We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
dinsdag 1 januari 2008 om 21:31
Haihai, was ik weer
ik heb een 'SMART' doel gesteld voor mezelf. Niet eens op het gebied van afvallen (ik hoop wel dat dat een 'side-effect' zal zijn) maar op het gebied van bewegen;
ik ga m'n knie-oefeningen zorgvuldig doen
ik ga 3x per week op de crosstrainer
ik wil 1 februari kunnen beginnen met hardlopen!
en van daar verder
ik heb een 'SMART' doel gesteld voor mezelf. Niet eens op het gebied van afvallen (ik hoop wel dat dat een 'side-effect' zal zijn) maar op het gebied van bewegen;
ik ga m'n knie-oefeningen zorgvuldig doen
ik ga 3x per week op de crosstrainer
ik wil 1 februari kunnen beginnen met hardlopen!
en van daar verder
Later is nu
woensdag 2 januari 2008 om 14:48
Leuk Didi, geniet ervan!
Ik kon gisteren een rok niet meer aan, die ik had gekocht tijdens de eerste tijd dat ik afviel. Ik dacht dat ik toen nog boven de 70 kg was, kennelijk niet
Dat was wel extra motivatie, moet ik zeggen.
Maar goed, ik heb dus goede ideeën over bewegen, eten laat ik nog even zo
Ik kon gisteren een rok niet meer aan, die ik had gekocht tijdens de eerste tijd dat ik afviel. Ik dacht dat ik toen nog boven de 70 kg was, kennelijk niet
Dat was wel extra motivatie, moet ik zeggen.
Maar goed, ik heb dus goede ideeën over bewegen, eten laat ik nog even zo
Later is nu
woensdag 2 januari 2008 om 19:30
Het is 2 januari en dag 1 is in the pocket! Vooropgesteld dat ik me vanavond in weet te houden...
In elk geval ben ik vol goede moed begonnen, het zal me toch lukken!!
Werken voor deze baas heeft toch wel een aantal voordelen, ik kan op de fiets (uur beweging per dag) ik kan eten wat ik van huis meeneem, (en niet alles waar ik zin in heb zoals bij vorige baas) en geen reden tot stress-eten (hier vindt de baas me wel aardig)
Toch jammer dat ik het werk niet bepaald bevredigend vind...en dat de werktijden zo k*t zijn...
In elk geval ben ik vol goede moed begonnen, het zal me toch lukken!!
Werken voor deze baas heeft toch wel een aantal voordelen, ik kan op de fiets (uur beweging per dag) ik kan eten wat ik van huis meeneem, (en niet alles waar ik zin in heb zoals bij vorige baas) en geen reden tot stress-eten (hier vindt de baas me wel aardig)
Toch jammer dat ik het werk niet bepaald bevredigend vind...en dat de werktijden zo k*t zijn...
donderdag 3 januari 2008 om 11:28
*** komt voorzichtig weer het topic inschuifelen, zich afvragend wie haar hier nog kent van lang geleden.....***
Gefeliciteerd Didi. Ik wens je een super zwangerschap.
Enne.... ik neem de komende maanden graag je plaatsje hier even over als dat goed is???
Hallo allemaal,
Ik ben Toet
een beetje eetverslaafd vrees ik
en meer dan een beetje te zwaar.
Drie januari lijkt me een mooie dag om te gaan beginnen met afvallen.
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar
dat het maar een mooi slank jaar mag worden!
Enne.... ik neem de komende maanden graag je plaatsje hier even over als dat goed is???
Hallo allemaal,
Ik ben Toet
een beetje eetverslaafd vrees ik
en meer dan een beetje te zwaar.
Drie januari lijkt me een mooie dag om te gaan beginnen met afvallen.
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar
dat het maar een mooi slank jaar mag worden!
donderdag 3 januari 2008 om 19:37
donderdag 3 januari 2008 om 20:14
komt aarzelend vanachter toet vandaan....haaaai, gehoorzaam als ik ben kom ik binnedraven, maar toch wel enigzins beschaamd...Het is lang geleden, heel lang zeg maar. Zo lang dat ik eigenlijk niet weet hoe zwaar ik nu ben, te zwaar dat wel. Jammer. Ik kom hier echt gauw nog weer, vanaf maandag. En nee, dit is geen voor me uit schuif smoes, maar heb het weekend nog van alles waar ik ook aan toe wil geven, maandag is er weer normaal leven: school enzo. Kan helaas even niet veel bewegen, heb een zere knie, jammer want was begonnen met hardlopen, balen!
donderdag 3 januari 2008 om 22:59
*Ben ik ook weer eens!*
Didi, van harte gefeliciteerd!
Meis, fijn dat je baan eettechnisch zo goed voor je is, maar jammer dat het verder niet zo bevalt... Als je binnenkort nog eens een loopje weet (van max 7,5 km) hier in de buurt, dan kunnen we misschien een nieuwe poging doen!
Er is hier dus alweer aardig fanatiek begonnen in het nieuwe jaar, goed hoor! Mooie doelen heb je gesteld, dreamer!
En Bentetje en Toet (het is hier bijna een Kroeg-dependance. Maar dan light. En zonder bitterballen enzo), gezellig dat jullie erbij zijn!
Ik ben uhm... Even weggeweest. Drie weken in mijn oude stad, waarin ik niet gesport en veel geslempt heb. De schade valt mee, ben ongeveer 78 kilo nu. Ik ben sinds afgelopen week weer flink aan het sporten (de 'gebruikelijke' 5 keer per week) en heb besloten dat dat, samen met niet al te belachelijk eten, genoeg moet zijn om een kilo of 4 kwijt te raken in een maand of 2, 3. Ik heb wat foto's teruggezien van toen ik op mijn lichtst was vorig jaar, zo 71/72 kilo was dat, en dat vind ik te dun, dan krijg ik echt een te smal koppie. Dus 74 kilo lijkt mij een mooi streefgewicht! Geen fanatiek gelijn dus hier, maar wel de hoop op een gestaag dalende weegschaal!
Didi, van harte gefeliciteerd!
Meis, fijn dat je baan eettechnisch zo goed voor je is, maar jammer dat het verder niet zo bevalt... Als je binnenkort nog eens een loopje weet (van max 7,5 km) hier in de buurt, dan kunnen we misschien een nieuwe poging doen!
Er is hier dus alweer aardig fanatiek begonnen in het nieuwe jaar, goed hoor! Mooie doelen heb je gesteld, dreamer!
En Bentetje en Toet (het is hier bijna een Kroeg-dependance. Maar dan light. En zonder bitterballen enzo), gezellig dat jullie erbij zijn!
Ik ben uhm... Even weggeweest. Drie weken in mijn oude stad, waarin ik niet gesport en veel geslempt heb. De schade valt mee, ben ongeveer 78 kilo nu. Ik ben sinds afgelopen week weer flink aan het sporten (de 'gebruikelijke' 5 keer per week) en heb besloten dat dat, samen met niet al te belachelijk eten, genoeg moet zijn om een kilo of 4 kwijt te raken in een maand of 2, 3. Ik heb wat foto's teruggezien van toen ik op mijn lichtst was vorig jaar, zo 71/72 kilo was dat, en dat vind ik te dun, dan krijg ik echt een te smal koppie. Dus 74 kilo lijkt mij een mooi streefgewicht! Geen fanatiek gelijn dus hier, maar wel de hoop op een gestaag dalende weegschaal!
-
vrijdag 4 januari 2008 om 08:22
[quote]Toet schreef op 03 januari 2008 @ 11:28:
*** komt voorzichtig weer het topic inschuifelen, zich afvragend wie haar hier nog kent van lang geleden.....***
quote]
Thx! & Sure!
quote]
Thx! & Sure!
vrijdag 4 januari 2008 om 14:40
Gisteren heb ik 9 minuten crosstrainer gedaan
net heb ik bijna een uur gewandeld
nu de oefeningen nog (en iets minder snoepen/drinken) en het gaat helemaal goed
Bentetje en Toet, doe niet zo beschaamd, gewoon, fijn dat jullie er weer zijn!
Anemoon; fijn zeg! Niet zo'n heel 'hoog' streven. Jammer genoeg is een paar kilo soms moeilijker dan veel. Nouja, bij mij werd het van een paar kilo veel en ik heb het gevoel erin te verzuipen. Vandaar dat ik eerst alleen beweegdoelen heb. Dat gaat bij jou en meis gelukkig goed, bewegen!
net heb ik bijna een uur gewandeld
nu de oefeningen nog (en iets minder snoepen/drinken) en het gaat helemaal goed
Bentetje en Toet, doe niet zo beschaamd, gewoon, fijn dat jullie er weer zijn!
Anemoon; fijn zeg! Niet zo'n heel 'hoog' streven. Jammer genoeg is een paar kilo soms moeilijker dan veel. Nouja, bij mij werd het van een paar kilo veel en ik heb het gevoel erin te verzuipen. Vandaar dat ik eerst alleen beweegdoelen heb. Dat gaat bij jou en meis gelukkig goed, bewegen!
Later is nu
vrijdag 4 januari 2008 om 21:37
En dag 3 zit er ok weer op... niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar hee, het is dan ook frietjesvrijdag!! Verder aardig netjes en ook weer gefietst naar/van werk. Op de valreep nog even een telefoontje gepleegd over een soort sollicitatie die al een maand of 3 loopt en hoera! ik mag volgende week een praatje komen maken! Best wel een goed gevoel over de dag, lekker!
Verder een lekker rustig weekend voor de boeg, hoop dat ik eindelijk eens toekom aan mijn achterstallige klusjes. (nouja, een beetje dan, als ik alles wil doen mag ik wel 6 weken vakantie nemen...)
Vind het leuk dat er hier weer wat meer leven komt, gezellig! en succes allemaal!
Verder een lekker rustig weekend voor de boeg, hoop dat ik eindelijk eens toekom aan mijn achterstallige klusjes. (nouja, een beetje dan, als ik alles wil doen mag ik wel 6 weken vakantie nemen...)
Vind het leuk dat er hier weer wat meer leven komt, gezellig! en succes allemaal!
maandag 7 januari 2008 om 09:33
en toen was het maandag,..... Het hele weekend was ik al bedacht op vandaag, heb dus even netjes alle lekkere dingen weggewerkt (opgegeten dus) en ga nu met moed beginnen. Hard nodig zag ik vanmorgen op de weegschaal, bah, waarom is overgewicht toch zo`n levenslange strijd?
Ik ga weer enthousiast al de dingen die ik eet opschrijven, helpt voor mij altijd wel. Wat mij ook altijd helpt is een tabel met gewicht en resultaat van iedereen. Zijn er meer die dat wat vinden?
Ik ga weer enthousiast al de dingen die ik eet opschrijven, helpt voor mij altijd wel. Wat mij ook altijd helpt is een tabel met gewicht en resultaat van iedereen. Zijn er meer die dat wat vinden?
maandag 7 januari 2008 om 14:48
Goeden.. eh.. middag
D-day is bereikt. Dit weekend al wel begonnen met voornemens van bewegen, nog niet echt met eten, maar daar heb ik ook niet echt voornemens in. Eerst die beweging maar weer eens op gang
Bentetje, ik ben ervoor gewaarschuwd door de dietiste toen ik begon: als je af gaat vallen, heb je levenslang. En ik dacht dat het mee zou vallen, ik zou 'gewoon' wat afvallen en dan bleef het wel weg. Niet dus.
het is niet anders
bewegen en gematigder eten moet weer opnieuw een gewoonte worden.
en dat gaat NU gebeuren!
D-day is bereikt. Dit weekend al wel begonnen met voornemens van bewegen, nog niet echt met eten, maar daar heb ik ook niet echt voornemens in. Eerst die beweging maar weer eens op gang
Bentetje, ik ben ervoor gewaarschuwd door de dietiste toen ik begon: als je af gaat vallen, heb je levenslang. En ik dacht dat het mee zou vallen, ik zou 'gewoon' wat afvallen en dan bleef het wel weg. Niet dus.
het is niet anders
bewegen en gematigder eten moet weer opnieuw een gewoonte worden.
en dat gaat NU gebeuren!
Later is nu
maandag 7 januari 2008 om 15:47