Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Huh??? Helemaal niemand hier geweest?

Ik ben vanmorgen naar het CB geweest waar ik het geweldige advies kreeg om nu maar eens met het afbouwen van de bv te gaan beginnen.... 5 tot 6 voedingen was écht te veel, 2 tot 3 was beter. Nou ja.... Dat doe ik dus niet.

De 6e (nacht)voeding hebben we er van de week af laten vallen omdat het ook enigszins aandacht vragen was dan echt honger/dorst hebben van Ella.

En ik ben deze week (met het oog op ooit weer werken) begonnen met de voeding van 10u te vervangen door thee/water.

Ik ga toch niet afbouwen omdat zij dat zegt! Jonge jonge...

Ella was sinds 2 weken geleden een halve centimeter gekrompen en 50 gr. aangekomen. Dat hoeft van mij niet in het schema hoor!

Babba, hoe korter het probleem er is met slapen, hoe makkelijker het ook weer af te leren is. Als je naar haar kamer gaat, geen licht aanmaken, geen oogcontact maken en niks zeggen. (dat zijn de basictips van the Nanny).

Je mag haar wel sussen (sssttt) en verder alleen terug leggen zonder haar helemaal uit bed te halen (dat is best lastig.. tenminste met Ella wel).

In haar boek staat dat het een vorm van aandacht vragen is, omdat ze dan overdag te weinig aandacht heeft gekregen (dat is bij ons niet zo; ik zit constant op Ella's lip zeg maar).

Niet op elk jammerklachtje reageren, maar eerst goed luisteren wat voor soort huiltje het is.

Ze noemt het haar gecontroleerd huilen techniek en die is als volgt:

* Luisteren naar de manier van huilen als je kind net wakker wordt. Ook naar het gedrag kijken. Rustig blijven en niet in paniek raken. Als het gehuil niet op verdriet wijst, even wachten.

* Ga naar je kind toe als het een onafgebroken periode heeft gehuild. Doe het licht niet aan en vermijd oogcontact (kijk naar haar neusje of buik). Ga ook niet praten, maak een sussend geluid en wrijf over haar rug of buik. Strijk de lakens glad en vertrek weer.

* Leg je neer bij het feit dat je kind opnieuw wakker wrodt en gaat huilen. Mss eenuur later, mss 5 minuten. Als ze weer begint te huilen, wacht je twee keer zo lang voordat je naar haar toe gaat en je herhaalt dezelfde procedure.

* blijf de wachttijd verdubbelen bij elke daaropvolgende huilbui. Dat is het moeilijkste voor de meeste ouders. (ze legt hier uit waarom, verhaal over instincten, adrenaline etc etc).

* Geef niet op en laat het ook niet verslappen. Uiteindelijk komt de boodschap over, mss wel eerder dan je denkt. Binnen een week zou je een wezenlijke verbetering moeten zien.

Oordopen kopen want je moet haar dus echt ff laten huilen.~[/fgcolor]

Succes ermee!
he stelletje kletstantes.

@ris, ik wist niet eens dat je nog 5 tot 6 voedingen gaf joh. Respect hoor. Ik wil dat boek van the nanny ook gaan kopen. Een vriendin van mij heeft er veel aan gehad mbt consequent zijn en structuur aanbrengen in de dag. Lijkt mij ook wel wat.

@babba, wat vervelend dat Aimee ineens zo krijst. Moet zeggen dat we dat met Roan nog nooit echt gehad hebben. Hij wordt weleens wakker 's nachts, maar slaapt ook zo verder.

@pebbles, Roan hier net zo. Die kan wakker worden van het kraken van een traptrede, maar door het oud en nieuw geknal heenslapen.

@ringel, broedse kip die je bent!. Hahaha. Stiekem op zoek willen naar een verloskundige. Ik denk niet dat Roan naar de peuterspeelzaal gaat. Hij gaat al 2,5 dag naar de creche. Moet voldoende ontwikkeling zijn denk ik.

@annie, lekkere positieve meid van me. Ik word altijd blij van je stukjes. Nog last van misselijkheid oid?

Heeft niniane zich vandaag al gemeld? Vlg mij niet. Toch spannend weer hoor.

Roan heeft echt weer een sprongetje doorgemaakt. Gaat zo langzamerhand richting 1 slaapje. Vandaag weer wel tenminste. Hij ligt nu sinds half twee op bed. Als we de hele dag thuis zijn slaapt hij 2x, als ik 's ochtends wegga slaapt hij 1x. Hij doet stapjes langs de tafel. Zo grappig, hij snapt het bochtje nog niet en begint dan te piepen.

Morgen voor mijn werk naar Vught. Dat is potverdorie 3 uur rijden en we moeten er om 9 uur zijn. Pfff. Vanavond maar op tijd naar bed.
Hé Krook!

Vught is vlakbij Babba en mij! Mijn zus werkt in Vught. Is idd een heel eind voor je!

boek van the Nanny is idd heel handig; per onderdeel uitgewerkt dus je hoeft niet over problemen te lezen als ze er niet zijn en het is heel makkelijk uitvoerbaar allemaal.

Goed van Roan zeg; ineens al die dingen óók kunnen! Wat gaan ze hard he?
woehaaaa hele dag visite gehad en nu het huis eindelijk weer voor ons alleen.

Ben idd wel broedse kip he (maar valt op dit moment wel mee hoor, soms zo bij vlagen komt het langs waaien) Dat boek waar jullie het over hebben, lijtk me ook wel wat, vooral wbt structuur enz. Mayte wordt dan s'nachts niet wakker, maar is wel een enorme pieperd met eten......en kan ontzettend zielig huilen als ze iets niet mag, ik denk dat wij daar nog aardig wat verbeter puntjes uit kunnen halen.......

@Krokus, das idd een pokkeeind rijden zeg! en er dan al om 9.00 moetn zijn. Wie verzint zoiets?

Krijg morgen vriendinnetje op visite (de ene die in augustus is uitgerekend) bij haar was het afgelopen weekend ook spannend, omdat ze begon te vloeien. Ze kreeg te horen dat het 50 % kans op een hormonale bloeding of 50 % kans op miskraam, ze is nog steeds positief, dus ik hoop het eerste!

Verder nu bezig met stamppot mous...lekker.....
Babba of Ris,

Mag ik dan over een paar weken een keer een nachtje bij jullie slapen? Ik moet dan nl 3 dagen naar Vught!!! Er wordt niet een hotel geregeld oid. Belachelijk eigenlijk. Het wordt me wat teveel om 3 dagen op en neer te rijden. Moet morgen om half zes al van huis weg.

@ringel, wat is stamppot mous? Wij hebben vanavond hutspot gegeten. Jammie. Roan is zo'n rare mafkees. Ik had hem om 17 uur een prakje gegeven. Wil hij maar 5 happen hebben en verder niet. Ik geef hem dan niet nog een potje ofzo, dan leert hij maar dat hij zijn zin krijgt. Toetje had hij ook geen zin in. Om 18 uur gaan lief en ik eten. Roan in de kinderstoel erbij aan tafel, werkt hij zo nog iets van tien happen naar binnen + een toetje. Eikeltje.
Mol fans: denken jullie over een half uur aan "wie is de mol" !!!

Nu eerst posten en daarna even een uitgebreid bericht maken.
Bah, ik ben ineens strontmisselijk. Eerst maar even de toilet op zoeken en misschien even douchen want ik heb het koud.

Kom ik vanavond nog wel langs voor het uitgebreide berichtje
Hoi hoi, lekker nog wat vrije dagen met lief!

Vandaag CB, 4e prikken gehad, Mats ligt nu met 39,1 graden koorts in bed, hij heeft de hele middag op mijn buik gelegen en dommelede af en toe wat weg.

Hij woog 9430 gram en was 76 cm, netjes dus.

Babba, wat naar dat Aimee zo gilt zeg! Ik hoop dat het snel over gaat, volgens mij doe je alles al wat zou kunnen helpen. Ik hoop dat het iets tijdelijks is.

Ris, waarom geef je eigenlijk nog zoveel voedingen? Gaat het normale eten nog niet zo goed bij haar? Ik meende me te herinneren dat Ella in het begin een moeilijke eter was, is dat nog zo? Wij kregen vandaag te horen dat kinderen rond 1 jaar aan 300 ML melk genoeg hebben (mag ook normale melk zijn), ben je niet bang dat ze ruim over 1 liter vocht per dag heen gaat?

Krokus, sjonge jonge, dat is vroeg opstaan dus! Succes morgen!

Mmmoi, fijn dat je er weer bent!

Pebbles, al snel naar de Vk dus, spannend man! Ik hoop dat je een heel mooi kloppend hartje gaat horen.

Nou, ik ga even bloggen! Toedeledokie!
Pebbles, YESSSSS, de Mol. Ik geloof dat pepiet ook een Mol-fan is. We zouden ook nog een poule maken toch? Eerst maar even kijken vanavond!
quote:Ris schreef op 03 januari 2008 @ 13:55:

[fgcolor=#FF6600]Huh??? Helemaal niemand hier geweest?

Ik ben vanmorgen naar het CB geweest waar ik het geweldige advies kreeg om nu maar eens met het afbouwen van de bv te gaan beginnen.... 5 tot 6 voedingen was écht te veel, 2 tot 3 was beter. Nou ja.... Dat doe ik dus niet.

]

* Kan het niet laten om weer even in te breken*

Ris, wat goed dat je sterk in je schoenen staat! Wat een superdom advies van je cb; waarom zou je de bv af moeten bouwen?! Het WHO adviseert borstvoeding tot het tweede jaar, weten ze dat dan niet? Dochter hier (twee weken jonger dan de jouwe) krijgt ook nog zeker 5 of 6 keer per dag een flinke slok en no way dat ik dat ga verminderen op "advies" van het CB.

En nu toch bezig ben; Annie Ooi en Pebbles, stoer dat jullie ook nog voeden terwijl je zwanger bent! Doet het extra zeer eigenlijk?

*en is weer weg*
Haihai, daar was ik ook weer... Gezellige dag gehad, manlief is nog steeds vrij dus zijn we, samen met een vriendin met haar 2 kids, naar een binnenspeeltuin geweest. Je weet wel, met van die springkussens enz. Was erg leuk, Jas had het super naar haar zin. Eenmaal thuis was ze bekaf en ging lekker slapen. Toen ben ik naar de bieb gegaan en heb ein-de-lijk weer eens een stapel boeken voor mezelf gehaald. Dat werd tijd!

@Babba: Ik herken het verhaal van jengelende Aimee helemaal; Jasmijn had er afgelopen nacht ook last van. Ineens weer, was al maanden niet meer gebeurd! Heb haar geprobeerd in het donker te troosten, maar dat lukt echt niet als ik haar niet uit bed 'mag' halen hoor. Ben even in haar kamer op een bankje gaan zitten totdat ze stil was en toen weer terug gelegd. Na een tijdje slapen werd ze wéér wakker, weer huilen...volgens

'Oei ik groei' klopt het ook weer helemaal, dat ze rond deze tijd vervelend worden (uit zich bij Jasmijn altijd in slapen - of beter; niet slapen). Dus het moet binnenkort weer over zijn !

@Ris: Ik wist ook niet dat je zo vaak voedde, waarom eigenlijk? Ella eet toch ook gewoon brood en fruit en warm enz.? Of krijgt ze jouw melk gewoon als 'tussendoortje' ook? Lijkt me voor jouzelf best heftig eigenlijk!

@Annie: Pepiet heeft al een poule gemaakt, die is over de mail al verspreid, ik ben bang dat ze jou vergeten is ... Misschien kun je als nog wel mee doen, ik denk het wel ?!?! Over 10 minuten begint het al dus als je voor die tijd nog even voorspelt wie de mol is en wie er vandaag uit gaat dan red je het nog

@Pebbles: De zw.schaps kwaaltjes gaan beginnen bij jou lees ik...vervelend meid! Sterkte! En vanavond lekker op de bank de mol kijken hoor! Trouwens, als jij weer een meisje krijgt, weet ik lekker hoe ze gaat heten, daar moet ik steeds aan denken Manlief zijn lievelingsnaam is nl. gewoon ook heeeeel mooi, die moet je nemen!!!

@Ringel: Ik heb ook nog nooit van mous gehoord! Wij hebben vanavond zuurkool stamppot met gehakt en ui op, ik vond het heerlijk en Jasmijn ook! Die heeft er prima van gegeten. Als toetje nog wat yoghurt en een ienieminie waterijsje die ik bij AH heb gekocht, superschattig, eet ze helemaal zelf!

@Krokus: Jemig, wat een eind, en dan verwachten dat je er drie dagen komt zonder een hotel??? Raar zeg! Misschien idd wel een leuk idee om bij Babba of Ris te gaan logeren, haha! Wat doe je in die tijd met Roan, is je vriend thuis?

Nou, ik ga opschieten, even een bakkie thee zetten en dan de mol kijken! Tot morgen meiden!!!
@mmoi, Haha, Jas aan de waterijsjes. Met dit weer! Roan begint trouwens ook een beetje vers te eten. Goed he! Wat ik eerder al schreef, vanavond aan tafel ineens heel veel. Wij eten altijd later dan Roan, omdat hij het niet zolang volhoudt, en om 17.30 eten is mij echt te vroeg. Lukt me niet eens.

Ik weet wel een paar weken van te voren dat ik naar Vught moet. Dan kan ik wel regelen dat zijn crechedagen anders vallen denk ik. Mijn schoonvader is op woensdag vrij. Die kan wel oppassen en een vriendin wil ook wel oppassen. Lief moet gewoon werken.
Blegh, nog steeds misselijk. Weet ik wel weer even dat ik echt zwanger ben, dat had ik vorige keer helemaal niet.

Ik ga dus maar snel het bed in want ik heb even geen puf om uitgebreid te reageren.

Net met een emmertje ernaast de Mol gekeken, het beloofd weer een errug leuke serie te worden. Morgen ga ik me op de nieuwe namen voor de poule storten.

@mmmoi: ik gok een jongetje omdat het nu zo anders is. Gek trouwens, dat je die naam zo leuk vindt, heb je daar iets mee ofzo;-)?

@mirjam: ik geef alleen de ochtendvoeding nog maar dus het is nu wel heel makkelijk. Het doet trouwens niet meer pijn maar ik heb ook zwaar ongevoelige tepels volgens mij, tot nu toe ook nog geen kolf gevonden die hard genoeg "zuigt".

@babba en mmmoi: hier dus de afgelopen 2 nachten ook een zwaar boos meisje gehad 's avonds. Echt niet willen slapen terwijl er niks aan de hand is.

De tips van Ris pas ik eigenlijk altijd al toe (ik zou een geweldige nanny zijn, ik had ze zelf al verzonnen zonder boek erbij) , Floor heeft er een handje van om heel snel door te hebben hoever ze kan gaan dus we moesten daar al snel streng in zijn. Werkt geweldig trouwens.

@krokus: veel plezier met de grote reis morgen, dat is nogal een eindje weg.

@ris: lekker doen waar je je zelf goed bij voelt. Volgens mij kan je met borstvoeding nog steeds niet overvoeden. Hier raden ze bij het CB ook standaard aan om met 5 maanden te gaan bijvoeden, heb ik me ook lekker niet aan gehouden (lekker puh .

@annie: je mag vast nog wel mee doen van Pepiet, dan stap je gewoon nu in alsof je alles fout had voor deze uitzending. Had ik ook dus dan staan we nog gelijk.

Het hartje luisteren ze hier trouwens nog niet naar bij de eerste afspraak dus daarvoor moet ik op de echo wachten. Maar als hij klopt dan doet ie dat 2 weken later ook nog wel dus ik heb wel geduld (had ik vorige keer dus helemaal niet).

Arme Mats, hopelijk gaat het morgen weer beter. Ik zal het gewicht morgen even in de tabel zetten. Hij is ook lekker aan het groeien hoor, flink kereltje al.

@ringel: lijkt me heel vervelend, die onzekerheid die die vriendin heeft. Hard duimen dus maar. Hoe was de stamp?

Floor heeft vandaag 2 hele vissticks gehad (ik wordt alweer misselijk als ik er aan denk), de rest vond ze niet zo spannend.

Het eten gaat echt super de laatste tijd sinds we het toetje pas later gaven. Nu krijgt ze het weer wel aan tafel maar ik weet nu wat ik er aan moet doen als het weer misgaat.

Ho, ik wordt weer misselijk, ik ga nu echt naar bed.

X

He bah Pebbles, naar dat je misselijk bent, ik heb er deze keer ook wat meer last van. Voor de rest is mijn eetpatroon zo raar anders, ik lust geen chocola meer, mensen die mij kennen weten dat ik op chocola leef zo ongeveer, maar nu moet ik er niks van hebben. Wel denk ik heel vaan aan bami van de chinees en kan ik midden op de dag een enorme drang naar frikandel speciaal hebben.

Mirjam, Ik geef ook alleen maar de ochtendvoeding nog, ik kan mezelf dus bijna geen borstvoedster meer noemen. Bloem, hoe doe jij dat?

Pepiet of iemand anders, kan ik nog meedoen aan de poule??? Staat ie op de groep ofzo of heb ik iets gemist?

Nu, ik ga slapen. Morgen gaan we onze huiskamer vebouwen, mijn megaboekenkast gaat naar zolder. Even wat rust in onze huiskamer creeeren.

Truste!
Ella eet hartstikke goed inmiddels, maar ik vind bv zo heerlijk om te geven.

Het is er ook wel weer in geslopen dat ik 5 tot 6 keer voed sinds ik weer thuis ben. Anders zou ik allang op minder zitten (maar dan nog wel 3 tot 4 hoor).

Ze krijgt verder bijna geen ander vocht (nu wel om 10 uur bij het tussendoortje) en ik weet ook dat je met bv niet kunt overvoeden. Dus ik maak me geen zorgen over teveel.

Krokus wanneer moet je weer naar Vught? Als het hier kan, mag je gerust komen logeren hoor! Moet het nog wel overleggen met de man.

Wel gek dat ze verders niks regelen van je werk uit. Wat moet je eigenlijk doen daar?

Ik heb echt geen Mol-gevoel.... het het zoooo mis gehad deze aflevering.

Verder niet veel ibj gelezen, zit tv te kijken over een afdeling Neonatologie.... wat ben ik dan blij dat het met ons meissie zo goed gaat en dat ze zo'n goede start heeft gehad.
Goeiemorrugun!!!!

Ff snel nog. Ben toch nog te vroeg opgestaan.

Ris, ik hoef pas met een maand of 2 naar Vught. Heb daar een salestraining van een paar dagen.

Pebbles, hoop dat je een lekkere nacht gehad hebt/

Groet'n!
jaaaaaaa, dacht ik door de vroege posting van Krokus, (in de hoop dat het Niniane of FF was) dat er een januari baby onderweg was! Pffft is het ons krookje die te vroeg was opgestaan! Maar idd wel handig als je daar in de buurt kan logeren! Toch wel weer handig he zo'n internet.

Stamppot mous is stamppot boerenkool, maar dan op z'n grunnings met pickalilly (wat hier standaard pickalickie heet) verder niks bijzonders.

@Pebbles, vervelend dat je misselijk was (bent?) drukt je wel met je neus op de feiten.......maar toch wel weer leuk (hoe lekker tegenstrijdig) beetje opgeknapt weer?

@Annie, jij ook al een heel andere zwangerschap dan bij Mats.......je vertelde een poos geleden al dat je zo'n waanzinnige zin in vlees had! hahahahaha, zag het al helemaal voor me dat je, je tanden in zo'n rood en bleoderige stuk vlees zette.

@Ris, ik neem aan dat je Ella geen volledige voedingen meer geeft, maar dat het gewoon als drinken tussendoor is....dan lijkt het me ook dat je daar niet mis mee kan zitten toch?

moet nu ff gaan doucehn, vriendinnetje komt zo (10.00!)
Môge,

Daar was ik ook alweer, wat is iedereen vroeg vanmorgen! Jasmijn heeft vannacht heerlijk geslapen zonder wakker worden (ik hoop de rest van de meisjes ook?!?!) en ligt nu nog even bij papa op bed tv te kijken (echt erg, ik weet het, maar zo lekker kneuterig in d'r pyamaatje). Ze heeft natuurlijk al wel een schone luier en haar pap op, dus zij vindt het best. Zo maar even aankleden.

Ik had de Mol ook hartstikke fout! Geen idee gehad dat ZIJ eruit zou gaan. Helaas, geen punten... dus Annie, stap maar lekker mee in onze poule, want wij hebben ook allemaal nog geen ene punt!

Vanochtend gaan we koffie drinken bij de nieuwe oppas. Maandag is onze vakantie voorbij en moeten manlief en ik allebei weer gaan werken. Gek hoor, na twee luxe weken samen te zijn geweest! Vanaf maandag gaat Jasmijn dus iedere maandag naar de nieuwe oppas, een kennis van ons. We gaan straks even 'kennismaken' (Jasmijn dan; wij kennen haar al goed) en wat afspreken en bespreken enzo... Manlief heeft vanmiddag een nieuwjaarsborrel met diner van zijn werk, in Rotterdam, dus hij is de hele middag en avond weg, echt ongezellig!

@Pebbles: Ik zou het wel heel leuk vinden als je een meisje kreeg en haar zo noemde. Ben benieuwd wat je voor jongensnaam hebt ook... ben sowieso benieuwd wat je krijgt; een jongen of een meid! Ga je het nog vragen met de 20 weken echo? Ik zat trouwens te denken, als jij met verlof bent is het zomervakantie, als je het leuk vindt kan ik dan wel naar je toe komen! Kan trouwens ook eerder hoor, op woe do of vrijdag... lijkt me weer eens gezellig!

@Ris: Gewoon doen wat je zelf wilt hoor, qua bv, Ella is toch niet te dik ofzo, nou dan. En bv is hartstikke gezond dus als je het zelf nog leuk vindt om te geven moet je het lekker doen.

@Krokus: Succes in Vught vandaag. Ik vind het wel een takke eind weg voor jullie hoor. Kan dat niet dichterbij ? Haha, stoken in een goed werkverband...

Wow, even onderbreking, Jasmijn ging klimmen en klauteren op het bed en viel bijna, manlief kon haar grijpen maar maakte daarbij een kras op haar gezicht...het bloedt zelfs! En niet huilen hoor, alleen maar huilen als wij het met een schone koude doek willen afnemen. Die gekkerd.

Manlief wordt nu echt boos en wil dat ik Jas aankleed dus later wel meer....sorry!
Moghe dames...

Jullie schrijven teveel om te onthouden met mijn demente brein. Ik hoop toch dat dat weer overgaat straks.

Slaapproblemen hebben we hier godzijdank eigenlijk nooit. Alleen als Max ziek is, word hij ´s nachst wakker. Hij komt nog wel rond negen of tien uur voor een avondfles. We leggen hem rond zeven uur in bed (hij eet meestal al rond vijf uur vooraf, met die andere twee aan tafel eet hij anders helemaal niet, en dan aan tafel met ons nog ene hapje of toetje), maar slaapt zonder die avondfles niet door. Ik moet hem van het CB afbouwen, maar dat doe ik dus niet. Hij word wakker, drinkt zijn fles en valt daarna probleemloos tot de volgende ochtend zeven uur in slaap. Overdag slaapt hij eigenlijk nooit. Af en toe in de auto. (Stoel heeft een slaapstand, ideaal op lange afstanden.)

Knap dat er dames nog steeds bv geven. Hier helaas onmogelijk en dat vind ik eigenlijk nog steeds jammer. Ook nu ik zwanger ben van meisje vind ik het weer erg jammer. Maar het is nu eenmaal zo.

Pebbles, ik denk dat je een knul gaat krijgen. Kunnen we daar ook een poultje van maken? Wie krijgt wat. Dat hele Mol-gebeuren blijft bij mij niet hangen. Snap er niets van en vergeet te kijken.

Vught, dat is hier ook niet zo ver weg geloof ik. Wel een takke-eind rijden voor je werk zeg. En drie dagen zonder hotel te regelen is volgens mij niet eens volgens de CAO. Iets met te verre reistijd dacht ik. Misschien de moeite om eens na te kijken.

Hmmmm, heb ineens zin in piccalilly....

Max stapt ook al lekker rond. Nog niet helemaal los, maar hij heeft ook nogal een lijfje om mee te slepen. Zijn formaatje werkt best wel tegen hem af en toe. Maar hij heeft ontdekt waar de Duplo staat (kruipt erheen, trekt de emmer om en spelen maar), dat de kastdeurtjes en laatjes open kunnen, dat het tafelkleedje los ligt en als je er aan trekt hele leuke dingen naar beneden vallen, dat optrekken aan de hamsterkooi geen goed idee is en dat de punten van de tafels erg hard zijn als je ertegen aan slaat. Flirten heeft hij trouwens ook ontdekt. Je houd je hoofd een tikkie schuin, zet grote ogen op en je meest fake glimlach die je hebt (waarbij er een prachtig kuiltje in zijn wang valt) en iedereen smelt. Het boefje, want zo krijgt hij alles voor elkaar.

Meisje is nog niet in zicht. Maar ben nu 38 weken en 2 dagen, dus ik heb nog even. Al mag ze van mij onderhand wel komen hoor. Ben er klaar voor en klaar mee inmiddels. Zul je zien, komt ze twee weken te laat.....

Dag lieve meiden...
Getverderie. Ik hoop stiekem dat ik een vriusje heb opgepikt of iets verkeerds heb gegeten want als ik me zo nog weken (dan niet maanden) moet voelen dan kan ik niet eens meer werken.

Gisteravond al niks binnen kunnen houden en vannacht nog steeds vaak wakker omdat ik misselijk was. Om 6 uur werd Floor al wakker terwijl ze normaal minimaal tot 7 uur slaapt. Door de inspanning van het sjouwen van Floor zat ik Floor borstvoeding te geven terwijl ik aan de andere kant in een emmertje zat over te geven. Toen heb ik manlief maar snel even geroepen die gelukkig nog thuis was zodat hij Floor even over kon nemen.

Vannochtend met veel moeite Floor eten gegeven en ze ligt nu gelukkig weer in bed maar ik kan zelf helemaal niks binnen houden.

Net manlief gebeld en die komt gelukkig zo naar huis want ik kan eigenlijk niet voor Floor zorgen zo.

@mmmoi: ik heb inderdaad zo rond half juli verlof als het goed is. Lijkt me ook heel leuk om weer eens wat af te spreken. Donderdag werk ik maar woensdag en vrijdag kan ik bijna altijd wel. En vanaf half juli kan ik elke dag .

Ik weet nog niet of we willen weten wat het wordt (jaja, lekkere zin weer). Ik gok zelf een jongen maar ik heb eerlijk waar geen voorkeur.

@annie: als je je mail adres op de groep zet dan kan Pepiet je de mail sturen.

Haha, ik wordt al beroerd van het idee aan al dat eten wat je noemt.

@ris: ik had het ook goed fout gisteren. Tijdens de uitzending dacht ik nog dat degene die eruit is gegaan misschien wel de mol zou kunnen zijn. Helemaal fout dus. En ik vind ze allemaal wel verdacht maar dat maakt het wel leuk.

@FF: ik denk zelf eigenlijk ook dat het een jongetje wordt, vooral omdat de zwangerschap nu al zo anders is dan bij Floor. Of het wordt een heel ander meisje natuurlijk maar mijn gevoel zegt nu een jongen.

Succes met de allerlaatste loodjes, het gaat nu toch niet lang meer duren.

oja, willen jullie het even niet meer over chocola, chinees, picallily en ander eten hebben. Gaat niet goed hier

FF snel om jullie gerust te stellen. Ben nu bij mijn ouders en ga zo shoppen met moeder en Kyran. Vanmiddag meer tijd voor jullie.

Hier nog geen bb. Wel af en toe wat onrust maar dat zegt niets natuurlijk. Hoop niet dat de bb dit weekend komt want dan hebben we geen achterwacht voor Kyran.
Pebbles, ik voel met je mee. De misselijkheid van het begin (daarna met medicijnen onderdrukt, metoclopramide, geweldig spul!) is hier weer gewoon terug. Heb ik altijd aan het einde. Dus weer kotsmisselijk wakker, geen trek in eten of wel trek maar niet weten in wat etc. Vraag medicatie als je het echt niet meer trekt. Bij een zwangerschap met misselijkheid met een al actief ukkie erbij is het gewoon een stuk zwaarder dat kotsen. Eventueel kun je okugest van VSM proberen voordat je aan de ´echte´ medicatie zou gaan. Dat zijn tabletjes. Ze werken bij mij bij zwangerschapsmisselijkheid niet zo goed, maar bij bijvoorbeeld een virusje wel. Sterkte meisje!

Niniane, dat moet je uiteraard niet zeggen! Natuurlijk beval je nu dit weekend. Wij hebben zaterdag een familienieuwjaarsborrel. Ook niet het moment om te bevallen dus. Schoonmoeder is onze oppas, dus als wij er niet zijn en zij is er niet, valt dat zo erg op dat iedereen weet wat er gaande is. En dat wil ik liever niet.

Mijn schoonmoeder heeft een Jottum-look-a-like jurkje en jasje gemaakt. Helemaal geweldig! En het scheelt heel veel euries, aangezien Jottum zo ongeveer onbetaalbaar is. Ja ja, ik aan de jurkjes... o help!!!
FF; ik moet om je lachen! Ja, je "moet" aan de jurken!!! Lijkt me wel raar na 3 knullen ineens een meid en zeker als je een echte jongensmoeder bent (wat je volgens mij wel bent). Ik had van te voren niet kunnen bedenken hóe mooi ik roze kleertjes vind. In het begin heeft Ella nog wel eens witte of uni-pakjes aan gehad, maar het is nu bijna allemaal roze, rood, oranje en paars (liefst met printjes als bloemen, vlinders en hartjes.... )

Pebbles, die er gisteren uitging bij de Mol, had ik dus in de mol-poll als Mol aangewezen. Goed gedaan he!? Ik heb de aflevering nog op de dvd staan en ik ga 'm nóg een keer kijken. Ik zit nu ook radio te luisteren; ik wil die muzikale aanwijzing bij Schiffers FM horen!

Balen dat je zo misselijk bent dat je niet eens goed voor Floor kunt zorgen!

En wil je met Mmmoi niet zo geheimzinnig doen over de namen voor jullie spruitje!!! (of zijn het die namen die je bij de Meeting ook genoemd hebt?).

Hé , als Krokus over 2 maanden toch ri. Brabant gaat, is het dan niet een idee om met zijn allen hierheen te komen? Bedenk ik nu spontaan hoor, dat zal wel op een doordeweekse dag zijn en dat is mss wel lastig.

Mmmoi, wij hebben vandaag toch maar een combi-sleeper gekocht. Zowiezo moest Ella een grotere slaapzak hebben en of we nu 3 jaar op rij 30 euro uitgeven voor een gewone slaapzak of nu ineens 90, dat maakt dan ook niet zoveel meer uit. We hebben de blauwe genomen (ze hadden geen roze en wit vonden we saaaai).

We hebben nu ook éindelijk een autostoel van groep 1 (heet dat zo?) bij de Prenatal waren ze in de aanbieding. Ella is nog wel een klein moppie als ze er in zit hoor. Eigenlijk is het vanaf 9 kg, maar dat weegt ze bijna. Ze vond het wel leuk!

Oh, bij de VenD heb ik vande week rompers gekocht voor 1,- per stuk! Is de moeite waard om even te kijken!

Nog ff over mijn bv; Ella krijgt 2 keer net voor ze gaat eten nog bv ('s morgens en 's middags), dus dat is wel "echt". 's middags om 3 uur is het als tussendoortje met wat fruit of een koekje en voor ze gaat slapen nog een keer en als ik ga slapen soms ook nog. Ze kloekt meestal wel veel weg, of zo klinkt het in elk geval....

doei!
annie; tuurlijk kun je nog mee doen. ik zal je alles ff mailen!!

kom zo terug om de rest te lezen (ben de mol poule aan het bijwerken)
ik ben idd ook erg nieuwsgierig naar die onder-onsjes van Pebbles en mmmoi......

Gok voor pebbles op een jochie en ik denk dat annie ook een jochie krijgt (idd niet een poultje maken? en dan nog 1 met wie als eerste weer zwanger wordt!)

wb meeting in het brabantse.......zou wat mij betreft wel kunnen, maar omdat het vanuit het Hooge Noorden best wel een takke eind is zou het wel handig zijn als we bij iemadn kunnen crashen.....(of ergens in het oosten des lands.....)

hier vanochtend vriendinnetje op visite gehad die dus afgelopen weekend bloedverlies had (spotting) nu heeft ze komende dinsdag een echo aangevraagd (ze wilde niet wachten tot de 22e waarvoor haar eingelijke echo gepland stond) hoop zo ontzettend dat het allemaal goed is.....

verder eigenlijk weinig nieuws. Meisje staat vaker los (en dan ook voor langere periode) maar als ze dan door heeft dat ze los staat, zakt ze door d'r knieen en ploft op d'r luier. Las vandaag in m'n eigen babyboek dat ik met 1 jaar en 7 maanden voor het eerst op de wc had gepoept en het daarna nooit meer in m'n luier heb gedaan. M'n moeder had mij en m'n broertjes alle drie voor ons 2e jaar zindelijk....miss toch maar eens voorzichtig aan beginnen met zindelijkheids training? Mayte is nu altijd al dolblij dat die luier afkan....dus moeten binnenkort maar een potje gaan aanschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven