maaltijden invriezen

10-03-2011 11:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

misschien dat jullie mij kunnen helpen. ik begin komende week weer met werken/school na mijn zwangerschapsverlof. ik ga het dus ontzettend druk krijgen. omdat mijn stage in diensten is moet ik dus op verschillende tijdstippen gaan eten, of mee eten op mijn stage. mijn partner werkt echter van 9 tot 5 en wilt dus gewoon om 6 uur kunnen eten. nu kan hij zelf wel een aardig potje koken, mja het is of super ongezond of de hele keuken zit onder de spetters. dus wilde ik 1 keer in de week vooruit gaan koken zodat we allebei toch gezond en gevarieerd kunnen eten. wat kan ik allemaal invriezen buiten pastasauzen en soepen. zou ik reeds bereid eten ook kunnen invriezen ? bijvoorbeeld stamppot. eigenlijk kant en klaar maar dan zelf gemaakt dus

alvast bedankt
Waarom zou je zelf aardappelen schillen? Die zijn toch als voorgekookte krieltjes te koop. Ben zelf ook van de makkelijke keuken. Waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan? En gebakken krieltjes vind ik nog 'ns lekkerder dan gekookte aardappels ook!
quote:StabiloBoss schreef op 10 maart 2011 @ 13:45:

Ach, ik neem aan dat man andere klussen in huis overneemt.

De was, stofzuigen, dat soort dingen.dat doet hij inderdaad, helpt me altijd hoor !
quote:Des_ree schreef op 10 maart 2011 @ 22:19:

[...]

dat doet hij inderdaad, helpt me altijd hoor !Hoezo helpt hij jou?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 11 maart 2011 @ 08:28:

[...]

Hoezo helpt hij jou?Inderdaad het is ook zijn huis dus helpt hij niet jou maar doet het voor zich zelf in zijn eigen huis.
We hebben een keer in de week de grote schoonmaak, we doen dan alles samen. ook ramen wassen en toiletten poetsen. Wassen en koken doe ik, omdat ik het leuk vind en omdat ik het gewoon beter kan. vriendlief verzorgt onze poes, de tuin en de prullenbakken/containers. verder doen we wat ons voor de voeten komt.

en hij kan wel koken, alleen kookt hij alleen wat hij lekker vindt ipv wat gezond is. Ik vind dat belangrijker dan hij. zaterdags kookt lief, dan mag het even ongezond haha
Ik vind koken erg leuk, maar heb er niet altijd tijd voor. In het weekend maak ik dan ook extra veel wat ik vervolgens invries.

Zo maak stampot, soepen (erwtenspoep, pompoenensoep, groentesoep), en pastasauzen die ik vervolgs invries. Ook vries ik Jus in, als dat over is, altijd makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven