Kinderwens

11-03-2011 20:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn beide beroepsmilitair, maar de kinderwens wordt steeds groter, ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen, aangezien ik best veel moeite heb moeten doen om te rang te bereiken die ik nu heb, en het militaire leven niet helemaal op wil geven. Hoe denken jullie daar over?
Wat voor funktie heb je binnen defensie? Voor veel niet-burgerfunkties geld dat je alle 3 jaar van lokatie verandert. Als jullie dit beide hebben is dat wel lastig (maar niet onmogelijk). Maar wel iets om goede afspraken over te maken. En je moet niet naar een 'standaard' familie-leven streven.
Ik wist niet dat een kinderwens een belemmering kon zijn bij Defensie?
Ga ervoor!

Defensie heeft een super goede ouderschapsverlof regeling!

En praktische zaken (oefeningen, uitzendingen) regelen zich wel. Je bent niet de eerste militair die een kind krijgt
georgette, als de een in Groningen zit en de ander in Weert gelegerd is is het wel lastig om iets met je kinderwens te doen
Ja dat is zo. Maar goed, ik ken ook alleen maar de ervaring met een ouder die bij Defensie zat. Dat is toch anders, ik vond het in ieder geval machtig interessant vroeger.
gelukkig zitten we beide op dezelfde kazerne dus dat probleem hebben we niet, alleen ben ik werkzaam op een onderdeel waar ze nog nooit te maken hebben gehad met een zwangere dame. (8 vrouwen op 300 mannen en de meeste in de leeftijd tussen 18 en 22)

De ouderschapsverlof regelingen van defensie zijn inderdaad heel goed geregeld.

toch blijven er twijfels, doe ik het kindje niet tekort.
Daarom vraag ik ook naar de functie van TO (en man) want daar zit nog wel verschil in. TO, wat is jullie grootste obstakel waardoor je denkt dat het niet kan?
TO, als jullie beide op dezelfde kazerne zitten en jullie functie ook niet met zich meebrengt dat je iedere 3 jaar wisselt (dat `geluk´ heeft man hier) dan zie ik het probleem niet.

Het iss mss wel een voordeel dat ze nog niet zo veel ervaring hebben met zwangere vrouwen, kun je er beter zelf een invulling aangeven.

En hoezo zou je het kindje te kort doen?
ikzelf zit heb een logistieke functie en vriendlief is TD'er, hebben beide het geluk dat we een aantal jaren terug al zijn verhuisd en nu kunnen blijven zitten waar we zitten.

wat ik het kindje tekort zou kunnen doen?

ik zou er niet aan moeten denken om het om 7uur s'ochtends bij een kinderdag verblijf af te leveren om 6ur het weer op halen en om 7uur in bed te leggen.
Maar TO, dat ik toch niet alleen zo bij een functie bij defensie?

Op mijn werkdagen gaat mijn dochter ook al om 7 uur naar de gastouder, tja, voor mij is werken heel belangrijk en ik zou er niet zonder kunnen, zij heeft het heel erg naar haar zin bij de go, en ik geniet extra van mijn vrije dag!
Dan neem eerst jij een tijd lang een uur per dag ouderschapsverlof op, en daarna je vriend.

Kan het kind iedere dag een uur later naar het kdv of een uur eerder worden opgehaald.

Tegen de tijd dat jullie daar door heen zijn gaat jullie kind naar de basisschool.
Dat is in zowat elk beroep, op je werkdagen. Met het verschil dat je ook nog voor andere vormen van opvang kan kiezen dan alleen KDV. Opa/oma of gastouders bijvoorbeeld. Bij ons passen opa en oma op, beide kanten één dag. Ik ga op mijn werkdagen om 7.15 uur weg, en ik ben rond 17.45 uur terug. Mijn vriend begint wat later, en die brengt dochter op mijn beide werkdagen weg.

Kan je eventueel ook minder gaan werken? Of zit daar het probleem voor jou? Ik ben heel blij met mijn twee dagen, die ik overigens wel ga uitbreiden naar 2,5. Maar dat is een prima balans.
Als jullie een kinderwens hebben, dan acht ik de kans klein dat je die kinderwens gaat opgeven vanwege het werk dat jullie doen. Je gevoel zal waarschijnlijk zwaarder gaan wegen dan de praktische bezwaren.

Je kunt altijd nog beslissen hoe je straks wil omgaan met de combinatie werk/kind. Misschien duurt het nog 2 jaar voor het kind er is en ziet de wereld er dan weer heel anders uit
Ik snap niet zo goed wat werken bij defensie er mee te maken heeft?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat heeft werken bij defensie er mee te maken. Soms ben ik door oefeningen een week, 2 weken of langer van huis.

Uitzendingen heb je de eerste 5jaar niet dus dat is eventueel van latere zorg.

Minder werken is geen optie. Defensie kent geen parttimers en het deeltijdverlof gaan ze afschaffen.
TO, mijn man werkt wel deeltijd bij defensie, afh. van je functie kun je ook deels thuiswerken.
Dat is geloof ik het nieuwe flexwerken.

Deeltijdverlof werd veel Gebruikt door vrouwen. Daarbij draai je met zijn 2e 1 fúnctie

Door jullie reactie ga je er toch anders over denken
is idd flexwerken, dus er zijn wel echt optie's, al moet je er mss wel zelf naar op zoek gaan omdat ze er gewoon nog niet zo vaak mee te maken hebben gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven