....
hier een megarelaxed dagje. Roan is met mijn schoonmoeder naar de dierentuin. Ik heb vanochtend lief de deur uitgegooid met de opdracht met Jesper de boodschappen te doen, dus ik had het hele huis voor me alleen. Heerlijk. Ben in de hoek van de bank gaan zitten en heb heerlijk 2 uur zitten lezen.

Verder helemaal geen plannen. Ik wilde morgen even zwemmen met Roan, maar vindt het wel druk voor hem aangezien hij vandaag ook al naar de dierentuin is.

Lief heeft z'n uren trouwens ook geregeld. Dus R hoeft maar 1x meer naar de tso op school. Op vrijdag haalt de nso hem op, maar dat ziet hij niet als overblijven omdat hij daar hlemaal thuis is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven